[VOLG] Op naar een nieuw avontuur...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 12:42

freetorun schreef:
Ik gebruik idd die snippertjes. Dex krijgt het in een bakje als de rest brok krijgt. Hij eet het best graag. Qua op- afbouwen is het makkelijk.

Let er wel op dat in de brokvorm vaak meer zit dan alleen luzene. Niet altijd, vaak wel. Je mag anders best wat van Dex meenemen en proberen bij Chris? :-)


Thanks voor het aanbod, ik zou heel graag wat van Dex willen proberen. Dan weet ik meteen of het wat is. Is er nog een bepaalde hoeveelheid wat ik daarvan zou moeten voeren?


Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 12:45

xDaim schreef:
Unbeatable schreef:
Nog een algemene vraag, misschien heeft iemand tips?
Chris is insulineresistent wat inmiddels wel onder controle is. Voeding is altijd een lastige factor geweest en hij doet het echt het beste op alleen hooi. De laatste keer toen hij op stal stond moest ik hem wel iets geven omdat de andere paarden ook kregen natuurlijk. Hij kreeg toen een halve summerfit koek van pavo, maar na enige tijd kreeg hij hier ook jeuk van. Verder heb ik veel soorten muesli geprobeerd maar tot zover zonder resultaat. Iemand tips wat ik dadelijk op stal eventueel zou kunnen proberen te voeren? Al is het maar een handje dat er toch iets in de voerbak komt als de andere paarden brokken krijgen.


Heb je weleens naar Agrobs gekeken? :) Voor mijn (te) dikke Shet zocht ik voer waar zo min mogelijk brok in zat. Ik kreeg toen op Bokt.nl de tip om eens naar Agrobs te kijken, inmiddels voer ik zo’n 2 maanden de Alpengrün Muesli, en ze is onwijs aan het afvallen! Ze vind het heerlijk en eet het goed. Ik weet zo 1-2-3 niet wat er allemaal qua suiker in zit, maar misschien de moeite waard? :)

Leuk paardje! Ik ga ook zeker volgen.


Leuk dat je volgt! Ik had er nog nooit eerder van gehoord, maar heb net even naar de samenstelling gekeken en er zit bijna 10% aan suiker en zetmeel in. Dus dat is helaas wel teveel. Hij krijgt van een hapje wortel al jeuk.... Alsnog heel erg bedankt voor de tip!

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 12:46

Kimmie schreef:
Hey Kels! Leuk dat ik je hier tegenkom op bokt! Wist niet dat je hier ook te vinden was :)

Ik volg ook!


Wat toevallig zeg! :o
Ik ben al enige tijd actief op bokt maar ben vooral een stille meelezer. Leuk dat je volgt!

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 14:23

Wispeltuur schreef:
Mijn pony krijgt vitalbix. Zit echt weinig in maar zo krijgt mijn dikkie toch wat extra vitamines en mineralen binnen. Er is ook nog de balancer van je paard gezond en fit ofzo. Is ook een simpel vitamine brokje.

En TS begint de spanning al te groeien? De verhuis datum komt toch gestaag dichterbij!


Mijn vriendin wordt gesponsord van Vitalbix en daar heb ik een aantal proefverpakkingen van geprobeerd. Is al even geleden dus ik weet niet meer precies welke dit waren, maar hij reageerde er niet goed op. Ik heb online een voeradvies aangevraagd bij Vitalbix dus misschien hebben die nog tips voor me. Ik zag wel op de website dat zij ook luzerne verkopen!

Balancer van je paard gezond en fit was ik heel enthousiast over naar mij erin verdiept te hebben. Ik dacht dat het wel goed zou zitten en heb toen meteen een volle zak genomen. Helaas na 3 voerbeurten van 200 gram volgende dag waren zijn halve manen er weer vanaf |(

De spanning....... Het komt nu écht op gang!
Komende maandag mijn laatste trailerlaad les met mijn instructrice.
Maandag 2 april ga ik al mijn spullen verhuizen naar mijn nieuwe kast samen met mijn vriend.
En dan dinsdag 3 april komt mijn instructrice om 09.00 uur ons verhuizen.
Het begint nu wel te kriebelen, maar ik heb er ook wel weer heel veel zin in!
Ik blijf het heel spannend vinden dat hij op stal komt te staan, ik ben zo benieuwd hoe hij het gaat doen! Maar de voorbereidingen die lopen volop :D
En trailerladen blijft ook een spannend puntje. hoop dat stalbaas zich er niet mee bemoeid nu.

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Re: [VOLG] Op naar een nieuw avontuur...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 14:24

Alvast in de facebook groep van mijn nieuwe stal een berichtje geplaatst ter kennis making en een foto van Chrisje. Wat een leuke reacties allemaal, ik voel me al helemaal welkom :o

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Re: [VOLG] Op naar een nieuw avontuur...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-18 11:14

Morgen mijn laatste trailerles ter voorbereiding
De verhuisdatum is veranderd van 3 april naar 2 april
Echt nog maar een weekje aftellen :D


Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-18 10:58

Maandag 26 maart - laatste trailerlaad les

Laatste voorbereiding voor de verhuizing! Na 3 keer oefenen in de trailer met mijn Parelli instructrice hebben we al geweldig resultaat behaald. Vandaag heeft Chris helemaal uit eigen keuze in de trailer gestaan. Hij stond niet vast en de stang zat er ook niet achter maar hij bleef wel uit zichzelf hooi staan eten. Dit heeft hij ongeveer 10 minuten gedaan en toen hebben we hem uit eigen keuze er van af geleid zodat we het goed konden afsluiten. Hij was helemaal ontspannen en relaxed op de trailer, ik heb hem nog nooit eerder zo gezien! Ben helemaal blij met mijn teddybeer en ook echt met de lessen van mijn instructrice. Het was zo kortdag en ik heb nu maar 3 keer geoefend maar ik heb er volle vertrouwen in dat het goed zal komen. Als ik op mijn nieuwe stal sta ga ik ook verder met oefenen. Nog wat laatste tips gehad voor de grote dag en daarna heel veel knuffels uitgedeeld aan Chris, wat ben ik trots op hem <3

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-18 11:01

1. Alle indrukken even verwerken :+
Afbeelding

2. Heb ik goed mijn best gedaan? :o
Afbeelding

3. Denken is zo vermoeiend... :')
Afbeelding

4. Blehhhhh :P
Afbeelding

5. Volgende week komt helemaal goed ondanks de boze blik :D
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Unbeatable op 26-03-18 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Re: [VOLG] Op naar een nieuw avontuur...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-18 11:14

Ik heb ook filmpjes gemaakt maar geen idee hoe ik deze moet uploaden? :o

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-18 19:29

UPDATE avond voor de verhuizing
Het was eigenlijk de bedoeling dat we Chris op 3 april zouden verhuizen. Mijn instructrice vroeg aan mij of dat het op 2 april ook goed zou zijn. Dit kwam voor mij eigenlijk beter uit omdat ik dan zelf ook de hele dag vrij ben. Met mijn huidige stalgenootje afgesproken en het kwam voor haar nieuwe weidemaatje ook goed uit. Door alle verhuisstress ben ik de staleigenaar vergeten in te lichten.. :=

Mijn instructrice die ook op mijn nieuwe stal staat sprak de stalbaas vandaag en ze gaf mij nadien een hintje dat hij nog denkt dat ik dinsdag pas kom. Ik heb hem snel een bericht gestuurd en hij gaf aan dat morgenochtend voor hun niet zo goed uit kwam. In volledige paniek maar uiteindelijk heb ik het kunnen regelen met nieuwe stalbaas, huidige weidemaatje (dat hij niet alleen komt te staan) en mijn instructrice die mij gaat verhuizen. Godzijdank!!!!

Van medebokker en goede vriendin freetorun heb ik een handje luzerne mogen lenen en dit blijkt Chris super lekker te vinden, dus dat ga ik hem op stal voeren. Groot hooinet aangeschaft en al mijn spulletjes zijn gepoetst en klaar voor vertrek. Morgen worden we om 15.00 uur opgehaald en dan begint het avontuur pas echt!

Hoe kan ik vannacht nog slapen???? :') :')

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-18 23:47

Nissima schreef:
Spanneennnddd!!! :):) :):) :):)
Ik kan me je stress goed voorstellen. Succes met slapen! Ik heb vorige week mijn paard verhuisd en die nacht ervoor sliep ik ook slecht := maar na morgen is de grootste stap gezet! Voor nu kun je niets meer doen dan je rust pakken :)

Unbeatable schreef:
Ik heb ook filmpjes gemaakt maar geen idee hoe ik deze moet uploaden? :o

Ik upload filmpjes gewoon naar youtube en dan daar de link van tussen:
Code
[video][/video]


Alles goed gegaan bij jou verhuizing? Ik vind het trailerladen nu eigenlijk niet meer spannend. Het zit me vooral dwars dat hij dadelijk op stal moet staan, dat gaat hij écht niet leuk vinden. Van altijd buiten naar zoveel uur opgesloten. Hopen dat we snel door mogen naar de wei en misschien valt het allemaal wel mee!

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-18 08:41

freetorun schreef:
Heeeel veel succes vandaag!


Dankjewel :) :) :)

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-18 17:44

DE VERHUIZING - Maandag 2 april

Wat een dag! Maar Chris staat inmiddels op zijn nieuwe plekje **\O/**

Het was een heftige, spannende en emotionele dag. Moeilijk om afscheid te nemen van mijn weidemaatje waar ik al 6 jaar mee samen sta. Maar anderzijds voor mij ook weer een nieuwe start. Mijn stalgenootjes kwamen mij uitzwaaien, dat was ook heel geruststellend en ik ben blij dat ze achter mijn keuze staan.

De trailerlaadlessen hebben goed geholpen, hij stond binnen 5 minuten op de trailer uit zichzelf. Maar het ritje was spannend, het ging net goed.... Hij was heel onrustig, stampen/steigeren/hinniken. Op de snelweg voelde we de auto + trailer echt alle kanten op gaan. Ondertussen kneep ik hem natuurlijk compleet. Eenmaal aangekomen op de nieuwe stal na een kort ritje van 20 minuten zag ik dat de stang eraf lag en het hooinet had hij losgetrokken en deze zat op zijn benen gewikkeld. Hoe hij de stang los heeft gekregen???? :? We hebben geluk dat het goed is gegaan, het was erg gevaarlijk. Hij was van top tot teen helemaal bezweet. Eenmaal in zijn stal ging hij meteen rollen en was hij verbazingwekkend rustig. Hij ging buurten met buurman en buurvrouw. Ik heb lekker een ruim net opgehangen en een instructie gegeven over zijn drinkbak want hij stond zo te kijken wat kan ik hier nu mee := Hij ging vlot eten en drinken en stond na 1 uur nog rustig te knabbelen aan zijn net.

Morgen gaat hij voor het eerst naar de wei en staat hij nog even naast de andere paarden. Morgen verhuis ik ook mijn spullen (kast was nog niet beschikbaar) dus dan is het echt definitief rond. Nu hopen dat we snel in de bewegingsweide kunnen maar ik denk dat hij het prima zal redden zo :D

Trailertraining is zeker nog een puntje van aandacht. Als hij eenmaal gewend is op stal dan ga ik ook zeker weer verder met oefenen. Ik zal nog wat foto's plaatsen van de verhuizing.

Bedankt allemaal :wave:

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-18 17:46

Op zijn gemakje mijn knap stalpaard <3
Afbeelding

Helaas niet helemaal scherp :+
Afbeelding

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-18 21:15

Nissima schreef:
Dat trailerritje klinkt nog best spannend, met steigeren, dat hooinet om zijn benen en de stang eraf :oo
Maar wat fijn dat hij zo rustig op stal staat! Dat zal wel een fijn gevoel geven. :)


Dat was inderdaad echt dramatisch. Heel erg eng... maar gelukkig staat hij nu. En dat hij nu rustig op stal staat is het belangrijkst. Morgen weer even kijken en dan kijken hoe het met hem gaat. Ik laat hem even bijkomen en paard zijn. Over een paar dagen het terrein gaan verkennen. Al die nieuwe dingen, hij is alleen een weitje gewend en nu hebben we 5 bakken en 1 binnenbak. Alles langzaam introduceren :)

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-18 21:16

Nissima schreef:
Unbeatable schreef:
Alles goed gegaan bij jou verhuizing? Ik vind het trailerladen nu eigenlijk niet meer spannend. Het zit me vooral dwars dat hij dadelijk op stal moet staan, dat gaat hij écht niet leuk vinden. Van altijd buiten naar zoveel uur opgesloten. Hopen dat we snel door mogen naar de wei en misschien valt het allemaal wel mee!

Bij mij ging alles zoveel beter dan verwacht :j Ik wist niet of mijn paard de trailer op zou lopen want ik heb haar altijd alleen maar op vrachtwagens gezien. Ik verwachtte verzet maar ze stond er met 5 minuten op met maar een klein beetje aarzelen! Ze vond het wel spannend maar eenmaal in de paddock tussen de buurpaardjes was het ook goed. :)

Succes vandaag! Hopelijk gaat het meevallen met hoe Chris op de stal reageert, ik duim voor jullie!



En trouwens ook nog heel fijn dat de verhuizing bij jou ook goed is gegaan! Trailerritjes is voor de meeste wel een ding. Is ook wel heel spannend.

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-18 22:40

TamaraFloor schreef:
En gaat alles goed op je nieuwe stal??


Het is jammer dat ik geen idee heb hoe ik filmpjes moet uploaden maar het gaat echt heel erg goed! Wat een verrassing. Hij staat wel overal van te kijken (binnenbak, al die paarden) dat is een groot verschil met een weitje langs de weg. Maar hij lijkt het prima op te pakken. Ook op stal gaat het verbazingwekkend goed en ik merk dat hij het echt prettig vind dat er veel paarden om hem heen zijn. Hij hing eerst constant aan zijn enigste weidemaatje en was altijd op zijn hoede. Ben veel over het terrein aan het wandelen en alles aan het ontdekken. Hilarisch toen hij de spiegel in de binnenbak voor het eerst zag! Hij krijgt nu luzerne en tot zover ook geen jeukklachten vernomen. Alles heel positief en ik ben zo enorm verrast hoe hij het stalpaard leven op pikt. Nog een paar maandjes en dan kan hij naar de grote wei en weer lekker zijn gang gaan!

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-18 19:14

Leuk! Ik wist niet zo goed of ik wel/niet verder moest posten, maar het gaat hartstikke goed op mijn nieuwe stal. Ik ben reuze enthousiast. Hij staat inmiddels met 4 vriendjes op de wei en s'nachts op stal trekt hij bijzonder goed, ik ben echt verbaast. Ik merk dat hij het prettig vind dat er overal om heen hem paarden staan, eerst was hij altijd alert omdat ze maar met zijn 2tjes waren. Nu merk ik dat hij echt rust heeft gevonden in zijn koppie. Heerlijk!! Vandaag heb ik ook voor het eerst weer parelli les gehad en het ging écht super! Ik beloof dat leuke foto updates nog zullen volgen :D

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-18 10:11

Ik heb dit topic een beetje verwaarloosd, ik had beloofd om weer te posten maar heb simpelweg echt geen tijd gehad. Nu lekker in het zonnetje met de laptop buiten in alle rust, dus kan ik jullie weer even bijpraten. De verhuizing is zoals ik vermeld had heel goed gegaan (behalve het ritje op de trailer) en ik heb het reuze naar mijn zin op de nieuwe stal. Helaas nog geen plek op de bewegingsweide, maar dat wachten we even rustig af. Chris staat met 4 andere vriendjes op de wei en het is echt een leuk groepje bij elkaar! We zijn het rijden aan het oppakken en hebben al een paar parelli lessen gehad. Actief bezig met grondwerk blijven we ook en veel buiten aan het wandelen. Ik heb natuurlijk ook een paar doelen gesteld voor mijzelf, ik heb er geen tijdsdruk op gezet maar het zijn wel doelen die ik voor het einde van het jaar wil behalen. Ik ben nu level 3 parelli maar door te weinig doorzettingsvermogen mijn audities niet gedaan om de levels te behalen. Mijn doelen zijn:
- Audities doen voor level 1, level 2 en level 3
- Trailerladen opnieuw oppakken
- Buitenrijden in de nieuwe omgeving
Dus dat vergt allemaal wat tijd en aandacht maar we komen er langzamerhand wel!

Lekker aan het eten <3
Afbeelding

De eerste dag even kennis maken met de buren en even bijkomen, hij was meteen al helemaal rustig!
Afbeelding

Mijn vriend begroeten op de wei :)
Afbeelding

Bed tijd
Afbeelding

Een luchtballon bewonderen *\o/*
Afbeelding

Hij is nu inmiddels het grootste van zijn wintervacht wel kwijt, de foto's zijn van een paar weken terug. Mag ook wel want het is hier +- 25 graden!

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-18 10:41

Filmpje van onze eerste parelli les én eerste keer rijden op de nieuwe stal, volledig op zit sturen :D


Heerlijk ondernemend karakter <3


Eerste keer over het terrein heen wandelen, langs de bewegingsweide. Ik heb hem al de moed in gesproken dat hij daar bij komt te staan uiteindelijk :+


Eerste keer over het terrein onder het zadel


Bitloos 'dressuur' in de binnenbak, de spiegel vond hij maar vreemd :=

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-18 20:00

Jack_55 schreef:
Leuke fotos en videos Unbeatable (je hebt een manier gevonden om ze op te laden!). Hoop dat we er meer krijgen. Heeft de stalling (is het een manege??) een cafe? Zijn er veel mensen/pennies over het weekend? Zijn er groepslessen? Doen ze competities? of is het slechts puur stalling? Oh, en die spiegel... weet Chris dat hij het is in de reflectie? of is dat concept een stap te ver voor hem? Hartstikke leuke fotos... Blijf je volgen.


Gelukkig na een tip van een vriendin eindelijk ontdekt hoe ik filmpjes moet uplpaden.
De stalling is gewoon een pensionstal, we hebben een kleine kantine maar daar zit ik verder nooit in. Geen manege of groepslessen, gewoon ieder voor zich. Soms wel een onderlinge wedstrijdje (volgens mij 1 á 2 keer per jaar) maar dat is meer voor de lol. Ik doe daar overigens niet aan mee, mijn rijstijl past daar niet echt bij :')

Hilarisch Chris en de spiegel, inmiddels is hij het al wel gewend en kijkt hij zichzelf niet meer zo vragend aan..... _O-

Ik zal blijven updaten, maar op dit moment houden we het even rustig vanwege een flinke tegenslag met zijn hoeven. Onze dagen bestaan nu vooral uit lichte arbeid zoals grondwerk, wandelen en poetsen tot dat de hoefsmid is geweest op 26 mei.

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Re: [VOLG] Op naar een nieuw avontuur...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-18 20:01


Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 12:31

Een stalgenootje was zo lief om onverwachts foto's te maken van Chris toen hij in de wei aan het poseren was, ze zijn het delen even waard! Met dank aan alhpa89 hier op bokt <3

Afbeelding

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Annamk, Zinzi_jewel en 7 bezoekers