[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 00:44

poes schreef:
Hij staat ook heel erg overbouwd nu, dat vertekent vaak enorm


Ja, dat is zo als we het alleen over de houding hebben. Als je meeneemt hoe hij loopt en op welke plekken verder wel en geen bespiering zit, dan denk ik dat het niet alleen overbouwdheid is.


poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 01:50

Maar datis nu ook al eindeloos besproken. Ik vind het heel positief dat TS nu regelmatig longeert, dat Limo daar heel braaf bij is. Dat is toch al wat.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

oji

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-07-09

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 08:17

Die foto's van het groeien kun je weinig van zeggen als je de bodem niet ziet waarop ie staat. Maar als ik naar de tegels kijk achter de tweede foto vermoed ik zomaar dat die foto scheef genomen is...

Maar dat Limo een holle rug heeft waar zeker met beleid mee omgegaan dient te worden dat is wel heel duidelijk. Daarom zou ik ook zeker meer begeleiding gaan zoeken TS. Je lest nu zo weinig maar juist een dier als Limo, dat vraagt ervaring en correcte begeleiding wil je hier een gezond en een zowel geestelijk als lichamelijk sterk paard van maken.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 08:46

Dierenarts vond de rug niet hol of week :?

Leef en laat leven.

Quir

Berichten: 17354
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 09:37

Art_Ificious schreef:
Dierenarts vond de rug niet hol of week :?


Heeft hij ook niet. :)
Hij heeft alleen weke en zeer arm bespierde lendenen, wat nog erger lijkt door dat hij overbouwd staat.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 17:12

Pff mijn gsm geheugen is vol :\ dus maar 1 min gefilmd vandaag helaas.




P.s. ben aangenomen bij de bakkerij :D

Leef en laat leven.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:13

Gefeliciteerd met je nieuwe baan meid!

Filmpje ziet er prima uit voor die ene minuut :)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 17:14

Ik baal er wel van dat die niet is blijven doorfilmen. Had limo namelijk ook in de piste afgetuigd wat ik ook graag gefilmd had :\

Leef en laat leven.

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:15

Wat ontzettend fijn!! Gefeliciteerd!!

Kijk die ringetjes lijken hem niks meer te doen, super :j Ziet er netjes uit.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 17:21

Zelfs de musketonhaken doen hem niks :')
Heb musketonhaken gebruikt voor onder de buik en aan de kaptoom vast te maken.
Vorige keer had ik die nog niet en stond de bijzet best strak. Nu vond ik het zelfs wat los en mijn zus vond het strak :? Dusja weet niet goed wat een goede lengte is.

Krijg hier op stal ook erg uiteenlopende meningen.
• De ene zegt dat ik limo sterk maak maar dat hij mij dan ook veel sneller kan afgooien als ik ga rijden, zeker als hij doorheeft dat het sneller kan bij laag lopen en dan bokken. (Al verwacht ik niet dat hij zou gaan bokken)
• De ander zegt dat deze manier wel fijn is omdat hij me dan beter kan dragen en de rug sterker blijft (minder doorzakt)

Leef en laat leven.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:45

Zo‘n braaf ding als Limo gaat zijn krachten echt niet tegen je gebruiken hoor.

Bij zeer brutale dieren is het niet altijd een goed idee om ze eerst sterk te maken voor je erop gaat zitten. Maar dat is hier totaal niet aan de orde.

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:51

Ah ja dat heb ik ook meer dan eens op mijn bord gekregen. Zijn conditie werd te goed, hij werd te sterk en een paard in de puberteit inrijden is natuurlijk helemaal geen goed idee. ;)
Ik zei er ja en amen op en trek in overleg met trainers een eigen plan. Je kent je eigen dier het beste. En mijn paard is sowieso niet het type dat zijn kracht tegen je wil gaan gebruiken. Ik wilde ook juist dat hij sterk genoeg was om ruitergewicht te dragen én dat hij wist wat een goede houding was zodat hij dat niet pas onder het zadel hoefde te leren. Dat pakte heel fijn uit. Hij had meer balans, was rechter en is daadwerkelijk in staat de ruiter te dragen. En die puberteit? Ik heb een paard lopen dat heel graag wil werken en eager to please is, tot dusverre geen enkel probleem in gedrag dus.

Zoveel mensen zoveel meningen :j

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

hwn
Berichten: 4688
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:22

Art_Ificious schreef:
Krijg hier op stal ook erg uiteenlopende meningen.
• De ene zegt dat ik limo sterk maak maar dat hij mij dan ook veel sneller kan afgooien als ik ga rijden, zeker als hij doorheeft dat het sneller kan bij laag lopen en dan bokken. (Al verwacht ik niet dat hij zou gaan bokken)


Dat vind ik altijd zo'n belachelijke redenering. Ieder paard is sterk genoeg om een mens eraf te gooien. Als ie daar te zwak voor is, moet je er niet op gaan zitten. Punt is gewoon om ervoor zorgen dat ie dat niet wil.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 20:44

Heb vandaag in de uitgemeste stal een foto gemaakt. Staat niet helemaal ideaal (vooral achterbenen niet)
Maar is toch wel overbouwd denk ik hè? Wil mezelf niet voor gek houden omdat ik graag wil dat hij nog íets bijgroeit (cm of 2 extra zou fijn zijn), dus vandaar dat ik er foto's van maak.
Afbeelding

Leef en laat leven.

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:49

Hij is 4 toch? Sowieso kans dat die 1 a 2cm er nog wel bij komen. :)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:51

Als je kijkt naar de verticale lijnen zie je dat hij voorover gekantelt staat door de camera. Als je dat recht zet valt het denk ik wel mee.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:58

Ik vind dat zo’n onzin e dat je ze ‘te sterk’ zou maken. Ik vind het juist belangrijk om ze sterk te maken voor je erop gaat. Plus, je traint er de gehoorzaamheid mee. Ik heb hier alleen maar goede ervaringen mee.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:02

poes schreef:
Ik vind dat zo’n onzin e dat je ze ‘te sterk’ zou maken. Ik vind het juist belangrijk om ze sterk te maken voor je erop gaat. Plus, je traint er de gehoorzaamheid mee. Ik heb hier alleen maar goede ervaringen mee.


Grondwerk is 90% van het beleren is mijn mening. Ik wil dat Joy alle commando's kent op de grond voor ik er überhaupt aan denk een zadel op te gooien. En nu ga ik iets zeggen waardoor ik waarschijnlijk half bokt over me heen krijg, ik gebruik daarvoor de Clinton Anderson methode. Ik vind dit een onwijs fijne methode waarin weinig ruimte is voor een grijs gebied of discussie. Ik weet dat je het niet met me eens bent TS, en dat is natuuelijk prima, maar het feit dat Joy zo goed naar me toedraait (two eyes instead of two feet zoals Clinton dat noemt) komt door zijn methode.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 22:04

Heb je goed onthouden gimme_spurs. Vind CA iets te heftig voor bij een paard als limo. Heb ook een filmpje gezien waar een paard tijdens de methode van CA achterover klapt mét zadel om (paard stond niet stil bij opstappen). Kans op rugbeschadiging is echter groot bij zo een klap achterover, zéker door dat zadel erbij.
Máár niet alleen daarom vind ik CA niet fijn, zijn meerdere redenen.

Er zijn vriendelijkere manieren om een paard te leren stilstaan bij opstappen ofzo. Als ik bij limo zou doen wat CA deed bij desbetreffende paard zou ik limo trauma's bezorgen en zou hij mij niet meer gaan vertrouwen.

Het vertrouwen is nu namelijk al erg goed gegroeid tussen ons. Is vandaag na het aftuigen in de piste gebleken... ik stap weg limo volgt mij, aangezien hij bleef volgen en stoppen als ik stop bedacht ik hem in draf te vragen... ja ook daar bleef hij volgen in draf en kwam niet voorbij mijn schouders met zijn hoofd. Nog een punt waar ik me erg trots voelde vandaag :)

Leef en laat leven.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:09

Wat fijn dat je bent aangenomen bij de bakkerij! Filmpje ziet er prettig uit :) best ontspannen!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 23:13

Ik vind de laatste filmpjes ook een goede vibe hebben. Dat mag ook wel eens gezegd worden :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 23:46

:o snelle leerling zoals miezelke zei :o

Zijn er buiten bijgezet longeren nog ideale manieren voor sterkere rugspieren?
Ik weet balkjes draven of in-uitjes springen. Maar verder kom ik nu even niet. (Wil afwisseling behouden in het werken)

Leef en laat leven.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 23:49

Overgangen zijn heel goed voor de achterhand! Balkjes ook :j is ook leuk aan de longe.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 23:53

Overgangen was ik vandaag mee bezig. Veel stap-draf-stap ook daarom baal ik dat gsm geheugen vol was :(
Galop doe ik nog niet zo erg veel. Max 4 rondjes langs beide kanten.
Linksom laat ik hem snel weer stoppen omdat hij vaak aan die kant overkruist zit en ik beloon uitbundig als hij goed zit.

Valt me wel weer op dat dit dus vooral linksom gebeurt.
Misschien de knieën van de achterbenen echo laten nemen? Zonder buigproeven vooraf?

Leef en laat leven.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 09:05

Zelfs als de kniebanden nog slap zijn kun je toch niets anders dan de omringende spieren trainen.
Echter komt overkruist meestal meer uit de rug. Zolang hij nog als een torpedo gallopeerd valt er niet zo veel over te zeggen.
Lekker doorgaan met opbouwen en vooral ook veel wandelen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ballard_L, Dartel, Domi_94, Elegance_, Lanoca, Maanon_, Nanu, noukso, Ptl4ever, Salinah, Schrompeltje, Selina, Telpeva, xMagnum en 127 bezoekers