Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Quir

Berichten: 17337
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:38

Hihi ik bedoelde een andere pony, een vosje. :))
Die is 8 jaar, eigenlijk terug gekomen voor de verkoop, maar denk dat zij echt een hele goede is. Wel wat werk in, basis is niet zo goed... Leert wel enorm snel en wil heel graag.

Afbeelding


Liberty ga ik, zodra de sneeuw eindelijk eens weg is, mee beginnen met beleren. Dat is echt nog een puppypaard en heb ik een jaartje extra gegeven om te groeien. Maar begint nu wel een echt mooi dier te worden en ook steeds sterker te worden en die karakters. <3 Die wordt in mei alweer 4 jaar, is gewoon alweer bijna drie jaar geleden dat we daar in de wei stonden pony's uit te zoeken!
Voor haar ga ik denk ik een pony ruiter zoeken over een paar jaar om mee te starten tussen de pony's. Denk dat zij weg gaat vallen tussen de paarden, maar wel echt zo'n fijne pony. <3

En draak
Afbeelding


mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:55

Als ze de bewegingen van Sterre heeft dan komt ze echt wel mee tussen de paarden hoor!

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Quir

Berichten: 17337
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:01

Ik weet niet zo goed hoe Sterre loopt? :=

Libby heeft een hele goede draf, stap is ook goed, heel ruim, maar wel iets vlak en ook wel een beetje een echte "ponystap" met zo'n uitstekend voetje (maar wellicht dat dat ook beter wordt als ze sterker wordt). De galop is wat simpel en vlak (nu doet ze in vrijheid ook vooral aan race- en bok galop), maar daar is in het werk natuurlijk wel heel veel aan te verbeteren en die gaan we ook wel goed krijgen. Ze heeft wel een heel goed achterbeen en denk dat dat alleen maar beter wordt als ze sterker is. Er is nu natuurlijk ook nog helemaal niets mee gedaan.

Afbeelding
Afbeelding

En de hele winter een berg sneeuw en een weide met alleen maar bergen/heuvels (plus zo'n 10 hectare, dus ze lopen en rennen ook wat af), maakt ze ook wel heel snel sterk. :D

Eerst maar eens zadelmak maken als de sneeuw weg is en dan kijken hoe ze het doet onder het zadel, maar denk dat ze niet zou misstaan bij de pony's met een goede/talentvolle ruiter. :))
Maar het is mijn favorietje, echt mijn maatje. <3
Zo'n fijn karakter ook, maar dat heeft Sterre ook toch? :D
Hoe groot is Sterre ongeveer nu?

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:09

Euhmm halverwege de D-maat. Dacht 1.45m? Weet het nu alweer niet meer.
Sterre heeft 3 sterke gangen, zeker niet vlak.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Quir

Berichten: 17337
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:12

Zo iets is Liberty nu inderdaad ook. :)
Ze is ook niet echt super vlak, maar goed ik vergelijk ergens ook wel met de dressuurpaarden die ik de hele dag voor de handel voorbij zie komen. Misschien ook niet helemaal fair om daar een pony mee te vergelijken haha. :+

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:47

:( vandaag wilde het niet :? Echt meerdere malen geprobeerd in de rechter galop te krijgen maar iedere keer sprong ie weer in de linker galop, op de een of andere manier had ik het idee dat mijn hoofd en lichaam ook niet overeen kwamen als ik NU dacht |o. Baalde stiekem wel, maar hij was wel lekker voorwaarts en de linker galop ging wel mooi beheerst voor onze doen dus vooruitgang zit er wel in :o . Geduld is een hele erge schone zaak %)


Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:27

Wat een coole pony is Libby! Ben heel benieuwd hoe die alles gaat oppakken.
Vandaag weer bij een wedstrijd geschreven, leuke kleine locatie met veel pensionklanten van de manege zelf, dat vind ik altijd wel knus. De jury had een hele leuke en eerlijke kijk op het rijden, wat zij vertelde kwam vaak goed overeen met wat ik dacht, leuk! Aan het einde vertelde ze me dat ze heel erg fan is van de 'Rien-manier', goed om te horen dat ook juryleden daarmee bezig zijn! :)

Helaas staat de merrie al twee maanden stil, al sinds de regiokampioenschappen.. ;( Schuurplekken op haar rug die maar niet over gaan, ondanks dierenarts, zadelmaker, zalfjes en weken rust.. Enorm balen!

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 09:41

Fijn van libby!
Kan het niet de deken zijn bij de merrie?

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 10:37

Ik heb waarschijnlijk 21 april proefgerichte clinic. Dus dan word proef met commentaar jury opgenomen. Als het er een beetje uitziet en ik niet volledig afgekraakt word wil ik die hier wel plaatsen. :P

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 11:10

ik zou het voor mezelf heel fijn vinden als je dat hier zou plaatsen Mirjam. Dat lijkt me super leerzaam!!!!

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 11:22

Mirjam het laatste filmpje dat je hier plaatste vind ik Zorro precies beter lopen. Ik vraag me af hoe hij loopt als je hem nog wat meer laat uitschuiven in de hals. Dus niet proefgericht rijden. Ik heb het idee dat hij bij die vorige filmpjes té opgericht loopt en vooral in draf dan z'n passen niet helemaal afmaakt. Leuk dat je die filmpjes met ons deelt. Jammer dat ik zelf nooit een cameramens in de buurt heb...

Spenk
Berichten: 21631
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 11:28

Ik heb 2 april een proefgerichte clinic. Als ik iemand mee kan nemen voor filmen kan ik dat eventueel ook wel plaatsen :j

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 12:03

Dank je Cyta :)

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:51

Leuk Mirjam, bij wie? Ik heb een tijdje geleden ook zo'n clinic gereden, was echt enorm leerzaam!!

Inmiddels denk ik aan een schimmelinfectie.. Het was eerst echt onder het zadel, maar vanmiddag schrok ik me wezenloos over hoe het er nu uitziet. Ze wordt nu al weken gelongeerd met passoa en een dekje eronder, maar dit zou echt niet alleen daardoor veroorzaakt moeten worden. Het wordt alleen erger, ipv beter. Deze week starten met schimmelbehandeling.
Afbeelding

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:57

Wat een leuke pony Quir.

Joyce, dat is wel #$%#$, boel gedoe, ook met dekens etc.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 18:28

He bah Joyce.
Clinic is van Carmen Mulrain.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:37

Joyce_ schreef:
Leuk Mirjam, bij wie? Ik heb een tijdje geleden ook zo'n clinic gereden, was echt enorm leerzaam!!

Inmiddels denk ik aan een schimmelinfectie.. Het was eerst echt onder het zadel, maar vanmiddag schrok ik me wezenloos over hoe het er nu uitziet. Ze wordt nu al weken gelongeerd met passoa en een dekje eronder, maar dit zou echt niet alleen daardoor veroorzaakt moeten worden. Het wordt alleen erger, ipv beter. Deze week starten met schimmelbehandeling.
[ [url=m/Oi6EvF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo dan! Heftig zeg, is't idd schimmel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:39

Ik zou het erg leuk vinden als je het filmpje zou plaatsen Mirjam. Niet dat ik je van tips oid zou kunnen voorzien, maar leer graag bij. En hoe kan dat beter dan met filmpjes met bijbehorend (positief en/of negatief) commentaar :-)

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:33

Weet niet of het schimmel is, maar het lijkt er wel enorm op. Nu alles behandelen inderdaad.. Één voordeel: als ze het 1x hebben gehad, schijnen ze er immuun voor te worden haha.

Leuk Mirjam, nooit van Carmen gehoord, vast andere regio, maar zo'n clinic is altijd boeiend. Net even wat meer feedback dan op een protocol en de mogelijkheid om de missers over te doen!

darkadia

Berichten: 5219
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:58

@joyce komen er kleine plukjes met korstjes af? Ziet er op foto ook wel beetje rainrot achtig uit...

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 09:30

Nee, geen korstjes.. ook niet echt duidelijk plukjes. Wel een beetje droge huidschilfers en de haren vallen gewoon uit, alsof het een schuurplekjes is. Rainrot heb ik nog nooit van gehoord! Ze staat niet (zonder deken) buiten, ook niet bezweet onder haar deken, dus weet niet of het te maken heeft met vocht, want dat is er dus nauwelijks..

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 12:41

Jaaaa bak was weer goed. Dus Zor mocht weer aan de bak. Geloof dat ik dat ronder instellen eindelijk door krijg. :D

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:33

Wat bedoel je dan met dat ronder instellen?

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:50

Euhhh even kijken hoe ik dat goed uit leg.
Zorro wil zich graag opdrukken, hals erop, kan zich dan ook strak majen in zijn lijf. Met het ronder vragen knikt hij er beter doorheen, loopt soepeler/losser door zijn lijf. Zijn hals moet wel mooi op lengte blijven en het is niet dat ik zijn kin op de borst zet, neusje blijft op de loodlijn.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 14:06

Joyce_ schreef:
Nee, geen korstjes.. ook niet echt duidelijk plukjes. Wel een beetje droge huidschilfers en de haren vallen gewoon uit, alsof het een schuurplekjes is. Rainrot heb ik nog nooit van gehoord! Ze staat niet (zonder deken) buiten, ook niet bezweet onder haar deken, dus weet niet of het te maken heeft met vocht, want dat is er dus nauwelijks..

Kan het ook een allergie zijn Joyce? Zit het alleen op de plaats waar het dekje ligt? Of ook elders op het lijf.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Leandra en 24 bezoekers