[VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Moderators: Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance, RianneH

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-18 09:38

Afbeelding

Gisteren zijn we weer met zijn 2e het bos in geweest, ze word steeds stoerder! *D

Het erf af is nog een dingetje en dan vooral het erf voorbij ;)
Met andere paardeb piaffeert ze altijd vooraan van ongeduld, maar zodra ze alleen is gaat ze beetje op de rem Sloffen ;) paar strenge woorden en een duidelijke hulp doen vaak genoeg en dan eenmaal in het bos ontspand ze en begint ze te briezen, lekkerding!

Super trots, gisteren ook weer stukje kunnen galoperen, hartstikke braaf! <3

En we kwamen op een pad wat helemaal stuk gereden was door trekkers langs een sloot, een halfjaaar geleden konden we dat echt niet begaan samen, dan ging ze echt onderuit en glee de sloot in, maar vandaag trotseerde ze het pad als een heus bergpaard!! Ik hoefde haar ook niet te ondersteunen ze deed het echt zelf, niet gestruikeld, niks! *\o/*
Heb haar alleen weggehouden bij die sloot :p

Morgen maar weer aan de sirieuze arbeid, met de aankomende vorst zat een buitenritje er aankomende week wel niet meer inzitten..

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-18 15:27

Sylverlove1 schreef:
Leuk hoor stoere Pluis! <3 Ik zie ook echt op tegen die kou, wij hebben geen binnenbak dus dat word leuk ;(

Ohhh bah! Daar weet ik helaas ook alles van!! :(
Houden ze bak bij jullie wel goed bij door hen te slepen voor de forsr enzo? Zodat je met een beetje zon vaak toch nog wel kan basis trainen.. Dat is helaas ook niet overal zo:(

Anders maar poets vakantie?

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-18 17:03

Afbeelding

Vandaag is mijn vriend mee geweest om ons te filmen.
Ik moet zo weer werken maar zal van de week het filmpje bewerken en online zetten zodat jullie eens mee kunnen kijken met onze vrijheids dressuur :)

Hier een printscrean vanaf mijn telefoon ;) (slechte kwaliteit sorry)

Nadiine__x

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-18 05:13

Afbeelding
Afbeelding
Spaanse pas! Vind ze ontzettend leuk, hoe hoger hoe beter! Maar ze vind hem ook moeilijk want ze moet er flink voor op de achterhand natuurlijk ;)

Aankomende dagen maar even rust betreft vd straks belast ze dr bibs. Nog ;) :p

Afbeelding
Buigen vanuit halt

Afbeelding
Buigen vanuit spagaat

Afbeelding
Spagaat.

**\O/** <3

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-18 12:20

Reusje_xx schreef:
Gaaf die steigerfoto!
Ze doet goed haar best met vd zie ik :D

Ja ze vind het zo leuk, echt favoriet boven alles hoor! Doet liever vd als een bosrit bijvoorbeeld ;)

Moest ook wel lachen, gisteren in de paddock was ze lekket aan rennen en spelen met akkie en ik stond in het midden, komt ze naar me toe met zo een vragendr houding, "mag ik alsjebliefffftttt" dus ik geef teken tot stijgeren. Nou helemaal blij! :')

freetorun schreef:
Oh die steigerfoto! Wat gaaf om jullie hier zo lekker mee bezig te zien. Het is toch wel extra imposant als een groot paard die kunsten uitvoert :)

Ja, heeeeel. Imposant! Ik heb ook altijd geroepen dat ik haar niet wou leren stijgeren. Maar na 4jaar training, dus toch wel ;)

Moet wel zeggen dat ik er mensen op stal zijn die het maar "dom" vinden, dat zeggen ze niet, maar hun blikken zeggen genoeg ;)

Maargoed, ik blijf van mening als je een dier traind vanuit een goede basis, maakt het niet uit hoe groot ze zijn en wat je ze leert :j

Granoek schreef:
Jee die steigerfoto tot daar aan toe maar ik vind zo een mega been zo hoog in de lucht en dan die zwierende sokken eigenlijk nog eens zo mooi!

Whuhaha, ja gaaf he? Ze gaat echt mega hoog! Moest met aanleren ook echt oppassen voor mijn eigen knieën, ze is zo fanatiek en het gaat met volle kracht :')
"pluis, rustig je doet het prima" _O-

Als ze met nieuwe dingen aan leren in de war raakt, of het even niet begrijpt gaat ze ook 3x dingen tegelijk doen. Laatst stond ze buigend in spagaat de spaanse pas uit te voeren. :')

Ik sta er dan naast te wachten tot ze ermee op houd en dan kijkt ze me echt aan, niet goed? En dan gaat ze lachen, nee schudden, hoofd laag.

Ik moet dan altijd echt mijn lach inhouden, het is zo'n clown :')
Laatst bijgewerkt door Nadiine__x op 26-02-18 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-18 19:03

Afbeelding

Bedoel je dit Anoek? Dat de voorhoefen zo plat naar voren steken?
Want dat is inderdaad normaal, dat zien ze erg graag op de keuring ook!

Pluis heeft het niet omdat de smid haar expres heel rond bekapt omdat ik met haar rijd ;) want dat doorhangen schijnt dan weer niet al te best te wezen..

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-18 10:05

Ik zit ook niet voor niks bij mijn smid ;)

Maar ze worden er ook zeker op gefokt en geselecteerd, dus dat duke er aanleg voor heeft kan inderdaad best ;) hij is nu nog jong, misschien kun je het nog weg corrigeren door wat Vaker te laten bekappen ;) maar dat weet je smid vast wel!

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-18 19:39

Daar is hij Dan! Het lang verwachte filmpje ;)

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-18 06:54

cherell0 schreef:
Dat hoofd vind ik nog het mooist :D

Haha wat dan? :')
Ze kijkt vooral lekker boos :P

Reusje_xx schreef:
Wat is ze knap! <3

Dankje <3

freetorun schreef:
Wat is ze vooral enthousiast!

Ja leuk he? <3

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-18 09:22

Daphara schreef:
Wat is pluis toch een lekker ding. Ik moet zeggen dat in de filmpje haar ‘hanetrend’ ook minder lijkt dan een eerder filmpje dat ik van haar gezien heb.

Klopt! Hij is er nog wel, en zal ook nooit helemaal weggaan, naar hij word in training steeds minder.. Ze word steeds sterker! :D

Afbeelding
Knap paard <3

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-18 20:48

Afbeelding
Springshire! 8-)

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-18 11:04

Pfoew wat heb ik 2 brave paarden! :wow:

Afgelopen donderdag wou ik samen met mijn bijrijder van Akkie naar het bos, maar al snel bleek.. Hele dag regen.. -O-

Eenmaal op stal was het toch droog!
Wij op buienradar gekeken, er zou ook geen regen meer komen, enkel zon. Prima, bosrit it is! *\o/*

Zitten wij, 10km verderop diep in het bos begint het me toch een partij mega hard te omweren!!
Wel droog, maar mega grote flitsen en echt harde knallen met maar 7 tellem ertussen!

Ik ben doodsbang voor onweer en mijn bijrijder was als de dood dat ze aan de kletter zouden gaan, dus als 2 bange eendjes zaten we daar op de paarden, midden in het bos, langs het water, niet de beste locatie ook..

We zaten vlakbij het veluwe meer en aangezien het bij ons wel droog was maakte ik mijzelf wijs, het hangt daar, niet hier, het blijft ook daar.. Dat moet gewoon!

Met dat in ons hoofd zette we de draf in richting stal, weg bij dat veluwe meer.. De. Flitsen en knallen kwamen steeds dichterbij, nog maar 3 sec ertussen! En we kregen een dikke hagelbui over ons heen...

Na de hagel, weer een flits, we telde en kwamen weer op 7 seconde.. Gelukkig het ging weer bij ons vandaan!

Later geen flitsen meer, wel nog een hagelbui, alles werd wit en het waren stenen van een halve cm, dus de paardjes even in de bosjes geparkeerd met hun koppies.

En daarna? Zon en nog een heerlijke rit gereden!

En weet je wat? Beide paarden hebben geen stap verkeerd gezet! Ze hebben ons mega dapper erdoor geholpen!
Wat eej droomteam! <3

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-18 07:14

Eelmo schreef:
Dat klinkt echt als buitenrit-hel :wow:

Nou, precies dat dus.. :')

Granoek schreef:
Oh ik zou ook en mijn broek sch*ten hahahahah

Deed ik ook echt! |(

freetorun schreef:
Pfoe dat is toch wel heel spannend! Gelukkig niks geraakt en wat knap dat de paardjes zo braaf bleven. Daar mag je trots op zijn!

Ben ook zoooo trots op ze!! <3

Zo weekendje paardvrij gehad, pluis lekker 2 dagen vrij geweest ook, vanmiddag maar weer even sirieus aan de arbeid! Ben benieuwd hoe ze is ;)

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-18 19:27

Bah, we kunnen weer op zadeljacht..
:(
De wide is te groot en ze groeit er niet snel genoeg in, hierdoor krijgt ze nu bulten op haar rug van de opvulling omdat er een voor het zadel te kleine boom is zit.. Volgen jullie hem nog? :p

Vandaag akkie zijn isabel omgebouwd naar pluis zadel dn echt heeeeerlijk gereden samen! Dus, nu opzoek naar een zwarte 18 inch voor pluis erbij en dan de zadelmaker maar weer even op bezoek laten komen..

Het houd je bezig denken we dan maar!

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-18 23:22

Ben benieuwd naar dexter zijn nieuwe zadel ;) :)

Pfff wat een ellende, voel me best beetje schuldig eigenlijk..
Pluis ennik lopen dressuur matig al wat langer te tobben natuurlijk, tegen het been, lastig nageven, maar desondanks steeds wel stukjes verbetering..

En zo lang is ze nog niet onder het zadel.. Dus ik dacht steeds, merrie in combinatie met de revalidatie, kracht, ze vind het moeilijk gewoon doorzetten en dan komen we er wel..
En ze maakte ook kleine stapjes maar lastig wel, maarja wederom kijk waar we vandaan komen, dus ze zal wel tijd nodig hebben?

Pfff.. Ze is veel te goed voor deze wereld! Ze deed ook kribbig met aansingelen, maar dat doet ze al vanaf 1e x met opzadelen, de singel is gewoon geen favoriet, en hoor om mij heen dat dit ook wel een merrie tikje is.. Dus de boze blikken genergeerd en ging altijd prima.. En als ze dan wat bozer deed, wat de laatste tijd wel vaker gebeurde dan strafde ik dit af, zadelde op en beloonde daarna het nette stilstaan..

Achteraf allemaal tekens dat het zadel gewoon niet goed was -O-

Ze begon bulten te krijgen onder de kussens, dus afgelopen weekend zadel losgehaald en telefonisch consult met onze top zadelmaker gehad.
Zadel. Definitief afgeschreven voor pluis, aanpas tips gekregen tot het nieuwe zadel er is.

Dinsdag, zoals hierboven staat, heb ik met Akkie zijn wintec isabel gereden op pluis. Ik heb alle extra dakjes eruit gehaald, pluis haar boom erin gedaan en dit lag al zo veel beter!
Afbeelding
Hij moet achterin iets opgehoogd, maar dat moet met dit zadel geen enkel probleem geven omdat de gehele boom smaller is en gemaakt is voor haar boommaat.

Zoals hierboven staat echt fantastisch gereden! Ze was alleen maar aan het briezen, mega vrolijk, goed over haar rug, ik kreeg een middendraf die trok mij meteen de rose wolk op en een aanleuning zo zacht en stil, ik voelre haar rug onder mij bolle en haar achterbenen steeds makkelijker onderkomen, we genoten samen voor 200%!
Ze bood mij een galop aan, welke veel fijner voelde als normaal, dus ik probeerde een volte en iets te verzamelen en voor het eerst probeerde pluis in die galop ook over haar rug te komen, ze knikte in en wou het echt proberen!

Wat een verschil, dit meteen met de zadelmaker besproken en de beslissing gemaakt een wintec isabell voor haar te kopen.
Deze kan ik begin april ophalen, heb een mooie 2e handse gevonden en de zadelmaker heeft de code nagezocht,alles lijkt in orde, alleen zelf nog even de luchtkussens en boom controleren met ophalen! *\o/*

Woensdag was pluis lekker een dagje vrij. De isabell heb ik weer terug gebouwd voor Akkie natuurlijk en de wide aangepast zoals afgesproken met een bontje eronder zodat iedergeval de oorzaak van die bulten weg is.

Donderdag er weer op, ze leek met opzadelen iets rustiger weer. Niet op haar gemaak, maar wel minder boos. En ben gaan rijden, we vertrokken waar we dinsdag geëindigd warenzwat ging ze goed! We reden ook al de hele week zonder spoortjes wat een verschil!
Na het einde toe werd ze weer wat trager, ik dacht misschien moe, geen kracht meer door dinsdag.. Even pauze en nog klein stukje opgepakt en dat ging goed, niet zo goed als dinsdag, maar braaf en goed.

En toen vrijdag.. Ik wou opzadelen.. Ze was aan het bijten in de tralies en ze trapte naar de singel. Ze was echt kwaad! Ik heb haar gerust gesteld, verteld dat het oke was dat er een lekker zacht bontje onder lag en de zere dakjes eruit waren en ging rustig verder.. Zo boos was ze nog niet eerder geweest..

Met opstappen was ze braaf en met rijden wederom gemotiveerd, ze deed haar best maar kwam van achteren niet goed mee. In draf merkte ik al snel dat ik weer aan het schoppen moest.. Heb haar paar x geprobeerd bij te tikken, maar geen resultaat. -O-

Town wist ik het zeker, het zadel is de oorzaak van onze hele belemmering in het rijden.. Wat is dat paard, donders lief en braaf voor mij geweest om elke x maar weer het te proberen en wat heeft het lang geduurd voordat ze echt duidelijk aan ging geven met aansingelen dat het foute boel was..

En wat voel ik mij dom en schuldig dat ik die link niet eerder gelegd heb.. -O-

Sorry lief paard.. Je hebt vakantie!
Je zadel is mee naar huis en aankomende weken gaan wij alleen maar leuke dingen op de grond doen tot je goede zadel er is! :n :*

Afbeelding

En daarna? Daarna maken wij een herstart en gaan wij knallen samen! <3

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-18 23:50

Granoek schreef:
Ahw Pluisje toch braaf paard <3
Ik ging bij Dex ook meteen uit van de breedste boommaat maar dat zadel heb ik na een kwartier af gegooid. Vanalles met brede bomen geprobeerd, tot 40cm zelfs maar niks lag goed. Hij heeft nu een 33,5cm boom opgemeten gekregen en het was opgelost.. had me daar ook heel erg in miskeken!

Ja stom he. Er zit wel een smalle boom in dit zadel (de rode van wintec) maar die hoort officiël niet in de wide waardoor die nu heel erg achterover kiept.. Dit hadden we opgevangen met extra dakjes met het idee, ze groeit toch snel in grotere bomen. Maar ze is gewoon niet zo breed bovenop, en die dakjes doen haar nu dus zeer door verkeerde drukverdeling..

Nu dus welverdiende vakantie :)

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 11:45

Granoek schreef:
Ook lekker :D

Absoluut, en die hinnik die ik elke dag opnieuw krijg bij aankomst maakt een hoop goed. <3

freetorun schreef:
Niet zo schuldig voelen hoor! Achteraf als je het weet vallen de symptonen natuurlijk makkelijk samen, maar soms is zoiets gewoon lastig op te merken.

Wel heeeel fijn dat je het nu weet, het rijden met de isabel zo fijn was en je straks samen extra kan genieten!

Ja is ook zo, maar je voelt je toch wel banketstaaf.. We gaan idd gewoon even wachten op onze isabell *D kunnen die bulten ook mooi ff weg trekken :)

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 08:42

Gisteren is pluis 5 jaar geworden!
Hieperdepiep! Hoeraaa! *\o/*

We hebben even heerlijk getut, daarna nog even simpel gelongeerd en daarna gespeeld en nog even met akkie gechilled in de paddock, volgens mij een geslaagde middag zo :o

Vandaag heeft stalgenootje me omgepraat, we gaan zonder zadel een bosritje doen. Leen van haar een platte longeersingel zodat ik op een dekje kan zitten en er niet mega snel af glijd (ze is super glad) en dan komt dat vast wel goed! Immers zijn we ook zadelloos begonnen vorig jaar :p

En daarna wil ik even haar sokkrn wassen, dat paard is echt mega vies :')

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 09:58

Sylverlove1 schreef:
Gefeliciteerd met Pluis!

Goede training voor je evenwicht haha, om zonder zadel te rijden!

Haha, ja en in het bos een dubbele uitdaging want dan kom ik er echt niet meer op :')

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 21:42

Ja hoor, ze zit heerlijk! *D

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-18 21:44

Vandaag weer gelongeerd met pluis, ze deed alweer minder boos met singelen gelukkig, nog wel beetje nukkig, maar een snoepje werkt altijd ;) hopelijk krijgt ze zo haar vertrouwen weer terug :)

Ze was echt mega met longeren, wat is het toch een leuk paard om mee te werken, zo leergierig en fanatiek! <3

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-18 12:30

Granoek schreef:
Haha wat een snoepje al niet kan doen hé :P Ik ga 5 april eindelijk leren longeren :D

Haha echt hoor! Liefde door de maag hiero :p neeee gekkigheid, ik geloof heilig dat ze zonder snoepjes ook zo gek op me zou wezen.. :P

Wat leuk!! Ik vind longeren echt super leuk! Vind het ook altijd vet leuk met paarden van andere en om mensen ermee te helpen.

Help momenteel een stalgenootjes met haar eigenwijze haflinger, heb dat diertje 8jaar geleden bijgereden, en hij misdraagt zich momenteel buiten een beetje, dus aangeboden ze weer even opweg te helpen. We begonnen bij de basis, want met longeren sn rijden is het net zo een boef ;)
En dan die kleine dingetjes met longeren die je als eigenaar gewoon niet meer ziet, door elke dag te doen, die dan echt zo groot verschil maken dat is zo leuk om te zien *D
Haflingertje ging bokkend met de kont naar binnen de pin door, keek alleen maar naar buiten, dribbelde in draf en wou niet rustig stappen.
Maar simpele handelingen en het wad afgelopen en dat je dan 2 dagen later een blij appje krijgt dat het super goed ging.. Leuk toch!!

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-18 13:04

Granoek schreef:
Ik heb het nooit geleerd en daarom nooit gedaan. Dexter wat met zijn spekrollen in cirkels laten lopen heeft echt geen zin, als hij niet meer wilt gaat hij toch gewoon stilstaan. Dus ik wil nu gewoon fatsoenlijk leren waar ik naar moet kijken, hoe ik mijn houding moet aanpassen etc en dan is het voor ons beide een goede oefening.

En dat demotiveerd mega. Zo begon ik met pluis ook.. Die ging nergens heen hoor.. Ohhh wat was ik gefrustreerd, maar het is uiteindelijk wel gelukt!
Zo met ik ook een merrie getraind die vond longeren "stom" die viel je Aan als het haar niet zinde en ze trapte.. Bij haar is het ook gelukt om netjes te longeren. Dat zijn wel kicke momenten als het dan toch lukt.

Bij pluis was het vooral het niet begrijpen, als pluis in haar werk het niet meer snapt gaat ze op de rem. Zodra ze het doel begrijpt en voelt dat het ook prettig voor haar lijf is (wat soms best even duurt hoor) dan word ze opeens mega fanatiek! En dat is leuk :)

freetorun schreef:
Wat fijn dat je het zelf ook zo leuk vind! Ik vind het altijd zo goed voor ze, maar moet mezelf echt de longeerbak in slepen :')

Hahaha en toch klinkt dat wel bekend hoor, maar als ik dan eenmaal ga dan denk ik, vakerrrtt

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-18 14:17

Granoek schreef:
Ja precies dat doet Dexter ook en als ik dan geen flauw idee heb wat ik aan het doen ben kan ik moeilijk van hem verwachten dat hij het wel weet :P

Ja precies, en wat je zegt zinloos rondjes slingeren heeft ook geen zin, dan kun je hem niet zo goed opjagen in de wei. ;)
Komt wel goed met jullie, lekker samen leren! *D

Denk dat ik met pluis weer even ga chille zonder zadel :)