[Volg] Bonte Makuya, kleine meisjes worden groot!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Igniss

Berichten: 970
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

[Volg] Bonte Makuya, kleine meisjes worden groot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-18 12:46

Het mag nog heel even hier! Want over een een grote 2 maanden word Makuya alweer 1 jaar, tijd om alles eens op een rijtje te zetten en een goed volgtopic te maken zodat jullie met me mee kunnen kijken naar wat we allemaal doen :D

Makuya staat op een kleine stal waar ze in kudde verband de hele dag buiten staat, daar word ze fijn opgevoed door de rest.
Ze heeft vanaf haar geboorte nogal wat pech gehad
Spoiler:
(flinke wormenbesmetting, toen flink ziek en na het afspenen ineens een enorme beenwond. Was dat genezen had ze door de lage weerstand ineens luizen :') het hield maar niet op)

Maar nu lijkt het goed te gaan met haar, ze is vrolijk en eet en slaapt graag. Komt altijd voor kriebels en staat het liefste de hele tijd met je te knuffelen.


Een kleine tijdlijn zodat jullie kunnen zien hoe hard ze al gegroeit is <3

Afbeelding
Vorig jaar juli, een dag na haar geboorte met haar geweldige moeder die nu een super plekje in Rotterdam heeft.

Afbeelding
Een paar dagen erna mocht ze naar buiten! Lange benen die ze nog niet helemaal onder controle had.

Afbeelding
Een paar weken erna de Merrie-veulenkeuring, als kleinste veulentje tussen de andere die weken ouder waren als jij. Wat was ik trots! Je kreeg een eerste premie en werd totaal onverwacht kampioen van de merrieveulens.

Afbeelding
(helaas een slechte kwaliteit foto)
We zijn ook veel gaan wandelen in die tijd, op veilige plekken mocht je los alles ontdekken, maar toch bleef je het liefste bij je moeder en mij.

Afbeelding
Hartje winter, je eerste keer sneeuw. Je had het nog nooit gezien en hebt rond gerent tot je doodmoe was, maar wat had je een lol! (je moeder niet, die bleef gewoon fijn stilstaan :') )


Afbeelding
En toen het afspenen, dat ging gelukkig zonder te veel problemen. Alleen haalde je ineens je been open aan iets, wat weten we nog steeds niet dus toen heb je 2 maanden in het verband gelopen.

Afbeelding
En dan het heden, bijna 10 maanden en nog steeds mijn liefste meisje.
We gaan veel wandelen met een van de vriendjes op stal, een paint die alles al gezien heeft en negens bang van is :D het perfecte wandelvriendje dus!

Door water, langs de weg en over smalle paadjes en boomstammen. Hij doet het voor en dan volg jij braaf, want als hij het doet dan kan het toch niet eng zijn? En een watje is ze zeker niet <3
Afbeelding


Ik hoop dat jullie het leuk vinden om ons te volgen in dit avontuur, Makuya blijft lekker hier staan zolang het kan en over een aantal jaar eens erop. Maar tot die tijd gaan we veel aan de hand doen :D

[Volg] Bonte Makuya, kleine meisjes worden groot!

16-07-2017 Makuya <3 mijn bonte prinses


Igniss

Berichten: 970
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-18 21:44

Cayenne schreef:
Was dit niet het veulen waar nog veel gedoe rondom is geweest ivm haar afstamming?
Ze is wel onwijs leuk zeg!


Ja dat is dit veulen haha. Dat is nog steeds niet normaal opgelost helaas. Maar dat neemt niet weg hoe leuk ze is voor mij :D

[Volg] Bonte Makuya, kleine meisjes worden groot!

16-07-2017 Makuya <3 mijn bonte prinses

Igniss

Berichten: 970
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-18 20:07

Afgelopen week heb ik makuya weer leuk op de foto weten ze zetten met behulp van een vriendin. Ze word steeds knapper <3 helaas hebben we het echte showen er niet op staan.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[Volg] Bonte Makuya, kleine meisjes worden groot!

16-07-2017 Makuya <3 mijn bonte prinses

Igniss

Berichten: 970
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-18 21:17

TinGu schreef:
Geweldige foto's! Wat is ze mooi uitgegroeid, en wat is ze al groot! :wow:

Die 3e foto van onderaf kan je zo trouwens hier kwijt _O- :
[FK] Die "oeps momentjes" als fotograaf



Dankje! Ze groeit ineens echt enorm hard.
Als je echt een oeps moment wilt heb ik een betere hoor :') zal hem posten!

[Volg] Bonte Makuya, kleine meisjes worden groot!

16-07-2017 Makuya <3 mijn bonte prinses

Igniss

Berichten: 970
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-18 20:16

TinGu schreef:
Haha ik zag de serie in het topic, hilarisch! Levensgevaarlijk voor de fotograaf, zo'n jaarling _O-


Jaa :') ze schrok van het uitglijden. Idioot paard.

[Volg] Bonte Makuya, kleine meisjes worden groot!

16-07-2017 Makuya <3 mijn bonte prinses

Igniss

Berichten: 970
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-18 00:15

Iets te laat door werk :+ maaaaar!

Hiep Hiep Hoera! Makuya is 1 jaar ❤️

En helaas geen nette foto :') mevrouw wou direct varkentje spelen na het afspoelen.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[Volg] Bonte Makuya, kleine meisjes worden groot!

16-07-2017 Makuya <3 mijn bonte prinses

Igniss

Berichten: 970
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-18 20:17

Equos - Leuk!

__________________________________________________________________________________
Makuya is vandaag verhuist en het ging heel goed! Ze liep met wat aanmoediging zo de trailer op mij achterna <3. De rit ernaartoe was vrij lang (45 min +/-) Maar ze was vrij rustig, enkel veel gehinnikt.

Daar aangekomen de trailer ingegaan en ze was wel zeikenat, dus zodra ze hier gesetteld is gaan we wel oefenen met het laden en op de trailer staan. We konden de klep open doen en de stang erachteruit en ze liep netjes op commando achteruit de trailer af. Niets eraf stormen of trekken, het grondwerk leverd dus echt wel genoeg op!

We hebben haar erna de kudde ingegooit en ze stond direct te neuzen met een van de andere jaarlingen daar (Ijslandermerrietje van ook net 1) Leuk feit is dat dit paardje normaal naar alles gilt en niemand in de buurt wil hebben :') Makuya vond ze duidelijk wel iets! Hopelijk heb ik snel een foto van de dames.

Toen had de rest van de kudde het nieuwe lid ook in de gaten en hebben ze even flink rondgerend. Dat ging vrij netjes, geen getrap of gegil, gewoon veel geren.
Afbeelding

(mevrouw moest uiteraard even showen.)
Afbeelding

Toen ze allemaal maar gelaten en een uur erna Makuya haar vliegenmasker gaan opdoen. Ze heeft ook al vriendjes gemaakt met de baas van de ponykudde, Het paard van een vriendin Andor. :+
Afbeelding
Afbeelding

[Volg] Bonte Makuya, kleine meisjes worden groot!

16-07-2017 Makuya <3 mijn bonte prinses

Igniss

Berichten: 970
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-19 23:08

lang niets gepost hier maar Makuya is over een kleine 2 maanden alweer 2 *\o/*

Ik neem jullie mee in wat het afgelopen jaar gebeurt is.

We hebben gewandeld
Afbeelding
Afbeelding

Genoeg geslapen <3
Afbeelding

En zijn ook op de foto geweest
Afbeelding
Afbeelding

Verder had ze helaas luizen dus toen werd het scheren en een deken op.
Afbeelding
Afbeelding

Op het moment ziet ze zo uit en meet een mooie 1.53, Hopelijk groeit ze nog door tot 1.60/1.65
Afbeelding

[Volg] Bonte Makuya, kleine meisjes worden groot!

16-07-2017 Makuya <3 mijn bonte prinses

Igniss

Berichten: 970
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-19 23:51

Orchidee84 schreef:
Mooi paard


Dankje!

[Volg] Bonte Makuya, kleine meisjes worden groot!

16-07-2017 Makuya <3 mijn bonte prinses

Igniss

Berichten: 970
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-19 00:38

pradadaan schreef:
Ik zie jouw topic nu pas, ik ga jullie ook volgen :j


Leuk! Al zie ik wel dat ik het topic een beetje verder verwaarloosd heb
Hoe gaat het met Nacho?


Zal even een update plaatsen :D

[Volg] Bonte Makuya, kleine meisjes worden groot!

16-07-2017 Makuya <3 mijn bonte prinses

Igniss

Berichten: 970
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-19 00:57

Lang niet geüpdatet, maar er is dan ook niet veel gebeurt.

Deze zomer hebben we vooral les gevolgt en gewandeld.

Komende zaterdag is er op stal een schriktraining waar ik aan meedoe dus dan heb ik wat meer te vertellen :D
Ik heb een nieuwe kaptoom besteld die ik hopelijk dan kan gebruiken, om uit te proberen of biotane een fijn materiaal is voor mij om mee te werken, bruin met roze <3

Hier wat leuke foto's om te zien wat we gedaan hebben.

Afbeelding
Lekker samen knuffelen op de wei, opstaan ho maar. Eerst liefde ontvangen.

Afbeelding
Tijdens een les in grondwerk toen het nog goed weer was, hier zie je goed dat ze wat meer paard aan het worden is.

Afbeelding
Ze mocht voor de eerste keer losspringen. Dat ging met veel enthousiasme! Voor een eerste keer vond ik het best goed gaan. Al sprong ze 1x alles omver.

Afbeelding
Eten, heel veel eten :') ze krijgt sinds de zomer een kruidenmengsel genaamt oerbalans ervoor voor de weerstand en dat lijkt goed te helpen.

Afbeelding
En kinderpony spelen als een vriendin langskomt met haar zoontje. Die 2 zijn zo leuk samen. Ze nam hem trots mee naar boven.
Hoezo is inrijden moeilijk :') kind kan de was doen!

Afbeelding
Even smoezelen


Ze heeft ook weer met een dik been gestaan maar daar bespaar ik jullie de details van. Dikke pech was dat helaas.

Ze is wel nog steeds maar 1,55 zou dat nog doorschieten naar 1,60+? -O-
Of is het te verwachten dat ze een flink stuk kleiner blijft dan haar ouders? 1,73 en 1,66

[Volg] Bonte Makuya, kleine meisjes worden groot!

16-07-2017 Makuya <3 mijn bonte prinses

Igniss

Berichten: 970
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-20 13:00

Nacho blijft zon bink! Ben benieuwd als hij uitgegroeit is.

Hier wacht ik op de zomer :') het is zo'n rotweer de laatste tijd dat ik weinig naar stal ga.

Ze meet nu 157, maar de kont zit zowat op 160 gelukkig haha. We komen er wel.


Afbeelding
Heerlijk overbouwd weer.

Afbeelding
Slapen in de stal. Ze staat nu nog bij de ponies maar is daar zowat de grootste haha. Dus in de lente de paardenkudde in denk ik.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En deze zijn van afgelopen vrijdag. Lekker gaan wandelen. Ze was voor de eerste keer ooit enorm fris. Willen draven aan de hand en flink snuiven en showen in het begin. Ook randje hengstig. Ben zo beniewd deze zomer <3

[Volg] Bonte Makuya, kleine meisjes worden groot!

16-07-2017 Makuya <3 mijn bonte prinses


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, Doppers, E4D, GoogleAdsense, LaDonna75, Lizenlotte, MariekeS_, marije1109, Mitch_Beauty, Salinah, vikawiek en 91 bezoekers