Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 17:57

Schattig hoor!

SusanH, fijn dat ze in galop is geweest. *D

Hier ook weer gesprongen met de shet. Zoontje vind dat zó leuk! <3
Helaas niet te doen om ook nog foto's te maken tijdens het meerennen }:0
Alleen 1 probleem, zoonlief vind het moeilijk om met het rijden, zijn handen rechtop te houden. Valt snel om in pianohand(en). Iemand een idee om dat af te leren?


sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 09:23

Donja schreef:
Geweldig die schriktraining!!

FNRS maneges werken met een proevensysteem. Zo kunnen de kinderen elke keer een stapje verder komen met proefjes.
De eerste proefjes zijn nog zonder galop en mogen de (jonge) kinderen nog begeleid worden. Ze moeten promotiepunten halen om door te mogen naar de volgende proeven. per keer kunnen ze 1 promotiepunt halen. Om van F1 naar F2 te mogen heb je 1 punt nodig (uit mijn hoofd is 210 punten een promotiepunt), van F2 naar F3 moet je 2 promotiepunten halen en moet je ook theorie halen (F2, F4 en F6 hebben theorie geloof ik). Myko is met 6 1 van de jongsten en kan nog niet lezen, dus hebben ze de theorie mondeling gedaan.

het is niet dezelfde puntentelling als bij KNHS proeven


Om naar de volgende "F" te mogen, is ook iets wat de manege zelf mag bepalen en ook hoeveel wedstrijden er worden gehouden.
Bij de 1 zal je dus sneller door gaan dan bij de andere manege.
En ook mag de manege je laten beginnen in een hogere F klasse en hoef je niet bij de F1 te beginnen wanneer je meer gevorderd bent.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 17:52

Leuke foto's weer!

Hier vanmorgen ook even gereden op de shet. Gaat echt steeds beter <3

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 07:37

Afbeelding
("Stil" uit een filmpje)
Jaaaaaa, gister ook gereden.
Pony is een stuk rustiger nu hij op de wei gaat. Nu dus lekker zonder dat ik hem vast moet houden. Kan ik ook nog een beetje lesgeven, echt fijn!

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 21:17

SusanH, zou je dan niet gewoon wat langer wachten met een pony kopen?
Als ze nu een kleinere pony prettig vind.....maar die toch snel te klein is. Beter wachten en wat meer vertrouwen krijgen en dan toch een wat grotere pony.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:10

Wat schattig!

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:12

Sanne, welkom!
Wat rijdt je dochter al vaak zeg, met 6 jaar.
Zo vaak wil die van mij echt niet :')

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:44

Ijsco love, gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!

Kwita, vooral door/voor haar broertje, zou ik het niet doen.
Je kunt niet in de toekomst kijken, maar ik vind het voor haar broertje niet eerlijk. Daarbij is ze nog jong en vinden ze vaak heel veel dingen leuk, die veel beter te realiseren zijn.
Er mee beginnen en later moeten stoppen, lijkt me erger dan gewoon helemaal niet aan beginnen.


Mooie foto's weer
En die pruik :')

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 07:38

Oh wat een leukerd, gefeliciteerd


sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:36

Wat een leuke foto's allemaal weer!
Echt genieten!

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 06:13

SusanH schreef:
Krijg nu natuurlijk vragen van vriendinnetjes die ook mee willen naar de pony. Hoe gaan jullie daarmee om? Ik vind het nogal wat wij zijn immers verantwoordelijk.


Ik begin daar ook niet aan.
Ze staan aan huis, dus even een rondje zonder zadel wil ik nog wel eens doen, maar dan spontaan, niet dat ze komen voor de pony's.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 16:26

Aan de andere kant kan het ook vriendschappen opleveren wanneer het kinderen zijn waar ze normaal niet mee om ging.
Maar dan nog vind ik zelf kinderen mee nemen naar je pony echt niet fijn. Het is namelijk niet echt samen spelen, want ze kunnen niet tegelijk rijden.
Daarbij ga je paardrijden ook echt een sport en geen Speeldate.

Straks in de vakantie wil ik wel een x iemand van de manege uitnodigingen om samen te rijden, maar ze spelen daarnaast ook samen...dus is het toch anders

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 11:51

SusanH schreef:
Net mijn man aan de telefoon, die is met mijn dochter naar les geweest. Het ging helemaal niet. We moeten er nu maar een tijdje naast blijven lopen als ze rijdt (dan gaat het goed want Cato volgt ons) of aan de longe. Ze mag er voorlopig niet de les mee in. Pony stopt de hele tijd en dochter gaat pas been geven als Cato al stil staat. Dat stoort enorm bij de rest, juf is dan bijna alleen met hun 2 bezig en dat kan natuurlijk niet.


Paar privé lessen nemen, dan kan ze snel weer mee rijden verwacht ik.

Mijn zoontje krijgt gewoon manegeles tot hij met zijn eigen pony op les kan, maar laat hem soms ook een privé les rijden. Dan zie je echt verschil

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:10

SusanH schreef:
Wow wat knap!

Iemand nog tips voor een eigenwijze pony die naar de zweep bokt? Tikje op de schouder doet onze dochter al maar daar reageert de pony niet op. Tikje achter de kuit geeft wel reactie maar dus niet een gewenste reactie :+ ze doet het ook aan de longe en ook als 1 van ons haar een tikje geeft.
.


Ik denk vooral oefenen, in stilstand en aan de longe en volhouden.
Aaien en zachtjes tikken totdat ze het accepteerd en dan super hard belonen en gelijk stoppen. Volgende trainig weer en gelijk stoppen wanneer ze het er niet naar bokt.

Hier een bixie stempelkaart aangevraagd.
Gaan vrijdag kijken(!) bij een bixie wedstrijd.
Denk dat onze zoon het springen helemaal ziet zitten. Ben benieuwd!

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:31

Wat een leuke foto's weer!

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 12:08

Rustig hier!

Onze zoon heeft zijn eerste bixie wedstrijd gehad.
Echt een aanrader zeg, wat leuk is dat!
Ontspannen en gezellige sfeer en geen haast zodat de kinderen alle tijd krijgen. Echt heel leuk!

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 10:57

Ik heb onze zoon met pas los laten rijden met 6,5 jaar.
Eerst met 6 jaar naar de manege en daar op brave pony's.
Op zijn shetlander Thuis eerst met bijzet en nu met 7 pas los en ook bixie los.

Thuis wel aan een touwtje op zijn shet "gereden", maar nooit los toen hij zo jong was.
Hij pakt het super snel op nu, dus heb niet het gevoel dat ik te lang heb gewacht.


De leeftijd van de pony doet me niet veel. Maar maak de pony mak door veel te doen. Alleen en samen met je kind.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 05:48

Sterkte zeg!
Duim ook mee hoor

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 17:35

Heftig zeg.
Gelukkig lukt ze te herstellen.
Nog wel blijven duimen dus!

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 06:02

Ik denk dat je na zo'n trauma vooral rustig moet blijven en niet gelijk aan verkoop moet denken.

Gezien de osteopaat heeft aangegeven dat de pony echt pijn heeft gehad of wie weet nog steeds pijn heeft, is de reactie van de pony heel normaal.

Persoonlijk zou ik de eerste tijd lang en laag longeren en het vertrouwen weer terug krijgen.

Dan na de volgende sessie van de osteopaat kijken hoe het herstel is. Dan weer even rust .

Daarna een goede ruiter (instructrice) inhuren om haar te rijden. Die kan je veel informatie geven over hoe de pony aan voelt en of en wanneer je dochter er weer op kan.

Veiligheid gaat voorop en een pony met pijn en een trauma is niet veilig. Dat kost tijd en wat investering.

Verder is het blijkbaar geen makkelijke pony, maar makkelijke pony's zijn echt uitzonderingen.
Over het algemeen is het gewoon hard werken met veel begeleiding.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:02

Bij twijfel over een ruiter, zeker niet doen in deze situatie.

Verder is het een goed plan om op de grond de band weer op te bouwen en aan de longe de spieren van de pony.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 18:16

SusanH, dus het blijft nog spannend hoe het herstel zal gaan.
Heftig hoor!

Hoi Ruby,
Die begeleidingsproef heb ik niet gedaan. Onze zoon heeft gelijk een A proef gereden.
Met begeleiding hoeven ze eigenlijk nog niks te kunnen hoor, alleen erop zitten. Alles wat ze extra doen is beter.
Er is een bixie boekje voor uitleg te koop. Zelf heb ik de proeven van Internet gehaald en dus niet het boekje gekocht.
Verder is het super ontspannen en is er veel tijd voor het kind en om deze op het gemak te stellen en een trots gevoel te geven - zowel van ouders als van de jury. Doel is om het kind wat te leren en vooral dat het "wedstrijd rijden" leuk is.
Wel moet je er natuurlijk op tijd zijn.
Heb ook gemerkt dat er per Lokatie verschillen zijn. Zo geeft de 1 wel aan wie heeft gewonnen en de ander is iedereen gelijk. Prijzen zijn wel voor iedereen hetzelfde. Ook met springen zouden er vaste opstellingen zijn, maar dat is dus ook niet altijd zo.
Maar wij hebben er slechts 2 meegemaakt hoor, dus ook geen doorgewinterde bixie gangers.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 06:57

Eefjuh20, voor het bixie springen is het eerder 20 en 30 cm springen hoor en volgens mij de Aa zelf 10 cm, dus een balk op de grond.
Je mag zelf de hoogte bepalen, dus misschien dat de combinatie voor jullie hem hoog had gezet?

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 06:59

Ruby, balen van die beestjes in de de musli. Kan gebeuren, daar kan niemand wat aan doen, tenzij het over datum was..

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 15:04

Ja, als er eenmaal beestjes in zitten, dan zijn het er al snel veel.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kasmir, Vagabondo en 36 bezoekers