Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:18

Ah oké. Dan weet ik dat. Want ik zie verschillende prijzen gaande van 1000 tot 6000 euro. Dus had geen idee ervan.


llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:25

Sport resultaten erbij hoeft niet voor mij. Vooral braaf zijn. En ik kan hem zelf ook nog altijd rijden. Vermits ik niet groot ben.

Ik heb helemaal geen idee van die prijzen. Ondertussen weet ik wel dat we onze a pony spot goedkoop hebben gekocht. 500 euro voor een a pony die lrv heeft gelopen en bomproef is. Inclusief zadel hoofdstel halster en luizen.
Laatst bijgewerkt door llora op 15-01-18 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:40

SusanH schreef:
Jeetje is dat echt zo prijzig :oo ons eigen paard kostte 6 jaar terug 5500 euro. Prijzen zijn echt fiks omhoog gegaan dan. Mijn man wil max 1500 uit geven aan een pony. Dat wordt of lang zoeken of nog even sparen.



Ik.zit met hetzelfde probleem. Mijn partner wilt ook maar max tot 2000 euro gaan. Toch zeker voor een pony. Voor een groot paard wilt hij er meer voor betalen. Mijn partner is daar helemaal anders in dan.ik zelf. Hij snapt al niet dat je voor een hond over de 1000 euro en meer betaald. Dus ach we zien wel wat passeert we hebben tijd

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:51

Ja zo denk ik er ook over en vooral mijn partner. Die heeft zo iets van vroeger kreeg je honden van mensen in het dorp enzo. Hetzelfde heeft hij met een paard. Ja die mensen willen er vanaf waarom dan zoveel geld vragen zegt hij dan en al zeker voor een dier van boven de 14 jaar.

En zoals je zegt ze kunnen altijd sterven. Het is een blijft een levend wezen. Ach we zoeken rustig verder en we komen wel iets tegen.

Had een tijdje terug een leuke gevonden voor een mooie prijs. Maar ze wilde hem niet aan ons verkopen.
Bij ons zouden ze dag en nacht buiten staan en de hele dag op de wei. Volgens die mensen was dat niet goed voor de pony. De pony was een sport pony en gewoon van op een luxe stal te staan en maar vier uur per dag op de wei te komen. En dat was ideaal voor de pony. 24/7 buiten was de pony niet gewoon zeiden ze en de pony zou teveel zijn luxe stal missen.

Tja ander en beter dan e

Tja en voor honden zeggen ze boven de 1000 euro heb je een rashond en onder de 1000 euro een broodfok. Hoewel ik mijn twijfels ook hen bij de duurdere honden of het geen broodfok is

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:39

Ik zou ook voor de tweede gaan. Ik wilde ook een groene pony kopen. Maar als ik zie hoe onzeker mijn dochter is en soms bang. Dan denk ik dat ik beter doorzoek naar een brave opgeleerde pony. Hoewel dit ook niet altijd gemakkelijk is.
Ik heb gemerkt dat mijn visie op bomproef en een beginners pony wel totaal anders is dan de visie van de verkopers. Bij sommige is alles bomproef en voor beginners en bij sommige heb ik dik mijn twijfels. Dan is het van dat is nu de eerste keer dat hij dat doet. Anders is hij heel braaf. Nu ik weet mijn dochter kan soms wat bang en zenuwachtig zijn en dat overbrengen op een pony maar dat een pony daardoor bokkend door de bak gaat dat is het niet voor mij. Dan zoek ik liever verder.

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:35

Dan zou ik eventueel ook voor een onbeleerde durven gaan. Maar inderdaad op voorwaarde dat hij al braaf en rustig in omgang is.

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:08

Vandaag lekker getut met de pony en een frisse neus gaan halen door lekker te gaan wandelen. En natuurlijk moest de nieuwe eenhoorn gepast worden. Kids vinden het geweldig! Alleen het klittebandjes nog wat kleiner maken zodat hij beter past



Afbeelding
Afbeelding

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:13

Hier hebben de kids ook schrik gekregen om te galopperen in de groeps les. Dus nu even aparte lesjes voor de galop en het gaat eindelijk terug goed. In de groepsles durft de pony al is ietsjes heviger zijn en dat zijn mijn dochters niet gewend. Dus langzaam terug het vertrouwen winnen.

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 07:24

Dat was bij ons ook een probleem. Langzaam komt het terug goed. Ach we hebben tijd. Er is geen haast bij als ze maar plezier hebben. Dat is het belangrijkste

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:49

Bij ons galopperen ze eerst individueel en daarna groepsgalop. Nu zijn we al terug zover dat ze individueel al terug galopperen.
Hier loopt de kleine pony ook tussen de grote paarden en hij laat zich echt niet doen. Soms denk ik dat hij het zelfs voor het zeggen heeft.

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:57

Hier stond een a pony bij een grote fries en een oudere merrie van rond de 1.60 en een d pony. Ging heel.goed. de eerste week de kleine pony in een aparte paddock zodat ze konden wennen aan elkaar daarna bij elkaar. De eerste dagen wat getrek en geduw. Maar nu is dat kleine ding de baas . Hij jaagde de grote fries zelfs weg. Ze staan hun mannetje wel die kleintjes

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:04

Wij hebben nu een barefoot cheyenne erop liggen maat o. De wintec schoof mega hard naar voren maar de barefoot blijft goed liggen. Op zich oogt hij wat groot maar door het voordeel van boomloos gaat dat prima. De drukverdeling is enkel waar ze zitten en de achterkant is eindelijk enkel versiering die geeft geen druk.


Afbeelding

Afbeelding

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 07:30

Ze hebben nog een maatje kleiner dan deze. Dit is een heel kleintje. Voor kinderen tot broekmaat 140. Zadel is 42 cm lang. De mijne is 48 cm lang en onze pony is 1'10 groot


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door llora op 14-02-18 07:32, in het totaal 1 keer bewerkt

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 09:56

Toch al knap dat ze op zo een grote pony durft.

Wij hebben binnen enkele weken een club wedstrijd en de kids gaan voor de eerste keer meedoen. En ze wilde zo graag oortjes van superman. Dus zelf maar iets proberen te maken. Hopelijk past het. Het is niet perfect gemaakt maar ik hoop dat ze het leuk gaan vinden

Afbeelding


llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 14:56

Chasey schreef:
Wat een leuk oornetje, vindt ze vast leuk :D


De andere dochter wilt er roze met badman op. Dus nog eens knutselen

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:49

Ik vind het altijd knap dat mensen dat allemaal geregeld krijgen met zoveel kids. Ik weet niet of ik het zou kunnen. Heb soms al tijd tekort met twee kids en mijn job en huishouden en paarden en een partner die zelfstandige is. Die strijk alleen al. Als ik al zie hoeveel ik van vier mensen heb. Moest mijn bankrekening zich zo snel vullen als mijn wasmand ik had rijk geweest.

Hier hebben ze straks een privelesje met hun pony om hun proef te oefenen voor de wedstrijd binnenkort. We hebben speciaal gekozen voor de proef zonder galop zodat ze minder stress hebben voor die galop. Want dat blijft toch een stress factor bij de oudste. Als ze alleen rijd gaat dat prima zolang ze zelf kan kiezen hoe en hoe lang ze galopeerd. Maar in de proef vragen ze een een lange zijde in galop plus een grote cirkel bij b en e. En daar krijgt de dochter stress van. Dat haar cirkel niet mooi gaat zijn. Dus rustig een eenvoudig proefje dus. Het is een dre dag van de vlp. Dus alles kan niks moet

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:41

Dit weekend onze eerste wedstrijd gehad met de club. Dus hij moest wit zijn en dat is aardig gelukt. Het was de vlp dre dag. Er was geen klassement maar het draaide meer om onderlinge diqciplines te leren kennen en lol met je knol en alles kan niets moet. Maar het was een geweldige dag

Afbeelding
Afbeelding

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:21

Ja de kleuren van de club waren roze voor die dag. Maar de kids vonden dat niet erg. Die maken graag van hem een barbie pop. Het oornetje heb ik zelf gemaakt van een oude roze t shirt

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:17

Ik heb even jullie raad nodig. Mijn dochter wordt toch stillaan te groot voor de pony. Van gewicht gaat het prima. Ze weegt amper 25 kilo. Nu zijn we al een paar keer naar een pony gaan zien. Maar de dochter is zo onzeker dat ze niet durft te rijden. Of je moet er naast lopen. Nu de lesgeefster heeft voorgesteld om ze nog een tijdje met de pony te laten rijden voor vertrouwen en stillaan af en toe is op manege ponys te laten rijden. Te beginnen met de braafste en zo moeilijker gaan en dan pas van de winter in december of januari voor een pony zien. Ze heeft altijd op onze kleine pony gereden en ook op leren rijden. Ze kennen elkaar door en door. Maar gaat dit echt nog voor een klein half jaartje? Foto vertekend wel een beetje want ze komt nog net niet onder de buik uit met haar voeten.
Ze zou dus deels op de pony blijven rijden en deels op manege ponys voor het vertrouwen wat nog moeilijk gaat worden.

Ik vind het zo moeilijk. Wil gerust nu een.pony kopen. Maar door haar onzekerheid gaat dit niet lukken.ze bevriest gewoon als de pony een andere beweging maakt dan dat ze gewoon is. En de term bomproef en kids braaf is soms heeeeel ruim genomen bij ponys die te koop staan heb ik gemerkt.

We hebben ze nu ingeschreven voor enkele oefenjumpings en oefen wedstrijdjes voor haar vertrouwen. Ook komt er nog van de zomer een kamp aan en een stage maar deze laatste zou met een andere grotere ponys zijn voor haar vertrouwen. De bedoeling is dat ze het komende half jaar geleidelijk gaat minderen met de pony en geleidelijk meer op manege ponys gaat rijden. Hebben nu ook eindelijk een lesgeefster gevonden die perfect past bij haar en enorm werkt aan haar onzekerheid. Daarmee dat we ze nog even willen laten rijden met de kleinere pony. Vorige lesgeefsters wilden haar altijd dwingen om iets te doen wat niet lukte en nog meer onzekerheid gaf

Afbeelding


Afbeelding

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:35

We hebben altijd een lesgeefster gehad die eigenlijk ze dwong om hun grenzen te verleggen. Wat maakte dat mijn dochter constant blokkeerde en zat te wenen op de pony. We gingen meer achterwaarts dan voorwaarts. Zelfs zo erg dat ze niet echt meer wilde en durfde rijden en enkel nog stapte. Nu durft ze al terug springen en galoperen. Wisselwaar is ze nog altijd onzeker maar geleidelijk aan gaat het beter. Deze lesgeefster nu is top. Bij de vorige ging het om den duur zo slecht dat zelfs de dochter terug helemaal een slechte houding kreeg door de schrik enzo.

Afbeelding
Zo zat ze op het einde nu zit ze al terug mooi recht en durft al meer. Enkel krijg ik constant commentaar dat ze echt te groot is en moet stoppen of een grotere pony. Maar ik wil ze lekker nog een half jaartje laten lessen met deze pony en met manegeponys voor haar vertrouwen en geleidelijk over te laten schakelen op grotere ponys. Meestal doen we iets al spelend. Maar de dochter is dan ook weer zo een perfectionist dat het allemaal goed moet gaan en als dat niet is dan krijg je weer van zie je ik kan het niet. Ik kan niet rijden. Pfff vermoeiend soms

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:59

Dan gaan we gewoon blijven verder doen zoals we bezig waren. Misschien dat het voor het mooie wat te groot is maar van gewicht gaat het prima. Ze stoort ook de pony niet vind ik. Gaat eigenlijk de laatste tijd super. Daarmee dat ik dat nog niet wil verstoren. Ach ik zal de mensen wel laten praten. Die hebben gemakkelijk praten van koop een grote en komt allemaal wel goed. Zij kennen mijn dochter niet. Dus ik weet beter. Komt goed denk ik. Tegen de januari zal ze zelf dan ook meer weten wat voor pony ze wilt en of ze wilt dressuren of springen.

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:20

Veel sterkte met het verlies van jullie kat. Nooit leuk.


Wij hebben gisteren echt een.mijlpaal overwonnen. Ze wilde springen dus ik zet standaard de hindernissen op 30 a 40 cm. Ze wilde toch is hoger proberen en we zijn geëindigd met zestig cm. Houding was misschien niet perfect. Maar we waren zo blij voor haar dat ze dit durfde en zelf wilde. Voor sommige mensen lijkt dit vanzelf sprekend maar voor onzekere ruiters een mijlpaal!



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Voordeel de pony zelf springt enorm goed.


Afbeelding



Hier valt het mee van vriendinnetjes die op de pony willen rijden. Misschien ook omdat ze al weten dat ze er niet echt mee mogen rijden en enkel is een rondje op rondstappen. Ik begin daar echt niet mee. Daar heb ik geen tijd voor en ook heb ik altijd schrik er moest maar eens iets gebeuren dan is het mijn verantwoordelijkheid.

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:03

Wij hebben gisteren in de late namiddag gereden. Er kwam wat wind op en dat was ideaal om te rijden. Vandaag gaat het na school en werk wandelen zijn. Het is hier vandaag al zo warm en windstil en benauwd dat rijden nu niet te doen is. Maar om de pony zijn spieren wat los te werken gaan we wandelen richting waterbak. Altijd fun dan

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:45

Hier proberen we toch elke dag de pony te laten bewegen. Dit omdat hij heel gemakkelijk te dik wordt en hij staat de hele dag op de wei. Graasmasker en strookbegrazing geprobeerd. Geen succes. Graasmasket eender welk krijgt hij uit. En met strookbegrazing vind hij altijd wel een manier om te ontsnappen naar de andere kant. Ondanks stroomdraad

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 19:50

Moeilijk e die ponys die gemakkelijk te dik worden. Ook zo moeilijk kwa eten. Hij mag niet teveel hebben. Hij krijgt een tweetal handjes mengel van de sport mix zero maar heb dan schrik dat hij te weinig vitamine krijgt naar gelang hij werkt. Dus vitamine korrel erbij en een bodempje van een schep natte zemelen zodat hij toch het gevoel heeft dat hij eten krijgt als de rest krijgt. En s nachts arm hooi in netten. Goed hooi en hij ploft. Dan wordt hij letterlijk een bowlingbal met stokjes eronder. Voor de rest van half acht tot zes op de wei met door geschoten gras en goede omheining met ferm wat stroom erop anders staat hij op de sappige groene weilanden van de boer naast ons die zijn weilanden hooit. Wat geven jullie aan die kleine ponys van eten?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carin0903, corinec, xRooss en 33 bezoekers