[VOLG] Onze berberhengsten in Tunesië

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zitouna

Berichten: 1368
Geregistreerd: 17-06-09
Woonplaats: Djerba, Tunesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 18:15

Maflinger :+

Saar88 wat leuk! Dat moet vast een geweldige ervaring zijn geweest :)
Tja dat ben ik wel met je eens, het is gewoon een totaal ander uiterste. Hier vind je ook zelden zeer zwaar verwaarloosde of toegetakelde paarden, maar ze zijn vaak in het algemeen wat schraler (soms wel echt dun ook), en inderdaad de manier waarop er mee wordt omgegaan is totaal anders. Het hele begrip 'zo zacht als je zijn kan, zo streng als je zijn moet' is hier niet bepaald doorgedrongen bij de meeste locals - eerder 'geef hem maar gelijk een rotknal, dan weet hij tenminste wie de baas is'... :( en dan kom je dus best wel eens behoorlijk getraumatiseerde paarden tegen. Ook de manier waarop er wordt gereden is vaak nogal heftig. Ze moeten er vooral zo heet en opgewonden mogelijk uitzien, dansen, steigeren, springen.. Ik ben het wel met je eens dat een beetje nuchterheid ook geen kwaad kan, en dat veel paarden in Nederland wel echt te verwend en te dik zijn, het is hier ook niet alleen maar slechts en in sommige situaties kan je best wel wat van ze leren hier ook. Ook hier merk je dat de laatste jaren wel beter voor de paarden wordt gezorgd, door concurrentie leren ze hier ook dat goed verzorgde en gevoede paarden toch wel meer klanten aantrekken dan slecht eruitziende, beetje bij beetje veranderd het ook hier wel!

hamsterfan dank je! Zou leuk zijn :D

lukka63 bedankt :) jaaa de olijfbomen zijn zo mooi hier! We hebben ook elk jaar tussen de 150 en 250 liter eigen olijfolie ervan :)

Felien_Kyra dank je! Dat was ook echt het idee om de stal te beginnen hier, en in alle jaren hengsten samen houden hebben we nog nooit grote problemen meegemaakt gelukkig. Natuurlijk heb je wel eens dat het niet klikt, maar dan haal je ze gewoon uit elkaar, er is altijd wel een dekseltje voor elk potje te vinden :)

Piuni dank je wel!


Gisteren voor het eerst dit jaar weer zwemmen met de paarden gegaan :)

Afbeelding

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:19

Heerlijk ! {:}
Hier is het amper 13 graden :brr: Dus laat maar komen, die foto's ! :D

Zitouna

Berichten: 1368
Geregistreerd: 17-06-09
Woonplaats: Djerba, Tunesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-18 22:08

Hoi allemaal, weer eens tijd voor een update :) een leuke tijd gehad hier de afgelopen week, een keer gaan zwemmen:

Afbeelding

Met de hele groep:

Afbeelding

Berber henst Soltane

Afbeelding

Afgelopen week met Victoria, een franse gast :)

Afbeelding

Afbeelding


Hier nog een niets bijzonders foto, gewoon paardjes op de paddock :) wel met mijn lieveling Flavio die helaas al weer lang op rust staat :'( een paar jaar geleden al vanwege een peesblessure en nu alweer langer vanwege zn ringbandjes, of annulair ligament, geloof dat het zo heet in het Nederlands maar ben vaak een beetje met alle talen door elkaar..

Afbeelding

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 23:24

Ik zou zo graag een keer bij jullie willen rijden he :D Ziet er weer leuk uit. Wel sneu voor Flavio!

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:53

Martine, wat ontzettend leuk om jou weer eens voorbij te zien komen, nog steeds in Tunesië en inmiddels twee kinderen en een heleboel paarden verder! Het ziet eruit als een klein paradijs, wat jullie daar neergezet hebben :D

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: [VOLG] Onze berberhengsten in Tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 03:02

Leuk weer is een topic te zien van jullie.
Onwijs mooi en wat een paarden. *kwijl*
Ooit wil ik ook is op vakantie bij jullie.

b000tje
Berichten: 65
Geregistreerd: 15-08-13

Re: [VOLG] Onze berberhengsten in Tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 04:14

Als ik die fotos en paardje zie, hoop ik echt ooit zo'n mooie paarden vakantie te kunnen maken. Ziet er echt super uit!

kydaula

Berichten: 139
Geregistreerd: 04-10-16

Re: [VOLG] Onze berberhengsten in Tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:11

Oh geweldig mooi die foto´s :D . Leuk om te zien dat op elke foto elke gast ook gewoon lacht , hoe kun je ook anders op zo´n leuke paarden :Y)

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Re: [VOLG] Onze berberhengsten in Tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:35

Gasten hebben gave foto's als herinnering. Mooie omgeving.

Jammer van de blessure van flavio.

Heel anders dan hier waar alles ruin is. Las al dat dat daar juist zelden gebeurt castreren in je topic.