[VOLG] Mijn eerste westernpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 11:00

prachtig paard!

ben je topic aan het lezen [alleen jouw berichten ] en ineens denk ik ik heb dat paard gezien...

heb je hem gekocht in Oudenhoorn/Zuidland denk dat zij op de grens woont [ langs fietspad ]? [ Ilse?]

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......


mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 11:51

b0hemian schreef:
mirgino schreef:
prachtig paard!

ben je topic aan het lezen [alleen jouw berichten ] en ineens denk ik ik heb dat paard gezien...

heb je hem gekocht in Oudenhoorn/Zuidland denk dat zij op de grens woont [ langs fietspad ]? [ Ilse?]


Dank je wel. Ilse is inderdaad de oud-eigenaresse! :D

wat leuk!

ik kom Ilse weleens tegen met rijden op strand/duinen
maar zij rijd iets andere ritten dan ik met mijn paard :D

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 00:15

sorry, maar ik vind zeker de voorvoeten niet mooi op ijzers staan
veel te hoge hielen steile voeten


maar goed als hij er nu goed op loopt zal het wel werken voor hem....

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:28

mijn paard had zulke voeten.....
break-over ijzer met leertje en siliconen..
om te huilen hoe zijn voeten na 4 jr ijzers waren geworden
ijzers zaten op deze foto 4 weken en moesten dus nog 4 weken..
ik ben overgestapt op PN bekappen en ik weet dat Saskia Versluis ook hem paar keer bekapt heeft en toen met schoenen heeft laten lopen maar Ilse heeft niet doorgezet

bij mijn paard heeft het ook een maand 4 geduurd dat hij erg gevoelig was maar nu is het 2.5 jr geleden en zijn voeten verbeteren nog steeds, nooit meer ijzers!!!
Afbeelding

Afbeelding

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 10:10

EmptyWords schreef:
Er zinn verschillende menkngen over het uitzetten van de hoeven met ijzers. Ik heb me laten vertellen dat alleennde achterkant (het stuk na de dubbele lip zeg maar) werkt. Dus zelfs met een dubbellipijzer kan de hoef nog gewoon uitzetten tijdens het landen.
Dit paard heeft al een aantal maanden zonder ijzers gestaan en werd er alleen maar slechter van. Dus ik snap heel goed dat ts er ijzsrs onder heeft laten zetten. Nu was het winter en geen buitenrij weer, maar van de zomer kan ze dan ook niks, want paard trekt dit gewoon niet.

Ik ben het wel eens dat de stand nu niet goed is, hij staat te stijl en te lang in mijn ogen. Als ts een smid heeft die de tijs neem en waar ze al haar vragen kwijt kan verwacht ik wel dat dit weer goed komt. Dit kost gewoon tijd.

Ik weet een geweldige smid, die als het nodig is ook door klinieken wordt benaderd en ook met aetsen samenwerkt. Hij os betaalbaar, legt altikd uit wat hij doet en jeeft onwojs veel geduld met paarden. Hij houdt rekening met je doelen en het lopen van het paard
Zelf heb ik een flegmatiek paard. Daarom heeft hij de ijzers wat naar achter gelegd zodat hij makkelijker kan afrollen. Hierdoor geeft hij het paard een klein beetje hulp in het lopen. Hij kijkt ALTIJD naar de voeten op dat moment en speelt daar op in bij een nieuwe afspraak. Mocht je twijfelen ts wil ik je zijn naam en nr wel via pb doen


mijn paard had tot zijn 9jr [tot ik hem kocht ] nooit voorijzers gehad maar liep ook nooit op de weg
ik heb hem op ijzers gezet in 2009 en in okt 2015 eraf gehaald [ had eerst gewone ijzers maar vanwege operatie en 2x pees blessure heeft hij op div aangepaste beslagen gelopen oa balkijzer, gewoon ijzer met leertje, break-over, break-over met leertje en siliconen,en ook nog achter buitenom en binnendoor gezet, paard was gewoon helemaal naar de klote aan het gaan....]
je moet even doorzetten en hoefschoenen dragen
mijn paard zou nooit zonder kunnen was oordeel van mijn hoefsmid, nu loopt hij beter dan ooit vanwege zijn artrose draven we niet op de weg [ alleen als het echt noodzakelijk is ]
zijn hoeven zijn nu weer in een normale vorm...

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......


mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:51

de mijne staat nu 4.5 jr bloot en heeft sinds vorig jaar een mooie vacht toen bleef hij voor het eerst sinds 8jr 24/7 op de wei
hij heeft vorig jaar 4.5 mnd in de nacht binnen gestaan en vaak pas rond 22.00 naar binnen en om 6.00u weer buiten
kou kan hij goed tegen ,maar regen en wind en dan echt veel regen dat trekt hij niet
vorig jaar in juli met de regen 25mm in een nacht stond hij ook te rillen en afgelopen week ook 36mm regen in 24u
gewoon 1 nacht een regendeken op gedaan ,ze staan hier vanaf begin maart 24/7 buiten zonder stal wel hele hoge bomenrij
Afbeelding
nu gaat hij vrijdag 24/7 de wei op ook geen stal wel bomen

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 bezoekers