NRPS amateurs club???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

NRPS amateurs club???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-02 19:13

word er zo moe van. altijd is er wel iets wat niet klopt. vandaag kreeg ik na 6 maanden eindelijk mijn papieren binnen van sym. ik helemaal blij, want ze is precies 6 maanden nu en d'r naam was ook nog goed geschreven. nou mijn dag kon niet meer stuk dacht ik totdat ik zag wat voor kleur ze sym hadden gegeven. er stond schimmel vos geboren Verward
sym is vos stekel vos dan meer schimmeligs kan ik er niet van maken.
wat zijn jullie ervaringen? vorig jaar bij elpharo was er iets niet goed met zijn naam.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 20:16

Het enige wat er bij ons met het NRPS is misgegaan, is dat we maanden hebben moeten wachten op het paspoort nadat Ret gechipt was. Verder geen problemen.

Ik denk dat er bij ieder stamboek wel geregeld iets misgaat, als je ziet hoeveel papieren daar iedere dag door hun handen gaan. Bij ons op de manege bijvoorbeeld is net een nieuwe Welsh Cob, met papieren. Daar staat op dat hij valk is, terwijl hij toch echt gitzwart is. Tja, hij heet Falco... misschien is daar een foutje mee gemaakt en dachten ze bij het stamboek dat het dan wel een valk zou zijn? De dierenarts vond het ook vreemd en die heeft op zijn inentingsboekje maar valk/zwart gezet... Haha!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-02 12:35

hihi. ik hoor het wel vaker van het nrps, dus ik vroeg het me af.
het stomme is dat ze me twee maanden terug nog gebeld hadden over de kleur. toen heb ik gezegt dat ze nog vos was, dus dat we het daar maar bij moetsen laten en dan luisteren ze dus gewoon niet.
moest het echt ff kwijt.
kan me best voorstellen dat er eens fouten gemaakt worden, maar zoveel bleeeee

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 13:59

Nee hoor bij het KWPN gaat het net zo erg mis af en toe. Bij mijn vos hebben ze de bles omschreven als zijnde een bles, beide neusgaten indringend, terwijl hij toch grandioos om de neusgaten heen gaat (dus beide neusgaten omvattend!). Ik moest nog zo lachen achteraf, want Terra had bij het schetsen zowat met haar neus in de papieren gestaan. Daar maakte hijnog een opmerking over: Dat ze zo braaf was, en dat ze normaal ongeveer alleen de achterkant van een veulen te zien krijgen Haha!. Legt ze zowat de neus op het papier, schrijven ze het nog niet goed op.................. Nou ja..........
Bij een ander paard jaren geleden, waren ze een wit voetje gewoon vergeten.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 20:34

Ik heb erg 'goede' ervaringen met de keuringen en ik denk dat ik dat ook nooit meer doe...Huilen Ik vind het gewoon schandalig dat de officials zelf de regels niet kennen...!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 08:35

TJa, dan moeten ze mij maar aanstellen Haha!
Nee, serieus, ik vind het bij het NRPS nog wel meevallen. Op keuringen is het wel zo dat ze iets te weinig vaste lijn erin hebben, maar debeste komt meestal toch vooraan. Als ik ooit de kans krijg om jurylid te wordne, dan zal ik het doen ook Haha!
Ik heb fouten gezien bij net kwpn: zwartbruin, terwijl het om een zwarte ging
En verder dus bij de KNHS is nooit m'n voornaam/roepnaam op de startkaart gekomen. Nou dan maar niet, ik heb gewoon zo gereden.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 10:25

Ach, zo heeft onze vorige pony nooit een geboortedatum op zijn startkaart gehad. Uiteraard meteen gemeld na ontvangst, ze zouden een nieuwe aanmaken - mèt geboortedatum - maar ook op de vervangende startkaart ontbrak die geboortedatum. En dus ook op de startcoupons. Overigens nooit een opmerking over gehad van juryleden of andere officials.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 10:48

Heb weleens een pas gezien die voor de zoon was uitgegeven, maar waar van alles van de merrie in vermeld stond. Voorop stond dus de naam ban de merrie, vervolgens de kleur van de zoon en meer van die dingen. Foutjes zijn snel gemaakt. Heb ook weleens een verkeerde geboortedatum ingetypt bij een paspoort. Geen probleem, even blz. opnieuw uitprinten. Alle gegevens blijven namelijk bij mijn in de computer staan.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 11:45

Ow, bij de Welsh kunnen ze er ook wat van... Dus maak je niet druk Haha! Dat gebeurt overal...

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 12:27

Fouten maken zijn nu eenmaal menselijk. Daarom controleer ik de stamboekpapieren en passen die ik afgeef ook altijd een 2e keer.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 13:46

Bij t NRPS word er wel van je verwacht dat je direct een jaar lid word als je wat veranderen wil op je paspoort

Ik zou de eigenaar laten veranderen op het paspoort van Maf.
ik eerst even gebeld,dat ging me 16 euro kosten.Nou oke das goed.
ik het paspoort (aangetekend!) opgestuurd.
Paar weken later krijg ik de rekening.
Ik diende 'úiteraard 'lid te worden van het NRPS omdat mijn paard 12.5 % bloed voert en blablabla

Nou de rekening hoor.
16 euro overschrijfkosten(is goed)
5 euro inschrijfkosten (hmm..)
20 euro lidmaatschap voor deze twee maanden van 2002(why?)
60 euro lidmaatschap voor 2003(daar vraag ik toch niet om?)

Kom ik dus op 101 euro!!
Daar had ik toch niet om gevraagd,dat hadden ze me aan de telefoon ook niet verteld.ik ben maar arme scholier en kan dat niet 1,2,3 ophoesten

en wat kan ik ermee,
gratis naar keuringen(ik heb n ruin...)
meedoen met bestgand rijpaard(ik kan niet zo goed rijden dat ik daar aan mee wil doen)
boekje met alle hengsten erin(ik heb geen stal vol met merries)

dus voor mij heeft dat helemaal geen zin maar het is voor n jaar verplicht

ik heb heengebeld en die 20 euro voor dit jaar kon ik dan laten vallen maar dan word mijn paspoort pas in januari verwerkt
nou ja dat moet dan maar...ik ga geen 20 euro betalen voor anderhalve maand lidmaatschap en twee blaadjes

kan ik er wat aan doe dat dat beest toevallig dat bloed in zich heeft?
ik ben dus niet zo blij met t NRPS op dit moment

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 14:02

het is menselijk om een fout te maken , NRPS heeft daar dus ook zo nu en dan last van Frusty , wel vervelend maar tis toch heel normaal Verward

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 14:04

keuringen van het NRPS zijn ook nog eens niet gratis, 12 euro per onderdeel incl. evt. deelname aan de zadelrubriek. Je zou je ruin dus kunnen laten keuren en hopen dat ie sterwaardig wordt en deelnemen ana de zadelrubriek. Kost alleen wel 12 euro en dan komen er nog extra kosten bij: aanpassingen paspoort, enz

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 14:31

Maar dat is vast niet alleen bij het NRPS zo. Ik meen me te herinneren dat het KWPN ook allerlei kosten berekent als je een paard laat overschrijven op jouw naam. Dan moet je ook lid worden etc. etc., of vergis ik me nu? Verward

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:11

Klopt Karin. Elk stamboek kan daar zijn eigen eisen aan stellen. Wij schrijven onze passen over voor 12.50 euro. Ze hoeven niet lid te worden en als ze in september lid worden betalen ze ook geen lidmaatschap meer voor dat jaar. Keuringen kosten bij ons 7.50 voor merries en ruinen en voor veulens 3.50. Daarom blijven ook zoveel paarden op papier van de oude eigenaar, het kost de mensen veel te veel.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 16:37

bij welk stamboek zit jij dan?
ik denk dat ze schimmel vosgeboren uit exel d'r papieren hebben gehaald.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:20

Ik zit bij het I.H.W. als staboeksecretaris. Heb je haar als stekelharige vos opgegeven? Dan kunnen ze ervan verwacht hebben dat het een schimmel werd. Veulens die witte haren erdoorheen beginnen te krijgen worden vaak schimmel en aangezien de moeder ook schimmel is kunnen ze dit gedacht hebben.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:56

Lijkt me vrij logisch dat je lid moet worden als je je paard op je naam wilt zetten... Das overal. Net zoals het overal is dat je moet betalen voor keuringen... Stamboeken hebben ook geen geldboompje waar ze keuringen van kunnen betalen!!
Maar het is waar dat je voor sommige dingen echt wordt afgezet...
Vooral bij het NWPCS, predikaten, overschrijvingen, je kunt het niet bedenken of je moet er dik geld voor dokken. Het blijft hobby!!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 18:09

vanda's schreef:
Lijkt me vrij logisch dat je lid moet worden als je je paard op je naam wilt zetten... Das overal.


Behalve bij ons, maar wij zijn ook niet duur. Zijn namelijk een stamboek voor een zeldzaam ras en dan moet je ook aan de mensen denken. we zijn een club van liefhebbers.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 21:11

Nou ik heb dus een NRPSer gekocht en wil dus zelf lid worden om haar over te laten schrijven. Nu is mijn vader namelijk lid. Maar ik wil eigenlijk dat paspoort niet opsturen, ivm dat ze eventueel verkocht kan worden of wat dan ook, en entingen erin moeten. Ik weet namelijk dat het heel lang duurt. Heb eens het sportpredikaat aangevraagd, moet niet vragen hoelang dat duurde en voordat het eens in het blad stond........
Wat zou jij doen??

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 11:47

De vader van sym geeft stekel vos door. Sym heeft alle kenmerken om vos te blijven. Dat zij de veulen schetser ook. Ze hebben me zelfs nog gebeld erover en ik heb toen echt duidelijk gezegt dat ze nog steeds geen tekenen gaf van schimmel zijn.
Ja als ze in de rui is denk ik het steeds, maar ze kleurd altijd weer vos kleur.
Stekel harig is een enorm verschil met schimmelen. Ik ga morgen foto's ophalen. Zal er een hier zetten dan kunnen jullie zien hoe een schimmel ze is hihihi

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 12:16

phoenix4ever schreef:
De vader van sym geeft stekel vos door. Sym heeft alle kenmerken om vos te blijven. Dat zij de veulen schetser ook. Ze hebben me zelfs nog gebeld erover en ik heb toen echt duidelijk gezegt dat ze nog steeds geen tekenen gaf van schimmel zijn.
Ja als ze in de rui is denk ik het steeds, maar ze kleurd altijd weer vos kleur.
Stekel harig is een enorm verschil met schimmelen. Ik ga morgen foto's ophalen. Zal er een hier zetten dan kunnen jullie zien hoe een schimmel ze is hihihi


Nee ik bedoelde dat ze die witte stekelharen voor schimmelharen kan hebben aangezien.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-02 12:26

nee want hij zei zelf dat hij dacht dat het wel een vos zou blijven. wel heeft hij er een aantekening bij gezet zo van je weeet nooit. en dan maken ze er daar meteen maar schimmel van. zucht.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 12:55

Bij het NWPCS gaat ook heel veel fout. Met papieren en paspoorten. Hoe vaak ik de boel al niet terug gestuurd heb...

Om de kleur maak ik me nooit druk. Dat gaat bijna nooit goed. Die welsh pony's zijn zulke toverballen. Met 3 jaar worden ze toch weer geschetst bij de stamboekopname.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-02 12:57

maar ik neem aan dat ze toch wel terug gestuurd moeten worden.