Volg je paard, 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:49

@Felie_kyra: dat zijn inderdaad hele goede oefeningen aan de longe, hiermee ben/ was ik al bezig!
EN.... IK HEB EEN ZADEL *\o/*
Ik ben echt mega blij, ze had er al een stuk of 5 zadels opgelegd en die pasten allemaal niet (perfect) maar datgene wat ik uiteindelijk gekocht heb paste dus wel.. Na een maand of 2 komt ze terug voor een check up. Ik ben heel benieuwd of met mijn nieuwe zadel mijn zadeldekje nog steeds over de schof schuift, ik hoop het in ieder geval niet.
Zo gauw ik een foto van mijn nieuw harnachament heb zal ik dit posten. Voorheen had ik alles in het zwart, ik zal dus moeten switchen naar bruin :')



nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:36

Ja bruin, ik weet eigenlijk niet waaeom ik bij aankoop een zwart zadel heb genomen, heb altijd een zwak gehad voor bruin..
Nu dus nog:
- een trailer
- bruin hoofdstel
- bruine martingaal
- bruine springsingel...

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:16

Morgenvroeg kijken bij de trailer.. Ik ben alvast heel benieuwd. Hebben jullie een idee van hoe ik zelf de trailer wat kan inspecteren? Hij is nog gekeurd, maar er is mij ooit gezeg geweest dat ze bij de keuring niet letten op rotte plekken in de bodem :+

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:25

Vanochtend naar Antwerpen gereden om naar een trailer te kijken. Hij was al ouder en heeft wat schoonheids'foutjes', maar zag er wel degelijk uit. Banden niet veel gebruikt, hele stevige bodem, vernieuwde achterklep.
Dus wij hebben een voorschot betaald, en wanneer de verkoper hem voor verkoop heeft gekeurd, gaan we hem ophalen!
Enkel het voordeurtje is stroef en hier moeten de scharnieren op worden vervangen. De stangen zijn niet rond, dit wil ik in de toekomst ook graag veranderen. In de toekomst eventueel ook anti slip op de oplaadklep.
Afbeelding
Afbeelding

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:03

@Cindy: dat is heel ambetant.. Kan je hem niet buiten laten staan s'nachts? Die stal lijkt me echt goed om ongelukken in te hebben en hij is wel heel erg klein :(:)
@Puppy: ik heb ook geen doelen deze maand, dan heb ik niet zoveel druk op mezelf :j
@Nissima: oei, dat was even schrikken zeg. Het is maar een oppervlakkige wonde en ik denk dat koelen al een wonder doet. Heeft ze wel ontstekingsremmers gehad?
Verder vind ik het heel erg vervelend dat je stalgenoot er zo 'vluchtig' is over gegaan. Maar heel eerlijk gezegd snap ik het wel een heel klein beetje. Als ze speciaal een uur moest rijden, en je haar verder niet betaald. Maar ik begrijp je frustratie, zeker als ze op stal was en ze het nog niet deed. Ik zou het indd aan iemand vragen waarvan je weet dat ze het écht (tegen betaling) doen. Succes ermee!

Dat trailer is me nog al een dingetje, eerst moet ik papieren krijgen ter inschrijving van het voertuig, dan moet ik nog wachten tot de nummerplaat is aangekomen én dan pas kan ik de trailer gaan halen en de opknap werkjes beginnen. Die licentie voor 2018 is ook voor niks geweest lijkt me zo :+

Verder is de hoefsmid gisteren geweest, een andere! Die heeft de hoeven 'breder' gemaakt en een grotere maat ijzer deronder gezet *D
Gisteren heb ik daardoor niet gereden, en vandaag kan ik niet door dat ik moet werken. Morgen ga ik als het goed is wel rijden. Het opstappen gaat al beter, en tot zover ben ik tevreden met mijn nieuwe zadel!

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 14:15

@Cindy; hahaha, bedoel je ijzers? Ik snapte hem eerst niet, wel grappig :+ En ja, dat aan de poort staan is gewoon zodanig normaal geworden denk ik bij sommige paarden, want op stal staat hun eten natuurlijk te wachten :) Alleen buiten is zeker niet ideaal nee, heb jij wel een braaf paard in die lage box, de mijne was er allang over }:)

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 15:15

cindyy_1993 schreef:
Hahaha ja ik noem de ijzers altijd nikes _O- En braaf.. Ja voor zover je hem braaf kunt noemen... :+ Tis een grote clown met al 2 voerbakken stuk... En hoorde gister dat hij het extra touw om de stal dicht te houden ook alweer los had gekregen snachts 8)7 En het gevaarlijkste; er zitten 2 stopcontacten in/bij de stal.. Hier nooit bij nagedacht; de stal is van een kleine shetlander die niet eens boven de randen uitkomt met zijn hoofd... Maar de klepjes daarvan lagen er dus ook al af |o

Heb je hem nog niet geprobeerd in de grote stal terug te zetten?

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:58

Oeps, is weer héél erg stil hier.
Ik heb vorige week niet echt hard gewerkt, enkel wat bosritten gemaakt.
Na 2 daagjes rust (de piste ligt gewoon zo enorm slecht), heb ik gisteren een dik half uur gelongeerd! Hij was echt uitgeput erna Wat door de weides, heeft hij een toch net iets té groot grasbuikje naar mijn zin! :+

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:29

Absolem schreef:
nanoukkie schreef:
Oeps, is weer héél erg stil hier.
Ik heb vorige week niet echt hard gewerkt, enkel wat bosritten gemaakt.
Na 2 daagjes rust (de piste ligt gewoon zo enorm slecht), heb ik gisteren een dik half uur gelongeerd! Hij was echt uitgeput erna Wat door de weides, heeft hij een toch net iets té groot grasbuikje naar mijn zin! :+



Hij mag wel wat aan die van mij geven. :D

Krijg je hem niet dik? Met een goed voerbeleid zou dat toch zeker goed moeten komen?
Wat voer je?

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:30

cindyy_1993 schreef:
Oeps ja weer zo stil haha.

@ nanoukkie het was ook wel heerlijk weer om lekker bosritten te maken! Oh jeej, grasbuikje.. dat wordt inderdaad hard aan het werk! haha.

Hier niet zo heel veel te melden... Heb vorige week donderdag weer geprobeerd de zwarte draak in zijn eigen stal te zetten. Helaas is ie in zo'n dieptepunt dat er gewoon echt geen centimeter beweging in zit... Hij gaat er écht niet meer in.. Helaas nu dus nog steeds in de kleine stal.. Morgen ga ik kijken bij een stal in de buurt die werkt met paarden met gedragsproblemen/trauma's en andere problemen. Als het gevoel hierbij goed is, wil ik kijken of ik hem komend weekend daarheen kan brengen.. Het gaat me onwijs veel geld kosten, maar het is even de beste optie denk ik.. Even weg uit de thuis situatie en hopelijk terugkomen met een paard dat overal in durft. Ik heb haar vorige week telefonisch gesproken en het klonk allemaal goed. Alles in inclusief. Dus hij komt buiten, wordt uitgemest, gevoerd en iedere dag even mee gewerkt en daarnaast word ik minstens 1 keer per week ook "getraind" hoe met zijn situatie om te gaan. Daarbij mag ik komen wanneer ik wil en gewoon dressuurmatig doortrainen. Ze had het aan de telefoon over 2 a 3 weken, maar dat moeten we nog maar zien. En het fijne; ze hebben 2 soorten stallen. Stallen met zo'n stang aan de bovenkant en stallen met klapdeur zonder stang aan de bovenkant. Dus ik hoef me geen zorgen te maken dat hij de stal niet in gaat daar :') Ohja en m'n wedstrijd van komende zondag heb ik afgemeld.. :(

Wat jammer van je wedstrijd, maar dat is misschien even wel de beste oplossing! Ik vrees dat hij ook niet veel rust krijgt in zijn huidige stal, het zou me toch verbazen moest hij zich erin kunnen neerleggen.
Hopelijk helpt het wegrbrengen even!

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:02

Zo, speciaal de wekker om 7 uur gezet omdat ik een drukke dag heb en anders niet meer naar Eros kon gaan. Maar het regent hier zo enorm hard. Paardje staat in de regen en er is geen binnenpiste of overdak of eender wat, dan maar een extra daje rust. Denk niet dat dat halfuurtje longeren zoveel verschil had gemaakt. Wel jammer dat ik niet kan gaan maar zo is het niet leuk voor beide...
@Nynkefleur: is een goed begin!

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:10

@Natalie; zalig zo een strandrit, woon je dichtbij?
@Absolem: Ik had laatst les om 18u s'avonds en dacht dat het al afgekoeld zou zijn niet dus haha. Was niet zo aangenaam.
@Cindy: oh dat is ontzettend balen! Had hij de aanleg ervoor of is hij plots op een volle weide gezet?

Gisteren eventjes gelongeerd en vandaag gaan we losrijden! :D

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 23:25

Ik hoop voor jou dat het een hoefzweer is! Eens ze bevangen zijn zijn ze er altijd gevoelig voor, en een blessure is nooit leuk!

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 12:14

Super! Ik kan vandaag helaas niet gaan maar we hebben gisteren fijn buiten gereden!

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:18

Leuk dat er nog een paar updates zijn gekomen.
Met mijn nieuwe trailer heb ik heel wat doelen deze zomer. Ik heb vandaag getraind op afstanden tussen balkjes en vliegende wissels, dit ging heel erg goed. Morgen ga ik denk ik s'morgens even naar buiten zodat paardje zich kan ontspannen. Vrijdag en zaterdag moet hij weer trainen ter voorbereiding op onze springles zondag. 30 Juni wil ik een wedstrijd meerijden, MAAR deze is op een graspiste en ik heb geen schroefgaten in zijn voorijzers (staat vanachter zonder). Dus even een dilemma... Het is wel maar 80 cm en dus een rondje waarbij er geen rangschikking is, en de tijd niet van belang is. Dressuur train ik hier de laatste tijd vaker in de weide dan in de (veel te droge) piste. Wat denken jullie?
Oh en net geboekt om 28 en 29 Juni naar Knokke Hippique 5* te gaan kijken met een vriendin, yeey!

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 09:58

Wat stil hier! Wij hebben gisteren een enorme domper meegemaakt. Ik ging sinds lange tijd (lees: een halfjaar) terug op wedstrijd. De week ervoor een top springles gehad dus het gevoel zat oké. Bij het inrijden was hij al schrikachtig, maar het springen ging heel erg goed en ik zag al mijn afstanden.
Binnen in de ring (graspiste, buiten) keek hij naar alles en toen ik een hindernis wilde tonen met hekjes ( heeft hij al maanden niet gesprongen, maar kijkt hij normaal ook niet naar om) , ging hij in de staak en recht omhoog. Gewoon naar hindernis 1 gereden en die sprong hij heel schuin doordat hij wéér iets zag. Toen zat de stress mij al héél hoog, zo kende ik mijn? paard niet! Hindernis 2 en 3 deed hij braaf, 4 was de hindernis waar hij in de staak ging dus ik heb mijn been er flink aan moeten houden maar hij sprong braaf. 5 en 6 ook heel braaf, maar op nummer 7 kreeg ik en weigering. Nu moeten jullie weten dat hij op 2 jaar tijd nog nooit heeft geweigerd. Ik heb afgegroet en heb bij het inspringen nog wat sprongen genomen. Ik heb me echter niet kwaad gemaakt op hem. Ik hoop dat hij ook gewoon stress had, en niet stout was en met mijn voeten speelde. Ik heb afgegroet omdat ik echt teveel stress had, waardoor ik fouten maak en slecht rij. Woensdag heb ik springles, dan leg ik de situatie it aan mijn lesgever en zie ik wat we eraan kunnen doen. Heel jammer dus!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dandy200, Dark7, Herfstblad, jusdepomme, Ptl4ever en 158 bezoekers