[VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:03

Pff ja ik had gisteren fotomeeting en Dexter was echt braaf dus ik gaf hem een worteltje en toen was het om zeep. Zodra hij weet dat er eten in het spel is haalt hij zijn trucendoos boven.. Hij stond in spagaat en ging dan hele tijd nee schudden en kusjes geven voor aandacht en als ik hem zei 'ga eens terug normaal staan' ging hij voetjes geven. Zucht.

Ik had nog een andere vraag, als de smid voor Duke wat lang op zich laat wachten staat hij binnen een mum van tijd heel erg door op zijn koten. We dachten dat dit een veulenkwaaltje was maar het blijft eigenlijk nog steeds, heeft Pluis dit ook? (maw is dit een Shire-ding?) Want Dexter heeft dit dan weer totaaal niet. Zodra Duke wat lang op zijn hoeven staat, gaat hij doorhangen op zijn koten.


Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 17:11

Nee ik heb het ook niet eerder gezien, maar als ik terug kijk naar de foto's van Duke als veulen met zijn mams valt het me wel op dat zij het ook heeft. En ik houd af en toe de Engelse FB pagina's in de gaten met Shires te koop en daar viel het me ook regelmatig op dus ik dacht dat het deels wel aanleg kon zijn. Maarja anderen hebben het dan weer helemaal niet..
Hoop dat het er nog een beetje uit groeit want Duke's hoeven groeien echt als een tierelier

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 18:39

Oké ja mijn smid zet hem ook steeds gewoon normaal hoor! Zie dat ook niet zo graag maar dat is inderdaad wat ik bedoel, en ze doen de sokken dan ook nog zo toiletteren dat de haren vanvoor plat op het been liggen en dan op de hoef omhoog steken, voor dat extra effect.

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:27

Ja ik was er zelf niet bij en was het hem vergeten te vragen aan de telefoon maar hij heeft het gewoon zelf gezien en gecorrigeerd, ideaal :D Duke moet sowieso vaak bekapt, zijn hoeven groeien en groeien en slijten nog geen mm haha


Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 13:08

Oh ik zou ook en mijn broek sch*ten hahahahah

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:57

Ik ga wellicht ook een nieuw zadel voor Dexter halen binnenkort (als ik nog eens ergens een dag vrij ben :/ ), heb het al gevonden moet het alleen nog ophalen :) Maar ga nog niks verklappen.

Ik volg het wel, die zadels waren voor Dexter sowieso niet goed want schoof langs alle kanten haha.
Zadelmaker kon hier pas 5 april dus wij hebben nog even tijd.

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 22:46

Ahw Pluisje toch braaf paard <3
Ik ging bij Dex ook meteen uit van de breedste boommaat maar dat zadel heb ik na een kwartier af gegooid. Vanalles met brede bomen geprobeerd, tot 40cm zelfs maar niks lag goed. Hij heeft nu een 33,5cm boom opgemeten gekregen en het was opgelost.. had me daar ook heel erg in miskeken!


Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:07

Ja dat is echt het fijnste moment van de dag hé, aankomen aan de wei, de naam roepen en dan dat hinnikje <3 Duke deed het laatst voor het eerst! Dexter doet het letterlijk zodra hij mijn stem hoort haha (wat overigens geen indicatie is dat hij gewoon met plezier mee volgt uit de wei)


Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 08:56

Haha wat een snoepje al niet kan doen hé :P Ik ga 5 april eindelijk leren longeren :D


Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:40

Ik heb het nooit geleerd en daarom nooit gedaan. Dexter wat met zijn spekrollen in cirkels laten lopen heeft echt geen zin, als hij niet meer wilt gaat hij toch gewoon stilstaan. Dus ik wil nu gewoon fatsoenlijk leren waar ik naar moet kijken, hoe ik mijn houding moet aanpassen etc en dan is het voor ons beide een goede oefening.

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:09

Ja precies dat doet Dexter ook en als ik dan geen flauw idee heb wat ik aan het doen ben kan ik moeilijk van hem verwachten dat hij het wel weet :P

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 14:30

Oh beetje laat maar hoop dat het gezellig was :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:34

Ziet er echt leuk uit :D
Kan begrijpen dat je benen zwaar werden haha



Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 22:31

Dat slaat echt serieus helemaal nergens op. Had ze ook een reden of excuus?

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 08:10

Dat kan ik echt niet begrijpen trouwens :+ Maarja, kun je nu niks meer aan doen natuurlijk. Wat voor zadel was het ook weer?




Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:46

Huuuuhhh hoe kon ik dit topic kwijt geraken. Ging het net zoeken om te vragen hoe je les was geweest en heb blijkbaar een hoop gemist haha.
Maar dus, hoe ging de les? :D



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers