Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 08:39

Wauw wat groeit ook zij mooi uit! :) Mooi paard.

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:24

Heb even weer iedereen bij gelezen! Leuk dat iedereen zo goed aan het werk is *\o/*

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:07

Hi, mag ik me hier ook melden?
Sinds 2,5 week in het bezit van een bijna 3 jarige :D. Ze is wel nog heel erg puppy. Zal eind april/begin mei zadelmak gemaakt worden, misschien ff wat doorgereden worden en dan weer alleen de wei op zodat ze hopelijk goed gaat doorgroeien.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:59

@apple, ah hopen dat hij nog door groeit. Maar het blijft een grote lieverd gelukkig! Zo braaf op verplaatsing, dat zie ik de mijne nog niet gelijk doen :+

@nynkster zooo dat ziet er al goed uit! Remmen is nog wel heel belangrijk ja, maar komt vast goed!

@AnetteFlame, laat jij dit regelmatig doen? Ik zit ook te denken om het toch eens te laten doen zo een behandeling. Zeker omdat ze vorige keren onder het zadel paar keer heftig heeft gebokt. Ben altijd bang dat er toch iets fysiek is, maar ze is helemaal klinisch gekeurd en ze geeft totaal geen reactie bij druk op de rug,... En vorige eigenaar had er een fysio bij en dat was allemaal oke..

@Murosch! Die ziet er al leuk uit! Maar toch nog beetje verscholen puppy hoor haha, wel speciaal kleurtje beetje donkere vos ofzo? Volgens mij in zomervacht heel mooi!

@Pattypaard, tuurlijk! Welkom! Heb je een foto ben heel benieuwd? :D wel leuke manier van aanpakken zo lekker rustig aan.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:02

Zo even bij gelezen, na callista haar mollestratie van haar halster had ik een nieuwe reserve gaan halen, aangezien ik de vorige had moeten gebruiken. Had een super mooi anky halster gekocht in een cob, maar is toch weer net te klein. De neusriem komt te hoog en hij zit aan de kaken veel te strak. Echt jammer! Hij kostte maar 20 euro in de aanbieding maar hij moet dus weer terug.. Ze hadden nog wel vanalles voor 10 euro in de aanbieding beetje lelijke halsters maar zal toch zo iets worden nu.

Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:11

Annetteflame : ja dat gevoel kreeg ik ook wat ja. Ik kon hem aaien en doen maar kan verder niks ermee helaas. Zaterdag ga ik bij een andere hengst kijken :) Deze is wel beschikbaar gelukkig, maar heb nog weinig van hem gezien dus ben erg benieuwd!

Murosch : Wat is ze al volwassen aan het worden! ik vind die ruggen altijd zo gek bij die groningers (zeker niet vervelend bedoeld!). Als je welsh ruggetjes gewent bent kijk je er snel gek tegenaan. op naar het mooie weer!
Misschien kom ik je nog wel eens tegen in de omgeving!

Apple : hmm hoe groot zou hij moeten worden? 1.50 dan? vind 1.40 niet heeeel klein. Fjordjes zijn gelukkig wel vaak lekker breed :)

Pattypard : welkom! vertel eens over je paardje :)

K_M : Jammer zeg! Ik ben zelf erg weg van de eskadron halsters :) kosten 24 euro volgens mij, wel redelijk aan de prijs maar wel mooi en sterk

Ik heb vandaag weer gemend! Moest mezelf er even toe zetten ivm de regen hier de hele dag. Eerst beetje regen maar toen we echt bezig gingen was het gelukkig droog met een zonnetje!
Lina was eerst beetje mal met longeren en wat rillerig bij het inspannen. Maar zodra de lamoen in de lichtogen zit is het ook allemaal weer goed. Toen lekker aan het stappen gegaan en op gegeven moment bood ze een drafje aan. Dus later in draf gezet en een klein stukje gefilmd!

Toen ik zelf de teugels weer in 2 handen nam ging ze braaf ontspannen draven, braaf beest <3 <3


k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:14

Aaah echt topknollie! Ziet er leuk uit zo. Ben je wel alleen nu dan? Lijkt me wel eng maar zolang het goed gaat!

Grappig dat je dat zegt van die eskadron halsters, degene die ze gesloopt heeft was een eskadron, haha. Maar wel echt heel goede halsters verder idd. Heb liever dat ze kapot springen als ze vast hangt dan dat ze echt niet kapot gaan en ze zichzelf daardoor bezeerd.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 21:18

Ja alleen werkt toch het beste met haar. Als er teveel mensen zijn of teveel gepraat wordt is ze er niet meer bij met haar hoofd. En hebben zoveel ''voorwerk'' gedaan dat ze veel dingen wel al kent. En alles stapje voor stapje.

Ze schrok ook even vandaag. Hond kwam ineens buiten wild te blaffen. 1 sprongetje naar voren en toen ik ho zei stond ze weer stil en was het klaar. Dus krijg steeds meer vertrouwen. Er zijn natuurlijk wel mensen aanwezig in het huis waar ze nu in stalling staan. Die kunnen altijd ingrijpen als het moet, maar tot nu toe red ik het eigenlijk prima alleen :)

Ja is zeker zo! als ze niet stuk gaan is het ook niet goed...

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:51

Knappe Veronia!

Welkom Pattypaard! Foto's?

Km ik ga liever te vaak met m naar de fysio dan andersom
Hij heeft in 2016 een half jaar moeten revalideren na een trap van een ander paard. Gelijk na revalidatie heb ik contact op genomen met een fysio die ook osteo is, gewoon om ervoor te zorgen dat na dat heftige half jaar hij iig er geen blokkades aan over hield.
En dan nu januari 2018, wat eigenlijk gepland stond voor november 2017, gewoon als voorbereiding op het beleren. Beleeen is al zwaar genoeg en ik wou dan niet dat hij dan ook nog lichamelijk ergens last van. Nu had hij in okt-nov ook weer 3 weken op te klinkek gestaan vanwege een beenwond. En door onbelasten van dat been kon hij mogelijk andere benen overbelasten. Nou viel het mee maar zeker met beleren wil ik gewoon geen risico nemen. En ja nu kreeg hij na de behandeling last van zn rug (vooral met poetsen, niet per se met longeren) dus laat ik dat liever nu checken voor ik er echt op zit. Sorry heel verhaal :P

Nynkster ben benieuwd naar de andere hengst dan!
Lina pakt dat mennen zo goed op! Alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Mag je trots op zijn gezien je dit zelf voor elkaar hebt gekregen!!

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 00:02

Nina gaat zaterdag naar noord holland om beleerd te worden :D

Heb echt heel veel zin om haar straks te mogen rijden. Haar moeder was mijn 1e eigen pony en met haar was het altijd een droom.

Nina is van juni 2013 dus niet echt piepjong meer, maar dat is ook bewust, want met 3 jaar was ze nog echt heel erg puppy en naar mijn mening nog lang niet klaar om beleerd te worden. Ik heb haar toen laat in het jaar laten dekken zodat ze ruim 4 jaar zou zijn met haar 1e veulen. Zoals ik had gehoopt is het moederschap heel goed geweest voor haar en is ze heel wat volwassener geworden. Nu is ze dus echt wel klaar voor de stap om beleerd te worden. :D

Ze is nog nooit van huis geweest en paar jaar terug toen ze een paar weilanden verderop mocht staan, kwam ze gewoon zelf terug :oo
Dus ik vind het wel spannend voor haar.
Ze heeft ook nog wat moeite met de trailer, dus ik neem mijn andere merrie mee zodat ze daar steun aan heeft.

Ik gok dat ze toch wel 2 a 3 maandjes nodig zal hebben, gezien Nina best een beetje hyper is. Dus ik heb zelf na mijn operatie nog even tijd om weer een beetje in vorm te komen voor ze weer thuis komt.
En dan komende zomer heerlijk buiten rijden en misschien ook ons 1e wedstrijdje :D


Nina:

Afbeelding

Afbeelding

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 07:14

Knap dier Faline! Slimme keuze om haar dan te laten dekken. Was ze sowieso als fokmerrie bedoeld? Of was het meer van ik moet toch wachten dus een mooie bijkomstigheid dan :)
Mijn vorige paard is ook met 5 jaar ingereden. Voordeel is wel dat je meteen door kan!

Oeh jij hebt al veel meegemaakt/pech gehad met je jonkie dan Annette! Top dat je zo goed met de osteo en fysio bezig bent. Ik zou dan voordat er iemand op gaat toch ook wel wat uit willen sluiten idd. Alleen al voor je eigen gemoedstoestand. 

Wat leuk dat je ment Nynkster! Kan me voorstellen dat je jezelf ertoe moest zetten met dit weer haha. Fijn dat ze zo braaf is! En toch een fijn idee dat er iemand op het terrein is als je alleen bezig bent.

Mijn puppy heet Krisje B en is een Everdale x Wizzerd WV x Wolfgang. Ze is geboren bij mijn overbuurman die tegenover ons een manege had en voor de hobby wat erbij fokte. De manege is in januari verkocht en toen moesten de paarden ook weg. Toch wel nieuwsgierig... Na 2 jaar geen paard gehad te hebben ben ik toch maar ff gaan kijken en 1 dag later was ze van mij :D.
Ze kon nog helemaal niks, alleen op de wei gestaan met een vriendje.
Inmiddels wat meer in de hand geweest en vorig weekend voor het eerst gepoetst, dekje op gedaan en longeersingel om gehad. Super trots op haar! Ze was echt heel braaf!
Tis wel een karaktertje maar een dappere dodo en een knuffelaar.

Ze staat nu nog aan de overkant bij de nieuwe buren. We laten een stal zetten in onze tuin en langs ons huis heb ik nog een grote wei bij kunnen pachten. Ideaal zon jonkie aan huis :D. Samen met de jaarling van een vriendin. Daar is ze al dikke maatjes mee.
Dit weekend hopelijk de wei afrasteren en maandag komen ze het hekwerk bij ons eigen kleine weitje zetten. Kunnen ze hopelijk dan of dinsdag naar ons.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 07:57

Welkom faline! Altijd eng als ze weg gaan haha. Daar gaat je kindje dan . Heb je al wat voor werk gedaan? Longeren enz?

Nynke zo knap <3 en lekker rustig aan. Toppie. Komt wel goed met jullie!!

Oo wat balen km. Anky halsters zijn altijd zo fijn!

Welkom pattypaard! Altijd leuk als je ze zo wild krijgt vind ik. Dan heb je echt iets om naar toe te werken. Mooi paard hoor!! Maar wel erg baby nog

Claudia. Dat is niet vaak , 3 keer :wow: nahja gelukkig is het bijna lente!! Dat geloof ik wel!! Nog maar een maandje en dan rij je er mee weg! Ze wordt echt knap

Sbravour ohh okee. Een vervelende misstap misschien?

Dankje annetteflame! Succes met de fysio!

Hier gister weer dagje vrij. Lekker kalm. Ze word wel echt bespierd zeg!
Afbeelding
Lekker zand bekkie :')
Afbeelding
Oh en ze is goed in volgen. Het is bijna stalk gedrag!

Van de fysio van mijn vorige pony een gratis mega horse gekregen. Dat is een extra supplement voor een juiste spieropbouw. Blij mee! Vandaag hopelijk weer even inspannen :) morgen weer rijden

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:21

@Murosch; Lekker dat de paarden weer naar buiten konden! Vreselijk he als ze binnen moeten blijven.
Ik vind haar er ook echt goed uitzien. Het echt puppy begint er wat vanaf te gaan ik denk dat als je gaat rijden ze snel zal ogen ‘echt’ rijpaard :D
@Sbravour; Wat fijn dat er verbetering in zit! Ik duim voor je dat het allemaal meeviel en dat je snel lekker aan de slag kunt.
@Tineke; Leuke foto’s! Wat is hij toch knap. Ziet er goed uit.
@Km; Oeps :') Balen. Ik laat Lars ook niet alleen met spullen want die gaat zéker slopen. En jammer van je halster.. Net te klein inderdaad -O-
@Zoe; Haha ja mijn balans is wel redelijk door alle yoga gelukkig :D Wat loopt je paard heerlijk ontspannen aan de longe :j
@Annetteflame; Succes met de fysio vandaag! Hopen dat het gaat schelen :)
@Nynkster; Wat goed! En ook zo lekker ontspannen.. Koppie mooi laag. +:)+
@Kabayo; Leuk dat je weer gaat rijden! Maak je weer een filmpje ofzo? :D Ik ben benieuwd.
Zilver heeft het maar druk deze maand :D

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:25

Ik moest gister toch wel even slikken. Ik had een eczeemdeken besteld voor Lars. Was toch wel ff een dingetje om mijn eigen babypaard te zien lopen met zon deken. Ik wilde zo graag een gezond paard deze keer (Ik heb best wel veel pech gehad de afgelopen jaren met paarden, lang verhaal). Ook gewoon voor hem zelf.. Nouja goed, ik hoop dat het hem verlichting gaat brengen. :(:)

Afbeelding

Ik heb hem ook even goed nagemeten van de week en hij is precies 1.35
Omdat hij zo mak was heb ik besloten dat ik er dit weekeind voor het eerst op ga, verdere oefening gaat voor hem niet echt uitmaken denk ik. Hij is er klaar voor. En ik wil zelf ook graag zien hoe het staat met mij erop. Als het echt geen gezicht is weet ik zeker dat ik de zoektocht voor 1 erbij doorzet. Ik hoop dan op jullie eerlijke feedback. :o
Heb nu al zin in morgen :):)

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:36

Annette : ik ga bij Twistehoeves (G) Rhydaman kijken. Lina vind in de trailer niet echt chill, dus wilde eigenlijk in het noorden kijken of er een geschikte hengst was. Stal oldenzijl heeft alleen maar schimmels dus dat wordt hem sowieso niet, ik heb echt een bloedjehekel een schimmel voor mezelf dan :o
Deze staat in friesland dus is iets meer dan een uurtje vanaf hier :)
Afbeelding
Afbeelding
Ik zie altijd weinig van deze hengst dus vandaar dat ik eerst even lekker ga kijken :)

Faline : wat spannend zeg!!! wat voor operatie moet je ondergaan?
Nina is echt een knappe dame, dat gaat er vast goed uitzien onder het zadel!!!

Patty : knap paardje heb je daar! echt nog een puppy hahaha, wat is de planning? Ga je haar zelf beleren of laat je het doen?

Elina : Zilver is strak in pak 8-) 8-) Ben benieuwd of dat supplement helpt!

Hier onverwachts vrij van school, dus lina vanmiddag maar even inspannen weer als het droog is :) Morgen bij het mennen in sonnega kijken, even de kunst afkijken <<)

Apple : Wat naar zeg! maar als het verlichting geeft zou dat wel een uitkomst voor hem zijn.. Hopen dat het meevalt! 135 is idd niet heel erg aan de maat, maar misschien groeit hij nog wel een lekker stukje door :j En spannend zeg! ben erg benieuwd hoe het staat! Hoe lang ben je zelf?

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:48

Ik ben zelf 168. Gelukkig ook niet echt groot. Ben wel wat steviger dus ben ook al een paar weken bezig met afvallen. (Was sowieso geen slecht idee :D ) Nu bijn 4 kilo kwijt en zit dan op 70 kg. Ik wil naar de 65.

Muronia

Berichten: 19546
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:32

SBravour dank je wel :D

Pattypaard welkom en wat zie ik nou, je hebt een paard in de perfecte kleur! Wat leuk, nog een zweetvosje.

k_m dank je, ja Groningers zijn laatbloeiers, dus ze zal zeker nog wel gaan uitzwaren. Ik denk dat er in de hoogte nu niet veel meer bij gaat komen. Ze zal nu zo'n 1.66-1.67 zijn denk ik. Het ene seizoen is ze wat donkerder dan het andere. Ach, halsters.. voor je het weet zit ie onder het zand en modder en is de mooie kleur toch niet meer zo goed te zien. Veroon had een hele mooie knalblauwe met blingbling. Nu is hij zandkleurig en dof haha.

Wat super Nynkster!! Ik krijg zo'n zin om aan het werk te gaan met Veroon als ik jou en Kabayo zo actief bezig zie. En ze doen het zo braaf ook. We komen elkaar vast wel tegen! En anders kom ik een keer foto's maken als jij met Lina bezig bent en jij bij mij als ik met Veroon bezig ben, ook leuk :). Groningers een rare rug? Ik zie dat niet zo, je bedoelt dat de achterhand niet zo schuin loopt ofzo?

Thnx AnnetteFlame

Faline wat is Nina een beauty zeg!!

Kabayo jeetje ja je ziet haar nu al veranderen in haar bespiering, wat gaat dat snel!

Dank je xApple, ik kan me goed voorstellen dat dat even slikken is. Maar als hij zich goed voelt met die deken en er daardoor een stuk minder last van heeft, dan is het voor een goed doel. Qua maat zul je denk ik prima op hem passen. Mijn rijpaard (moeder van Veroon) hebben we vroeger ook zelf gefokt en zij bleef ook te klein voor mij eigenlijk. Ze is maar 1.61 en ik ben 1.80. Uiteindelijk vond ik toch onze vriendschap belangrijker dan het plaatje en daar heb ik nooit spijt van gehad.

Knap hengstje Nynkster!

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:53

Claudia ja gaat zeker snel!!

Mooie hengst Nynke <3 ik hoop dat ik verschil merk met het supplement :) lekker mennen straks!

Xapple ziet er altijd zo sneu uit ja... hoop dat het voor hem helpt! Wat leuk!! Veel plezier morgen
Ja ik mijn vriend wil vast wel even filmen hihi

Vandaag voor het eerst zelf gement! Zoooo trots :D en zo super braaf!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:20

Wat gaaf zeg. Wat is ze toch braaf. <3
Heb je een beetje in je hoofd hoeveel en wat je gaat doen de aankomende tijd?

Muronia

Berichten: 19546
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:23

Mooi Kabayo, wat zul je trots zijn!!

*zal ik toch vanmiddag Veroon al eens weer aan de longe doen...? hmmmm*

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:29

Waarom niet?

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:30

xApple schreef:
Wat gaaf zeg. Wat is ze toch braaf. <3
Heb je een beetje in je hoofd hoeveel en wat je gaat doen de aankomende tijd?

Als ze straks weer thuis is 2 dagen longeren/lange lijnen en 1 keer rijden. Rijden maar 10/15 minuten. Longeren 20. Mennen word hem thuis nog niet want ben mijn wagen aan het opknappen. Dus wil het goed bevestigd hebben voor ze weer mee gaat. Dan kan ik haar over een paar maand zo weer inspannen :)

Dankje Claudia ! Ben ik zeker.
Jaa gewoon doen!

Muronia

Berichten: 19546
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:37

Ja ik weet niet, na zo'n pauze-periode moet ik weer een soort beginnetje maken op de één of andere manier.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:40

Haha ja dat snap ik.. Dat had ik ook na de kou toen ik 2 weken niets had gedaan.
Jij hebt ze ook thuis toch? Dan is bij mij de drempel ook ff groter, omdat ik niet echt naar stal ga.. Ik ben er altijd al :+ Als je echt naar stal rijdt is dat meer voor de hand liggend denk ik.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 15:14

Krisje was ik inderdaad al eens op bokt tegen gekomen, prachtig paard!

En die van jou is ook zo braaf kabayo! Heerlijk is dat als ze zo down to earth zijn. :J

Met Nina inderdaad al veel grondwerk gedaan het afgelopen jaar, dus ze kent ook al het een en ander. Dat zal sowieso goed van pas komen bij het beleren.

@pattypaard ik wilde sowieso veulens van Nina en het was inderdaad een hele mooie invulling van de tijd tot ze beleerd kon worden. Met mijn andere jonge merrie doe ik het precies zo :D Die wordt dit jaar 4 en krijgt ook haar 1e veulen en dan daarna beleren.
Vind het veel fijner als ze al wat ouder zijn, ze zijn een stuk volwassener en je kan ook meteen al wat meer met ze doen. :j

Heb zelf 2 weken geleden een gastric bypass gehad waarvan ik nu aan het herstellen ben. En dan kan ik straks, hopelijk heel wat kilo's lichter en goed in vorm op mijn ponys stappen. :D