[VOLG] Mijn eerste westernpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-18 15:09

Afbeelding
Vandaag lekker getut met Pancho <3
Hij was zó geduldig. Op een gegeven moment was hij er wel even klaar mee, neusje naar mij toe bewegen en een klein stapje voorwaarts. Toen echt klaar en gewoon weg lopen :') dus maar even pauze genomen en gewandeld. Heerlijk zo samen.
Los in de bak zag ik dat hij nu duidelijk achter niet helemaal los loopt, beetje gevoelig. Morgen komt de hoefsmid voor een ander paard langs, dus laat hem mooi even kijken.
Vanmiddag ronde 2 met de osteopaat.

Even een foto ter vergelijking naast elkaar gezet. December en vandaag.
Ondanks dat we weinig hebben kunnen opbouwen, zie ik wel een verschil.
Een happy Pancho elke dag, is natuurlijk het mooiste om te zien *\o/*
Afbeelding

Lekker weer trouwens he!

live a life you will remember


b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-18 20:27

Marilu schreef:
Hij is duidelijk wat afgevallen. Hij ziet er goed uit. Maar ik zie zijn haren liever los ;)


haha het zit ook voor geen meter en Pancho heeft zn haar zelf ook liever los :'). Had het even "uit de weg" gewerkt voor de osteopaat.

Die gaf trouwens aan dat hij ook wel last van zijn lijf kan hebben, omdat hij nu anders getraind wordt dan in de rest van zijn leven. Hopelijk loopt hij snel weer soepel en gaan we met muizenstapjes opbouwen.

live a life you will remember

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 10:35

Jeetje, even een gat in de tijd gevallen :=

Ja superpony, een kreupelheidsonderzoek is voor mij de volgende stap als Pancho niet verbetert over een maand en onderstaande niet aanslaat.
Wat vervelend dat je geen fijne plek kan vinden! Inmiddels wel wat op het oog?

Vorige week liep Pancho zuiver, dus lekker gereden en rustig getraind (ik zit nog steeds in de voornamelijk stap en rustig losdraven fase van +/- 20 min per training) hij lijkt geen last meer te hebben van zijn voorvoeten *\o/*

De dag erna rust, maar vervolgens liep hij echter weer niet helemaal soepel. Niet kreupel, maar wel onregelmatig.
En jullie kunnen het vast niet geloven, maar dit keer achter. Lijkt uit de knie te komen.
Osteopaat erbij gehad: kon niks vinden, maar gaf aan dat het kan komen omdat hij "op een andere manier" moet lopen (dragend, vanuit het achterbeen en met meer ruggebruik). Aka: wennen.
Hoefsmid erbij: stand achter lijkt niet goed, verergerd door verkeerd bekappen door hoefsmid nr 1 en nu tot uiting door ijzers. Dus oplossing: steunzooltjes die zijn stand weer "recht" zetten, totdat alle spieren en pezen weer gewend zijn aan een rechtere stand.

Jullie kunnen je vast voorstellen dat ik er allerlei gevoelens bij heb. Verdrietig dat Pancho pijn heeft, dat het niet soepel gaat. Boos op hoefsmid 1. Verwarring over wat te doen. Gefrustreerd over het steeds "opnieuw" moeten starten..

Op stal zijn ze vrij positief, "dit is op te lossen". De hoefsmid is ook vrij zeker van zijn zaak. Het is alleen een lange termijn project..
Nu dus twee weken stappen aan de hand en vrij losgooien/longeren, zodat zijn hele lijf kan wennen aan de nieuwe beenstand.

Tips, do's en dont's worden zeker gewaardeerd.

live a life you will remember

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 11:19

mirgino schreef:
prachtig paard!

ben je topic aan het lezen [alleen jouw berichten ] en ineens denk ik ik heb dat paard gezien...

heb je hem gekocht in Oudenhoorn/Zuidland denk dat zij op de grens woont [ langs fietspad ]? [ Ilse?]


Dank je wel. Ilse is inderdaad de oud-eigenaresse! :D

live a life you will remember

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 16:14

Dank jullie wel voor de reacties :j

Ik heb wel contact gehad met de DA, die ook in een eerder stadium langs is geweest. Zij raadde aan om juist nog geen kreupelheidsonderzoek te starten om te kijken of dit gaat werken. Mocht er geen verbetering optreden binnen een maand dan uiteraard wel. Ze zegt dat de kans heel groot is dat er niet direct iets gevonden wordt in onderzoek. Grote kans dat hij last heeft door de beenstand en omdat hij aan zoveel nieuwe dingen aan het wennen is. Dat kost tijd.
Even voor de duidelijkheid: ik ben zelf heel erg aan het twijfelen geweest of ik wel gewoon dat traject moet ingaan met Pancho, maar deze reactie geeft mij aan dat ik vooral nog even geduld moet hebben. Ik zal geen moment twijfelen als dit niet lijkt te verbeteren. Er is nogal wat gebeurt natuurlijk in de afgelopen maanden (castratie, verhuizingen, gevoelige voeten, zooltjes, verkeerd bekapt en beslagen, osteopaat, tandarts, zadelwissel, andere manier van trainen dan hij gewend was)

live a life you will remember

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-18 13:31

Het is inderdaad allemaal symptoombestrijding, maar als de klachten voortkomen uit een verkeerde stand en het op een andere manier gebruiken van spieren, pezen en gewrichten, kan ik niet anders dan hem daarin zo goed mogelijk proberen te ondersteunen en met zoveel mogelijk geduld op te bouwen naar een gezond en fit paard. Ik weet in ieder geval niet zo goed wat ik anders kan doen (buiten een kreupelheidsonderzoek als dit niet binnen een maand verbeterd).

Vandaag dus een wandeling gemaakt met wat tempowisselingen in stap. Verder lekker de wei op met zijn grote vriend. Morgen eens proberen wat vrij grondwerk te doen.

live a life you will remember

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-18 23:57

Voor
Afbeelding
Achter
Afbeelding
Vooraanzicht
Afbeelding
Lekkere drol erachter :')

We zijn rustig aan het wandelen, los spelen en vrij longeren deze week. Vandaag kreeg Pancho na ons losspeel avontuur een lekkere poetsbeurt en ik dacht.. laat ik eens wat foto's maken van zijn stand. Het is niet helemaal gelukt, aangezien ik pas op het idee kwam toen Pancho's geduld op was na de lange poetsbeurt :+ maar het is wel duidelijk te zien dat hij wat scheef staat. Hoewel hij hier niet vierkant staat vertekent het iets. Het is dus al mega verbeterd met de wig achter, maar ik ben heel benieuwd of jullie nog iets zien op deze foto's.
Pancho liep trouwens lekker te showen vandaag, en het zag er fijn soepel en zuiver uit! Nog een weekje rustig aan en dan hopelijk stap voor stap weer opbouwen aan de longe en onder het zadel.

live a life you will remember


b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-18 09:41

mirgino schreef:
sorry, maar ik vind zeker de voorvoeten niet mooi op ijzers staan
veel te hoge hielen steile voeten


maar goed als hij er nu goed op loopt zal het wel werken voor hem....


Bedankt voor je reactie. Ik heb ze ook bewust geplaatst om jullie mee te laten kijken.
Zijn voeten zijn, zoals ik eerder in het topic heb uitgelegd, flink verkl**t door de eerste hoefsmid (zie eerdere foto van voorhoef). Hij heeft zowel voor als achter ook verkeerd bekapt. We zijn nu, met een nieuwe hoefsmid uiteraard :D, bezig de schade ongedaan te maken. Dat kost natuurlijk tijd.

Edit: op zijn voorvoeten loopt hij vooralsnog nu goed, achter dus niet, maar lijkt te verbeteren.

live a life you will remember

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-18 14:47

sevke schreef:
Ik ben niet erg onder de indruk van het werk van je hoefsmid. Veel te hoge hielen en te steile hoef. Hoefas is gebroken bij zijaanzicht.


Bedankt voor je bericht! Zoals ik eerder zei proberen we nu de schade te beperken die in het verleden is ontstaan. Mijn hoefsmid nu geeft ook aan dat de stand en hoek nog niet zijn zoals hij het graag wilt zien. Heb je ook tips voor mij?

live a life you will remember

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-18 21:00

Iedereen bedankt voor de reacties, hier heb ik veel aan!

@mirgino Hier heeft Ilse niks over vermeldt, bedankt voor de informatie!
@superpony Hij ging van stal met weidegang naar 2 weken 24/7 buiten wegens de castratie naar stal met weidegang. Dus niet schokkend veranderd in dat opzicht. Wat wel veranderde was van vierkant op ijzers naar zonder ijzers (nov - jan). In januari zijn uiteindelijk zijn voorijzers erop gezet wegens overgevoelige zolen (dierenarts raadde toen al zooltje aan, maar 1e hoefsmid vond het niet nodig en we hebben het eerst zonder geprobeerd), daarna begin maart zooltje, omdat het dus niet voldoende verbeterde en toch ook achterijzers. Toen kwamen we er dus ook achter dat de 1e hoefsmid het zo verknalt had.

Ik zit zelf een beetje met mijn handen in het haar nu, die twijfels maken mij gek. Ik wil gewoon dat Pancho pijnvrij en soepel kan bewegen, omdat ik hoop nog heel lang plezier te kunnen hebben samen..

live a life you will remember

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-18 13:57

Emptywords, wat fijn om jouw reactie te lezen, dat doet me echt even goed. Kun je mij een pb doen met de gegevens?

@mirgino Wat fijn dat je zo'n succesvol resultaat hebt weten te behalen!

@superpony Dat is ook zo, het is allemaal symptoombestrijding.. en tijdelijk.

Het is alleen zo frustrerend om adviezen van DA, hoefsmeden en osteopaten op te volgen en vervolgens nog steeds geen goed resultaat te hebben. Ik wil gewoon dat Pancho pijnloos loopt en we kunnen werken aan een juiste bespiering en gezond lichaam. Idealiter zie ik hem ook het liefste zonder ijzers en helemaal fit. Maar die drie maanden zonder was voor hem onhoudbaar, zijn zolen zijn zo dun dat hij kneuzingen kreeg en zelfs een aantal dagen binnen moest staan van de DA (zie eerder in het topic). Het is een frustrerend proces met ijzers, zooltjes en wig, maar uiteindelijk allemaal in de goede hoop dat hij zijn spieren en voeten zo goed mogelijk opbouwt en zonder kan. Voor nu zijn de keren dat we samen hebben genoten onder het zadel op twee handen te tellen (desondanks wel heel veel plezier van elkaar!). Dit zorgt er natuurlijk ook voor dat de opbouw steeds onderbroken is..

Bedankt voor jullie meelevende reacties allemaal! Ik zit er echt even doorheen vandaag. De angst om het niet goed te doen is verschrikkelijk.

live a life you will remember

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-18 16:29

Bedankt superpony :j

update

We zijn inmiddels weer iets verder en.. Rustig aan het opbouwen!
De laatste week hebben we vooral vrij bewogen, aan de longe en zo rondgelopen:
Afbeelding
Maar vanaf 2 april was het weer tijd om rustig onder het zadel te starten. Eerst begonnen met 20 minuutjes (rechtuit op vrij harde ondergrond en op het harde). 3 april 25 minuten met als resultaat een hele blije b0hemian (en een Pancho die denkt, pff moet ik nou echt stilstaan voor een foto :')):
Afbeelding

Aankomende week wil ik verder met rustig opbouwen, het lange pad op en af. Rechtuit stappen. De binnenbak is vrij zwaar en veel bochtjes natuurlijk, dus die komt iets later. Gelukkig is het heerlijk weer!
Mijn planning:
- vandaag aan de hand gewandeld
- do 30 min
- vrijdag een dagje vrij
- zaterdag 35 min
- zondag wandelen & 15 min longeren
- maandag 30 min, waarvan 5 min draf
- dinsdag 35 min, 10 min draf
- week stabiel afmaken met +/- 40 minuten rijden waarvan 10-15 minuten draf, lekker spelen en elke dag knuffels aandacht en afwisselen met longeren/grondwerk.

Natuurlijk elke dag controleren hoe hij loopt op het harde en zachte aan de hand. Tot nu toe: zuiver!!
Hopelijk gaat het op deze manier goed en kunnen we echt verder.
Hij heeft er ook erg veel zin in :+
Hoewel zoals altijd, zelfs na 14 dagen "niet rijden" superbraaf.

Toekomstperspectief als alles goed blijft gaan..
Wig en hopelijk ook de zooltjes er volgende beurt weer onder vandaan. Kijken hoe hij loopt..
Zomer 2018: misschien wel blootsvoets! (En als er dan nog iets echt nodig is; hoefschoenen)
Mijn eigen doel deze zomer is wat meer leren over zelf bekappen en eventueel in het najaar een cursus te volgen. Zoals in dit topic veel naar voren komt, lijkt het mij heel handig om zelf bij te houden en in de situatie van Pancho ook erg behulpzaam.

live a life you will remember

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-18 08:01



<3 knappe man in vrije draf.
Hij was zo aan het showen, dus ik dacht dit moet ik even voor jullie filmen. Net of hij het dan doorheeft.. werd het uiteraard minder toen ik eenmaal filmde :')

Rustig opgebouwd de afgelopen week, zoals het schema die ik eerder plaatste. We hebben eergisteren een stuk gedraafd (opnieuw gewoon rechtuit op een mooi buitenpad) en gisteren heb ik hem voor het eerst weer wat meer aan het werk gezet aan de longe om te kijken of hij goed bleef lopen en nog goed liep na het stuk draven.
Zoals jullie kunnen zien heeft hij er erg veel zin in en was hij blij dat hij los mocht :+

Ik ben heel benieuwd of jullie nog wat zien in dit stukje draf. Behalve zijn zwaaiende achterbenen :') Het is in ieder geval 1000x soepeler dan hoe het was! Ik was zelf heel blij met het beeld wat hij gaf tijdens het longeren (zakken met het hoofd en zekere, ruime passen)

Toevoeging: In deze houding (o.a. hoofd omhoog) heeft hij dus altijd gelopen en neigt hij nog steeds naar. Onder het zadel en aan de longe loopt hij steeds meer over de rug, wat resulteert in een lagere hoofd/halshouding, ontspannen kaak en fijne aanleuning.

live a life you will remember

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-18 23:47

justkid schreef:
Met vrij lopen en showen zou ik me om die houding niet druk maken hij moet ten slotte om zich heen kijken of hij wel gezien wordt :')


Hahaha, hier moest ik echt even hardop om lachen :') Je hebt helemaal gelijk.

Bedankt weer iedereen!
Vandaag een vrije dag gehad, morgen weer onder het zadel. Vanaf maandag hebben we allebei een week vakantie, want dan ga ik naar zijn geboorteland :):)

live a life you will remember

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-18 00:01

Jaa, inderdaad naar Andalusië! <3
Wel gek hoor, eerste keer "weg". Hoewel ik er meer dan aan toe ben even weg te gaan, vind ik het maar niks dat Pancho niet meegaat _O-

live a life you will remember

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-18 16:27

Afbeelding

Even een berichtje over onze heerlijke reis naar Andalusië, het gebied waar Pancho ook vandaan komt. Toevallig was er de feria de Abril in Sevilla, het grootste feest van het jaar. En groot was het :wow:.
Overal door de stad liepen koetsen met paarden of muildieren en op het festivalterrein (met duizenden tentjes en een gigantische kermis) liepen honderden paarden onder de man (of vrouw). Iedereen liep in prachtige (flamenco) jurken of traditioneel pak. Ongelooflijk hoe kalm deze paarden leken te blijven in de enorme drukte. Ook tussen het verkeer en de mensenmassa (het leek mij levensgevaarlijk, maar de Spanjaarden doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is).
Bovenstaand een paar foto's van de feria, waarbij vrouwen voornamelijk op een dameszadel reden en mannen met vrouw achter het zadel of alleen. Allen rijdend op 1 hand.
De kinderen zijn ook aanwezig, veelal erg jong en zelfstandig op zo'n stoere PRE hengst, waarbij de benen nog bij lange na niet onder het zadel uit komen. Echt ongelooflijk. Zou er zelf nooit aan beginnen, maar heel gaaf om mee te maken, echt een spektakel.
Afbeelding

De Spanjaarden zijn erg trots op dit ras, zoals ook te zien in de Caballos show in Jerez de la Frontera. Thuisfront van de klassieke dressuur, hogeschool dressuur en doma hipica. Hier vond ik de paarden echter erg fel en angstig reageren op het zweepgebruik en werd er ook meermaals erg ruw in de mond getrokken. Op het oefenterrein ging het er naar mijn mening niet veel vriendelijker aan toe. Voor mij dus geen succes, die show. De paarden zijn daarentegen echt prachtig en zien er (overal waar wij ze hebben gezien in ieder geval) 9 van de 10 keer erg goed uit.

Andalusië is prachtig, echt gemoedelijk en Bourgondisch Spanje, waar op veel plekken nog steeds bijna geen Engels gesproken wordt. Beetje jammer alleen van het sterk aanwezige stierenvechten, onvoorstelbaar dat zoiets barbaars nog plaatsvindt in zo'n ontwikkeld land.

Ach.. Een heerlijke tijd gehad, maar ik ben eigenlijk heel erg blij om weer terug te zijn, want ik heb Pancho ongelooflijk gemist!! <3

live a life you will remember

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-18 18:51

<3 <3 <3
Ik ben zooo verliefd

Afbeelding

Ik heb echt het idee dat Pancho erg blij is dat ik weer terug ben (en hij weer aan het werk gezet wordt :')) Van longeren zelf kwam niet zoveel, meneer wou alleen showen, rennen, spelen en knuffelen. Prima, morgen weer een nieuwe dag!

Cádiz zijn wij ook geweest, heerlijk! Als je de kans krijgt, en het leuk vindt, zou ik echt aanraden een auto te huren en langs de kust naar beneden te rijden. Het zijn afstandjes van niks en je ziet de meest prachtige (soms ook privé) stranden!

live a life you will remember

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-18 14:34

Hahaha Marilu, inderdaad :=

Pancho stond gisteren eind ochtend te trillen als een rietje.. meneer had het koud :') echte Spanjaard. Hij staat zonder deken en is ongeschoren. Nu denk ik dat hij voor morgen nacht (2°c) wel een dekentje kan gebruiken als hij zo een koukleum blijkt te zijn.
Wat doen jullie met de dekens? Hebben jullie ze ook (of altijd) bloot staan?

Pancho heeft er echt zin in! Hij loopt lekker soepel en ruim en lijkt nergens onregelmatig. Ik gebruik deze week nog om weer in te komen op het niveau waar we voor de vakantie gestopt waren: ongeveer een uur buiten rechtuit met 10 a 15 min draven en een klein galopje als Pancho daar zelf veel zin in lijkt te hebben. Wat hij dus echt lijkt te hebben :):)
Als deze week verder goed gaat, wil ik proberen om weer een keer in de bak te rijden.

Morgen komt de hoefsmid weer, hopelijk gaat alles goed!

Ik heb een mooie kleur gevonden die past bij zijn vacht <3 turquoise groenig. (Met het spelen met de andere ruinen raakt Pancho zn andere weidehalster steeds kwijt, dus nu maar een nieuwe :o)
Afbeelding

live a life you will remember

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-18 16:20

Oei oei ik krijg de melding "Let op, er is in dit topic al langere tijd niet gereageerd". Dat zegt natuurlijk wel dat ik veel te weinig post hier. Hou het er maar op dat ik veel te druk ben met genieten van mijn paard :o (oh en afstuderen..)

Ik ben vandaag het bos eens in geweest met een vriendinnetje zonder paard. Op de stal waar ik sta verhuren ze ook paarden om, met begeleiding, buitenritten te maken. Groot voordeel, want dan kunnen mijn vriendinnen zonder eigen paard ook een keer mee genieten van wat ik zo bevoorrecht vaak kan doen.
Het was echt heerlijk om een keer zo samen te kunnen rijden. Pancho deed het ook super braaf! Vooraan, achteraan of in het midden, alles is geen probleem.

Het gaat echt heel goed met Pancho *\o/*

Afbeelding

We zitten nu (alleen) in het bos op iets meer dan 1.5 uur rijden met veel stappen en stukken draf en galop. Dat gaat echt met sprongen vooruit en daarbij loopt hij relaxed in de aanleuning en steeds losser door het lijf. Zelfde verhaal aan de longe. In de bak is het nog verschrikkelijk, hoofd in de lucht gooien en klooien :') maar wel zuiver! We vinden allebei buiten veel leuker, maar ik ga wel weer opbouwen met in de bak trainen. Doel voor buiten is deze zomer een rondje van 2 uur te kunnen rijden.

De eerste keer echt ontspannen in het bos galopperen stroomde de tranen over mijn wangen. Ik ben zó blij dat mijn vriend geen pijn heeft en we samen het avontuur aangaan.

live a life you will remember

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-18 16:21

Leuk die enthousiaste reacties *\o/*

En dank je wel Marilu!

live a life you will remember

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Mijn eerste westernpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-18 12:40

Afbeelding

Lekker rollen na een fijne training in het bos!
Steeds meer beestjes hier :') iemand nog goede tips?

live a life you will remember

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-18 18:06

Ah top! Ga ook eens kijken naar zo'n (ridder :')) model. Thnx justkid, zal die ook eens doorspitten.
In de paddock en weide staat hij nu ook gewoon bloot. Denk dat het in het steeds meer gaat worden met de vliegen en beestjes (hmm, dazen).. Ik heb summerspray van equishine geprobeerd, maar dat helpt echt heel slecht. Gebruiken jullie voor weidegang ook een vliegendeken?

live a life you will remember

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 17:22

Mijn broertje kwam vandaag op visite en gaat binnenkort starten met een opleiding fotografie. Ik vond het dus wel een goed plan om hem eens te laten oefenen op Pancho :):)
Ik heb de foto's nog niet, maar heb stiekem foto's van een aantal foto's gemaakt die ik met jullie wil delen, want ik ben er zooo blij mee! Kan niet wachten op de "echte"! Mijn excuses voor de slechte kwaliteit dus.
Pancho heeft trouwens echt nog een veel te dikke buik, maar er zit gelukkig al vooruitgang in. Verder vandaag lekker gewassen (stofmonster) en niet teveel gedaan. Het was hier erg wwarm!

Sneakpeak <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En tot nu mijn absolute favoriet <3
Afbeelding

live a life you will remember

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 19:18

ClauH schreef:
Ik vind die laatste echt prachtig! (ervan uitgaande dat het touwtje nog weg geshopt wordt ;-))


Haha ja dat touwtje :') Die zou ik wel weg willen haha. Helaas is mijn broertje nog niet zover, misschien kan ik het door iemand anders laten doen. Vind deze foto ook erg mooi, dank je!

live a life you will remember

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-18 18:02

Granoek schreef:
Ik wil het wel doen :)

Wat lief Granoek! Ik had ook een pb ontvangen van een medebokker die het eventueel ook wil doen, maar ik hou het in gedachten! Eerst maar eens de foto's afwachten :):) ongeduld..

live a life you will remember


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blue_flower, criollo_yess, judith_irene, Nickeltje, RanjaRietje, Rose94, XxMariellexX, Zinzi_jewel, zippora en 90 bezoekers