Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 09:57

SusanH, beterschap met jullie paard!

Cerastes, Cloë lekker borstelen :D Leuk!

Gisteren hebben we een fijne wandeling gemaakt. En de kinderen op de pony's.
Marloes op Bliksem en David voor het eerst los mee op Nick. Ging super goed. *\o/*

Afbeelding


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 11:43


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:20

Welkom curly2day. Mooie paardjes!

Ik moet nodig bijlezen, maar daar moet ikeven rustig voor achter de computer kruipen :)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 15:06

Ah ik het het idee dat ik aardig achterliep, maar het valt mee haha.
Het topic is gewoon niet zo actief geweest.


SusanH, Wat een lieve foto. Is dat touwtje een 'anti graas touwtje?'
Of in ieder geval dat ie het hoofd niet naar beneden kan doen?
Fijn dat ze het nu leuker vindt.

Miran0813, Wat een schattige foto die eerste. Lekker blij een pakje drinken met de pony.
En de rest van de familie ook knuffelen :D

sneeuwpop, Ikzelf vindt de houding van handen niet belangrijk. Ik doe dan ook niet aan dressuur.
Ik zou zelf de piano handen nog even laten zitten voor wat het is. Het is zo veel tegelijk het paardrijden.
Net als auto rijden, moet je in het begin ook heel veel bij nadenken voordat alles automatisch gaat.
Als de rest automatisch gaat kan je daarna wel focussen op de handen, lijkt me.
Ik zelf maak me daar dus niet zo druk over. Voor nu staat plezier voorop en niet te veel druk. Het moet leuk blijven.

Sylkai,
Wat leuk dat ze daar een middagje kan rondscharrelen tussen de paardjes. :)

Cerastes,
Een rustperiode is ook niet verkeerd :) Hier is het ook met vlagen hoor. Geen vast ritme.

BiancUgo, Gefeliciteerd!
Ik kan je filmpjes niet zien (inhoud niet beschikbaar). Maar de foto's zijn wel mooi. Knap gedaan :)

Koekie73,
Gaaf een oefencross, wat leuk!

Zo ik ben weer bij gelezen :D
Hier ook druk geweest, verjaardagen, ziek zijn, etc, etc... je weet wel hoe dat gaat.

Maandag avond mocht Marloes lekker met Bliksem wat op het blok doen.
Daarna mocht ze ook nog eventjes de paddock rond sturen met Nick.


Fleem op het blok.
Afbeelding

Kusje.
Afbeelding

Afbeelding

En met Nick rond sturen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En op het blok met Nick :) (En dan via de kont eraf glijden. Maar daar heb ik geen foto van, want daarbij moet ik haar helpen).
Afbeelding

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 15:10

Eefjuh, wat knap dat ze helemaal alleen de proef heeft gedaan.
Fijn dat Flip braaf was :DIs ook wel te zien op het filmpje van het springen :)
Mooi rustig drafje.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 15:56

Dat is wel goed dat ze door zet! :D

Marloes wou heel graag op Nick sturen. Maar Nick wil graag bij mij stil staan. En dan heeft ze best moeite om hem van mij vandaan te sturen, maar toch lukte het. Juist omdat ze van mij even door moest zetten.
En daarna was ze ook super trots. Ook Nick past zich aan op wat er op zijn rug zit, zo leuk om te zien. Echt wel een spiegel dan he zo'n paard.


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:17

Wat leuk ouder en kind dagen. Ik mis dat soort activiteiten allemaal wel hoor.
Heb de paarden aan huis, maar ben altijd alleen. Ja wel met ons gezin dan. Maar een keer samen iets leuks doen met anderen mis ik wel.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:47

curly2day, wat leuk dat je ook andere dingetjes doet, zoals met de bal.
En grondwerk, daar leer je een hele hoop van!
Leuke foto's van de proef ook met het witte paardje. 1e prijs, gefeliciteerd!

EllyC, Och ja, die oortjes zijn wel heel fluffy schattig hoor haha.
Wat een leuke foto van het groeten ook :D Mooie combi.

Ik heb geen tips mbt zadels. Wij rijden vaak met een barebackpad. De kinderen ook.

Ik heb geen verstand van dressuur maar 214 punten is best veel toch?

Na een bewogen weekend vol emoties een fijne middag gehad. Manlief was niet thuis ivm een concert van het koor waar hij bij zit.
Dus ik heb me vermaakt met de kinderen en de paardjes.

David en Marloes hadden wel zin in een schriktraining. Dus er werd fanatiek opgebouwd.
Afbeelding

David mocht eerst op Nick. Door de flesjes.
Afbeelding

Afbeelding

Door het gevaarlijke water met krokodillen.
Afbeelding

Hindernis.
Afbeelding

Marloes mocht ook.
Afbeelding

Door de tunnel.
Afbeelding

Flesjes.
Afbeelding

De hindernis vond ze verschrikkelijk eng.
Ze is namelijk eens van Bliksem gevallen toen hij van een mini hindernis een sprong van 2 meter maakte ;)
Ik heb op haar hart gedrukt dat Nick echt niet zou springen. En nadat ze Nick over de hindernis had gestuurd was ze super trots!
Afbeelding

En kreeg hij een dikke knuffel.
Afbeelding

En was Nick er helemaal klaar mee. _O-
Afbeelding

Afbeelding

Sorry voor de spam, ik kon niet kiezen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:32

Ik heb een roze trailer :P Roze kruiwagen, roze handgreepjes, roze isolatoren.... :P Heb zelfs een roze auto (erbij).
Maar qua kleding niet echt veel roze trouwens. Wel dekje van Nick roze, roze oornetjes, roze teugels. lol.

Wij hebben de paardjes aan huis, dus al ik thuis aan het klooien ben met de paarden dan spelen ze gewoon binnen of buiten. Of ze doen mee met de paarden.
Als ik een buitenrit maak, dan fietsen ze mee. Of op de loopfiets. Of Marloes gaat dan mee op Bliksem.

Toen ik nog een verzorgdpaard had en mijn vorige paard nog niet aan huis, nam ik de kinderen gewoon mee naar de buitenbak. Schepje en emmertje mee :P
Maar ik heb best brave kindjes, die spoken niet zomaar iets uit. En als ik zeg dat ze op een bepaalde plek moeten blijven, doen ze dat keurig. Ze vermaken zich wel.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:14

Heb er ontzettend veel tijd en energie in gestoken om ze zo te krijgen :D Maar dan heb je ook wat!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 06:51

Nick vond het de eerste keer ook dood eng. Stapte op een flesje en schoot een meter in de lucht.
Heb het toen bijna elke week wel gedaan, zodat het normaal werd :D
Net als het zeil ed. Eerst train ik Nick voor en als hij het niet spannend meer vind dan pas mogen de kinderen het met hem proberen.
Heeft veel trainen gekost.
En als je dan op buitenrit zakken, rare voorwerpen ed tegenkomt zijn ze niet meer zo eng :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 06:55

Ik heb flessen in de weide gelegt. In de opening van de ene naar de andere weide. Hij moest dus wel als hij naar het lekkers wilde.
Heb daar nog wel een filmpje van op youtube.
Hij heeft in zijn eigen vrije tijd de angst van de flesjes overwonnen ;)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 06:57

Toevoeging. Ik zat er vanaf een afstandje bij op een stoel. Duurde een uurtje, waren de flessen niet eng meer.
Meestal geven mensen de paarden niet zoveel tijd om te wennen.
Nick was ook als de dood voor ballen. Nu voetbalt hij.
Zeil was ook eng.
Ik heb geleerd dat hij enge dingen moet aanraken in een ruil voor een brokje. Werkt echt goed!
Hij wapperd nu keihard aan het zeil, laat het los en kijkt me aan “brokje?”

Edit.
Wat ik af en toe ook doe is allerlei obstakels en gekke voorwerpen in wei of paddock en daar verstop ik brokjes onder/in/naast ed.
En mogen ze op eigen houtje op onderzoek uit. Mooi om naar te kijken. Zonder druk. En alle tijd :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 08:18

Gefeliciteerd!!

Nick is ook over te halen voor eten. :) Voor eten doet ie alles. Ook enge objecten aanraken. En op een gegeven moment zijn de objecten niet eng meer, maar hoort het er gewoon bij :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:45

Misschien voor de inspiratie.


In het begin stuift hij er nog overheen. Aan het einde van het filmpje sjokt hij er door. :j
En tegenwoordig maait hij gewoon met zijn voorbenen door de flesjes en vliegen ze om zijn oren. :Y)

Ben trouwens wel stiekem benieuwd naar nog wat foto's van het veulen Sylkai.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:44

Wat leuk zo'n witte pony met een roze oornetje en dekje :D.
Zo te zien een mooie dag om ervaring op te doen :D

edit.
Ik heb trouwens nog een filmpje van zondag. Ik dacht dat ik die al gepost had.


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:41

Cemlys, mooie sprookjesachtige foto! :D Heb je er meer van?

myk_en_shant, Wat stoer, helemaal los gereden. Gaaf!

EllyC, Heerlijk water dichtbij! Onze waterplas in de buurt is aangepast, daar is nu geen strandje meer :(
Mis het wel!

SusanH, Wat een vrolijke foto. En ben benieuwd hoe de manegeles gaat :D

Ijsco_love, knap dat je dochter weer op de pony is gaan rijden waar ze vanaf gevallen is.
Als ouder snap ik dat je het spannend vindt. Het is toch je kind die op zo'n paard zit. En meestal sta je er bij en kijk je er naar.
Ik zou de pony gewoon kopen, blijkt het toch niet wat te zijn dan kan je altijd nog een nieuw huisje zoeken. Anders krijg je er misschien spijt van.

Sneeuwpop, Dat ziet er netjes uit! Knap hoor!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:42

curly2day, oh een weekendje Texel, wat fijn! Leuke foto!

BiancUgo, Dat is zeker mooie bloesem, maar ik zou dat wel snel doen! Want voor je het weet is het groen!

Sanne, Welkom! Wat een leuke combi :)

SusanH, Is dat de pony waar je over zit te denken om eventueel te kopen?

Marloes heeft fijn met de pony's geknuffeld als een echte prinses. Zoals ze altijd lekker rondloopt hier. Met een hoop fantasie waande ze zich tussen de eenhoorns.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Achter de schermen :')
Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 21:10

Wat leuk zo’n verkleed wedstrijd :)
Grappige pruik. Wordt de pony ook verkleed?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 23:02

Wat jammer dat de bixie niet door is gegaan.

Wel hele leuke foto's!

Gefeliciteerd met flip!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:33

Ik ben even wat inactief geweest op bokt doordat ik niet heel fit ben. Gezondheid laat me een beetje in de steek. Maar ik probeer wat bij te lezen.
Ik geloof dat ik SusanH nog niet had gefecliteerd met de nieuwe pony. Gefeliciteerd!
Leuke samenrij foto onder de brug ook.

curly2day, mooie foto's van de bixie. Blijft het leuk vinden een witte pony/paard in roze accenten! Ook de aanvullende foto's van de vriendin zijn mooi!
Knap hoor met zo'n groot paard.

AQHAproud, Gaaf zo western rijden. :) Mooie foto's!

o0eefje0o, Wat leuk! In zijn overall haha.

BiancUgo, Ik heb geen verstand van dresuurpunten, maar zo te lezen gaat het goed! Leuk team, mooie foto´s ook.

Heb al weer een tijdje niet wat met de pony's gedaan, omdat ik compleet knockout was. Maar heb weer wat energie, dus zijn we gisteren met de pony's naar het water hier om de hoek gegaan. We wonen naast/tegen het industrie en daar is een wateropvang, daar kun je met warm weer wel pootje baden.
Maar voordat we daar naar toe gingen, heeft Marloes voor het eerst los samen met mij gereden in de paddock. Kon ze mooi oefenen met sturen. Ik vond het zo leuk om te zien hoeveel lol ze er in had! En ze luisterde goed naar mijn aanwijzingen.
Afbeelding

Op naar het water.
Afbeelding

Pootje baden.
Afbeelding

En weer terug naar huis, ze mocht het laatste stuk los achter pappa aan stappen. Trots dat ze was.
Afbeelding

Het is al even geleden, maar een week of 2 terug heeft Marloes voor het eerst met Bliksem ´gezwommen´.
Ze vond het prachtig!
Afbeelding

Afbeelding

Filmpje van gisteren.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:43

Curly, zo te lezen gaat hij wel naar een goed plekje :)
En de nieuwe pony is een leuke pony, dat komt vast goed :)

Susanh, het is inderdaad wel een goede oefening om de pony voorwaarts te houden, daar blijf je wel alert van.
Vandaag mocht Marloes Bliksem uit de weide halen dan moet Bliksem bij haar blijven. En ook met het halster af doen in de stal, moet Bliksem op haar wachten.
Ze ziet het nog niet wanneer Bliksem aanstalte maakt toch stiekem weg te lopen, dat moment moet ze nog voor zijn. Ik zie dat natuurlijk en help haar wel.
Zij corrigeert hem dan en dat gaat ook prima. Maar het moment waarop ze corrigeert is nét iets te laat. Maar dat moet ze nog leren zien.

Kwita, o jee een hartruis! Wat jammer.
In principe KAN je daar heel oud mee worden, maar met een pony wil je het risico niet lopen op een hart stilstand met alle gevolgen van dien als je er naast loopt of op zit.
Zo is 11 jaar geleden bij onze kat een (behoorlijke) hartruis geconstateerd. Maar ja dat is een kat, als die dan ergens dood ligt dan zij het zo. En die ligt de hele dag op de bank te pitten.
Met een paard kan dat gewoon gevaarlijk zijn als ie ineens om valt.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:01

Ja idd! Vooral niet dwingen, maar gewoon lekker op een speelse manier.
Ik deed veel spelletjes vanaf het paard met de kinderen. Ballen in een emmer gooien, slalommen, een bal ergens op leggen of afhalen. Zo zijn ze op de bal gefocusses en niet op de zit of pony. En gaat het eigenlijk een beetje vanzelf.
Maar leg ik de focus op het rijden zelf, klappen ze ineens dicht.
Nu zijn ze zo ver dat ze steeds wat meer durven, omdat ze steeds vertrouwder op het paard zitten. Kennen de paarden intussen ook.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:18

Nee dat werk idd niet.
Op de manege waar ik vrijwilligerswerk doe, neem ik ook wel eens de les over.
Dan loop in nonchalant in de bak “ah jullie kunnen toch niet over mijn teen rijden”.
Nou en dan als de kippen achter mij aan :’) en maar proberen over die teen te rijden. En niet in de gaten hebben dat ik ondertussen allerlei figuren loop. En ze sturen zo achter me aan! En fanatiek ook. En een lol dat ze hebben.
En als je vraagt of ze een figuur willen rijden, vinden ze dat reuze spannend. (Zijn jonge ruiters met een beperking).
Gewoon lang leve de lol (met de knol).

Of een klein parcourtje neerleggen waar ze omheen, tussendoor en over moeten sturen. Met balkjes op de grond. Tonnetjes, staanders enzo.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:31

Nou precies, niets van al dat gezeur aantrekken hoor. Doe gewoon waar jij je goed bij voelt.
Wat jammer dat de vorige lesgeefster zoveel druk op legde. Dat werkt echt niet. 'Hoe maak ik mijn kind onzeker?" Nou zo dus!
Af en toe moedig ik Marloes ook wel nét even iets extra aan hoor. Maar alleen als ik zeker weet dat ze het kan. En trots dat ze dan is joh! En dan prijs ik haar helemaal de hemel in.
Gisteren avond haalden we de pony's uit de weide van de buurman. 'Mag ik Bliksem meenemen?" Vroeg ze? Maar David (haar broer) wilde dat ook wel graag. Dus ik zei: "David, neem jij Bliksem mee, dan gaat Marloes er toch lekker op?" Gewoon zonder zadel en aan 2 vlechtjes van Bliksem vast houden.
Dat ze ik alleen als ik er volle vertrouwen in heb. En daar gingen ze, al zingend namen ze Bliksem mee. En Marloes heeft intussen zoveel vertrouwen, die wou er maar al te graag op. Ook zonder handvat of zadel!

SusanH. Even denken. David had ook klasgenootjes die graag wilden paardrijden. Ik ben duidelijk geweest 'Je komt hier niet alleen om op het paard te zitten, je komt hier voor DAvid!" Want ja, paarden aan huis is natuurlijk prachtig. Maar ik had door dat 1 klasgenootje niet bij David wilde spelen om David, maar om de paarden!
Ik ben geen manege, dus nee, dan maar niet. (Ik was wel duidelijk geweest, want het kind is nooit meer gekomen).
Op een kinderfeestje mochten de kinderen wel paardrijden, maar met toestemming van de ouders!! Ik zet niet zomaar andermans kind op mijn paard. Andersom zou ik dat ook niet willen. Niet zonder toestemming. Of de moeder moet er bij zijn, of ik heb het overlegd.
Er kán altijd wat gebeuren, ookal zijn ze super braaf.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Ubermetrics en 3 bezoekers