Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Koekie73

Berichten: 2630
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:47

Afbeelding
Afbeelding

Ik was zelf altijd doodsbang geweest voor paarden. Tot mijn dochter op de manege ging lessen toen ze 9 was. Langzaam werd de angst wat minder, helemaal toen ik zag wat een therapeutisch effect de pony's hadden op mijn dochter na de scheiding. Ik ben zelf wat gaan lessen. Dochter ging een pony leasen op een pensionstal.
En afgelopen december hebben we 'zomaar' een E pony (merrie) gekocht waar voornl. dochter op rijdt, maar ik dus ook 1 of 2x per week. En wat zijn we allebei dol op haar. Mijn dochter is door haar zo enorm in zelfvertrouwen gegroeid <3


Koekie73

Berichten: 2630
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 14:04

@sumic dat is gaaf!! En inderdaad wat een braverd.
Mijn dochter zou dat ook wel willen ;-)

Koekie73

Berichten: 2630
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:42

@kwita wat een mooi verhaal! <3

@wilma te schattig <3

@wortel jee dat klinkt idd heel anders dan dat het hier in NL gaat. Lijkt me wel grappig om mee te maken. Ik vind het geknot enzo al veel werk :D

@calice wauw wat is Jesse een stoertje zeg!

Koekie73

Berichten: 2630
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 03:43

whahahaha @wortel, dat had mijn dochter een paar jaar geleden ook kunnen doen LOL

Koekie73

Berichten: 2630
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:28

Gefeliciteerd Cerastes! Benieuwd wat ze van de koekjes vonden ;-)

Eefjuh wat een ontzettend knappe pony zeg <3

Koekie73

Berichten: 2630
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:02

Wat een schatje heb je erbij cerastes <3

Ik heb een vraagje aan jullie. Mijn dochter is 12 en mag dit jaar nog Bixie rijden. Ze rijdt 2,5 jaar, waarvan ruim 1 jaar een eigen pony en nu sinds 1 november een nieuwe pony (oude is verkocht)
Ze wil graag Bixie springen gaan doen. Ze is wat onzeker geraakt door onze oude pony, die springen vreselijk vond en haar er regelmatig afgooide. Onze nieuwe pony zal dat niet doen. Is springgefokt, wil heel graag voor dochter werken en springt zelfs als dochter twijfelt.

Ze heeft inmiddels haar eerste Bixie dressuur gereden, wat ze hartstikke leuk deed (en een 3e prijs, maar dat maakt haar allemaal weinig uit; ze vindt het altijd heel gezellig zo'n Bixie) We hadden een wat ouder stagenootje mee (23) die ook nog wel eens onze pony bijrijdt. Dat vond dochter heel erg prettig. Pony kan wat onrustig zijn bij opzadelen ed. Nu wil ze bij haar volgende Bixie graag weer iemand als zij mee. Ik weet dat zij lang niet altijd kan en een ander stalgenootje is er niet echt.

Hoe doen jullie dat? Dochter is natuurlijk langzaam aan het puberen en wil geen tips en feedback van haar moeder ;-) Kun je een instructrice vragen voor wedstrijdbegeleiding? Ik heb zelf nooit gereden (inmiddels wel aan het lessen) dus geen idee hoe dit werkt. Hebben jullie nog ideeën?

Afbeelding

Koekie73

Berichten: 2630
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:03

Chasey schreef:
Ik zit met een dikke luchtweg infectie thuis, dus weinig gedaan met de paarden. Alleen een beetje geknuffeld.
Vond wel een leuke foto van afgelopen zomer.
[ Afbeelding ]

(Ben long patient en heb in het verleden longonstekingen gehad, dus moet het wel goed in de gaten houden, eigenlijk moet ik goed uitzieken, maar als de zon schijnt dan lokt dat mij het huis uit). := En doe ik weer te veel....


Jakkes, heel veel beterschap! Inderdaad kom maar op met dat voorjaar. Die foto is superschatting <3

Koekie73

Berichten: 2630
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:06

Over kleine zadeltjes; ik las laatst over een shetlander webshop waar ze betaalbare zadeltjes in die maten hebben?

Daar heb ik dan verder geen ervaring mee, mijn dochter rijdt inmiddels op een 16" (Kieffer, 2e hands via een goede zadelmaker)

Ons Bixie probleem gaan we toch maar samen tacklen; ze moet het maar doen met haar moeder haha. Haar instructrice wil wel mee, maar dan moeten we er een aardig bedrag voor betalen (25 euro) en dat wordt me wat te gek.

Koekie73

Berichten: 2630
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 01:55

Ach gos, zo lief!

Koekie73

Berichten: 2630
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:51

@Myk en Shant; heel veel sterkte. De foto's zijn prachtig!
@SusanH gefeliciteerd met de winstpunt :-)

Hier zouden we komend weekend Bixie hebben maar we kampen allemaal met griep, heel irritant. Maar even afgezegd. Woensdag de 28e wil ze voor het eerst Bixie springen doen, die laten we nog maar even staan, kijken of we dat redden.
In ieder geval heerlijk buiten kunnen rijden de afgelopen dagen en daar wordt de meisjes zo blij van :o <3


Afbeelding

Afbeelding

Koekie73

Berichten: 2630
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:59

Rivjenn schreef:
Tot en met 13 jaar en volgens mij tm E pony maar ik heb volgens mij ook wel eens een paard gezien


Klopt; t/m 13 jaar en t/m E pony's. Dochter rijdt een grote D (1.48) en de meeste pony's die wij zien in de Bixie zijn B en C

Koekie73

Berichten: 2630
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 21:01

Zondag nog wel "gesprongen" over een balk, vind de shet ook leuk dus nog drukker :')
Volgende x wel iets hoger. Leuker voor beide , behalve voor mij :o[/quote]

Hahaha ik zie het helemaal voor me :D


Koekie73

Berichten: 2630
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 18:13

Wat een geweldig oornetje <3

sneeuwpop, wat een geweldige pony's. Lijkt me moeilijk om er dan 1 te verkopen :o

Koekie73

Berichten: 2630
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:36

Chasey schreef:
Petje af, ik vind 2 kinderen al een hele uitdaging :D Haha


haha ik ook! Ik ben alleenstaande moeder en ik vind het met 2 kinderen, werk, 2 honden en een pony (niet aan huis, maar op 12 autominuten) een hele uitdaging soms :D

Koekie73

Berichten: 2630
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 12:46

Wat leuk Bianca! Isabella heeft de smaak te pakken. Is ze pas 7? Ik had haar ouder geschat ☺️

Mijn dochter (12) heeft voor het eerst een oefencross gereden 2e paasdag. Heel erg spannend vond ze het. Ze was met een stalgenootje van 23 mee. Echt leuk! Ze knalden zo door de waterbak samen


Afbeelding
Afbeelding

En mama hield haar hart vast Haha.
Tot nu toe heeft ze Bixie gereden maar in mei gaat ze de eerste keer B dressuur doen. Ben benieuwd.

Koekie73

Berichten: 2630
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:09

Chasey, wat een heerlijke foto's <3
Iedereen wil toch een Nick? <3

Koekie73

Berichten: 2630
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 19:51

He bah, wat naar. Ik duim dat ze zich morgen weer een stuk beter voelt!

Koekie73

Berichten: 2630
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 18:19

Susan, wat fijn dat Cato wat opknapt. Heb je enig idee hoe lang zoiets kan duren? Wat zal je dochter zich ook zorgen hebben gemaakt of niet?

Ik hoop dat jullie even met mij mee willen denken? Feline is 12 en we hebben onze D pony (merrie) bijna een jaar. Lippy is een hele lieve pony maar wel hoog in het bloed. Iets wat ons overigens niet verteld is (wel gevraagd) en bij het 2x kijken/rijden voor aankoop we ook niet gemerkt hebben. Nou wisten wel wel dat ze af en toe een beetje aanmoediging nodig had om de trailer in te gaan dus we hebben vrij snel iemand laten komen die ons daarbij hielp zodat we het Lippy en onszelf zo aangenaam mogelijk maakten.

Nu Feline wat meer gaat vragen van Lippy blijkt ze best een pittig ding, maar totaal niet gemeen. Alleen is het er wel 1 die veel duidelijkheid en consequent handelen nodig blijkt te hebben. Niet altijd even makkelijk voor een 12 jarige die nog geen 3 jaar rijdt. 2 Weken geleden heeft Lippy zich boven op mij laten vallen omdat ze bij de ponyclub de trailer niet in wilde. Allemaal mensen die kwamen helpen, pony in paniek en dus bovenop mij. Sindsdien is Lippy anders in haar gedrag; even buiten de trailer want dat is helemaal drama nu natuurlijk. Zaterdag as komt weer iemand daarbij helpen. Maar voetjes geven wil ze niet (dreigt ze met slaan), ze staak ineens onder het zadel, steigert een beetje (heeft ze nog nooit gedaan!) en is slecht voor het been. Osteopaat bij gehad en idd 2 ruggenwervels scheef en pijn in rug en op plek van haar darmen. Behandeld en over 2 weken komt osteo weer. Inmiddels mag Feline wel weer rijden maar niet springen. Rijden lang en laag maar Lippy is steeds zo over de zeik dat dat niet leuk (hoofd in de lucht, enorm tegen de hand) en Feline kan haar daar nog niet doorheen rijden. Feline is hierdoor het vertrouwen in Lippt kwijt en daar reageert Lippy natuurlijk ook weer op. Tot overmaat van ramp heeft ze ook over 3 weken pas weer les.

Hoe helpen jullie je kinderen hierbij? Feline is boos en verdrietig en heeft het er al over dat als het over 2 maanden het nog zo is dat ze Lippy wil verkopen. Dat zou zo zonde zijn. Aan de andere kant is Lippt inderdaad niet opstappen en wegrijden. Althans niet altijd. En eerlijk; Feline heeft al enorm veel lef getoond de afgelopen tijd met Lippy, heel knap. Hoe ga ik hier nou het best mee om?

Koekie73

Berichten: 2630
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:44

Bedankt voor al jullie wijze woorden! Het is echt een lieve pony verder, maar looplustig en mijn dochter is nu even vergeten dat ze echt al een hele fijne band hadden. We hebben afgesproken, ook om het enigszins overzichtelijk te houden voor dochter, dat we tot december eens kijken hoe het gaat. Ik moet zelf ook niet vergeten dat ze , voor dit trauma, echt heel fijn bezig waren samen. We hebben Lippy ook 6 weken geleden verhuisd dus dat zal voor haar ook weer impact gehad hebben waardoor de trailer even teveel voor haar was (toch al niet haar favoriete bezigheid ;-))

Plan de campagne is voor nu lang en laag te longeren en andere leuke dingen met haar te doen (wandelen, grondwerk, tutten) tot dochter weer les heeft en de osteo weer is geweest. Ook komt de zadelmaker volgende week nog een keer.
Feline heeft een ontzettende fijne instructrice, die werkt vanuit 'voelen' en ik heb haar gevraagd mee te denken. Door omstandigheden heeft Feline pas weer over 2,5 week les maar wellicht heeft instructrice tussendoor tijd om ons even te helpen en er bijv zelf even op te stappen.
Ik heb nog wel iemand anders die haar een paar keer zou kunnen rijden maar dat is iemand die minder fijngevoelig is en ik twijfel of dat gaat werken.

Helaas is onder het zadel naar de ponyclub geen optie, het is 15 autominuten. Maar Feline is verder dol op Lippy en wil ook gewoon graag dat het beter gaat dus dan maar voorlopig een aantal weken geen ponyclub. Lastig wel, dit soort dingen.

@kwita; beiden. Ze heeft nog last van de val en ze voelt zeker de spanning. Het is gedeeltelijk echt een wisselwerking. Feline is niet bang maar voelt zich enorm gefrustreerd als Lippy zoveel spanning en frustratie laat zien. Feline is gewoon nog niet handig genoeg om daar constructief mee om te gaan. Althans, niet in deze situatie. Ja Feline is heel erg geschrokken. Ik had een lichte hersenschudding en mijn hele linkerkant is bont en blauw. Dat gaat gelukkig wel weer over maar ze ziet dat ik me ook wat onzekerder voel bij Lippy.

Hoe meer ik mezelf hoor, hoe meer ik denk dat het een goed idee is om Lippy even rust te geven en te longeren om daarna te beginnen door er even een handige ruiter op te zetten.

Koekie73

Berichten: 2630
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 17:24

Over het Bixie springen; Feline moest met haar D pony al 60 springen. Het verschilde ontzettend qua vereniging of ze lager mocht springen. Soms kreeg ze dan als enige geen prijs omdat ze volgens de vereniging HC startte :-( Dat had ik niet verwacht.
Deze zomer was ze er aan toe om 60 te springen; vond de jury (!) het niet nodig om het AA parcoursje om te bouwen of te verhogen :-(
Gelukkig ook wel meegemaakt dat het niet uitmaakte als alle kinderen maar gewoon lol hadden met hun pony en elkaar.
Maar ik vond het bijzonder dat het onderling zo ontzettend verschilt.

Feline wordt eind van het jaar 13 en omdat ze niet al op haar 4e (bij wijze van) op een pony zat en nu mis is eigenlijk wel een soort tussencategorie. Haar leeftijdsgenootjes op de ponyclub hebben echt al wat meer ervaring en zijn al wat handiger. Maar goed, Feline is inmiddels een keer BB springen gestart en dat ging goed :-)

Pony bleek trouwens een wervel scheef te hebben, waardoor ze zo raar deed onder het zadel en misschien ook wel bij de trailer. Na behandeling heeft ze een paar dagen rust gehad en vandaag heeft ze voor het eerst weer gereden en dat ging redelijk goed.
Ik heb wel besloten het verkopen en zoeken naar een andere pony door te zetten, puur omdat ze zo gevoelig is dat het nog wat te hoog gegrepen is voor Feline.

Ruby, wat leuk dat jij de pony ook gewoon kunt rijden. Leuk dier!!

Whitney is leuk zeg. We willen wel meer foto's hoor :-)

Koekie73

Berichten: 2630
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 12:03

Zo jouw stalling is wel flink aan de prijs Ruby.
Wij staan in de buurt van Ommen (bij Zwolle) en ik betaal 270 per maand incl trailerplek, pony hele dagen op de wei (ook in de winter) grote binnenbak, grote buitenbak, logeercirkel, onbeperkt ruwvoer en 2kg brok. 2 Poetsplaatsen met warm water. All-in dus we hoeven alleen te rijden :-)
10 min. in het bos naar bos.

Koekie73

Berichten: 2630
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:05

Nee Susan! Hoe is het mogelijk. Wat onvoorstelbaar verdrietig :-( :-(
Jeetje, wat heb ik met jullie te doen. Heel veel sterkte, dikke knuffel

Koekie73

Berichten: 2630
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 18:59

Hier hebben we uiteindelijk de pony verkocht en hebben we inmiddels een gouden en superbrave New Forest pony van 4,5. Echt... opstappen en wegrijden. Sta er nog steeds van te kijken. Hij moet nog veel leren maar doet dat supersnel en hij doet zo ontzettend zijn best voor mijn dochter.

Ze willen nog even lekker wennen aan hem en dan gaan ze weer fijn mee doen met de ponyclub lessen. Ze krijgt nu gewoon les op stal.
Dit is onze knapperd: Afbeelding

Koekie73

Berichten: 2630
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 19:00

@Susan wat fijn om te lezen. Hoe gaat het met je? Moet regelmatig aan jullie denken met al die ellende achter de rug.

Koekie73

Berichten: 2630
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 18:49

@Susan fijn om te horen hoe het met jullie gaat. Ik vind je hartstikke dapper en fijn dat je dat aanbod kreeg. Lekker je tijd voor nemen.

@cemlys wat een prachtige foto!!!

@ruby wat zul je geschrokken zijn. Blij dat het goed afgelopen is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 26 bezoekers