Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 09:09

Juist ruwe diamanten moet je slijpen steeds een beet je schaven, dan schitteren ze extra op hun mooiste momenten!
Cerastes: spannend, hou je ons op de hoogte!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:05

Ja ik heb het ook wel eens gehad dat ik bleef steken en mijn BP schoof steeds voller net zand en woog als lood....gelukkig kan ik het navertellen zonder enstige dingen, Ik had daarna altijd van die swiss clips, dat werkte enorm goed daar kon je ook mee springen, maar de beugel ging los als je bleef hangen en de riem ophanging altijd open dan heb je 2x een veiligheid!.Maar ik heb voor mijn dochter ook korfjes en als ze op een manage gaat rijden gaan die dingen gewoon mee!
Een keer gehad dat er een eigenaar dat niet wilde want dan wilt iedereen ze, prima dan ga ik elders heen en daar hoor je er niemand over!. Tot de kinderponys ze opeens allemaal hadden en de eigenaar zei "het verschilt veel persoonlijk leed en juridisch veel gedoe als het misgaat!" tja en daar verdient het zichzelf terug **\O/**

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 09:25

Sneeuw pop, ik neem het hele setje mee gewoon eigen beugels met korfjes en riemen, naderhand nemen we het hele spul gewoon weer mee terug en gaan de oude manage beugels weer terug er aan... maar nu hoeft dat dus niet meer.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 21:01

Hier even heel iets anders, voor 1x dan toch liever naar het strand.
Afbeelding
wat maakte dat een indruk, ze werd er gewoon stil van (en dat zegt genoeg).
Later op stal was ze er vol van: de platvis,( ze bedoelde de potvis die aangespoeld was in Domburg)
En tja toen vertelde ze aan de pony dat ze daarom wat later was, en de pony was een echt heertje en luisterde geduldig naar haar... voorlopig gaat ze niet meer zwemmen omdat ze bang is dat de potvis in haar tenen bijt :9.
Kon mijn lachen niet bedwingen en ze was best een beetje nijdig daarom, mama als dat gebeurt geef ik je geen kusje hoor! :+

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:02

Wat leuk om te lezen , hier echt niets paard gerelateerds dat is echt voor het 1e in 4 jaar.Maar bij school koos ze wel pionnen, toen de juf zei klopt dit,zei ze "ja daar kan ik leuk mee spelen bij hally..." die vrouw had geen idee en vroeg wie is hanny. We moesten er beiden om lachen, maar ze was er heel serieus mee aan het slalommen gistermiddag. En ze deed het prima zo aan de lange lijnen voor het allereerst helemaal zelf! <<)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 14:08

llora schreef:
myk_en_shant schreef:
Dit soort pony's zijn goud waard, zulke braverikken zijn zeldzaam. En als ze er zijn vragen ze de hoofdprijs ervoor. Weet je hoe moeilijk het is om een beetje brave lespony te vinden, letterlijk om te janken zo moeilijk


Probleem is dat ik ook niet de budgetten heb om van die brave ponys te kopen van 4000 a 5000 euro die ze aanbieden. Want er zitten er brave tussen maar de prijzen dat ze erboor vragen is te hoog voor mijn budget.


Je moet het treffen...ik liep destijds op een konik,drachtig en gewoon lastig te verkopen.
ze is wel braaf maar heeft een sterk karakter....dus altijd er bij zijn, maar ik vind dat je dat met jonge kinderen toch moet. En Het is bijzonder maar waar voor weinig geld heb ik een geweldige pony, niet een maar dus 2!.
Het is ook idd wat de talenten en wensen van je kind zijn, hier is het gewoon lol met je knol. Ik hoop echt dat ze geen wedstrijd ambitie heeft of ontwikkelt, omdat dat niet haalbaar is voor ons in tijd en ook in financiën. Gelukkig wilt ze ringrijdster worden, dat is wel weer haalbaar. met deze pony,haar zoon of met het trekpaard van papa ;)

Afbeelding
Gelukkig hebben we voor nu nog Hally, 24 jaar maar jong van geest!
perfect voor die eerste maar zo belangrijke basis van vertrouwen, ontdekken en ontwikkelen!
hij is echt zo leuk! :x

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 16:44

Afbeelding
Hier was het koud en nat, ze hebben zich weer heerlijk geamuseerd!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 13:41

Wat leuk donja, Wij hebben een arme herderinnetje wat met schaap en al door de kerk loopt.
Ook hier een pony die met maria loopt, de echte ezel wilde niet lopen met vreemd volk :+
Als het maar goed afloopt, jozef is uit groep 8 en trekpaarden gewend dus ponylief moet iets goeds uitbroeden wil het misgaan

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:15

leuke foto's weer! (en nog meer ouders gelukkig dat de vacantie weer voor bij is?. ze zat al na een halve week te vragen wanneer ze weer naar de juf mocht!.)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:36

Sjee ik had geen idee dat de prijzen zo de pan uitrezen, hopen dat opa shet nog lang meekan! Maar het is idd net wat je zoekt of waar je tegenaan loopt. Maar een troost alles wat stijgt, daalt ook weer want hier vinden veel mensen dat te duur en anderen ook .... dus zal het met geduld weer afzwakken.
Hier ook een winter zieke paarden gehad, nee het liep prima af wel €1000, da kosten gehad en daarna in die zelfde winter is er een afgemaakt door dat er een kanker gezwel op haar been groeide zo explosief en groot. En de andere had koliek echt een slag in de darmen....nog € 500,- euro en afgemaakt dus ook daar nog kosten aan incl ophalen...beide dieren waren nooit ziek het kan zomaar ineens gedaan zijn. Dus ik moet zeggen dat ik ook geen ideoote hoge prijzen ga betalen!. Als een dier lief en braaf is... dat is veelbelangrijker.
Welkom met stippel, wat een leukezoon hebje, de foto's zijn heerlijk om te bekijken.
Wie het ook was beterschap met je knie, braces zijn ondingen!
En nog iemand proficiat met je baby!, weet je naam niet.
Hier waait het vreselijk, de pony's stuiteren in de stal en alles wat niet vast zit waait weg brr windkracht 10 vooral de windstoten zijn erg...Vanmorgen met mijn dochter op de duinen gekeken ja toch ook weer mooi dat natuur geweld. Er hing echt een donkere wolk met stuifzand boven de duinen, en je werd echt gezandstraald maar de zee zo woest en schuimend Prachtig mooi!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:39

Afbeelding
Een pony hebben is niet alleen rijden, gelukkig hielp ze spontaan mee om alles naar stal te brengen. En weet ze nog een nieuw touw te scoren ook , gewoon zomaar ( wat was ze gelukkig)!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:46

Wat leuk die marloes!. Gefeliciteerd met je tinker, dat ziet er leuk uit!
Hier was de pony ook niet wat de verkoopers zeiden....Maar ze is hier thuis en is zelfs beter dan dat.Je weet niet hoe dingen kunnen uitpakken.Dan is het de vraag durf je het aan en wat doe je als ze tegen valt of het niet lukt. Het blijft toch stiekem een gok, altijd!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:57

Ja dat paarden wiebelkontjes rustig krijgen weet ik mijn dochter van 2 viel vaak op de pony in slaap en nu met 4 nog steeds een stuiterbal wordt ze er erg rustig van heerlijk op de pony chillen...draven vind ze niet leuk ! (ook als ze op school te veel aan haar hoofdje heeft gehad , zet ze op pony lief en ze veranderd binnen 1 rondje) ;)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:46

Hier staat ook alles door elkaar in kudde trekpaarden, pony's shetten....en tja opa shet is een doerak en de pony van 135 is dus de baas..... ze hebben ieder hun eigen plaatsje en leven naar de regels van de kudde....

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 18:37

Vandaag Dochterlief wandelend met de pony naar een speelafspraak gebracht wat hebben we genoten er is geen foto van, maar heerlijk om zo 2 dingen te kunnen combineren!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:29

Welkom Sylkai, amai 7 kinderen Heb je dan nog tijd voor een paard/pony.Het lijkt me op de drukke momenten even lastig ( met griep ) Ik heb daar echt veel respect voor,weet niet of ik het zelf zou kunnen!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 07:38

Lieve mama's mag ik jullie menig of hoe zouden jullie het aanpakken.
Onze dochter nu net 5 is dol op turnen ze heeft de peuter en kleutergym gedaan. Maar nu is ze het beu omdat ze de uitdaging mist ,motorisch loopt ze voor. bij het turnen mag ze wel komen maar de jongste daar is nu 7,5 dus dat verschilt veel. Toen ze dus voltige zag heeft ze echt een jaar gemiept dat ze dat wilt.
Dat zou ik geen probleem vinden,maar het is hier in de buurt nergens te vinden .... meer dan een uur rijden is er wel een geschikte manage. we zijn gisteren wezen kijken en tja omdat het zo ver is ga ik echt niet elke week . Maar dan kan ze daar niet in een groep en wordt het privé les. maar dat ontneemt haar wel de gezelligheid van het samen doen, al zal ze dan hopelijk wel beter les hebben want dat is aan de maat voor slechts 30 minuten. zelf heeft ze wel gezegd dat niet erg te vinden maar tja ik vind het nogal wat!. we hebben afgesproken om eerst zwemles af te maken en dan te kiezen. maar het dilemma blijft ,mijn man vind het te ver is ook best zo maar het is de enige mogelijkheid tot dus ver!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 08:39

In de uithoek zeeland op walcheren,dus dat isnog meer dan een uur rijden!
En ja dan hebben we nog een zoontje, dus die zal dan ook een uur in de auto mee moeten en wat je voor 1 kind doet heeft de 2e ook recht op!( maar nu is hij nog te jong).

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:25

Lieve mama's bedankt eigenlijk bevestigen jullie mijn besluit!
Dan wordt het you tube bestuderen, en wie weet wat er nog op ons pad komt!
Proficiat met raya!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 06:34

IJsco_Love schreef:
Gefeliciteerd met flip *\o/* wat een leuk paard is dat :wow:

Pony Raya is nu officieel gekocht 8-) we gaan binnenkort nieuw zadel voor haar kopen want die zij nu heeft ik vind niet zo goed passen := het past wel maar niet echt precies, kan veel beter :+ . De zadelpasser komt na drie weken. Door nadenken over de zadel dacht ik ineens aan iets anders: beugels :o je ziet heel soms kinderen rijden met zo'n elastiekje aan de zijkant dat los gaat als ze vallen. Hebben jullie kinderen ervaring met die beugels mee? Raden jullie aan of niet?


Nee, die elastieken bleven bij mij als kind dicht, daarom heb ik korfjes gekocht voor mijn kinderen.
Afbeelding

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 14:02

Wat is dat toch dat paarden het niet op ponys hebben, iemand enig idee? Proficiat met de pony,wat zal je dochter gelukkig zijn!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:59

Afbeelding

Hier een minder bericht onze shet is per direkt met pensioen om een hart ruis...tja daar wordt ieder verdrietig van.Maar gelukkig is er nog een paardevriendje die haar even afleiding geeft!

Afbeelding
En tja dat is ook een hele uitdaging!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 18:27

Het blijft jammer, maar hij blijft zolang hij een goed leven heeft!
En het gebeurde dus dat hij door zijn benen zakte met onze dochter op zijn rug....en dan schrik je toch.!
Hij is idd 25 en al 21 jaar hier op het erf dus tja hij is echt een icoon hij hoort hier!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:02

Tja dat is een lastig punt...Hier had ik een moeder die ineens heel gezellig steeds eitjes kwam kopen, en altijd benadrukte hoe dol haar dochter op paardrijden was. Toen ik antwoorde toen ze rechtuit vroeg of ze mocht verzorgen zei ik nee ik ben geen manage werd het ijzig stil, bij koningsdag was ze heel gezellig met Ramona een andere moeder... nee ik was duidelijk niet in trek....En toen was Ramona verhuisd....en plots weden er weer ommeletten gemaakt. Geloof me ik zal haar dochter wat een heel lief meisje is echt niet op mijn pony laten rijden, verzorgen of wat dan ook. En een heel ander kind Komt bij ons juist wel voor de pony's ...(ze wordt enorm gepest om incontnetie en dat is toch te zot voor woorden) En zo kan ze wel heerlijk ontspannen en even alles vergeten... dus het hangt ook van de situatie af omdat haar moeder die alleenstaand is het gewoonweg niet kan betalen.Net was Chasey zecht zonder vragen aan ouders doe ik het nooit, stel dat dat vergeef je jezelf nooit!
Maar het scheelt ook dat we een boerderij hebben en daar is altijd wel iets te spelen!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 16:20

tja het blijf leuk zo een gezins hobby!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beegee, Change3x, Fly_high, MyWishMax, sas27, XladyX en 28 bezoekers