Volg je paard, 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:11

Nissima schreef:
April
  • Minstens één keer met barebackpad rijden
  • Op buitenrit
  • Minstens eens per week uitstappen over de galopbaan om die te leren kennen/dapperder te worden
  • Wijken filmen van voren
  • Een keer in de kleine bak rijden
  • Twee keer springen
  • Halt-galop oefenen
  • Stap-galop oefenen


Yesss toch nog een puntje van mijn lijst af!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:46

Felien_Kyra schreef:
Wat een heerlijke foto’s hierboven! Dat weer bij jou :D

Wel behoorlijk verbrandingsgevaar dus ik smeer me 5x per dag in, maar ik klaag niet :D

Ineens is het al mei! Tijd voor nieuwe doelen:

Mei
  • Boomlooszadelpasser laten komen
  • Weer vaker bitloos rijden (2x per week)
  • Wijken blijven oefenen (minstens om de keer dat ik rijd)
  • Stap-galop blijven oefenen (minstens om de keer dat ik rijd)
  • Twee keer grondwerk doen om leiderschap een beetje terug te winnen
  • Op buitenrit met mijn vriendin
  • Samen een keer in de bak rijden met mijn vriendin
  • Betere manier vinden om mezelf te filmen (nu film ik vaak de lucht, de grond, met veel tegenlicht of mijn telefoon valt halverwege om of op de grond :)) )

Gisteren heerlijk relaxed bitloos gereden <3 ik mag alleen wel serieus wat gaan doen aan mijn eigen houding
Afbeelding

Afbeelding


Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:32

Nanoukkie, is de trailer al goedgekeurd? Hij ziet er op het hoog prima uit, hopelijk is ie dat ook!

Lekker dan Cindy. Gek paard heb je toch, hopelijk vind je gauw iemand die hem er voor eens en altijd vanaf kan helpen! Kan je wel op wedstrijd nu hij zo moeilijk doet met de trailer? Wat leuk van je bijrijder!

Felien_Kyra, wat gek van het vocht in haar voorbeen. Gelukkig loopt ze wel goed, ze heeft er dus geen last van? Ik duim voor je dat jullie wat kunnen vinden en/of dat ze miraculeus weer opknapt. Stoere foto's!

Puppy1128, gaaf een paardenvakantie! Was je op met je eigen paard(en)? Een maand zonder doelen kan ook wel eens goed zijn +:)+

Rayoow, dikke knuffel voor jou, klinkt alsof je dat wel kan gebruiken. Heel veel sterkte met en beterschap voor je moeder :(:) en ook beterschap voor jou zelf. Vervelend dat daar bovenop je paard ook nog eens een ramp is.

Nissima schreef:
Mei
  • Boomlooszadelpasser laten komen
  • Weer vaker bitloos rijden (2x per week)
  • Wijken blijven oefenen (minstens om de keer dat ik rijd)
  • Stap-galop blijven oefenen (minstens om de keer dat ik rijd)
  • Twee keer grondwerk doen om leiderschap een beetje terug te winnen
  • Op buitenrit met mijn vriendin
  • Samen een keer in de bak rijden met mijn vriendin
  • Betere manier vinden om mezelf te filmen (nu film ik vaak de lucht, de grond, met veel tegenlicht of mijn telefoon valt halverwege om of op de grond :)) )

Drie puntjes alvast afgestreept.. De boomlooszadelpasser zou twee weken geleden komen, maar in verband met haar zwangerschap is dat niet doorgegaan. Ik kan nu via iemand anders een Ghost zadel testen wat ik graag wil, maar daar wacht ik nog even twee of drie weken mee want mijn merrie ligt weer eens in de lappenmand :+ Ook de reden dat ik niet zoveel gepost heb, haha.

Ik heb wel een goede manier gevonden om te filmen en het bithoofdstel hangt te versloffen omdat ze het bitloos zo goed doet!

Wat is nu het probleem met Kathy.. ze stond anderhalve week geleden weer met een dik been..

Afbeelding

Twee dagen erna was het wondje dat ze op haar been had weer open gegaan en kwam er pus uit, maar het been was wel meteen niet meer dik. Dierenarts was er toevallig toch (die komt minstens twee keer per week, is ook hoefsmid) en had me instructies meegegeven.

Vanaf hier even een klaagbericht want ik ben er nog steeds niet overheen hoe mijn stalgenote voor mijn paard heeft gezorgd. Dit mag je overslaan als je niet van geklaag houdt :D

Maar ik ging op vakantie dus een stalgenote zou het overnemen. Ik vermoed dat ze er helemaal niet meer naar om heeft gekeken want ik heb 1 keer gevraagd hoe het been was de dag ervoor en toen zei ze dat ze in de avond was geweest en daarom niet geappt had. Ze zei dat ze het toen niet schoon had kunnen maken maar wel de zalf had kunnen smeren.. Ik was er niet heel erg blij mee maar ik kon niet zoveel doen vanaf mijn vakantie.

Afgelopen zondag kreeg ik vervolgens deze foto (beetje bloederig dus even in spoiler). Er was een wond naast de oude wond ontstaan:

Spoiler:
Afbeelding


Ik heb mijn stalgenote gevraagd of ze gelijk heen kon om het schoon te maken (dat was om half 12 in de ochtend). Dat zou ze doen, ze beloofde om te proberen heen te gaan :? en uiteindelijk om 7 uur in de avond zei ze dat ze onderweg was. Halfuur later vroeg ze ineens of de manege niet dicht zou zijn tegen de tijd dat ze aan komt (ze woont op een uur afstand), dus ik heb geregeld dat er iemand zou zijn om het hek te openen. Ze was er uiteindelijk pas om half 11! Ook toen heeft ze weer niet gedaan wat ik vroeg. Ik had van tevoren gezegd, altijd eerst het halster om doen want dan is ze een stuk liever (zonder halster laat ze nog wel eens haar tanden zien). Had ze niet gedaan, want dat was niet gelukt :? Toen heeft ze eten op de grond gelegd en even snel zalf gesmeerd.

Einde klaagbericht :))

Gisterenmiddag meteen heen, toen zag het er nog steeds zo uit:

Spoiler:
Afbeelding


Dus niks aan gedaan, niet eens even gespoeld met water. Heel teleurstellend. Gelukkig was Kathy wel blij me te zien!

Afbeelding

Dit zijn foto's van vandaag, zal ze ook wel allemaal even in een spoiler zetten :D
Spoiler:
Na het wassen met water:
Afbeelding

Na het weghalen van vuil er om heen, en met betadine en zalf:
Afbeelding


Tot slot een verbandje tegen het vuil!

Afbeelding

Het zal niet supergoed gedaan zijn maar het bleef in ieder geval redelijk zitten. Morgen heb ik een stalbandage die ik er om heen kan doen in plaats van dit, de dierenarts zei dat het eigenlijk katoen moest zijn en dat was dit verbandje niet. Ik ben benieuwd hoe ze er morgen bij staat.

Ze liep niet kreupel en aangezien ze alweer 2 weken stilstaat ben ik er toch even op gegaan. Heel veel gestapt en een beetje gedraafd, ze gaf zelf goed aan wanneer ze er genoeg van had en dat was voor nu dan ook goed. Ze is echt een topper <3
Afbeelding

Daarna natuurlijk nog even gegraasd en toen mocht ik mijn fret ophalen van zijn vakantieadres! Op de terugweg even gekeken of het verbandje nog zat (dat zat nog) en weer even een foto gemaakt met mijn twee grote liefdes. De fret beet na deze foto in Kathy's neus :+

Afbeelding Afbeelding

Excuses voor het lange verhaal :=

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 23:21

Ik ben ook echt pislink, maar had eerder al het idee dat ze over dingen loog (het ene moment had ze haar paard van haar vriend gekregen voor haar 25e verjaardag, het andere moment was ze pas 22 jaar :? en meer van dat soort dingetjes die niet kloppen). Dit was ook de laatste keer dat ik haar vraag. Weet je, het gaat niet om mij, het gaat om een dier die in dit geval niet zichzelf kan verzorgen. Ik snap gewoon niet hoe je er dan zo mee om kan gaan.
Desnoods vraag ik volgende keer personeel en betaal ik ervoor, maar dit gaat nooit meer gebeuren.

Tja, het is wat met die dikke benen hè. Malle beesten, hoor, paarden. :D

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:32

Haha Nanoukkie, heerlijk dat het weideseizoen weer is begonnen maar jammer dat de paarden er soms zo dik van worden :)) Hard aan het werk, dus!

Fijn dat het goed voelde, Cindy! Spannende tijden, hopen dat Fes het allemaal goed oppakt en hij er veel gaat leren.

Nissima schreef:
Mei
  • Weer vaker bitloos rijden (2x per week)
  • Wijken blijven oefenen (minstens om de keer dat ik rijd)
  • Stap-galop blijven oefenen (minstens om de keer dat ik rijd)
  • Twee keer grondwerk doen om leiderschap een beetje terug te winnen
  • Op buitenrit met mijn vriendin
  • Samen een keer in de bak rijden met mijn vriendin
  • Betere manier vinden om mezelf te filmen (nu film ik vaak de lucht, de grond, met veel tegenlicht of mijn telefoon valt halverwege om of op de grond :)) )


Op het rijden-gedeelte na gaat het best goed! Met Kathy's been gaat het nog steeds een beetje gek, dus de dierenarts komt vandaag even kijken en als er meer moet gebeuren dan doet hij dat maandag. Op zich ziet de wond er nu prima uit. Echt de slechtste foto die ik er ooit van heb gemaakt maar dit was door het hek heen terwijl de stalhulp tegen me praatte dus excuses :))
In principe niet bloederig maar toch even in een spoiler voor degenen die het niet willen zien:
Spoiler:
Afbeelding


Toch loopt ze nog niet helemaal lekker. Vorige week liep ze woensdag goed, dat eindigde in licht kreupel lopen. Donderdag liep ze flink kreupel, vrijdag liep ze licht kreupel, zaterdag t/m woensdag liep ze goed, donderdag (gisteren) liep ze weer licht kreupel in draf. Ik heb die week alleen de woensdag gereden dat ze aan het eind kreupel was en dinsdag heb ik voorzichtig met barebackpad gestapt, dat ging goed. Er zit dus ergens iets niet lekker dus het is fijn dat de dierenarts er even naar komt kijken.

Mijn vriendin is weer naar huis maar we hebben samen een springles gedaan, een buitenrit én we hebben nog even samen vrij gereden. De les en de buitenrit deed ik met een manegepaard en het vrijrijden was het stappen met bbp.

Afbeelding

Kathy voelt zich verder prima en is een happy camper <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 21:56

Yesss mijn merrie doet het ook weer! We zijn nu rustig aan het opbouwen, merk dat ze nog erg stijf is (zit geen buiging meer in, met name naar rechts). Desondanks geeft ze me weer zo'n goed gevoel <3

Doelen voor de maand juli:
  • Elke week minstens 4 dagen rijden
  • Minstens eens per week wijken oefenen in stap en draf
  • Twee maal oefenen om in galop via een S van hand te veranderen met enkele drafpassen
  • Een keer met barebackpad rijden om te zien of die beter wat verder naar achter kan
  • Ghost Veneto zadel testen
  • Manen netter knippen

Niet echt een heftige doelenlijst maar dat is de bedoeling ook niet. Als het goed is kan ik over 2 weken een boomloos zadel testen (de Ghost Veneto dus), heb er superveel zin in!

Overigens heb ik Kathy haar manen gisteren geknipt! Wilde het al langer en ben er wel blij mee, het staat wel stoer. Nu laat ik het gewoon weer groeien en dan zie ik later wel weer wat ik doe :D

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Het is echt suuuper lelijk geknipt :)) vandaar mijn laatste doel om dat netjes te maken :=

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 23:27

Doelen voor de maand juli:
  • Elke week minstens 4 dagen rijden
  • Minstens eens per week wijken oefenen in stap en draf
  • Twee maal oefenen om in galop via een S van hand te veranderen met enkele drafpassen
  • Een keer met barebackpad rijden om te zien of die beter wat verder naar achter kan
  • Ghost Veneto zadel testen
  • Manen netter knippen

Ondanks dat ik niet meer heb nagedacht over mijn doelen zijn ze toch bijna allemaal afgevinkt! De manen heb ik later iets bijgeknipt en ze zijn inmiddels ook ietsje langer, wat beter staat. Ook hebben we de Ghost Veneto (boomloos zadel) getest en wauw, wat een heerlijk zadel!

Afbeelding

Binnenkort bestel ik er een voor mijzelf, wel in zwart en dan met blauwe details (wat bij het testzadel groen is).

Doelen voor de maand augustus:
  • Zadel bestellen
  • Minstens vier keer per week rijden
  • ..waarvan eens per week met bb-lastic
  • Elke keer tijdens het rijden ongeveer de helft doorzitten
  • Minstens één keer met barebackpad rijden
  • Eén keer proberen te longeren met de bb-lastic

Ik denk dat het zo al heel wat is voor augustus, hopelijk wordt het niet zo'n warme maand als juli want dan rijd ik toch minder en minder intensief.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:54

Felien_Kyra schreef:
@Nissima, wat ziet dat boomloze zadel er mooi uit, toen ik die een jaar of 8 geleden had zagen ze er echt verschrikkelijk uit :') Zit inderdaad lekker, toen al haha. Fijn dat het zo goed is gegaan met de doelen toch wel. Onbewust probeer je er vaak toch wel mee bezig te zijn.

Haha, ik kan me voorstellen dat de boomloze zadels van 10 jaar geleden een stuk minder mooi waren ja! Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze in het begin ook heel lelijk vond, maar hoe vaker je naar iets kijkt of luistert, hoe meer je het leert waarderen en nu vind ik hem zelfs mooi :=

Nynkefleur, zo, dat is inderdaad schrikken! Gelukkig lijkt het mee te vallen.

Rayoow, duimen dat de spuit genoeg is geweest!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:34

Augustus is alweer bijna af.. eens zien hoe ver ik ben gekomen met mijn doelen!

Doelen voor de maand augustus:
  • Zadel bestellen
  • Minstens vier keer per week rijden
  • ..waarvan eens per week met bb-lastic
  • Elke keer tijdens het rijden ongeveer de helft doorzitten
  • Minstens één keer met barebackpad rijden
  • Eén keer proberen te longeren met de bb-lastic

Zadel is besteld en is in de maak! Het vier keer per week rijden is niet helemaal gelukt geloof ik, maar ben wel veel met Kathy bezig geweest.
Omdat ik geen zin meer had in mijn oude zadel heb ik elke keer zonder zadel gereden dus ook niet de mogelijkheid gehad om met de bb-lastic te rijden :+ en longeren gaat niet omdat de hengst steeds in de longeercirkel staat.

Doelen voor de maand september:
  • Galopexamen 4 halen (mits de examens doorgaan)
  • Wijken aan de hand verbeteren
  • Verschil tussen galopknopje en wijken groter/beter maken (verfijnen van de hulpen)
  • Minstens één keer weer een paar sprongetjes doen, opbouwen tot 90cm-1m

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:25

Ik kan nu al een doel afvinken 8-)

Doelen voor de maand september:
  • Minstens één keer weer een paar sprongetjes doen, opbouwen tot 90cm-1m

Afgelopen maandag een aantal sprongetjes neergezet en eentje van een meter (dacht ik). Thuis nagemeten bleek het 1.10m en dus is ons jaardoel van een meter springen ruimschoots gehaald! Bij de eerste poging ging de hele hindernis mee :+ en bij de tweede poging viel de balk, maar dat maakt niet uit. Ik ben hartstikke trots!

Afbeelding

Afbeelding

  • Galopexamen 4 halen (mits de examens doorgaan)
En hierover gesproken, de examens zijn op 22 september :):)

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:35

Oh.. het is natuurlijk alweer half oktober :+


Doelen voor de maand september:
  • Galopexamen 4 halen (mits de examens doorgaan)
  • Wijken aan de hand verbeteren
  • Verschil tussen galopknopje en wijken groter/beter maken (verfijnen van de hulpen)
  • Minstens één keer weer een paar sprongetjes doen, opbouwen tot 90cm-1m

Hmm, minder gedaan dan ik wilde. Ik had ook mijn zinnen gezet op het galopexamen maar dat werd 2 dagen van tevoren afgelast -:(-

Dus september snel vergeten en doorrrrr naar oktober!

Doelen voor de maand oktober:
  • Dressuurwedstrijdje (onofficieel) rijden op 21 oktober
  • Barefoot trimmer (hoefsmid) vinden zoeken
  • Overgang stap-galop verbeteren
  • Sprongetje wagen met het Ghost zadel
  • Evt weer een keertje met bit rijden


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, GoogleAdsense, guppekop, Loe_Loe, mosimonster, Paardennamen, Reusje_xx, Ruai, sterregoud en 103 bezoekers