Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14615
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 18:42


MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.


xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 19:55

Scheren? Nee joh het is heel normaal dat die vacht er nog niet helemaal af is. :') Zon enorm dikke vacht is er nou eenmaal niet af met 2 weekjes. Hij is er bijna doorheen.

Aankomende winter scheer ik hem wel hoor maar dan doe ik er ook echt meer mee.

En jammer van Zilver haar beweging. Als het er niet uitkomt, Tsja wat doe je eraan.. Wel erg jammer natuurlijk.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 21:30

mirjamalvaro; Hahaha geitjes zijn ook erg leuke renmaatjes toch :D

Melissa wat gaaf dat je zelf op Ken gezeten hebt! :D Ben benieuwd naar een filmpje!

Kabayo; Jammer dat het oefenen aan de hand tegen viel! Heb je dit eerder geoefend? Of had je nog geen idee van hoe ze dat zou doen? Hopelijk wordt ze wat wakkerder voor wat meer actie!
Kan je bij Friezen vaker naar de keuring dan? Mij staat bij het KWPN bij dat je 1 x een stamboekkeuring kan doen, maar misschien denk ik dat verkeerd hoor.
Misschien helpt het evt. om anders een keer een plastic zak aan een zweep te maken en haar dat wat wakker mee te maken? Met de commotie van de keuring zelf laat ze wellicht ook al meer zien.

Wintervacht is er hier bij de paarden ook nog niet geheel af, maar al heel anders als vorige week!

Hier gewoon door met het warme weer. Moet ik op mijn werk ook :P
Krisje nog een keer gepakt, lintje erbij deze keer en springen maar!
Afbeelding

Afbeelding


Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 03:49

Pattypaard ik kan 1x per jaar naar een stamboekkkeuring en 1x per jaar naar een herkeuring. Leeftijd maakt niks uit.
Ze moet niet meer aangejaagd worden. Ze word dan te loperig. Dan gaat ze alleen maar snel ipv dat ze grotere passen maakt en omhoog komt. Ja heb dit vaker geoefend. Ze is vorig jaar ook naar de keuring geweest. Maar toen was het op de keuring zelf ook veel beter.
Springen ziet er stoer uit! Ook al best hoog. Enne. Mooie kleur balken :j

Xapple zo normaal vind ik het niet :o Ik kom geen paard meer tegen met een wintervacht, zelfs mijn shetlanders zijn al glad en kort.

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 06:56

Oké dan kan hé. Hier dus wel. ;)

Springen ziet er leuk uit! Dat lijkt mij ook eens tof om te doen :D Hij doet het goed he?

Melissa wat leuk dat je zelf gezeten hebt! Ik snap dat je het spannend vond, dat is het toch ook gewoon :D Wordt met de tijd wel beter als je wat meer vertrouwen in hem krijgt onder het zadel.

Wij gaan vandaag gezellig een dagje naar paard en koets :):) Rot eind rijden maar echt zin in.

mirjamalvaro

Berichten: 14615
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 07:24

Hier staan ze allemaal nog met halve wintervacht, wel vol aan het verharen. :j

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 10:54

Hier ook nog een paar met flinke wintervacht hoor. Maar ik zit dan ook in het noorden, misschien dat dat nog voor verschil zorgt.. het was hier nog lang wisselvallig, volgende week gaat het ook weer regenen.
Yessssss vandaag op de wei!
Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 14:00

Kabay zilver misschien wat last gehad van de warmte? Gaat het oefenen nu wat beter?

Ken is de wintervacht ook nog niet helemaal kwijt. heeft alleen de laatste 2 maand onder een deken gestaan :P Dus elke dag even lekker poetsen, dan gaat het wel hard

Patty lekker aan het vrijspringen, leuk!

Xapple jat klopt inderdaad, kwestie van doen en als zo gewoon zo braaf blijft als nu gaat dat helemaal goedkomen. Bewust er voor gekozen om de eerste keren alleen erop te gaan als er iemand bij is die veel ervaring heeft met jonge paarden, voor me vertrouwen beter haha.
Vanavond ga ik er weer even op. Me zusje zal haar dan eerst even weer een paar rondjes doen

Hoe was het op paard en koets?

Ja volgende week helaas weer regen en een heel stuk kouder. Niks aan :P

Heerlijk op het gras Sbravour!

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

mirjamalvaro

Berichten: 14615
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 14:04

Ik blijf Kyara maar opschuiven. Niet dat dat erg is, hebben alle tijd. Maar nog steeds niet verder gegaan met haar dus. :=

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 14:30

Hey Apple ik was er vrijdag bij paard en koets!

Zonet Lina weggebracht naar de hengst. Ze ging heel rustig mee naar stal dus vond het wel Prima. Op stal direct lekker eten dus heb er alle vertrouwen in!
Nog 1 keer foto van haar knappe date om
Het af te leren

Afbeelding

Vanmiddah op trailer

Afbeelding

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 14:45

@mirjamalvaro; oh hoe komt dat? Geen zin/tijd? Ik vind het juist heerlijk om met ze aan de slag te gaan, ook al is het maar kort elke keer.

@Melissa93; ik vind het heel verstandig dat je het dan uit handen geeft de 1e paar keer. Steeds stukjes vertrouwen opbouwen zo +:)+

@sbravour; Wat lekker weer op de weide hé! Ik vind het ook zo fijn voor ze. Mijn Ulls merrie begint er ook lekker van bij te trekken :D

Oh wat spannend Nynkster! Knappe date hoor :D Heb je het leuk gehad bij paard & koets? Wij wel, heerlijk weer en leuke clinics gezien.

In de marathon ging er 1 met paard/wagen onderuit in de waterbak toen wij stonden te kijken. Altijd zo’n rotgezicht -O- Gelukkig goed afgelopen.

Vanmorgen lekker buitenritje gemaakt met m’n 4 jarige Shet. Dat is echt een bangerik :') Mn vriend moest 3x van zn fiets stappen om haar ergens langs te begeleiden. Voor de wagen vind ik toch altijd dat je een stuk kwetsbaarder bent hoor.

En net weer lekker met Lars even kwartiertje gereden. Hij was weer zo braaf joh, echt trots ben ik :D Nu alles zelf gedaan en alles los. Ook al was ik gespannen. Lars was niet gespannen Haha stond voor de foto alweer te slapen :')

Afbeelding


Afbeelding


Hij begint jammer genoeg alweer flink last van zn eczeem te krijgen :(

mirjamalvaro

Berichten: 14615
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 15:07

Haha zeker ontspannen. Balen vd exzeem. :\

Geen tijd. Heb er 4 staan, 2 wedstrijdpaarden dus moet soms wat goochelen met de planning. Helaas paard gisteren zijn tug verziekt met een clinic, dus die nu even ectra gepakt om puur ontspannen te rijden. Dus werd Kyara weer even doorgeschoven. :P

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 16:28

Nynkster oiiii wat is ie knap lekker veel manen ook!
Mirjam, geen haast toch :)
Apple, foto van je jonge spruitje? Braaaaf Lars!

Muronia

Berichten: 19408
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:08

Bijleestijd!

Dawson wat een heerlijke krachtpatser heb je. Echt een stoer paard om te zien. Ik ben ook erg benieuwd hoe die het in de toekomst gaat doen, hij oogt in ieder geval erg goed!

mirjamalvaro kauwen bij de baan, brutale aapjes zijn dat he.. We hebben er hier ook genoeg in de buurt. Ze stelen graag het voedsel van de konijnen. Fijn dat ie toch braaf was met de singel om.

Nynkster wat heerlijk dat ze zich nu goed laat (bege)leiden en geen getrek meer. En vandaag naar de hengst, hopelijk pakt het straks in 1 keer!

AnnetteFlame even een rustige periode is ook zeker niet erg denk ik. Dus mei wordt jullie maand, ik ben heel benieuwd!

melissa93 dat is gaaf, zelf uitstappen, lekker in je eigen tempo zo doorgaan hoor! Het moet allemaal goed voelen, dat is belangrijk.

Kabayo balen dat het niet ging zoals je graag wilde.. maar je hebt nog even toch? Heb je alweer geoefend inmiddels?

Wintervacht hebben mijn paarden niet meer (die hebben ook dekens op gehad deze winter). De shetten daarentegen zijn nog druk aan het verharen. Misschien dat het daarmee te maken heeft?

Nou Pattypaard, jeetje die springt gewoon bijna even de staanders uit! ziet er goed uit als begin hoor.

SBravour heerlijk genieten op de wei. Dat zijn toch de mooiste plaatjes, blije paardjes die doen wat paardjes nu eenmaal graag doen :)

mirjamalvaro ik kom ook wel tijd tekort hoor op dit moment. komt vanzelf wel.

Goedzo xApple, wat knap van jullie!!

Veronia heeft deze week lekker rustig aan gedaan. Ik heb haar gisteren even aan de longe gehad en bijgezet gelongeerd. Deed ze braaf. Komende week is het koeler, dan gaan we weer iets doen.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:09

Kabayo; Ah oke! Wel fijn dat dat vaker kan. Nee dat snap ik idd. Maar ik dacht misschien dat ze van wat wapperend plastic wat meer van de grond af komt en als je er iets mee kan doseren :). Is ze al wat wakkerder inmiddels? Komende week zou het weer wat kouder worden wie weet helpt dat ook!
Dankje :D

xApple; Ze deed het wel oke :) De voorkant was goed zat, probeerde ook te basculeren, achterkant weet ze nog niet wat ze er mee moet haha. Leuk naar paard en koets!
Oeh.. als ze onderuit gaan is altijd minder inderdaad.
Hihi shet heeft weer wat overwonnen vandaag dus. Ben het met je eens mbt kwetsbaarheid. Het ingrijpen is toch compleet anders.
Super van Lars! :D Lekker ontspannen dus, dat kan Lars ook!

Melissa_93; Met elke dag poetsen gaat het iig al een stuk sneller! Ik hoop vooral dat ze het hier gewoon in de wei kwijt raakt O:) Lukt al vrij aardig gelukkig.
Hoe was het vanavond? Slim om het op deze manier aan te pakken!

mirjamalvaro; Jammer dat je weinig tijd voor Kyara hebt maar dat komt vast wel weer goed :)

Nynkster; Spannend!! Blijf ze nu een tijdje daar staan tot ze denken dat ze drachtig is?

Hier vandaag nog een keer gelongeerd met zadel. Binnenkort de beugels er eens aan doen, die kent ze nog niet. En gisteren nog een (spring)paard gekocht :))
4 jarige zwarte merrie, Cardento x Lux, 2 maanden onder het zadel. Nog wat klein maar zal +/- 1.65 worden. Ze komt deze week ergens deze kant op.

mirjamalvaro

Berichten: 14615
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:16

Murosch, de buurman voedert helaas de kauwen hier. Resulteert in groepen van 50-80 kauwen. :(
Jij ook weinig tijd, ach worden ze niet slechter van die paardjes. :)

Patty gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Muronia

Berichten: 19408
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:27

Pattypaard gefeliciteerd met je nieuwe paard, wat leuk!

50-80 kauwen!! |o Hemel, dat is geen pretje nee...

Ik heb nog wel een leuk nieuwtje! Geen jong paard, maar een jonge hond :D. We hebben gisteren ons nieuwe vriendje Rico opgehaald van een opvang voor straathonden uit Bosnië en Kroatië. Een geweldig lief ventje van bijna 6 maanden oud:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zijn eigen topic met zijn verhaal: [BB-ITP] Pup Rico, van straathond naar huisvriend

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

mirjamalvaro

Berichten: 14615
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:29

Aah wat een leukerd!

Nee die kauwen zijn echt niet leuk. Soms is de lucht gewoon zwart van die krengen. Zitten achter de andere vogeltjes aan. Zijn nergens bang voor. Kippen moeten in speciaal gemaakt hok eten. En de buurman vrolijk door voederen met zijn kilo's brood, wat vervolgens ook weer bij onze honden terecht komt. Grrrrr _-:(

Edit: wel leuk dat de moeder van Kyara in uitgelicht staat. :D

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:43

Dankjullie :D

Wauw dat zijn wel heel veel kauwen! Niet meer grappig. Hier alleen last van vliegen door de varkensboer achter ons huis. En eerder de manege tegenover. Staan nu wel nog ponys maar een stuk minder.
Maar die zijn gewoon irritant meer niet :P

Fijn dat Veronia weer mooi braaf aan de longe was Murosch.
Wat leuk dat jullie al een nieuwe hond hebben! En een leuke ook :D

Ik zag je topic vandaag in uitgelicht Mirjam, altijd leuk! Hoe lang rij je Eliana al als ik vragen mag?
Hopelijk heeft Kyara de rust wel meer in zich dan moeders :)

mirjamalvaro

Berichten: 14615
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:48

Ik heb haar moeder nu 5 jaar. Echter heeft ze steeds periodes stil gestaan. Eerst door ziekte en operatie van mij, toen haar dracht, daarna weer ziekte van mij. Ben haar nu denk ik klein jaartje weer echt aan het oppakken.
Tot nu toe lijkt Kyara gelukkig wel veel relaxter aangelegd dat moeders.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 06:12

Leuke nieuwe hond Claudia! Zag het al op facebook :j Nouja... even... zaterdag al :D Nee we oefenen niet meer. Daar word het niet beter van. Fijn dat ze braaf was aan de longe. Ik heb ook niet zoveel gedaan met dr warmte..

Pattypaard
Jaa ze is inmiddels wat wakkerder. Denk dat ze deze week nog 1x loopt. Heb niet meer gelongeerd. Hoop het!
Oehh spannend! Ennee... fotooo

Xapple
Vind ik ook hoor, dat je zo kwetsbaar bent op de wagen. Het paard is zo ver weg vind ik :o
Super zeg!! Ziet er ook erg ontspannen uit :j Balen zeg van zijn eczeem! :(

Spannend Nynke! Komt vast helemaal goed :D

Melissa
Zou goed kunnen hoor! Ik ga er heen zonder verwachtingen. Dan kan het altijd mee vallen := Ik heb niet meer geoefend.

Sbravour
Heerlijk weer op de wei! Zilver mag direct na de keuring weer op de weide (natuurlijk eerst even opbouwen) Ik woon trouwens ook in het noorden.

Ik heb zilver zaterdag gestapt aan de hand. Ze was nu wel fris. Snuiven en staart erop. Dat is positief. Is wel wakker nu! Ik denk dat ik dinsdag even ga rijden en dan klaar. Spannend voor de keuring. Heb haar gisteren gewassen aangezien ze aan het schuren is.. balen. Kan ook kriebelen door de warmte natuurlijk :j

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:30

Nou ik hoop voor je dat ze niet ook eczeem heeft. Ze is pas 3 dus dit is de leeftijd dat het een beetje begint. Meestal dan. Nouja misschien gewoon jeuk door de warmte. :(:)

Ik zou de fokkers van Lars echt wel eens willen vragen waarom ze toch met die merrie gefokt hebben want zij had ZE. (Ik hoorde dat pas terloops toen hij al op de trailer stond -O- ). Het is zoveel leed en ellende voor die paarden.

Mijn vorige fjord had een lichte vorm en ik heb bewust niet met haar gefokt omdat ik het niet wilde doorgeven maar de nieuwe eigenaren hebben het toch gedaan. Ik snap dat echt niet. Dan weet je dat je merrie iets mankeert en dat waarschijnlijk gaat doorgeven, even dan tóch fokken. Nee ik kan daar echt niet bij.

Oké frustratie is eruit. Ik heb gewoon zo met Lars te doen als ik hem weer zo zie schuren. Ik moet nu gaan zoeken naar manieren om het hem toch nog redelijk aangenaam te maken.

Ik ga vanavond lekker longeren en eens balkjes proberen :D

Amado
Berichten: 1323
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:38

Gefeliciteerd Pattypaard!

ziet er goed uit xApple!

Kabayo, ik hoop dat het geen eczeem is! Begint helaas wel vaak rond deze leeftijd..

Met Amado ben ik inmiddels begonnen met lange lijnen!
Gisteren voor de derde keer en het stuur en de rem zit erop in stap!
Afgelopen keer ook een drafje geprobeerd, ging ook super! Hij heeft het tempo er wel lekker in zitten haha, maar wel controleerbaar!

In stap en draf vindt hij linksaf sturen nog wel wat aan de lastige kant. Maar hij wordt al steeds flexibeler!

Hij zag het niet zo zitten om vrolijk op de foto te staan hihi
Afbeelding

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:11

Xapple en amado. Ik denk het niet hoor. Hoop het tenminste niet := Vorig jaar deed ze hetzelfde en het lijkt niet op zomerexzeem. Allee even een beetje jeuken. Maar niet erg

Echt super rot xapple... Zo sneu voor die paarden :( Ik snap de fokkers in dit verhaal dan ook echt niet.
Hoe ging het longeren met balkjes?

Fijn amado! Ik vind lange lijnen zeer leuk en goed voor je eigen conditie :j Hij ziet er moe uit :P

Ik heb overleg gehad met trainers voor de keuring. Heb haar sinds woensdag niet meer getraind maar ze begon aardig te stuiteren en te snuiven in de stal :+ Maar ik wil niet longeren want dan brengt ze haar hoofd omlaag en dus ook haar schouder. Terwijl ze met de keuring hoofd en schouder omhoog moet lopen. Dus dat gaat tegen mijn gevoel in. Aangezien ze aan de hand al neerwaarts loopt is het lang en laag longeren niet zo slim. Dus vandaag gereden en morgen nog even kort. Nog maar eventjes!!
Ze was een bommetje :P Maar wel braaf
Afbeelding
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Amado
Berichten: 1323
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:50

Hahaha ja hij kijkt idd heel moe, terwijl ie maar 3x per week 10 minuutjes aan het werk moet
Fijn dat ze braaf was!


Vandaag een wandeltochtje gemaakt opzoek naar bloesembomen!
Afbeelding

Amado <3 samen sinds 02-10-2015


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, Femia, Iris94, Mark0919, Vagabondo, vilheide, Wil_Fem en 40 bezoekers