Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:24

Zal ik mij dan even voorstellen. :)

Jullie mogen mij Jolynne noemen, gezien ik mijn echte naam liever privé hou omwille bepaalde redenen. Sinds een 2tal maanden ben ik in eigendom van een prachtige 6 jaarse miniatuurpaardenhengst van 104,5cm, hijzelf is half Welsh gefokt. We hadden hem compleet groen gekocht in de zin van; enkel meelopen aan halster, hoeven laten oppakken en het halster zelf.

Sinds vorige maand zijn we nu echt bezig met het beleren, we zijn nu eigenlijk zover gekomen dat we de stemcommando's erop aan het zetten zijn. Ze zitten er al op, maar het kan wel nog meer bevestigd worden. dubbele longe hebben we tot nu toe eenmalig gedaan, maar daar wachten we nog even mee..we houden het dus voorlopig op enkel longeren met tuig en stemcommando's. In juni gaan we na de zomershow in Bunschoten rechtstreeks door naar HCA Klarenbeek, om achter onze sulky te gaan, waar hij ter plekke afgesteld zal worden. Poownie zal die dag dus echt voor de sulky komen te staan voor de afstelling en de dagen erna zullen we korte stapritjes maken, terwijl mijn vriend hem vasthoud langs de zijlijn.

Afbeelding

Afbeelding

Dit was de eerste keer aan dubbele longe:
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:25

Knapperd :D

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:34

Welkom! Zo mooi die spikkeltjes <3

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:42

Wauw wat een leukerd!

Ik ga vanavond even terug lezen en antwoorden

Vandaag voor het eerst gezwommen met Amado! (En ook voor het eerst de straat uit geweest, en meteen een paar km!)

Afbeelding
Afbeelding

In het begin nog een beetje spannend, eenmaal in het water een paar rare sprongen maar daarna heerlijk genoten! En of ie het leuk vond

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:48

Gaaf dat dat kan bij jullie!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:29

Super leuk met amado!

Haha Jolynee, wat een dotje met die stippen, die kwam ook al voorbij in het bespiering topic!
Over het stukje compleet groen, compleet groen is voor mij nog helemaal niets kunnen, dwz nog geen halster omgehad, geen voetjes gegeven kan niet mee lopen etc.
Die van jou was nog groen in het beleerproces maar is gelukkig wel handmak. Kijk dat scheelt een hoop, ik moest hier zelfs de eerste keer een halster om doen leren :D

Kabayo

Berichten: 13948
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:40

Welkom jolynne! Leuke pony :) Had je je trouwens niet eens eerder gemeld? Of verwar ik je met een ander?

Amado wat heerlijk! Ook helemaal gezwommen? (Paard voetjes van de vloer?) Ziet er heerlijk uit <3

Dankje bowo! Oej testrit dus. Vaders zijn ook super eng :j
Wauw die blackfoto <3

Ilsey nog bedankt :)

Het was super leuk vanmiddag. Ze durfde helaas niet in het diepere stuk naar ach. Geslaagd!
* wegens privacy gezichten geblurd / mensen erafgeknipt*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ps. Ik ga vanaf maandag weer op fitness :+

En kijk hoe zoet <3 Zooo braaf en lief!
Afbeelding
Water stampen :P
Afbeelding
Afbeelding

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:50

Amado en Kabayo: ik ben Jaloers, ik zou ook graag willen zwemmen met de poowns.
Het gaat hier wel, alleen is het verboden..maar soms doe ik het toch :P

Ik had mij eens gemeld, maar mijn reactie weggehaald, omdat ik dacht dat ik hier wat uit de boot ging vallen met zo'n kleintje. Het woordje groen kan men ruim nemen van letterlijk wild tot enkel handmak, is hetzelfde als zadelmak maken. Hij is qua formaat een pony, maar is toch echt een (miniatuur)paard. :)

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 21:11

Super leuk Kabayo
En jup, met de voetjes van de grond. Op 2 verschillende manieren :’D
(Sorry voor de verschrikkelijke kwaliteit)

Afbeelding
Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 21:24

Kabayo wederom mooie foto's!! Leuk dat jullie gaan zwemmen!

Bowo ik stap altijd met een krukje op omdat ik dat voor het paard fijner vind. Dus daarmee kwam iker wel op haha. Ah ja als je zelf lang bent is dat inderdaad wel mooier.
Ik vind voor mij een paard van 1.67/68 wel de max :P

Wat ontzettend fijn dat je zo veel zadels kan uit proberen! Een flink schrikmoment, gelukkig blijven zitten. Fijn dat je daarna toch wel weer relaxt kon rijden.
Prachtige foto!

Welkom Jolynne! Wat een leuke pony!

Wat leuk Amado en Kabayo! Was het ook wel heerlijk voor!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 21:33

Hallo! Ik zou me graag terug hier melden als dat goed is! Ik heb altijd alles mee gelezen, en zal vanaf nu ook terug braaf bijlezen, alhoewel ik wel gewoon op de hoogte ben van iedereen!

Ik was gestopt met posten ivm het headshaking probleem van Callista. Nu gaat het recentelijk eindelijk iets beter en ik heb het longeren terug op gepakt. Leek me dan ook wel tof om hier terug mee te praten en nog wat tips op te steken.

Ik wil haar nu graag een maandje terug grondwerk laten doen, en daarna toch door iemand anders laten doorrijden. We hebben zoveel miserie gehad dat ik het echt niet zie zitten om zelf nog eens het risico te nemen van te vallen,... Ik zou graag iemand aan huis laten komen die de 3 gangen bevestigd zodat ik erna zelf verder aan de slag kan. Heb het aan mijn huidige instructeur gevraagd, hoop zo dat hij dat wil doen. Kan ik later ook verder les nemen met hem. Maar anders gaan we gewoon op zoek naar een rustig persoon.

Recent fototje van Callie <3
AfbeeldingAfbeelding

Muronia

Berichten: 19534
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 21:38

Jolynne welkom, wat een leuk beestje heb je daar!!

Jullie hebben zo ontzettend veel gepost de afgelopen dagen jeetje! Ik heb het ontzettend druk op dit moment. Morgen mijn laatste werkdag bij mijn oude werkgever en volgende week maandag begin ik met een nieuwe baan. Ik heb mijn nieuwe (voor mij wel iig) trailer opgehaald en een karretje voor onze mini, die zijn we aan het beleren (hey.. dat mag dan ook in dit topic, leuk). Verder hebben we vandaag een oud-manege pony opgehaald. De lievelingspony van mijn dochter, waar ze vanaf haar eerste les op heeft gereden. Helaas werd ze te oud voor de lessen (ze viel ontzettend af) en we gaan nu proberen om haar weer wat op krachten te laten komen en haar een mooie oude dag te geven. Dit doe ik samen met een vriendin van me, echt een project en ik hoop dat ze nog een mooie tijd mag hebben. Dit is ze:

Afbeelding

Tot slot wordt morgen de as van mijn moeder bijgezet, ook niet niks. Dus ik heb met Veronia even weinig gedaan en ook nog geen tijd om helemaal bij te posten hier. ik hoop dat jullie me dat vergeven.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 21:52

Wat goed zwg dat jullie hem oude dag gunnen!

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 21:54

Bowo; Hihi das wel een verschilletje qua lengte ja! Fijn dat hij toch de teugel ging opzoeken na wat schakelen.
Leuke foto! Braaf dat hij zo bleef staan zonder halster. Mooi dat hij zo fijn liep! Zadel eentje om te houden of? Hihi, enge pa! Mooi dat hij ook weer snel rustig was.

Melissa; Helemaal met je eens, blijft lastig. Maar het gaat ons lukken!

Kabayo; Mooie foto’s wederom! Welke hengst heb je voor haar gekozen?
Jammer dat ze niet het diepe stuk in durfde maar dit is toch ook al heel wat! Ook echt een friezenzwembroek hahaha, tof! :D

Jolynne; Welkom! Leuk dier heb je daar, incl leuke stippels haha!

Amado; Tof!!!! Heerlijk als je zoiets in de buurt hebt. En supergoed van Amado!

k_m ; Fijn te horen dat het beter met het shaken gaat! Hopelijk wil je instructeur dat doen.

Murosch; Succes met je nieuwe baan alvast! En sterkte voor het afscheid morgen.
Wat tof dat jullie deze pony een goede oude dag gunnen! Subli Seniores Priores heb ik hele goede ervaringen mee.
Heb deze week ook een oudje van de manege tijdelijk opgevangen voor iemand. Deze moest ineens weg en meisje (oude eigenaresse) had nog geen vervoer naar stalling kunnen regelen. Was ook afhankelijk van andere mensen. Toen pony even hier in de wei gezet.
Sterkte voor morgen! Lijkt me een mooi maar emotioneel heftig moment :(:)

Hier vanmiddag weer gereden, voor het eerst sinds de val alleen gereden. Eerst even goed gelongeerd en toen vriendlief even geroepen dat hij er op het begin even bij bleef. Ze was braaf en sommige dingen lukte al wat beter.
Toen ik afstapte draaide ze haar hoofd naar me toe en hinnikte/murmelde echt superschattig. <3 Pennymoment!!

Nog wat fotospam van afgelopen week

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou neusje er nog uit ;)
Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 07:25

Ik miste je al KM!
Murosh: wat een leuke pony en een mooi gebaar van jullie!
Patty: gaaf paard, nog steeds :D wel valt het me op dat je erg strenge handen hebt, je hangt met je lichaam een beetje om hem tegen te houden, ook draag je je pinken over de teugels ipv er onder, daardoor kan je nog meer druk zetten is mijn ervaring. Wat is hier precies de reden voor? Ik heb het idee dat het een erg stuwerig paard is, misschien is het slim om te werken aan het eigen draagvermogen van het paard.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 10:39

Hallo meiden,

Ik kom me ook weer eens melden na een paar maanden afwezigheid. Heb zo nu en dan wel wat bijgelezen, maar jullie gaan als razende reporters door dat topic dat ik het bijna niet bij kon houden :')

Jullie gaan allemaal lekker met jullie paarden zeg. Iedereen is inmiddels aan het zadel / kar mak maken geloof ik. Sommige zijn zelfs al lekker aan het rijden _/-\o_

@PattyPaard: Ziet er fijn uit zeg :j

@Murosh: Heel veel sterkte vandaag, ik kan me voorstellen dat dat je zwaar valt. ;(

@KM: Ook welkom terug :wave: Fijn dat het Headshaken beter gaat. Hopelijk kan je een geschikte manier vinden om Callista te laten rijden.

@Kabayo: Wat een gave foto`s zeg <3 En wat is ze braaf +:)+

@Melissa: Ik moet bij Kensi ook het krukje gaan introduceren met opstappen. Is toch altijd beter vanaf een krukje ipv vanaf de grond.

Amado: Wat gaaf en super braaf hoor. +:)+


Ik zal ook even een update geven over Kensi :D
Eind Feb hebben we dr weggebracht om zadelmak te maken. Dit ging eigenlijk heel goed. Ze hebben het allemaal rustig geïntroduceerd. Omdat Kensi nog erg jeugdig en puppy was/is zijn ze er na een week of 4 pas op gaan zitten. Dit deed ze allemaal super braaf en eigenlijk tot vandaag heeft ze nog geen stap verkeerd gezet.
Het is wel een hele vlugge dus daar moeten we wel wat rekening mee houden, maar ik verwacht dat het wel goed moet komen met de juiste begeleiding vanaf de grond.

Ik heb er nu 5x zelf opgezeten. De eerste 2x is eerst de stalruiter erop gegaan en daarna heb ik haar overgenomen. Dat vond ik best heel spannend moet ik bekennen maar het ging echt heel goed. De 3e keer ben ik er gelijk zelf op gegaan en het viel me 100% mee.
Zaterdag is de zadelpasser geweest en heeft ze een prachtig nieuw zadel aangemeten gekregen. Was nog best een dingetje want Kensi is best kort en de meeste zadels waren gewoon weg te lang. Dit zadel kan nog redelijk aangepast worden als ze gaat veranderen in haar lijf. Oa kan er een ander kopijzer in, dus voorlopig moet het goed komen met dit zadel.

Aangezien ik haar nu 2x in de week zelf rijd op de africhtings stal hebben we besloten haar vrijdag naar huis te halen. Dus dat zal wel weer even spannend worden in een nieuwe omgeving. Maar mn instructrice is erbij als ik erop ga, dus we pakken het direct goed aan. Eerste 'les' staat dus al gepland haha.

2 weken geleden heb ik nog even wat foto`s gemaakt van mn knappe kind. Zal ze hieronder spammen :D


Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:51

Wat een beauty, leuk zeg! Spannend stapje op ander terrein inderdaad. Maar het voordeel is dat ze iig wel op vreemd terrein al eens gereden is, thuis is altijd minder spannend.

Morgen komt bij ons de osteopaat. Over 2 weken zou fien weer hersteld moeten zijn.. we gaan het beleven :)
Afbeelding
Afbeelding

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 10:59

SBravour schreef:
Wat een beauty, leuk zeg! Spannend stapje op ander terrein inderdaad. Maar het voordeel is dat ze iig wel op vreemd terrein al eens gereden is, thuis is altijd minder spannend.


Hihi nou ik zeg verhuizen naar huis maar ze gaat naar een andere stal als waar ze stond voor ze de africhting in ging :') Is dus eigenlijk gewoon vreemd terrein vanaf vrijdag :+

Spannend dat de Osteo komt, hopelijk knapt ze er van op. Leuke foto`s zo heerlijk chillend relaxt <3

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:15

Murosh wat een leuke pony!! Die zal het vast goed krijgen bij jullie.

Pattypaard, zo wat een blinkieee! Ziet er mooi uit. Durf rijtechnisch niet veel te zeggen ben daar zelf niet ervaren genoeg voor!

@sbravour, Haha grappig dat ik toch nog ergens in het achterhoofd zit! Hopelijk weer fijn meepraten nu. Hopelijk zie je goed resultaat van de osteopaat!

Odenxia, jij ook weer welkom! Mooi paardje heb je daar! Spannend voor de verhuis!

Zo even bij gelezen. Drukke week hier, woensdag eens longeren met zadel dat is al zeker 2 maanden geleden. Ben benieuwd!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:28

Hihi, echt wel! We leven allemaal met elkaar mee hoor!
Over de osteopaat, er is niet hoor, gewoon een check voor dat ik erop wil gaan!

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:35

@Jolynne, wat een leuke pony! Die stipjes maken hem helemaal af!
Jullie hebben al een mooi beginnetje gemaakt zo te horen.

Wat heerlijk dat jullie hebben kunnen zwemmen Kabayo en Amado!

@Melissa, ik stap ook altijd met een krukje op, maar lijkt me met krukje nog steeds wel hoog als je paard zoveel groter is dan jij zelf :P

@KM, fijn dat het weer beter gaat! Hopen dat je binnenkort lekker aan de slag kunt met rijden!
Hoe oud is ze nu? Ze is al best wel wit of niet?

@Murosch, wat fijn dat je haar een goede oude dag wilt geven! En stiekem ben ik verliefd op stipjes, wat een mooi dier!

@pattypaard, waarschijnlijk om te houden ja, tot ik weer met een dressuurzadel verder ga in ieder geval, maar voor nu rijdt een springzadel toch wat fijner. :)
Je hebt het weer fijn op kunnen pakken na je val en nu blijven zitten :P
Je had verteld dat ze nog wel te diep wil lopen en gaat rennen als je los laat voor, kun je haar genoeg op je zit terug rijden? Dan zou je haar aan de voorkant wel los kunnen laten zonder dat ze teveel gaat rennen, want het ziet er inderdaad uit alsof je heel veel gewicht in je handen hebt.
Of anders misschien toch een wat hoger tempo aanhouden? Misschien heeft ze nog wel veel moeite met haar balans en heeft ze dat tempo nodig.

@Odenxia, fijn dat ze de tijd hebben genomen! Dat hebben veel paarden ook echt nodig.
Spannend hoor, thuis er op, maar met goede begeleiding komt dat vast goed! Knap paard!

@Sbravour, fijn dat je straks weer aan de slag kan!

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:47

Jolynne schreef:
Amado en Kabayo: ik ben Jaloers, ik zou ook graag willen zwemmen met de poowns.
Het gaat hier wel, alleen is het verboden..maar soms doe ik het toch :P

Ik had mij eens gemeld, maar mijn reactie weggehaald, omdat ik dacht dat ik hier wat uit de boot ging vallen met zo'n kleintje. Het woordje groen kan men ruim nemen van letterlijk wild tot enkel handmak, is hetzelfde als zadelmak maken. Hij is qua formaat een pony, maar is toch echt een (miniatuur)paard. :)


Neeeee joh, ik heb ook een kleintje :j Welkom!

Ik zag Rissa die jarig was, gefeliciteerd Apple!

Veel mensen gezwommen, heerlijk zeg!

K_M Welkom terug! Bleek het wel headshaking te zijn? Hoe heb je het ''opgelost''?

Murosch : Ik zag haar al voorbij komen! Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Komt ze bij jou te staan?

Patty : Ze doet het maar braaf! Neusje er nog wat uit en je kan zo starten :P

Odenxia : Mooie foto! En wat fijn dat het beleren goed is gegaan!

Sbravour : Succes bij de osteopaat morgen! Hopen dat je over 2 weken weer rustig op kan bouwen!


_________________________________________

Nog steeds niks te melden, sulky staat lekker te roesten (niet echt maar oke) en ik kan niet wachten tot ze weer thuis komt <3

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 14:02

Nynkster: Hoelang blijft ze weg? Snap dat je dr mist, straks weer lekker zelf met dr aan de slag.

KM: Komt vast goed longeren met zadel, meestal pakken ze dat snel weer op hoor.

SBravour: Wat goed dat je dat doet een check. Ik wil Kens ook nalaten kijken als ze een beetje gewend is na de verhuizing. Just to be sure :j

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:03

Nou als het goed is wordt ze deze week gescand op dracht. Dus hoop echt dat ze daarna weer naar huis mag. Ze is alweer 5 week op vakantie daar hahah

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 14:07

Wel spannend zeg.. En dan minimaal zo`n knap veulen als mama zelf <3 <3