Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 21:26

Heerlijk! Hier ook volop genieten. Rijden vandaag ging al weer beter. Iedereen op stal is gek van die pony volgens mij. Ik ook <3


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:43

Dat is nog veel te vroeg. Heb een bixie startkaart aangevraagd. Maar zag dat de meeste wedstrijden in zuid NL zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:45

Pony gaat zaterdag verhuizen.Waar ze nu staat is niet geschikt voor ponies. Ze komt 24/7 buiten in een stabiele kudde samen met andere pony merries. Een schuilstal erbij en continu ruwvoer. Mooi plekje. Niet ideaal 2 stallen maar het is ook dichtbij onze woonplaats en ligt in elkaars verlengde. Bovendien staat ze de hele dag lekker buiten dus een dagje overslaan is geen ramp.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:03

Nou kan me die winstpunten wel voorstellen ze rijdt de pony supernetjes! Wat goed dat ze meteen prijs rijdt ook!

Nee we willen niet alles op 1 stal nu. Ons paard gaat niet verhuizen omdat die stal qua training etc ideaal is. En de pony kan door formaat er niet staan, anders moet ze alleen in een weitje en dat is zielig. Ze gaat nu 1 km van de pensionstal van ons paard staan. Is toch ietsje anders geworden, wel overdag buiten samen met een shet. In de nacht op stal. Alles is spiksplinternieuw, stallen zijn heel netjes en drinkbakje en alles is op pony hoogte. Wel een paardenformaat stal, met buitenluik. Dat is wel lekker dat ze de ruimte heeft. Er komen een hoop kinderen met pony's uit de buurt daar rijden dus dat is gezellig voor onze dochter. Ook de 2 zusjes van de staleigenaar rijden er, 1tje is 1 jaar ouder als onze dochter. Als ze straks een D pony krijgt kan die wel bij ons paard op stal gestald worden, die zou namelijk wel door formaat gewoon met de paarden mee naar buiten kunnen. Het is dus een tijdelijk iets, hooguit 2 jaar gok ik als ik kijk naar hoe groot onze dochter is en hoe klein Cato. Wij verhuizen trouwens geregeld de boel als we op vakantie gaan (paard gaat altijd mee) en dat gaat altijd goed. Onze ervaring is dat als ze regelmatig mee op stap gaan met je het altijd wel goed gaat, zo lang ze maar goed verzorgd zijn en hun natje en droogje hebben plus een fijn plekje om te staan. Chaplin vindt alles best als er maar eten is :+

Cato is ook niet heel moeilijk hebben we gemerkt, die was de eerste 2 dagen wel wat gespannen maar is nu al veel meer relaxed. Ben al zo trots op die 2, pony pakt alles super op en mijn dochter heeft zelfs al gegaloppeerd met haar. Vond ze spannend en durfde ze de eerste paar dagen niet, aangeboden om als ze het zelf ziet zitten eerst aan de longe te proberen. Maar gisteren was ze ineens heel fanatiek bezig ik zeg, wat wil je doen? Ik wil in galop! Nou ok kijk maar of het lukt. Helemaal trots natuurlijk dat het zelf gelukt was. En gisteren achter ons paard aan de waterbak ingestapt (1 van de 3 waterbakken op stal, dit is de kleinste). Paar dagen terug wilde de pony nog geen eens een nat voetje halen. Maar nu ging het heel relaxed en liep ze er met een beetje hulp van ons paard en mijn man die de eerste keer even vast hield er zo in. Ik merk trouwens dat hoe minder ik me er mee bemoei hoe beter het gaat, met rijden. Jullie die ervaring ook? Dan durft ze veel meer.

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 07:34

Ik zeg bewust niks meer als ze rijdt, buiten gezellige koetjes en kalfjes praat dan (ten zij het echt fout gaat natuurlijk). Dat leidt haar af en dan richt ze zich niet zo op de dingen die ze eigenlijk spannend vindt. En dan durft ze dus wel in galop en vindt ze dat bokje met aan galopperen alleen maar heel grappig.

Smid is gisteren geweest, was wel nodig ondanks dat ze hadden gezegd dat ze 4 weken terug bekapt was. Staat er nu veel mooier op. Morgen komt de tandarts voor ons eigen paard. Kijkt ze gelijk ook even naar Cato. Er komen soms wat etensresten mee haar mond uit bijvoorbeeld als ze gaat drinken na het eten. Ontwormd is ze gisteren ook. Als dat allemaal rond is dan kan ze zaterdag na de les fijn naar haar nieuwe plekje. Lekker buiten met andere pony's.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:23

Heb net de 1e Bixie wedstrijd opgegeven. Meteen maar het Utrechts Kampioenschap :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:41

Chasey balen dat het even niet wilde allemaal maar heerlijk dat je er nu weer op uit kan!

IJsco_Love: fijn dat Raya zo braaf is. Heb je al een foto gepost of heb ik die gemist?

Kampioenschap wordt hem niet, want ze komt officieel uit voor Gelderland omdat de manege waar ze rijdt in de Betuwe ligt, en dan mag je niet mee doen met de Utrechtse kampioenschappen. Maar de dag ervoor is de Betuwe Cup voor bixie dus nu daar maar opgegeven. Ik laat het aan haar wat ze met dressuur wil, dat zou ze in theorie ook los kunnen (mits Cato de goede kant op wil }> ) springen heeft ze eigenlijk nog geen ervaring dus gaat wel begeleidt. Dat kan mijn man of ik prima zelf :j .

Onze dochter is gek op Cato, we hebben alleen al wel gemerkt dat Cato een eigen willetje heeft met rijden zo moet ze echt aan de praat gehouden worden. Ze is voorwaarts zat op zich, maar moet wel weten wie de baas is. Anders stopt ze er gewoon mee. Dus we roepen geregeld "BEEN!!" de bak in :') . Maar onze dochter kan er steeds beter mee om gaan. Vanmorgen heeft ze keurig gereden. Het is wel een goede leer zo want je moet echt consequent zijn. Het nieuwe plekje is echt top voor Cato ze is al helemaal maatjes met de shet waar ze mee in de wei loopt. Ze lopen de hele tijd zij aan zij.

Het is alleen wel een duur geintje al met al, hebben oa al een nieuw zadel moeten kopen (oude schoof heel erg opzij) nu een Shetlanderzadel en dat ligt als een huis. Zit onze dochter ook veel mooier op.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 06:37

Aaah Winston is ook schattig. Maar jammer dat die pony's niet meegroeien. Die nieuwe is leuk! Lief hoofdje zit er op.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:33

Wat jammer kwita. Hij is ook niet meer de jongste denk ik als ik de foto zo zie? Gelukkig kunnen jullie hen nog lekker vertroetelen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:56

Er stond vanmiddag een kruisje in de bak. Eerst een touwtje aan Cato vast gemaakt en samen er overheen maar later heeft ze het helemaal zelf voor elkaar gekregen. Echt knap! Voor het eerst gesprongen :D Dat vond het heel leuk die werd helemaal enthousiast.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:58

Ik zou haar lekker nog even op haar eigen pony laten en nog geen nieuwe kopen. Ik herken het wel, onze dochter durft best veel mits het niet onder dwang is. En ook niet op een grote pony op een kleine durft ze veel meer. Gisteren het springen vond ze ook eng (ze zei eerst nee ik ga het niet doen) maar omdat we zo aan het geinen waren de hele tijd (ze lag er bijna naast van het lachen) durfde ze ineens wel. En toen wilde ze gelijk niet meer stoppen :') . Dwingen werkt hier averechts. Eerst weer zelf de ontspanning vinden, grapje maken en dan de draad weer oppakken.

Zo gaan ze nu de bak rond samen:

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:08

:j

Daarom vind ik de juf die ze nu op zaterdag heeft ook fijner dan de juf die ze eerst had. Die haalt de kinderen er heel makkelijk weer uit als ze even blokkeren. Zeggen dat ze niet moeten vergeten om te ademen, even afleiden, op het juiste moment een complimentje geven, even helpen (ernaast lopen) als het niet lukt. Vorige juf richtte zich echt op het rijden en het zelf doen. Werkt voor gevorderden prima, niet voor beginners en onzekere ruiters.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:33

En dan achteraf heel trots zijn. Leuk om dat zo te doen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:38

Niks van dat commentaar aantrekken. Wij hebben ook reacties gehad op waarom kopen jullie zo'n kleine pony daar groeit ze zo uit. Het gaat er om dat ze vertrouwen op kunnen doen en lol krijgen in het rijden. Als een kleine pony daar bij helpt is dat toch juist fijn? Eerst maar weer lekker meters maken en vertrouwen op doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:23

Krijg nu natuurlijk vragen van vriendinnetjes die ook mee willen naar de pony. Hoe gaan jullie daarmee om? Ik vind het nogal wat wij zijn immers verantwoordelijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:48

Ik weet dat 2 van haar klasgenootjes ook rijden. Maar dan zou ik zeker de 1e keer 1 van de ouders ook er bij hebben. Of iig zeker weten dat ze akkoord zijn. En alleen uitstappen met mij er naast. Cato is best een draakje soms en nog jong. Ik ben er daardoor heel voorzichtig mee. En ik ben met kinderen van een ander nog voorzichtiger als met die van mij.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 15:42

Nou er willen nu ineens "vriendinnetjes" spelen waar mijn dochter nooit mee heeft gespeeld idd. Vind ik wel verdacht. Vandaag een beetje een baaldag met rijden. Moe van de week school en Cato wilde niet luisteren. Het een helpt natuurlijk ook niet mee met het ander. Morgen weer les op de manege, dus vanavond maar op tijd naar bed.

Calice gezellig om dat zo met elkaar te doen! Leuk dat je jongens er zo gek mee zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 10:18

Net mijn man aan de telefoon, die is met mijn dochter naar les geweest. Het ging helemaal niet. We moeten er nu maar een tijdje naast blijven lopen als ze rijdt (dan gaat het goed want Cato volgt ons) of aan de longe. Ze mag er voorlopig niet de les mee in. Pony stopt de hele tijd en dochter gaat pas been geven als Cato al stil staat. Dat stoort enorm bij de rest, juf is dan bijna alleen met hun 2 bezig en dat kan natuurlijk niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 11:47

Nee het is echt wel eigenwijsheid van de pony icm de onervarenheid van onze dochter. Even een paar stapjes terug dus.

Kijk eens aan 8 uur er al op. Dan ben je gemotiveerd :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 12:27

Vind het alleen zo zonde om voor een halfuur les die trailer te pakken. Ga eens overleggen thuis. Het is echt puur het aanvoelen wanneer Cato gaat stoppen. Als dat kwartje valt komt het goed. Als de gang er eenmaal in zit kan die pony super lopen. Maar als je haar 1 keer stil laat staan nou... :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 06:08

Plaatjes zeggen genoeg idd. Niet heel warm gehad met het jasje aan?


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 09:56

Ach wat sneu ;(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 09:28

Ze zit er keurig op hoor, ik vind haar houding heel goed zeker meegenomen dat ze toch wel onzeker is. Echt knap!!

Ik ga Cato vanmiddag aan de longe doen met rijden kijken hoe dat gaat. Heb niet zo'n zin in continu meelopen met deze hitte :o net zelf al gereden en het is benauwd pffff. Gister had Cato vrij. Stond eind van de middag op stal vanwege het weer, heel lief ze hinnikte zo schattig toen we er aan kwamen en weer weg gingen. We hebben even lekker gekroeld en haar stalletje gedaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:12

Ik ben vanmorgen gewoon geweest, die van ons is in opbouw na een blessure en moet iedere dag lopen omdat hij de rest van de dag nog op stal staat ivm nog niet de wei in mogen. Niet erop is de dag erop dubbel feest want hij schrikt toch al van alles nu. Het is niet heel intensief rijden omdat we nog in de opbouw zijn. Na het rijden lekker onder de slang even afgespoten. Cato gaat er even uit, niet intensief hoor. Vind het nu wel belangrijk dat ze er even op gaat. Rest van de week minder tijd, er is dit weekend een internationale eventing wedstrijd bij ons op stal en wij helpen ook mee. Superleuk om te doen, maar kost veel tijd altijd. Cato moet wel geregeld lopen hebben we gemerkt, die is na een dag stil staan toch wat drukker in het begin.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:48

curly2day: wat voor blessure heeft jouw paard?

Cato staat alleen 's nachts op stal, gisteravond eerder ivm de weersvoorspellingen. Het had al even flink geregend en gerommeld. Ik denk dat ze daarom al binnen stond. Maar normaal gesproken staat ze minstens 12 uur buiten per dag. Chaplin staat normaal gesproken ook in de groep buiten overdag alleen nu dan niet. Gelukkig mag hij snel weer er uit.

Idd die wedstrijd is gaaf! Voor mensen die nog geen plannen hebben zaterdag (of gooi die plannen gewoon om) allemaal naar Renswoude komen :)) NK eventing voor junioren en young riders, en in de middag ook een 3 sterren cross. Naast Boekelo de enige plek in NL waar 3 ster (1 na hoogste niveau) wordt verreden. Best bijzonder dus. Wij helpen alledrie dus mee als vrijwilliger die dagen. Dochter vindt dat zo leuk om te doen ook. Heel serieus doet ze dat.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charlies, Spaansepony en 38 bezoekers