Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:21

Ik had dit topic nog nooit gezien. Wat leuk! Ik doe alleen geen foto's van mijn kinderen op internet...hoop dat ik toch meepraten mag :')

Chasey wat een ongelofelijk leuke foto's <3 wat een brave paard zeg!!! Heerlijk lijkt me dat als je je kinderen daarop kan leren rijden :o

Ik heb vier kinderen. Oudste dochter rijdt nu half jaar op manege, gaat heel leuk. Zoon wil wel af en toe op een pony maar niet op les. De jongste is tweeling van anderhalf dus die zitten voor de grap wel eens op een pony terwijl ze vast gehouden worden maar dat is alles natuurlijk :P

Ik heb een eigen pony, een IJslander maar daar mag mijn oudste nog niet op rijden zonder dat ik hem vast hou O:) pony is dan veel te snel :Y) ze wil niks liever dan eigen pony maar tot nu toe zit dat niet in de planning. Eerst maar wat ouder zijn en langer rijden 8)7
Ze is helaas gek van roze...roze cap, roze broek, roze poets spullen heeft ze al...ze wil nu deze Jodphurs....https://www.vanderhaarruitersport.nl/Jo ... ate=dialog
Gelukkig is ze voorlopig niet jarig en niet uit haar huidige gegroeit.
Al dat roze is mijn nachtmerrie :+ hebben jullie kinderen dat ook? :+

Hoe doen jullie dat met hele kleine kindjes op stal? De tweeling kan nu lopen en ik neem ze alleen mee als ik eigenlijk niks met paard hoef te doen want ik kan niet en op paard letten en op de tweeling 8)7 ik vind het stiekem ook best eng als ze mee zijn...


IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:19

Chasey schreef:
Ik heb een roze trailer :P Roze kruiwagen, roze handgreepjes, roze isolatoren.... :P Heb zelfs een roze auto (erbij).
Maar qua kleding niet echt veel roze trouwens. Wel dekje van Nick roze, roze oornetjes, roze teugels. lol.

Wij hebben de paardjes aan huis, dus al ik thuis aan het klooien ben met de paarden dan spelen ze gewoon binnen of buiten. Of ze doen mee met de paarden.
Als ik een buitenrit maak, dan fietsen ze mee. Of op de loopfiets. Of Marloes gaat dan mee op Bliksem.

Toen ik nog een verzorgdpaard had en mijn vorige paard nog niet aan huis, nam ik de kinderen gewoon mee naar de buitenbak. Schepje en emmertje mee :P
Maar ik heb best brave kindjes, die spoken niet zomaar iets uit. En als ik zeg dat ze op een bepaalde plek moeten blijven, doen ze dat keurig. Ze vermaken zich wel.


Oeeeh, jij bent mijn dochter haar rolmodel denk ik haha :+

De tweeling is helaas te ondernemend om braaf op een plek te spelen haha. Als ik hun een emmer en schep geef gaat er vanzelf een proberen of die emmer ook op het hoofd van haar zusje past :+

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:13

curly2day schreef:
Ijsco_love hoe oud is de oudste? Roze is hier ook de favoriete kleur van mijn dochter (7)
Ik nam de kids pas later mee naar stal, we hadden een oude trekkerband met zand neergezet. Ik ging zelf alleen nooit op het paard als de kids mee waren. Staan daar alleen dus geen volk als er wat mis zou gaan.


Mijn oudste is ook zeven :+ (in juli wordt ze acht).

@sylkai wat leuk, een veulen. Gefeliciteerd!!!!

@Chasey wat een leuke filmpje!!!

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 15:11

@Crmlys: waaaaauw wat een mooie foto!!!! :wow: <3

@Mazeppas laat: veel plezier met de bixie! Voor ons is Nijmegen (veeeeeel) te ver maar ik hoop voor je dat het een leuke en geslaagde dag is met veel kinderen die mee doen *\o/*

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 17:33

Wat een leuke pony Susan!
Fijn dat jullie echt de tijd krijgen voor je hem koopt. +:)+

Mijn dochter heeft gisteren weer gereden op de manege, voor het eerst weer op ponu waar ze paar weken geleden van af gevallen was :+!ze vond het helemaal niet eng om weer op de pony te stappen, mijn man (die bij de val was) vond het veel enger hahahha _O-
Ze deed het heel goed. Stoer kind 8-)

Bij mij staat op mijn (nieuwe) stal een b-pony sinds deze week te koop waar eigenaar te groot voor is geworden. Heel brave pony. Dochter rijdt er soms al op. Nu smeekt ze om te kopen de pony.....ik vind het lastig. Eigenlijk ik vind zij moet langer rijden voor eigen pony. Maar zo een als deze zijn er niet veel, zo braaf... beestje is al zeventien dus als we haar kopen doen we het nooit meer weg, dan mag ze voor altijd blijven :+ mocht pony nog paar jaar meegaan en Maeley is te groot, dan de tweeling is oud genoeg (als die willen rijden....ga ze niet verplicht doen O:)). Tegen de tijd dat zij er uit gegroeid zijn kan pony met pensioen haha. Dus als we haar kopen is dat wel voor de rest van haar leven....

Manlief ziet het wel zitten, ik twijfel nog erg. Ik zal de komende jaren het meeste de pony verzorgen en heb het eigenlijk al druk genoeg met Feykn :+ maar veel mensen zeggen twee is niet veel meer dan één, je bent toch al op de stal. Hoe hebben jullie besluit dat kind pony kreeg /mocht? Of waarom juist niet?
Hoe oud was je kind bij eerste pony?
Dochter weet niet dat we er over denken 8)7 wil geen valse hoop geven haha

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:08

SusanH schreef:
Ik zou het doen. Brave pony's liggen niet voor het oprapen.


Dat is ook mijn grootste positieve punt om deze te kopen :+ ik vind haar stiekem zelf ook erg leuk :P en ik moet toch al naar stal voor Feykn, dan kan zo'n kleintje er ook wel bij haha :')

Manlief is met de hond naar strand, als hij terug is toch maar eens serieus met hem over hebben :+
Net toch de eigenaar (nou ja, de moeder van kind van wie hij nu is haha) maar alvast even geappt alvast voor meer info :Y) ik ben toch wel erg enthousiast zelf haha O:) zij zou het super leuk vinden als pony naar Maeley gaat want dan zij ziet hem nog bij ons op stal (Ze hebben nog drie paarden) en ze vind Maeley gewoon leuk haha :

Het is een pony van 17 dus :Y) ze is 1.25 stokmaat. meisje waar hij is van nu heeft hem zes jaar. Daarvoor is hij bij twee andere eigenaren geweest. Maeley heeft gereden al paar keer op deze pony. Omdat kind waarvan de pony is, te groot is. Ze staat nog niet op internet te koop, ze wilden eerst proberen om via via te verkopen want ze weten dan naar wie pony gaat. Dus dat is voor ons een voordeel hihi :') pony is bomproof buiten en braaf met rijden maar kan met springen soms te enthousiast zijn en zelf even een parcours springen zonder op hulpen ruiter te wachten :D staat nu 24/7 buiten (en omdat hij als wij kopen op zelfde stal blijft kan dat blijven dan natuurlijk).

Dat is alles wat ik nu weet....nu eerst maar even met man praten als hij thuis is 8)7

Cemlys : leuk dat je dochter al zo paarden gek is <3

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 06:20

Rivjenn schreef:
Klinkt als een superleuke leer pony!
Als je de tijd en de middelen hebt zou ik het zeker doen.
Zo geweldig om als kind een eigen pony te hebben en een beetje mee op te groeien. Beetje verantwoording is voor een kjnd heel goed. En natuurlijk help je daar als ouders ook bij.
Ben benieuwd wat het wordt!


Bedankt :-)
De middelen zijn geen probleem, de tijd wel haha. Heb voor mijn eigen paard al twee dagen in de week bijrijder omdat ik anders niet red met gezin en werk :+ nog een paard is nog meer tijd weg, ook al is de tweede minder werk dan de eerste.

Gisteravond nog met man gepraat, hij vindt het op zich goed idee... Afgesproken dat we vanavond verder praten. Dan volgend weekend uitgebreide met eigenaar om tafel en dan als we nog willen dierenarts de pony laten nakijken. De eigenaar wil nog wachten met pony online te koop zetten omdat ze wil liefste voor de pony dat pony kan blijven waar ze nu is en dat pony gaat naar mensen die ze kent.
Ik vind het erg spannend :=

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 07:46

Wat leuk een verkleedwedstrijd curly2day!
Stuur je ook foto van de hele outfit?

Hier wij hebben besloten om de pony te willen kopen. Vanmiddag gaan we met de hele gezin heen. Morgen kan de dierenarts komen voor een check. Als alles goed is kopen we haar 8-)

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:45

Wat een leuke foto's komen er in dit topic weer voorbij! *\o/*

@kwita: ik zou het niet doen eerlijk gezegd 8)7 een uur heen, een uur op manege (half uur les maar je moet er eerder zijn en je bent ook niet direct weg) en een uur terug....dat is minimaal drie uur van je dag :oo en die drie uur moet haar broertje zich er ook aan passen, hij blijft niet klein . Twee uur op een dag in de auto is echt veel voor een kind :oo En als hij nu op een andere sport zover weg wil? Dan moet je voor hem straks ook zo ver rijden :roll:
Ik zou het echt te ver vinden. Sommige dingen kunnen nu eenmaal niet, ook als kinderen het echt graag willen, maar dat is mijn mening haha O:) maar ik zou als ouder gek worden. Ben meer dan alleen taxichauffeur van de kinderen 8)7 zeker omdat je man zegt dat hij vindt het te ver...betekent dat dat het alleen op jou neer komt?

Hier is Raya (=de pony) gisteren goedgekeurd *\o/* dus we gaan haar kopen :D :D :D
De kinderen weten het sinds gisteren (nadat de keuring door dierenarts was gedaan en we definitief besloten hadden), en sinds toen zij zijn niet meer rustig geweest _O- ze zijn zooooooo blij :)F :)F :)F
En ik stiekem ook heel erg haha.

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:54

curly2day schreef:
Hier een verdrietig meisje, de bixie dag is afgelast ....


Ach wat sneu :(:) waarom is het afgelast?


myk_en_shant schreef:
Ach wat sneu.

Hier ook een een meisje zielig, had beloofd met mooi weer, dat ze mocht rijden. Maar helaas heeft ze sinds zaterdag de waterpokken en om te voorkomen dat er blaasjes knappen, wordt er niet gereden.


:(:) beterschap :(:)

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:58

Gefeliciteerd met flip *\o/* wat een leuk paard is dat :wow:

Pony Raya is nu officieel gekocht 8-) we gaan binnenkort nieuw zadel voor haar kopen want die zij nu heeft ik vind niet zo goed passen := het past wel maar niet echt precies, kan veel beter :+ . De zadelpasser komt na drie weken. Door nadenken over de zadel dacht ik ineens aan iets anders: beugels :o je ziet heel soms kinderen rijden met zo'n elastiekje aan de zijkant dat los gaat als ze vallen. Hebben jullie kinderen ervaring met die beugels mee? Raden jullie aan of niet?

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:45

Die korf jes heb ik nog nooit gezien, dat ziet er echt goed uit :) goede tip, ik ga daar eens bij kijken in de winkel +:)+

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 08:36

SusanH schreef:
Goed dat ik die korfjes voorbij zie komen. Die moeten wij ook nog aanschaffen. Nog een ruime week en dan weten we of we Cato gaan kopen. Ik geloof dat ik het zelf haast net zo leuk en spannend vindt als onze dochter :o


Haha dat is hier ook zo _O- terwijl ik er eerst geen tweede pony bij wilde tot ze over paar jaar zelf kan zorgen voor de pony. Toen we met Raya in overweging kwamen, ik werd net zo enthousiast als de kinderen :)F
Raya is ook gewoon echt een hele leuke, lieve en vrolijke pony <3
Succes met aankomende week wachten, erg spannend!

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:00

Wat een leuke pony!!! Gefeliciteerd!

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:23

Spannend susanh, zo'n verhuizing. Lijkt mij erg lastig om twee verschillende stallen te hebben. Wil je uiteindelijk naar iets waar zij kunnen samen staan?

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 06:54

SusanH schreef:
Nou kan me die winstpunten wel voorstellen ze rijdt de pony supernetjes! Wat goed dat ze meteen prijs rijdt ook!

Nee we willen niet alles op 1 stal nu. Ons paard gaat niet verhuizen omdat die stal qua training etc ideaal is. En de pony kan door formaat er niet staan, anders moet ze alleen in een weitje en dat is zielig. Ze gaat nu 1 km van de pensionstal van ons paard staan. Is toch ietsje anders geworden, wel overdag buiten samen met een shet. In de nacht op stal. Alles is spiksplinternieuw, stallen zijn heel netjes en drinkbakje en alles is op pony hoogte. Wel een paardenformaat stal, met buitenluik. Dat is wel lekker dat ze de ruimte heeft. Er komen een hoop kinderen met pony's uit de buurt daar rijden dus dat is gezellig voor onze dochter. Ook de 2 zusjes van de staleigenaar rijden er, 1tje is 1 jaar ouder als onze dochter. Als ze straks een D pony krijgt kan die wel bij ons paard op stal gestald worden, die zou namelijk wel door formaat gewoon met de paarden mee naar buiten kunnen. Het is dus een tijdelijk iets, hooguit 2 jaar gok ik als ik kijk naar hoe groot onze dochter is en hoe klein Cato. Wij verhuizen trouwens geregeld de boel als we op vakantie gaan (paard gaat altijd mee) en dat gaat altijd goed. Onze ervaring is dat als ze regelmatig mee op stap gaan met je het altijd wel goed gaat, zo lang ze maar goed verzorgd zijn en hun natje en droogje hebben plus een fijn plekje om te staan. Chaplin vindt alles best als er maar eten is :+

Cato is ook niet heel moeilijk hebben we gemerkt, die was de eerste 2 dagen wel wat gespannen maar is nu al veel meer relaxed. Ben al zo trots op die 2, pony pakt alles super op en mijn dochter heeft zelfs al gegaloppeerd met haar. Vond ze spannend en durfde ze de eerste paar dagen niet, aangeboden om als ze het zelf ziet zitten eerst aan de longe te proberen. Maar gisteren was ze ineens heel fanatiek bezig ik zeg, wat wil je doen? Ik wil in galop! Nou ok kijk maar of het lukt. Helemaal trots natuurlijk dat het zelf gelukt was. En gisteren achter ons paard aan de waterbak ingestapt (1 van de 3 waterbakken op stal, dit is de kleinste). Paar dagen terug wilde de pony nog geen eens een nat voetje halen. Maar nu ging het heel relaxed en liep ze er met een beetje hulp van ons paard en mijn man die de eerste keer even vast hield er zo in. Ik merk trouwens dat hoe minder ik me er mee bemoei hoe beter het gaat, met rijden. Jullie die ervaring ook? Dan durft ze veel meer.

[ [url=m/gDUTDm.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super leuke foto's weer iedereen *\o/*

Ja die ervaring heb ik ook susanh. Wij laten haar nog niet alleen met Raya omdat zij heeft korte ervaring en is nog jong. Maar als mijn man haar helpt (die eigenlijk niks van paarden weet maar de afgelopen jaren paar dingen heeft opgestoken) durft Maeley veel meer dan als ik er mee bemoei :Y) ze zal papa weleens laten zien hoe alles moet _O- bij mij is ze meer terughoudend en vraagt ze veel meer voordat ze iets doet

Sinds wij hebben Raya, onze zoon heeft ook de virus te pakken :+ Hij heeft gisteren middag zijn eerste les gedaan op manege. Met twee andere ruitertjes. Het ging al heel goed! Daniel had wel voordeel dat hij al vaak op paarden heeft gezeten, die andere twee ruitertjes niet. Dat scheelt natuurlijk. Maar toch ik was heel trots :Y) hij durft veel meer dan Maeley toen ze begon, misschien wel beetje jongens vs meisjes of gewoon karakter haha .

Onze jongste twee waren in weekend mee, blijven meestal thuis (zijn bijna twee).
Ze vinden pony aaien heel leuk en even borstel twee keer over de pony maar daarna hebben ze het weer gezien 8)7

Feykn (mijn IJslander) vindt Raya ook wel oké, niet van onder de indruk :+


IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 15:41

    Chasey , wat een gave foto's. En dat filmpje <3 leuke pony en wat een heerlijke spontane kind, marloes <3 jammer dat je langere tijd niet gezond was. Hopelijk gaat het nu weer goed

    Susanh : leuk zo'n bixie. Gelijk kampioenschap hahahha _O- wanneer is de wedstrijd? Rijdt ze los of iemand mee?

    Hier is Maeley zaterdag voor het eerst op Raya naar de manege waar ze les heeft gestapt (aan het touw met mij er naast nog :+ ). Het is ongeveer 15 of twintig minuten stappen dus niet ver, maar ze vond het prachtig :)F Raya was heel braaf. /3

    IJsco_Love

    Berichten: 531
    Geregistreerd: 16-03-16

    Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:12

    Wat jammer dat het niet goed in de les ging susanh :( ik snap dat je vind de trailer hoop werk voor half uur les maar denk dat het veel verschil kan maken.

    Vriendinnetjes dit alleen voor de pony's komen zou ik niet blij van zijn... :n gelukkig hebben wij de pony's niet aan huis dus als iemand komt spelen is dat meestal bij ons thuis :+ alleen Mae haar beste vriendinnetje gaat weleens mee naar stal maar die spelen veel samen, ook zonder paarden := Daniël zijn vrienden vinden paarden niet stoer dus die gaan sowieso nooit mee _O-

    IJsco_Love

    Berichten: 531
    Geregistreerd: 16-03-16

    Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 06:17

    Zo daar was ik na lange tijd weer eens
    Veel te druk hier af en toe :+

    Wat een leuke foto's en filmpjes zijn er afgelopen tijd geweest! Vooral die Kenny,,wat een knappe is dat. En zo lief als hij met die kleine ik meeloopt <3 <3 <3

    Mijn dochter Maeley is eind van de zomer vakantie van haar pony Raya gevallen tijdens de ponykamp van de manege (ze was overdag daar en 's avonds thuis), ze brak haar pols ;( lang gips gehad en nu fysiotherapie. Ze heeft gistermiddag gehoord dat zij mag weer voorzichtig beginnen met rijden, ze is helemaal gelukkig :))

    Wat hoge kosten voor de stal hebben sommige!
    Ik woon in noord Holland en betaal €170 per pony. Is een doe het zelf stal. Paarden kunnen hele jaar op gras land met schuil stal maar gaan in de winter 's avonds in de stal met vrije uitloop naar paddock (maar sommige mensen doen deurtje van stal gesloten 's nachts). Onbeperkt kuil voeren en we hebben een buitenbak en binnenbak, en tien minuten stappen vanaf de bos, dertig minuten van duinen, ongeveer 50 van strand. Er is ook longeerkraal en een soort kleine kantine (zonder service maar met keukentje, koelkast en wc etc). het is hele gezellige stal, ik ben hier nog niet zo lang, nog geen jaar. De vorige vond ik niet zo leuk...
    Laatst bijgewerkt door IJsco_Love op 11-10-18 06:41, in het totaal 2 keer bewerkt

    IJsco_Love

    Berichten: 531
    Geregistreerd: 16-03-16

    Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 06:36

    SusanH schreef:
    Ja ze durft er wel weer op? Stoer hoor! Wat was er gebeurd schrok de pony?


    Ja ze durft er absoluut weer op! Nee Ray schrok niet :Y) ze deden een soort race waarbij je via parcours spullen naar de overkant moest brengen en in emmer gooien. Maar na vier keer dacht Raya 'o ik snap het zelf al!'. Dus terwijl Mae nog aan de zijkant hing om de borstel nog in de emmer te gooien draaide Raya al keurig om de emmer heen en rende terug naar de start, keurig via de route :+ maar Mae lag nog bij de emmer en was met haar hand heel raar in of op de emmer gevallen toen ze probeerde haar zelf op te vangen. Raya kwam heel verbaasd terug om te kijken wat ze deed :Y) Mae had eerder die pols gebroken dus zwakke plek.
    Gelukkig is Mae totaal niet bang nu.

    IJsco_Love

    Berichten: 531
    Geregistreerd: 16-03-16

    Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:11

    Ach nee!!! |(
    Wat verschrikkelijk!!! Sterkte... Y;(


    Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: dasalijn, dierenfan, Googlebot, Mnoonn, Natascha en 7 bezoekers