[VOLG] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Babootje

Berichten: 26019
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:41

Als je die maar terug krijgt na je middengalop in het M. :D :D
Leuk paard. Spectaculaire draf, zoals je wel vaker ziet bij paarden met tuigbloed.
Wat wel moeilijk(er) is is haar bouw, die wat meer neigt naar stuwen dan dragen.
Dat zie je ook terug in de foto's van de (midden)draf en het is nog een uitdaging om de achterhand goed dragend te krijgen. Een Z paard zul je er denk ik wel van kunnen maken.
Zou ook een leuke uitdaging zijn om mee te fokken. Als je de bouw kunt verbeteren en de gangen kunt behouden zou je met een beetje geluk zomaar eens een paard kunnen fokken dat kwaliteit heeft voor meer dan Z. .


Babootje

Berichten: 26019
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:36

LadyKim schreef:
Babootje schreef:
Aan wat voor een type hengst zou jij dan denken? Het behoort wel tot een van mijn plannen met haar in de toekomst.


In ieder geval een rijtypische hengst met een cool karakter. Niet te lang in de rug en goed bergopwaarts gebouwd. En dan vooral ook een die zn bouw goed doorgeeft.
Een heet paard is leuk. Veel "go" is eigenlijk ook wel noodzakelijk voor de sport maar het moet niet tegen je gaan werken. Meewerkend karakter is dan noodzaak.
Prijstechnisch zijn vaak de jonge hengsten qua dekgeld wat goedkoper maar daarvan weet je niet of ze hun goede genen ook doorgeven aan het nageslacht.
Best een lastige keuze hoor. Sommige moeders vererven hun genen zo sterk dat alle veulens, welke hengst je er ook maar op zet, kopietjes van de moeder zijn.
Ik kijk zelf altijd graag naar hengsten uit de Ferro-lijn. De Ferro nakomelingen die ik ken zijn allemaal hele fijne meewerkende paarden.
Kijk goed naar welke punten je wil verbeteren. Je merrie heeft een sterk achterbeen, dat zit wel goed. Maar je zou de bouw graag wat meer opwaarts zien. Kijk goed naar het gangwerk bij los bewegen. Galop moet goed zijn (zeker als je verder wil dan Z) en kijk dan ook vooral naar een paard dat de schoft van nature opdrukt en veel balans heeft. Goed kijken naar de nakomelingen van hengsten die je op het oog hebt.
Er is ook op bokt een forum met fokkers die best e.e.a weten, maar ik zou tzt ook een fokadvies vragen. Dat kan overigens ook bij het KWPN.

Babootje

Berichten: 26019
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 12:14

LBLGypsyCobs schreef:
Dit is een paard wat graag lekker makkelijk achter de teugel kruipt.

Echt niet makkelijk om te rijden, maar ik zie op de foto's wel steeds handen die toestaan en maar zelden terugwerken.

En natuurlijk is het ruggebruik niet optimaal, zeker op de momenten dat ze er zo achter kruipt, maar het is ook weer niet dat ze de rug helemaal niet gebruik, ik zie echt wel spieren aan het werk.

En dat gaat steeds meer worden.

Deze foto's zijn echt work in progress, kleine stapjes vooruit en soms weer een stapje terug.

TS is fanatiek genoeg en haar paard volgens mij ook :+:


Inderdaad. Niet zo onzeker zijn over jezelf hoor. Potentie genoeg zo te zien.
Fijn om te zien dat je ermee 'durft' te rijden en er niet meteen een slof aanknoopt.
Nog wat hectisch maar vriendelijk gereden.
Beslist geen 'makkelijk' paard en het zal nog wel even duren eer je daar de rust in gereden hebt.

Lekker filmpjes blijven plaatsen. En lekker werken naar je wedstrijddebuut. Vind jullie een leuke combi om te zien.

Babootje

Berichten: 26019
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 12:48

pillow schreef:
Let wel dat Dukaat dezelfde afstamming had als Ferro, Ik zou het zoeken in een Holsteiner of Henkie


Ben jij de fokker pillow?
Ik ben niet zo thuis bij de tuigers, maar Dukaat is dan VM VVM dan Ulft, Le Mexico ed. toch?

Je ziet wel vaker dat kruislings terug gefokt wordt op een sterke lijn of vind je dat niet wenselijk?
Zeker als je met een Ferro nakomeling fokt zit dat toch ver genoeg weg?

Ik vind Henkie ook gaaf, maar draagt ook aardig wat tuigbloed.
De merrie is zoveel tuiger dat ik juist geen hengst zou gebruiken met veel tuigbloed.
Ik zou kijken naar een iets kortere meer bergop gebouwde hengst, bv In Style. (Zit trouwens ook aardig wat holsteiner bloed in).

Babootje

Berichten: 26019
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:36

Helaas niet. Lig met longontsteking vanaf het weekeinde. Wel met antibiotica nu, maar voel me slap als een vaatdoek. -O-


Babootje

Berichten: 26019
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:44

LadyKim schreef:
Jeetje wat zuur! Gaat het alweer wat beter met je?


Nog niet, maar volgens mij is dit niet met een weekje bekeken :( :(
En het zonnetje zie ik maar stralen....
Vanachter het raam....

Heb je al een beetje een planning voor je wedstrijddebuut?

PS: je andere paardje is ook een leukerd!

Babootje

Berichten: 26019
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:36

Als ik je filmpje af wil spellen zegt ie: "niet beschikbaar". Klopt dat?

Babootje

Berichten: 26019
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 17:49

Leuk filmpje gemaakt! En mooie foto's.
Middendraf ziet er mooi uit, maar mag nog wat meer gesloten. Dat komt best goed.
In het "gewone" draven, zie je haar wat hectisch waardoor ze wat tactverlies heeft. Daar de rust in gereden krijgen.
Heel verleidelijk om de middendraf er "steeds" uit te rijden, omdat ze dat goed doet, maar dat zal haar ongetwijfeld wat heter maken. Probeer ook wat "lauwtjes" te rijden, om haar de passen af te laten maken, tot je weer het gevoel hebt dat je er aan "moet" drijven.

Babootje

Berichten: 26019
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 11:05

Al zou z dr voor de handel hebben dan nog kan je er enthousiast mee zijn. Waarom niet?
Je weet in ieder geval uit dit topic dat het dier fijn is gereden, toch?

Babootje

Berichten: 26019
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:40

Ik snap je besluit. Temeer omdat ik ook een schoolgaande dochter heb. Ben je serieus met je sport bezig dan kost dat gewoon heel veel tijd.
Ik vind het eigenlijk wel zonde dat ze de mensport ingaat Niet dat ik dat minder vind maar ik was gewoon benieuwd hoe ze onder het zadel zou gaan presteren. Ik vind het een tof paard.
Sterkte met het verwerken en succes met je studie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: KikiCelinevs, Maanon_ en 36 bezoekers