[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-18 00:46

Haha leuk he? Gekke beestenboel!
En ik vraag me ook wel eens af hoe Oscar het voor elkaar krijgt om met een boomstam te rennen :')


Vandaag (gisteren eigenlijk, wat het is al laat :') ) ging Nick mee naar de manege!
Wat was die pony braaf zeg! Ik haalde hem uit de trailer en er kwam gelijk een meisje naar de manege naar me toe. "Mag ik helpen?"
"Ja, neem maar mee! Dan kan ik de spullen pakken".
En ze liep zo met Nick aan het halster naar de manege. Ik heb er verder de hele dag niets mee gedaan! De meisjes waren maar wat blij om Nick te verzorgen én te rijden!
Hij heeft 2 lessen meegelopen met 2 hele jonge meisjes. En dat deed ie zo braaf. Draven en zelfs een galopje!
Doet ie toch maar allemaal haha. En daarna werd hij in de stal helemaal vertroeteld. Kreeg hij vlechtjes en moest kusjes geven en flemen :') Die meisjes waren helemaal zen met Nick haha. Zo leuk om te zien.
Ze mochten hem zelfs weer op de trailer zetten. Echt super leuk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wel super fijn dat je Nick zelfs aan een paar jonge meiden uit handen kan geven. Zo kon ik mij richten op de manege paarden en de vaste ruiters :j *\o/*


Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:44

Ohhh wat heerlijk! Kan me echt voorstellen dat je trots bent :D Wilt toch ook wat zeggen over jou en Nick's opvoeding natuurlijk :)

Nick denkt: oortjes naar voor en gaan!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-18 10:01

Ja ben echt super trots!

En wat ik ook mooi vind, dat ie al die mensen die rond lopen in de bak ook helemaal niet erg vindt! Hij vindt het wel gezellig.
Iedereen loopt kris kras door de bak. Er liepen ook 2 met een kpwn-er aan een halster. De één met een longeer zweep erachter, want de kpwn-er moest een les onbelast meelopen door medische redenen. En met een zweep er achter (die niet gebruikt werd) konden ze hem op gang houden. (Het zijn ruiters met een beperking, dus die hebben hulpmiddelen nodig om wat gezag uit te stralen, want zelf zijn ze te lief :') ).
Maar ook daar deed Nick niets op uit!

Afbeelding

Kinderen op de bakrand, ook geen probleem.
Afbeelding

Hoefjes worden gedaan.
Afbeelding

De eerste les.
Afbeelding

Hij moest even opzij :') :')
Afbeelding

En vol met vlechtjes natuurlijk.
Afbeelding

Echt heel leuk!
Instructrice vond hem ook maar een braaf, gezellig paard! Paste zich compleet aan. Niets mee te doen, alsof ie al jaren mee loopt in de les.

edit.
De eerste keer dat hij mee was moest de Fjord hem niet zo.
Maar dat ging gisteren al stukken beter. Natuurlijk moest Fjord even laten zien dat hij de baas is in de manege door een beetje smerig te kijken. Maar de Fjord ging al niet meer gericht op Nick af.
Hij bleef er nu braaf achteraan lopen of passeerde elkaar netjes.

Kijk dan, mooi losse teugels en doet gewoon in een relaxt sukkeldrafje zijn figuurtjes.
Afbeelding

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:13

Ja echt heel lief <3 Heb Dexter enkel laatst op die jaarmarkt met kindjes gezien en dan smelt je echt hé, zo voorzichtig als ze dan zijn.

En dan denk ik: ik moest eens een borstel op de grond laten vallen, dan schiet ie 2 passen opzij. Maar kinderen die met ballonnen onder hem door lopen kan allemaal prima. :')

Anoniem

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:49

Wat een lekkere braverd! +:)+

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-18 17:07

Vandaag een buitenrit van 3 uur gemaakt. Hoofdzakelijk stappen. Heb er ook een tijd naast gelopen hoor.
Daan had me ergens gedropt en ik moest naar het eindpunt zien te komen. Ik was natuurlijk wel een keer verkeerd geregen, want het was een compleet nieuwe omgeving voor ons. Maar na 3 uur kwamen we eindelijk aan op onze eindbestemming!

Verslagje komt nog. Hier alvast wat foto's van de eindbestemming. *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:23

Heel gaaf! Wat een heerlijke dag Zul je gehad hebben!

It’s ok to be a glowstick, sometimes we need to break before we shine!

Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:46

Oh zo mooi daar! Jullie hebben echt een mooie omgeving

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-18 23:06

Sinds deze week is er een nieuwe autoweg geopend hier. En wij wonen aan die weg, dus kunnen er zo op en rijden nu in 10 minuten naar een heel mooi gebied! Waar we eerder wel zeker 25 min over deden.
Dus vandaag heeft Daan mij daar gedropt met de trailer. En het was mijn taak om naar de eindbestemming te rijden.
Ik had geen kaarten of route bij me, dus het was puur op de gok. Heb er uiteindelijk 3 uur over gedaan, maar heb de eindbestemming gevonden!

Daar gaat ie, nog even de beugels goed doen.
Afbeelding

Op de gok maar wat routes volgen. :')
Afbeelding

Terwijl ik met Nick in een compleet nieuwe omgeving probeerden onze weg terug te vinden, waren Marloes en David heerlijk aan het spelen op de eindbestemming.
Afbeelding

Daan vermaakte zich ook wel. :')
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/31956524_1769392393152394_2171053848699863040_o.jpg?_nc_cat=0&oh=bea229f7f104336d2065664fc9d71433&oe=5B92CAF9

Ondertussen kwam ik langs hele mooie ruiterpaden.
Afbeelding

Kreeg ik zelfs nog natte voeten, want meneer durfde niet door deze ENORME doorwaadbare plaats. :')
Afbeelding

Nadat ik het voor had gedaan lukte het wel gewoon onder het zadel en konden we door.
Afbeelding

Afbeelding

Natuurlijk ben ik nog wel een keer verkeerd gereden en kwam ik ineens in de bewoonde wereld, dat was niet goed.
Afbeelding

Moest een klein stukje terug. Heb de rest van de route gelopen, ik had geen zin meer om te zitten. En ik vond het voor Nick ook wel beter.
Na nog een uur lopen kwamen we eindelijk aan!
Afbeelding

Beetje water gaat er wel in.
Afbeelding

Ondanks dat het vreselijk druk was bij het water met spelende kinderen, honden, fietsers, zwemmers, mensen, mensen, mensen, mensen :') bleef Nick er vrij nuchter onder. Natuurlijk keek hij zijn ogen uit, maar we konden mooi wat in het water spelen! Weer een water training in de pocket!
Afbeelding

De foto's zijn vanaf de kant genomen, dus je ziet niet hoe veel volk er op de kant staat.
Afbeelding

Afbeelding

Achter David aan wat dieper het water in. Want Nick durfde niet. Met David voorop wel!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier is wel een beetje te zien hoe druk het was.
Afbeelding

En na een mooie, geslaagde rit en middag kwamen we weer thuis!
Afbeelding

We zijn onderweg heel wat obstakels, rare objecten, 1000 fietsers, wandelaars, motoren, scootmobiels, weet ik veel wat tegen gekomen. Maar het is ons gelukt! _/-\o_

Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 23:09

Klinkt echt als een zalige dag!
Op een kwartiertje stappen van mijn thuis is ook zo’n strandje maar dat is met mooi weer echt zoooo druk en volgens mij mag je er helemaal niet met paard komen dus daar kom ik alleen in de winter/najaar eigenlijk. Zo jammer want het is verder echt super dichtbij :(

En Dex gaat er toch niet in als we alleen zijn :')

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-18 23:12

Nick gaat er ook niet in als ik alleen ben. Dan moet ik echt eerst zelf afstappen en voor gaan. Als dat goed gaat, dan kan ik het nog een keer proberen vanuit het zadel.

James was vroeger ook met geen stok in het water te krijgen. En uiteindelijk is dat echt een duikboot geworden, dus ik oefen gewoon lekker verder. Stukje bij beetje gaat hij steeds zekerder het water in. En straks komt hij op een punt dat de stress weg blijft en hij het gewoon leuk gaat vinden. Dat weet ik zeker. Dat was bij James ook het geval, als je maar blijft oefenen.
Maar dan moet je natuurlijk wel een mooie plek hebben om te oefenen.

Als alles mee zit hebben we straks zelf in de weide een watertje om in te oefenen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-18 23:30

Wat trouwens ook nog super lief was, Daan kwam bij het water vanuit de menigte naar ons toe lopen. Toen Nick hem tussen al die mensen zag hinnikte hij gelijk en keek heel gefoccused naar Daan.
Vond dat mooi ok te zien, want hij hinnikte naar geen enkel ander mens. Maar toen hij Daan zag... zo lief!

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 20:04

Wat stoer zeg! Mooie toch! En Nick wordt vanzelf een duikboot! *\o/*

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-18 15:21

Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:30

Lekker samen "chillen". Heerlijk toch.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:36

<3 therapiepaardje..... niks meer aan doen :)

It’s ok to be a glowstick, sometimes we need to break before we shine!

Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:45

Ahh zo lief, lekker relaxen samen!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-18 23:45

Ja lief he! Als hij in de paddock ligt kan je zo bij hem komen knuffelen :D

Vanavond is Marloes voor het eerst met Bliksem het water in geweest en ze vond het prachtig.
Afbeelding

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:55

Ahh zo schattig :D Bliksem is toch ook een toppony hé

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-18 00:14

Ja dat is hij zeker :)

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 07:27

Ahhh wat een heerlijke foto's weer! Wat fijn die plassen met water 'in de buurt'. Jaloers! <3

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-18 23:26

Ja dat water in de buurt vind ik super fijn. Ik ben echt zo'n watermens.

Zo het is even geleden dat ik een update heb geschreven.
Ik ben vorige week een paar dagen knock out geweest met migraine. Heb super veel stress.
De loonwerkers zijn eindelijk begonnen aan de weide, maar man wat een stress!! Werd me even te veel, dus mijn lichaam zei 'ik doe niet meer'. En heb een paar dagen in bed gelegen.
Vandaag eindelijk weer een beetje mens en heb gelijk een leuk gezin- en paardendagje gehad.

We zijn even een rondje over het (prachtige :+ ) industrie gewandeld. En hebben ons vermaakt bij de afwatering van het industrie. Dat is hier om de hoek. Een km of 2 verderop. Mooi is het niet, maar wel even leuk!

Ik had de paarden klaargemaakt en het wachten was weer op de mannen. :Y)
Een mooi moment om alvast wat te stappen in de paddock. En Marloesje reed voor het eerst los achter me aan het Bliksem! Echt super leuk om te zien.
Heb er gelijk een mooie oefening van gemaakt. Een lesje sturen met uitleg. "Stuur maar achter Nick aan!"
En dat deed ze netjes. Nu scheelt het enorm dat Bliksem uit zichzelf al veel achter Nick aan loopt, maar toch ging hij een paar keer stil staan. En dan zei Marloes netjes "Let op, stap!". En gaf hem wat been. Echt heel leuk was dat. Ze had er ook echt lol aan. En Bliksem was heel erg braaf.

Uitleg over sturen. Vooral dat ze met Bliksem niet in de mond moet trekken, want dan wordt Bliksem boos, maar gewoon met een los teugeltje en dan vindt Bliksem het goed.
Afbeelding

Op naar de afwatering van het industrie.
Afbeelding

Oscar was ook gezellig mee.
Afbeelding

Voor de foto ook Bliksem even vastgehouden, daarna liep Daan weer met Marloes en Bliksem.
Afbeelding

David was mee op zijn stalen ros. Vanaf hier ben ik afgestapt en hebben we wat bij het water geklooid.
Afbeelding

Gewoon even een leuke foto van Nick.
Afbeelding

David en Loes mochten een paar keer over de rand lopen, dat vinden ze prachtig. Dit is pas nieuw aangelegd, dus helemaal leuk.
Afbeelding

En met de droogte de hoefjes in het water.
Afbeelding

Goed voorbeeld doet volgen.
Afbeelding

Afbeelding

Zo moeder, zo dochter. (Moet even in url vanwege afmeting)
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/33025473_1783419228416377_4260167976319188992_o.jpg?_nc_cat=0&oh=e97b589a9bdd051507f3e2fef3069ff5&oe=5B8960E8

En weer terug naar huis.
Afbeelding

Het laatste stuk mocht Marloes zelfs nog los! En trots dat ze was! Achter pappa aan sturen.
Daan loopt net buiten beeld. En ik loop met Nick naast Marloes.
Afbeelding

Ze vond het prachtig :D
Afbeelding

Zo'n middag had ik wel even nodig. Ben kapot! Zit er even helemaal weer doorheen. Weide is nu een puinhoop. En alles wat er qua regelen bij komt kijken. Nou ja... gewoon even allemaal to much.
Zal eens kijken of ik morgen wat foto's van de voortgang kan plaatsen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 23:36

Ach wat een leuk minimensje is het ook op haar mini paardje <3
Mijn vader heeft ook erg vaak last van migraine en het lijkt zen kwaaltje dat ik geërfd heb, dan sla je helemaal toe. Heb soms gewoon schrik dat mijn hoofd er af springt, vreselijk. Hopelijk gaat het snel beter bij jou!

jeetje77

Berichten: 3450
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:55

Sterkte. Het is ook een beste operatie zo'n weide overhoop.

Wel weer leuke foto's van jullie gezellige familie paarden dagje.


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-18 11:19

Dankje.

Nou echt wel, ben al zo'n stresskip, maar dit is een beetje te veel van het goede. Ik had het graag al achter de rug willen hebben. Het loopt al zoveel uit doordat de vorige loonwerker zijn afspraken niet na kwam en we een andere moesten zoeken. Nou ja... er is in ieder geval een begin gemaakt.



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, janneke584, Kimmie235, MirjamRobin, MissWeenie, Prins85, Thami, tijger en 111 bezoekers