Volg je paard, 2018

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
cindyy_1993

Berichten: 434
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:17

Hier weer even een update!
De training gaat de laatste dagen echt súper fijn! Hopelijk blijft ie het zo goed oppakken en halen we misschien voor de zomer nog wel ons eerste winstpuntje in het Z1.. Helaas alleen de komende weken geen les; mijn instructie/stalbaas is vandaag bevallen dus die is er even tussenuit :)
Komende zondag weer even een sprongetje wagen! De vorige keer waren de net geverfde springbalken doodeng en ging hij zowaar meerdere keren op de rem, vooral voor die ene met zwarte strepen erop... Die vermijd ik nu maar even haha.
En mijn andere doel voor maart; een springzadel. De zoektocht loopt nog steeds. Hopelijk komt 27 maart de zadelmaker van het Drunens Ruiterhuis langs met wat 2e hands springzadels om te passen!

Mocht iemand hier nog een goede zadelmaker in omgeving Noord-Holland weten met goede betaalbare 2e hands zadels.. Dan hoor ik het graag, het lijkt een onmogelijke zoektocht :')

En als het goed is staat er in april iets heeeel leuks op de planning... Als alles doorgaat gaan wij namelijk 1 of 2 april voor de allereerste keer naar het strand!

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram


nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:14

nanoukkie schreef:
DOELEN VOOR FEBRUARI:
- min. 1 dressuurles
- min. 1 springles
- min. 2 keer buitenrijden
- meedoen aan een wedstrijd/oefenjumping
- oefenen met balkjes
- oefenen op het stilstaan tijdens het opstappen

Net springles gehad, ging goed! Zaterdag dressuurles en dan gaan we ook balkjes oefenen als het goed is. De maand ziet er tot nu toe goed uit. Wel moet ik gaan buitenrijden als ik dit twee keer wil doen, even wachten tot het wat droger is.

@Nissima; ja, hieraan moet de leerkracht mij zelfs herinneren tijdens de les 'wel ademhalen he'. :+

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 19:01

Wat is her stil hier!
Gisteren heb ik niets gedaan, en vandaag ben ik na een lange tijd weer in het bos gaan rijden. Het plan was een ontspannen/ intensieve galoptraining. Jammer genoeg was het niet zo een ontspannen ritje, omdat Eros overal spoken zag en de rem soms ver te zoeken was :+ Ik heb dan maar geprobeerd wat overgangen te rijden, en na een gecontroleerde galop heb ik hem uitgedraafd aan de lange teugel (ging redelijk) en daarna terug naar stal gestapt!

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 19:33

Ik ben even van de radar geweest haha, veel moeten werken en weinig met de paarden kunnen doen.
Duke staat wederom stil met mijt, zijn been helemaal open geschuurd.
Heb wel 1 jaardoel om af te strepen, zo even mijn post terug zoeken

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 19:34

Granoek schreef:
Doelen 2018:
- Met Dexter en Duke deelnemen aan een evenement waarvoor we gevraagd zijn. Ik ben altijd twijfelachtig met toezeggen omdat ik bijna altijd pech heb met personeel waardoor ik vaak last minute dingen moet afzeggen en dat haat ik, dus ik zeg eigenlijk bijna nooit toe op zo'n dingen :(
- Met Dexter en Duke naar de Shire & Clydesdale Show in Keulen
- Duke aan de hand meenemen tijdens een ritje met Dexter
- Dexter op B niveau krijgen, wat op de galop na probleemloos moet lukken. Maarja, die galop hé.
- Met Duke de beginselen van het grondwerk ontdekken



Ik heb ons ingeschreven voor het evenement, dat is aanstaande zondag dus yayy!
Moet Duke dus wel thuis laten denk ik, zijn been is volledig open geschuurd en het ziet er echt niet uit zo..

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:04

Ik lees nog wel mee maar heb niet veel tijd om te reageren. Volgens mij lig ik qua doelen redelijk op schema. Eind van de maand komt de update maar het gaat goed! Ben met Twix zelfs regelmatig aan het springen! 25 cm weliswaar, maar je moet ergens beginnen.

Goed bezig granoek! Hoop wel voor je dat het een indoor evenement is. Het word koud :brr:

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:06

Haha nou het is een outdoorevenement maar wij showen in een tent :D

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:07

Warm aankleden dan maar!

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak

rayoow

Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:26

Ik kom sowieso naar paasmarkt granoek!! Daarna toch een keer naar jou gezien ik daar zo vaak in de buurt ben :)

Pfff Mn ribben nog op en af pijn, en hoor net dat ik geen baan meer heb want alles is verkocht.
Met Zyan gaat wel goed elke dag lekker knuffelen

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:35

Oh fijn dan zie ik jou daar :D
Wat denk jij, ik wil Dexter niet 3x hetzelfde rondje op muziek onder het zadel laten doen dus dacht er aan om uitleg te geven over het ras en de keuringen en om hem dan keuringsklaar te maken en voor te brengen, met iemand die uitleg geeft in de micro. Dus manen vlechten met flights, staart vlechten etc..
Vinden mensen dat leuk om te zien?

xJennifx

Berichten: 1144
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 21:01

Hoi allemaal! Ik zou ook graag mee willen doen met doelen stellen en behalen om mezelf en paard wat meer uit te dagen.



Wat informatie:

Dicha - KWPN merrie (Johnson x Whinny Jackson) - dressuur M1 + 9 - 10 jaar

Ik heb haar sinds dat ze drie jaar was en we hebben nu ondertussen al drie jaar geen wedstrijden gereden wegens persoonlijke toestanden en buitenland studie, maar ik zou heel graag mijn laatste puntje in het M1 willen halen dit jaar! Maar ik kijk er zo tegenop om weer in die m1 te starten na drie jaar nul wedstrijdervaring.

Maar eerst wat doelen voor maart:
-Foto's laten maken van het rijden.
-Een keertje springen.
-Werken aan mijn houding.
-Een proefje oefenen
-Meer galop training

Nog een foto:




Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dicha v. Johnson
M1+9

rayoow

Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 01:12

Granoek schreef:
Oh fijn dan zie ik jou daar :D
Wat denk jij, ik wil Dexter niet 3x hetzelfde rondje op muziek onder het zadel laten doen dus dacht er aan om uitleg te geven over het ras en de keuringen en om hem dan keuringsklaar te maken en voor te brengen, met iemand die uitleg geeft in de micro. Dus manen vlechten met flights, staart vlechten etc..
Vinden mensen dat leuk om te zien?


Ik denk dat mensen dat zeker leuk gaan vinden!! Ben zelf ook heeull benieuwd naar Dexter :)

Welkom xJennifx

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 12:17

Hij is net gewassen :D
Afbeelding

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 16:47

Ik ga vandaag niet... De bak ligt er zo slecht bij dus om 20 km enkele rit te rijden om even te aaien is ook te gek :+

rayoow

Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 18:05

Ziet er goed uit granoek!! Hoelaat moet je morgen de 1ste x?

Alles hier is bevroren, Zyan staat weer dik ingepakt en net al terug binnen gezet. Ben zo stijf door die spieren en ribben en de kou :(

puppy1128

Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 19:42

Citaat:
Doelen voor dit jaar:
-Beginsel van longeren erop zetten. (Stap en ho, op de circel blijven)
-Buiten kilometers maken door erachter te lopen i.p.v ernaast met een touwtje.
-Veel kilometers maken met de fiets.
-Hulpen blijven bevestigen en verbeteren.
-In de zomer weer zwemmen in de zee.
-Oefenen met de barebackpad. Gewoon op zijn rug leggen, aangsingelen en wandelen.
-Als het lukt eind van het jaar een keer erop zitten, maar dit is geen doel die ik echt persé dit jaar wil doen.



Citaat:
Voor maart:
-Hoefjes laten doen en tandjes na laten kijken (eventueel behandelen).
-Doorgaan met het wandelen, langzamerhand ook weer andere routes pakken.
-Als het weer meezit een keertje fietsen.
-Paar keer 'longeren' (paar rondjes linksom, paar rondjes rechtsom stappen). Heb nu 2 keer de longeerlijn eraan gekoppeld en hij doet het vrij goed. Snapt alleen niet het nut ervan om steeds dezelfde rondjes te lopen.. Ik ben ook enorm blij dat ik commando 'links' en commando 'rechts' erop heb gezet voor ik ben begonnen met 'longeren'. :')


Gaat lekker deze maand! Tanden nagekeken en als het goed is worden ze rond de zomer/eind zomer gedaan. Wil nog wel door oefenen met longeren, nog 1 of 2 keer deze maand. En ik wandel natuurlijk lekker door met Elano. :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 19:51

rayoow schreef:
Ziet er goed uit granoek!! Hoelaat moet je morgen de 1ste x?

Alles hier is bevroren, Zyan staat weer dik ingepakt en net al terug binnen gezet. Ben zo stijf door die spieren en ribben en de kou :(

Ik moet om 11:55, 13:25 en 14:50 maar onder voorbehoud van wijzigingen haha

xDaim

Berichten: 261
Geregistreerd: 01-11-15
Woonplaats: in de stal.

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 20:56

Hoi allemaal! Ik lees al een tijdje mee in dit topic, en zou mij graag nu ook eens melden om mee te praten én mijn doelen bij te houden. :) Ik zal ons eerst even voorstellen.

Wie zijn wij?
Ik ben Demi, bijna 17 en mijn pony heet Emma. Emma is een Shetlander. Emma word 5 dagen in de week getraind (longe, dubbele longe, rechtrichten en mennen) en ons einddoel is volgend jaar ons wedstrijddebuut (maar voordat we zover zijn heb ik nog een hoop ‘tussendoelen’.) Hieronder een paar foto’s van mijn doerak.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik houd in mijn paarden Bullet Journal alles bij, inclusief doelen. Nu heb ik voor de maand maart deze doelen opgesteld;

Maart
- zonder andere paarden buiten mennen
- galop aan de longe bevestigt
- travers aan de hand helemaal bevestigt
- aan oogkleppen laten wennen (wij mennen tot nu toe zonder oogkleppen, maar merk dat ze het lastig vind om altijd haar focus bij mij te houden).

Ik hoop dat ik deze doelen kan afstrepen! :D

When you love what you have, you have everything you need.


rayoow

Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 12:41

Afbeelding
Afbeelding

Dexter is een reus :')

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:30

Rayoow wat is dexter toch gaaf!!!

Welkom xDaim!

Citaat:
doelen maart
- op buitenrit ( met mij of bijrijder )
- zadelmaker langs ( 16 maart )
- springlesje rijden

- oefenen met grondwerk
- vd: spaanse pas uitbreiden


Zadelmaker is vrijdag geweest, na het voorrijden was hij super verbaasd, zadel moest minimaal aangepast worden en hij dacht ook niet dat het zadel de schuurplekken veroorzaakt had.
Zadel weer lekker opgevuld en daarna was hij weer helemaal tevreden.

Morgen ga ik longeren en dit wil ik combinerenmet wat grondwerk ! :)

Absolem

Berichten: 2752
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:52

welkom demi!

Titus heeft iets onder de leden. Hij was maandag al niet fit dus een midweekje rust gegeven. En hij heeft sinds afgelopen donderdag dus een lichte verhoging. dus nu krijgt hij volgende week ook nog rust. Even aankijken hoe hij opknapt . :( :(

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

xDaim

Berichten: 261
Geregistreerd: 01-11-15
Woonplaats: in de stal.

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 16:55

Wat is Dexter gaaf zeg! <3

Dankjewel Nynkefleur. Fijn dat je zadel de schuurplekken niet heeft verzoorzaakt!

Bedankt Gwen1992. Arme Titus... :(:) Hopelijk knapt hij snel op!

When you love what you have, you have everything you need.

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:24

Ooooh foto's, thankyouuuu Rayooow superleuk!
Hij was zijn perfecte, slome, luie zelf de hele dag :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:27

Van mij ook wat foto’s dan :)
Baal nog steeds dat Duke niet mee kon, was een goede oefening geweest. Maar gezondheid gaat voor

Dexter was langzaam, sloom, niet vooruit te branden maar heuullll braaf. Het gewoonlijke dus haha
Had eigenlijk gehoopt dat de drukte en ballonnen een soort gaspedaal zouden creeeren maar het interesseerde hem allemaal vrij weinig :')
Zijn trademark centenbakje natuurlijk

Afbeelding

Zijn wel 100 kinderen komen aaien

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Felien_Kyra

Berichten: 2071
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Volg je paard, 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:33

Hellooo,


sorry ik heb t zo druk met studie en paarden dat ik me er telkens niet toe kan zetten om even te reageren op bokt, echt wel erg want zoveel werk is het niet :')

@nynkefleur, nouja aan de ene kant alleen maar goed dan toch dat t niet t zadel heeft kunnen zijn :)
@Gwen1992 aaah beterschapjes!
@Granouk dat lipje op die foto :') heerlijk! Ziet er ook echt heel relaxed uit. Fijn zo (: Kan me toch wel voorstellen dat je hoopte dat ie even net wat wakkerder ervan zou worden :') achja, beter dit dan dat ie "te" wakker zou zijn haha.

Hier gaat het allemaal even best wel mwah, Elaya is behandeld door de osteopaat een week of 2 geleden en nu is het zo dat ze heel erg moeite heeft met het weer oppakken, merk dat ze echt heel zoekende is in dr lichaam en dat is niet erg maar ook voor mezelf even wennen, nog nooit gemerkt dat ze er zoveel "last" nog van had. Daarnaast is het ook nog eens zo dat mevrouw last heeft van schimmel, sinds een week en nou voor degene die weten hoe besmettelijk het is, ze is dus niet het enige paard op stal.... dus dat is echt even vervelend want ze geven het zo door aan mekaar. Zou zondag wedstrijd hebben, maar ben maar niet gegaan, had t toen al wel 2 keer behandeld en er groeien alweer haren op de kale plekken maar ik denk dat er ook mensen waren geweest die het echt niet hadden kunnen waarderen.

Elaya


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, bora, frutsel05, Kimmej, Olikea, xdesix en 18 bezoekers