Paard andere naam geven

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
anjali
Berichten: 15017
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 12:48

Als het paard afstammingspapieren heeft dan zou ik de naam daarin niet veranderen.Roepnaam kun je kiezen wat je wilt.Ik nam meestal iets wat wel leek op de naam die hij eerst had,of er iets mee te maken had.Op het paspoort schreef ik de nieuwe naam er dan bij,en liet de vorige wel leesbaar.Als ik de naam al heel leuk vind dan verander ik er natuurlijk niets aan.


anjali
Berichten: 15017
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:55

DreamGuide schreef:
Als het echt een hele lelijke naam was (ik houd niet van lompe namen, of 'mensennamen' voor een paard) dan had ik hem veranderd, maar ik heb mijn paard gekocht als Horonae en ik vond dat zo sjiek, dat ik het lekker zo heb gehouden.

Ik heb juist wel liever dat ze een mensennaam hebben.

anjali
Berichten: 15017
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paard andere naam geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:53

Nomen est omen.Als ik op zoek ben naar een nieuw paard dan vraag ik altijd naar de naam. Een van de redenen die me ertoe kunnen overhalen om een soms lange tocht te gaan ondernemen naar een bezichtiging.natuurlijk is een naam te veranderen,maar als een paard een naam heeft die voor mij echt een slechte betekenis heeft dan zal ik minder gauw gaan kijken.

anjali
Berichten: 15017
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:39

SaraViavia schreef:
anjali schreef:
Nomen est omen.Als ik op zoek ben naar een nieuw paard dan vraag ik altijd naar de naam. Een van de redenen die me ertoe kunnen overhalen om een soms lange tocht te gaan ondernemen naar een bezichtiging.natuurlijk is een naam te veranderen,maar als een paard een naam heeft die voor mij echt een slechte betekenis heeft dan zal ik minder gauw gaan kijken.


Oke dit is toch wel het raarste wat ik vandaag op bokt gelezen heb _/-\o_

Met een naam trek je een bepaalde energie aan.


anjali
Berichten: 15017
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:13

loveskiara schreef:
Toen ik die van mij kocht heette hij bulshitt op papier. En ja, ook echt met 1 l en 2 t's. Ik kwam toendertijd nog vaker bij de mensen waar hij ongepland geboren is en hun hadden hem Bullforce genoemd.
Dus na 2 dagen toch maar het paspoort opgestuurd, ten eerste om natuurlijk de eigenaar te wijzigen, gelijk maar zijn naam terug veranderd naar Bullforce. Scheelde qua kosten in mijn geval denk ik dat hij alleen een paspoortje heeft en geen raspapieren en wat dan al nog meer.
Zo op stal noemen we hem gewoon Boelie, en dat vond ik wel altijd een leuk koosnaampje, dus vandaar dat ik niet een geheel eigen naam verzonnen heb.

Dat vind ik dus een naam die geen goede uitstraling heeft [Bulshitt]. Inderdaad goed om die te veranderen.Wie geeft er nou zo'n naam aan een veulen.Overigens zijn er mensen die ook een baby van een rare naam voorzien waar het kind dan mee door het leven moet,want bij mensen is het moeilijker te veranderen dan bij paarden.

anjali
Berichten: 15017
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paard andere naam geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 17:04

@Koper: Voornaam veranderen via kantonrechter? dat wist ik niet.Trouwens geen behoefte aan want ik ben tevreden over mijn voornaam. Achternaam heb ik wel naar geinformeerd want die wil ik wel veranderen,maar dat is vrijwel niet mogelijk,tenzij in heel uitzonderlijke gevallen.(Achternaam hetzelfde als die van seriemoordenaar bijv.)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Freekfuchs, inge_romeo, Jet, onpaard, Prins85 en 67 bezoekers