Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 19:27

Oh wat een leuke foto's staan er weer, heb een tijd niet gekeken in het topic :)

Een pony op maat is wel fijn natuurlijk....maarja om nou elke keer een pony weg te doen dat vind ik niet echt wat eigenlijk :o

Voorlopig hoop ik dat Mareentje nog een aantal jaartjes mee gaat en mocht Luukie het dan echt leuk gaan vinden dan kunnen we later wel verder kijken.

Maar geloof dat ik dan liever zou zoeken naar een leenpony constructie van iemand die er zelf niks meer mee doet maar het dier niet wil verkopen. En dat het dan voor alle partijen leuk is, dat wij er een fijn ponietje aan hebben totdat hij er uit gegroeid is, en dat de eigenaar dan die jaren van de zorg en kosten af is :)

Maar je weet toch nooit hoe het leven loopt. Meneer is pas 3 dus echt rijden zit er voorlopig nog niet in :P

Daarnet wel weer even een paar minuutjes een rondje door de wei gestapt met zijn voor de zoveelste keer getweakte zadeltje met handgreep voorop en ontzettend ingekorte kinderbeugelriempjes :D

Ventje mag dan zeggen waar hij naartoe wil, en "Rena Ho maar / lopen maar / back / braaf"

Hij vindt het best spannend en het is pas sinds kort dat hij er weer op durft...hij was bang geworden door een boekje van Anna die op paardrijles gaat en daarbij van haar pony valt en moet huilen |o



Afbeelding


pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 07:43

Mooie foto's! Ze stralen allebei ook echt er op +:)+

Wat een enorm halster op dat fijne koppie van die bonte :D

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 10:01

Als ze het nou echt bijzonder graag wil en jij vindt het ook wel de moeite waard, en het geeft niet teveel problemen...dan zou ik het doen :)

Maar als ze turnen ook leuk zou vinden dan zou ik lekker daar voor kiezen.
En natuurlijk blijven zoeken of er dichterbij mogelijkheden zijn :j

Ik zou zo graag die kleine op Tigers LSE doen, maar dat is ook best een eindje rijden. Veel leuker dan die suffe peutergym :=

Die afstand zou ik er voor over hebben ware het niet dat meneer echt nog een middagdut nodig heeft en het precies rond die tijd valt. Daardoor zie ik er vanaf. Wellicht heb jij ook zo'n doorslaggevende reden :)

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:49

Leuk zeg! Gefeliciteerd *\o/*

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:14

Achgossie, wat een pech zeg! Was het te nat ofzo voor de Bixie?

Heeft ze zoveel waterpokken dan, dat je bang bent dat ze stuk gaan? Hier waren de waterpokken echt een eitje vorig jaar (stuk of 20 blaasjes die amper blaasje waren) maar sommigen zitten echt helemaal onder, sneu is dat :(:)

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:29

Balen, had ik ook als kleuter en was wel vervelend. Beterschap, hopelijk trekken ze snel weg :)

Je kent de havermout in panty (in bad en mee afdeppen) en Ibuprofen (absoluut niet gebruiken) tips al?

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 08:13

Gefeliciteerd met de ponies! *\o/*

Ik wil ook altijd beugels met een korf. Daarmee heb je echt de meeste veiligheid :j
Omdat ze er onmogelijk doorheen kunnen schieten.

Inderdaad ook wat betreft uitstekende delen en elastiek dat soms niet los komt bij die andere beugels.
Heb voor Luukie de Barefoot kinder korfbeugeltjes en nog een stel andere uit Frankrijk :)

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 08:42

Wat een blije foto, gefeliciteerd!!


pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 20:06

Dat ziet er netjes uit +:)+

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:05

Toch voor een basket saddle gegaan :D

Die van jou is wel weer anders dan hoe ik die van mij ontving :)

Lief dat setje! Vanaf welke maat kwam dat dan? Hadden ze alleen roze of ook iets voor jongetjes?
Wel bijzonder eigenlijk dat ze het al zo klein in de winkel hebben liggen want zoveel vraag zal daar toch niet naar zien in zulke mini maatjes zou je denken :)

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 08:13

Ah online besteld, dat lijkt me logischer inderdaad dan dat het eeuwen in zo'n winkel hangt :)

Oh zat er bij jou geen dekje bij dan voor onder het basket-saddle? Bij die van mij zat er een wit nepwol kussentje in het bakje, en zo'n zelfde onder het zadeltje. En gewoon Engelse singelstoten alleen dan veel te kort voor een D-pony dus ik heb er nieuwe aan laten zetten.

Ik vind de jouwe ook wel apart qua vorm, dat die zijkanten zo vierkant af lopen en de western singelstoot zo raar zit? Die kan je wellicht terugsteken door het gat er onder zodat je beter aan kan singelen?

De mijne loopt mooi rond aan de onderkant.
(hier moesten de inlages in de pad nog goed afgesteld worden op oude wat ingezakte ruggetje, was een testrondje door de paddock)

Afbeelding

Staat nog steeds te koop overigens :P Maar ik denk dat ik hem toch nog even zelf ga gebruiken van de zomer, want vind die kleine toch eigenlijk nog wat te instabiel zitten op een normaal zadeltje.

Oh dat hoofdstelletje is leuk zeg! Geen geld en leuke kleurtjes, ziet er wel handig uit :)

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:50

Echt vreselijk om mee te maken :(:)

Ik heb in Frankrijk hele mooie dichte stijgbeugeltjes gekocht want voet die vast komt in de beugels is het ergste wat je kan gebeuren....heb daar al zoveel ellende over gehoord.

Gelukkig kwam ze toch nog goed weg en gebeurde het met melktandjes ;)

Curly: nou fanatiek....Luukie heeft in de eerste 3 jaar ik denk 3x misschien een kwartiertje er op gezeten dus zo fanatiek is dat nou ook weer niet :P

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:26

Het blijven heerlijke foto's en filmpjes van jullie Chasey :+:

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 10:27

Dat is inderdaad schrikken, maar je hebt nu wel gezien dat je dochter best wat kan hebben dus toch een waardevol moment +:)+

Het is gewoon zoals met alles. Goed overdenken of de mogelijke voordelen opwegen tegen de mogelijke nadelen.

En bedenken of je de mogelijke nadelen nog minder zwaarwegend kan maken. In dit geval door bvb. goede veiligheidsbeugels, bodyprotector, cap, oefenen met hoe je het beste kan vallen en de pony kipmak maken en rijden op een plek waar je niet zo snel op een hek gespiest wordt of jezelf een dwarsleasie op een muurtje valt ofzo als je er af kiept....dat soort dingen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_vD, bonnielau, Cjuan, DeGelukkige4, hakkipilke87, jitskenienke, Kirrietje, larissa96, MightyMike, Mutti, myk_en_shant, Pikeur, Riviera87, Sintara, Yentaah en 91 bezoekers