[VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 19:32

Oooooh die laatste foto is zo gaaf! Ooit wil ik foto's komen maken bij jou ik vind draf echt een geweldige gang :D



Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:57

Ik vind het mooiste als je je hand er plat op legt, vingertoppen aan de manenkam en dan knippen waar je pols is. Tenzij je hele kleine handjes hebt :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:15

Haha ja maar heel kort vind ik ook weer niet mooi :P Ik ben een moeilijk mens qua manen hahaha
Daarom noemde ik het ook niet sportcoupe want dat is meestal korter idd.

Terwijl ik dit typ bedacht ik me dat een handlengte over de hele breedte van Dexter zijn hals misschien net wat anders over komt dan een handlengte bij jouw Dex zijn hals.. :')
Ik bedoel dus dit, alleen was ik aan de voorkant een pluk vergeten :P

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 09:11

Whieeee ben benieuwd als die haren rechtop gaan staan :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 16:04

Volgens mij heb jij op quote geduwd ipv pb :P

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 16:05

Oh opgelost haha.

In ieder geval, leuke update! Ik vind dat parelli deel steeds heel interessant, wou dat ik eens wat meer tijd had maar zit er voorlopig niet in ben ik bang

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 09:11

Ahw zulke dagen zitten er helaas ook tussen, jullie hebben het in ieder geval goed afgesloten!

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 16:35

Ziet er toch helemaal niet slecht uit! Knappe Dex, goed gedaan hoor jullie

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:07

Geen ervaring met biothane, heb altijd et idee dat dat erg scherp werkt en snijdt maar heb het ook gewoon nog nooit in mijn handen gehad

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:40

Damnnnnn die is nice!

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 08:32

Ooooh dat ziet er super leuk uit! Wat een geluk hadden jullie ook met het weer :D
Leuke foto met je vader samen :)


Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:04

oooh die koeien vind ik zo vet hé :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 08:15

Oh wat fijn, ik moet maar eerst weer eens leren fietsen want die fiets van mij staat al in de kelder van toen ik 16 was en een Vespa kocht. Daarna de auto gekocht en nooit meer echt gefietst :')

Duke gaat ook altijd stilstaan als we gaan wandelen, ik krijg hem ook weer redelijk gemakkelijk vooruit maar hij blijft het wel doen.

En dat mensen op die koeien gaan proberen rijden is echt schandalig

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 08:31

Achgerm Dex toch!
Dexter heeft zo eens een van de jaarlingen destijds getrapt, die had haar heel voorbeen zo open liggen (sorry viola) :o
En sinds die jaarlinghengstjes nu bij Duke en zijn maatje staan zien er meerdere van die jonge hengsten zo uit op dit moment := Eentje staat nu apart voor verzorging, die had gewoon een volledige hap uit zijn been. Mannen hé :roll:

Ik doe op zulke dingen altijd neocutigenol, Dexter had eens een snee achter zijn oor, minder breed maar wel dieper dan die van jouw Dex, die was 's anderendaags weer helemaal dicht.

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 16:19

Oehhh heerlijk weertje daar! Hier is het nog best frisjes

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 09:28

Hahahaha hij 'eist' :') Tussen aanhalingstekens omdat het er toch nooit van zal komen? _O-

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 08:39

wow! Zo erg heb ik echt nog nooit gezien!

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 08:51

Oh ik ga afkloppen maar zo veel last hebben ze hier allemaal niet volgens mij, zelfs die zonder staarten niet. Denk niet dat ik er al eentje met zo'n bobbels heb gezien. Maar, ik ga het niet jinxen dus nu zwijg ik voor ik dingen uitlok haha :D Staat Dexter morgen helemaal vol :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 22:40

Oh heerlijk is dat he! Ik had ook wat schrik gekregen om op een kale rug te springen want ben aardig hard gevallen vorige keer maar het ging prima :)

Dexter reageerde ook echt super goed op touwhalster, zo gek!

Ik had wel een vraag die jij/jullie misschien weten. Ik loop tegen wat dingen aan met het paard van zus.. die is dus totaal tegengesteld van Dexter en ik kan echt onmogelijk mijn been aanleggen in bochten ofzo want dan schiet ze er vandoor. Het minste beetje dat ik haar raak schiet ze weg. Kan ook niet normaal draven want wilt gewoon de hele tijd crossen. Heb ze nu zo ver dat ik haar ontspannen kan laten stappen (grotendeels toch) maar in draf spant ze zich helemaal op en wil ze alleen maar rennen.
Het helpt eventjes als ik voorover leun en de teugels losser laat, of als ik kleine voltes maak wanneer ze te hard gaat.
Wil niet jouw topic kapen maar ik weet dat jouw Dex ook altijd zo voorwaarts was/is(?) dus ik dacht kan het eens vragen :D moest hele tijd aan jou denken op die crossknol haha

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:29

Ik hoop dat ik niemand vergeten maar iig al super bedankt voor de reacties!

Nadine, alles is pas nagekeken en het zadel is aangepast, verder was ze in orde. Wat kleinigheidjes die de fysio (was toen samen met Dex en Duke, weet niet of ik dat in hun topic gezet heb) heeft los gemaakt maar verder was ze prima!
Longeren had ik ook al gedacht maar ik zoek nog steeds iemand in de vuurt die het me correct wil leren :( zeker bij deze gaat het echt geen zin hebben om ze gewoon aan een touw te hangen en rondjes testen hupsen.
Ik had laatst Monique van Natural HorseMo hier gehad en dat ging echt superfijn maar heb het zo druk gehad dat ik moeilijk weer iets kan afspreken (personeelstekort argghh)

Ze heeft het op de grond trouwens totaal niet, luistert prima en kan ik met een pink om zetten maar kan ook gewoon overal duwen enzo zonder dat ze weg schiet. Ook als we zonder zadel gaan is ze bij-lange-niet zo sensibel. Je kunt ook gewoon op haar rug rechtstaan, langs haar billen glijden, het is niet dat ze schrik heeft van aanraking maar ze wil echt heel graag rennen. Je kunt haar ook afmatten met lange galops en ze zal er alleen maar vrolijker van worden haha.

Ademhaling probeer ik echt en heb ook het idee dat het best aardig lukt, vooral als ik haar wat losser laat omdat ik dan zelf ook meer ontspannen ben maar dan komen we weer aan een lange zijde en dan gaat zei keihard draven om daarna in galop te willen (maar dat mag ze dan niet).

En dan even jouw post freetorun (waarvoor dank :D )
In stap is het inderdaad al een stuk verbeterd! Want hier liep ze eerst ook gewoon onder me uit. Door haar los te laten en mijn handen te openen i.p.v. aan de teugels te trekken loopt ze nu eigenlijk heel fijn! Ik kan in de kleine volte ook mijn been aanleggen. Ook in stilstand kan ik been aanleggen en stelling vragen, en soms in stap kan ik haar van de tweede hoefslag naar de gewone hoefslag brengen met mijn binnenbeen maar enkel op de linkerhand.

Komt nog bij dan mijn zus echt een vreselijk zadel heeft waar ik vreselijk in zit dus zodra ze weg schiet heb ik 0 grip en span ik idd mijn benen op. Ik wéét het en ik merk het ook op dat moment maar ik kan echt die snelle draf nog niet uitzitten hahaha dus dat heeft er zeker mee te maken

Ik heb geen schrik van haar ofzo, vind het een leuke afwisseling, dus ik kan best goed rustig blijven en relativeren

Teugels los: jep!
Merk ik bij haar ook inderdaad. Als ik teugels los laat en wat voorover buig gaat ze echt een paar seconden heel fijn, maar dat kent ze niet en dan raakt ze in de war. En gaat ze weer sneller, en dan ben ik weer de kluts kwijt en ga ik weer spannen oeps

De snelle draf is niet zozeer het probleem maar zij gaat sneller draven om dat te galopperen en ik wil haar niet galopperen omdat ze gewoon mega op haar schouder valt. Ze kan zich (nog) niet buigen en ik kan haar niet om mijn been zetten want been is gas :')

Ga jij lichtrijden in die snelle draf? Want ik heb echt het idee dat dat niet bij te houden is, en doorzitten al helemaal niet

Thanks trouwens iedereen voor het meedenken! Heb geen ervaring met paarden die WILLEN lopen _O-
Ga maar eens jullie trucjes proberen :D moet mezelf denk ik vooral minder vast zetten

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 08:28

Ohh die manen worden echt nice nu!

Luisteren naar je gevoel is zoooo belangrijk. Ik ben echt niet het beste of meest ervaren paardenmens maar mijn gevoel heeft nog nooit fout gezeten. Toen ik Duke aan huis haalde, toen hij bleef kreupelen, elke keer dat hij wat scheelt. Heb nu nog steeds het gevoel dat het nooit mijten waren op zijn been en blijf daar ook bij.

Goed dat je geluisterd hebt, ik geloof niet dat een paard ineens stout wordt gewoon om je te pesten. Dat ze eens fris zijn kan best maar in mijn mening denken ze niet zo ‘vandaag geen zin dus gooi ze er maar af’. Zeker niet als je zo een band hebt zoals jij en Dex en hopelijk wij allemaal hier.

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 09:27

Ohh klinkt heerlijk! En mooie foto’s van beide dagen, wat blinkt die hardddd

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 12:27

Hahaha ahh hij staat ook echt op jou te wachten :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:30

OH MY GOD

#saddlegoals


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Claudia1993_, CynThier, djinnie, Miiej, Miran, Vagabondo en 42 bezoekers