[VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-18 21:17

x__danii schreef:
Ik kom volgen :). Heb totaal geen verstand van western, maar ik was altijd erg fan van Mea (volgde jullie op HPS), en Grace is ook heel knap :D!


Wat leuk nog oude bekenden van HPS :D Gezellig dat je komt volgen :)


xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-18 21:18

Jammer dat jullie niet bij elkaar in de buurt wonen dames! Was inderdaad wel leuk geweest als jullie samen waren gaan lessen :D

En dan vanaf mij ook even een updateje ;)

Grace gaat nog steeds ontzettend fijn! Afgelopen zondag zijn we op wedstrijd geweest en ondanks dat we in een snelle volte bijna op de jury inreden (ik vond naar rechts, Grace vond links..) en dus changementjes om de pas lieten zien, heb ik weer heerlijk getraind! Helaas werkte dat wel wat door in de score's, tja is ook gewoon niet handig :+ Uiteindelijk een 65,5 dus nieteens zo slecht maar ik ben eigenlijk zelf gewoon happy met hoe t ging :Y) Ik kon de rust tussen mn spins brengen en deze ook weer op de rundowns terugkrijgen waardoor het opbouwen daarin erg fijn ging!

Een stukje rustige volte:


En een spin tijdens het loswerken:


Vanmorgen vroeg Grace zonder hoofdstel gereden, even een lekker gevoel van vrijheid en wat anders als aan het werk in de bak. Mn stalgenootjes hadden dat alleen nog niet eerder meegemaakt dus ik had opeens bekijks :')

Afbeelding

Heel wild paard :Y) Ik kan werkelijk alles gewoon met dr zonder hoofdstel, dat geeft zo'n geweldig gevoel :D

Daarna ben ik even vreemd gegaan *D *D Puur om zelf ook meer te leren even naar mn instructeur gereden, hij geeft sinds kort ook les aan mensen zonder eigen paard op 1 van zijn paarden, ook mensen die geen western-ervaring hebben. En omdat het toch dichtbij is (15 min met de auto) dacht ik, dat doe ik even :D



Leuk om eens een andere reiner onder je kont te hebben, heb er flink wat van geleerd, ook omdat de knopjes toch net even anders zitten.

Toen ik daarna weer terug op stal kwam vond Grace me heeeel erg lief, weet niet of ze iets rook ofzo, maar ze kwam helemaal knuffelen en hinnikte een paar keer en keek zelfs met dr hoofd uit dr buitenluik toen ik in de auto weg reed :Y) Gek paard :+ Morgen mag ze ook weer serieus aan de bak :D

Volgende week zaterdag mag Grace ook weer mee op les, die week daarna gaan we op show in Grathem *\o/* *\o/*

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-18 12:22

Dankje :D Ja dat spinnen vind ze helemaal geweldig, ik hoef 1x mn buitenbeen aan te leggen en weg is ze, verder zit ik er maar 'op' XD

Zonder hoofdstel is inderdaad heerlijk, iets wat je denk ik gewoon een xtje moet proberen haha ;) Makkelijk praten zo.. ik had t toen ik nog dressuurmatig reed noooit maar dan ook nooit gedaan :)) :))

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-18 20:26

Ja vertrouwen en normaal mogen rijden is t belangrijkste :D Komt vast helemaal goed :D :D



Een fototje van van de week, lekkere (glim)billies :D
Afbeelding

En toen was het ijs en ijskoud, dan is het blijkbaar op mijn nieuwe stal de normaalste zaak dat je je paard in het land mag zetten, Grace vond het heerlijk en heeft zich nieteens verroerd in het land (leuk dat je springschoenen om doet... xD)
Afbeelding

Afbeelding


Van de week tijdens het longeren :D

Afbeelding


Vandaag een superfijne les gereden, de beste tot nu toe, het stoppen ging goed, de voltes gingen goed, het spinnen ging supergoed. Naja gewoon echt trots op mn paard :D

Foto's volgen nog, had een vriendin mee met dr camera en die heeft volgens mij echt gave foto's gemaakt!
Wel stiekem al bij dr gespiekt natuurlijk ;)

Afbeelding

Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-18 12:29

Zitten doet ze wel haha, ik ben alleen soms nog onzeker in mn hoofd en ga dan alvast naar de stop toedenken. Wat dan weer resulteert in een mindere stop :Y) Achja dat komt met de tijd wel weer gok ik :)

Dankjullie voor alle leuke reacties :D

Helaas geen land-pret vandaag, want het is allemaal weer ontdooit. Dus vanmorgen om 8 uur stond ze al lekker in de paddock, om kwart voor 9 met een stalgenootje allemaal balken in de bak gelegd, ondanks dat het allemaal dressuur/springruiters zijn vinden ze het ontzettend leuk om de trail eens uit te proberen :D

Dus een verhoogd vierkant neergelegd, een L, en stap draf en galop balken. Ondanks dat het vierkant opeens hoger was volgens Grace, dus dan til je je benen tot je neus op, of helemaal niet op. Maar het ging ontzettend goed *\o/* Binnenkort ook maar eens de trail onder het zadel mee gaan starten op mn niveau, zal vast moeilijk zijn voor dr, maar als ze zo door gaat doet ze dit over een paar maanden met 2 vingers in dr neus *\o/*

En daarna begon het zonnetje te schijnen, stond de wind niet vol op dr stal, dus heb ik lekker dr luik open gezet. Wat natuurlijk veel interessanter is als je eten o.i.d. :+

Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-18 12:53

Emita schreef:
Leuk hoor Wieneke!! Ik wil wel een keertje komen kijken bij een wedstrijd van je, lijkt me leuk om Grace in het echt te zien :D

Dankjewel!

Je bent van harte welkom ik heb nog niet heel veel gepland staan, met verhuizing en al eerst even kijken wat er lukt ;) Aankomende zaterdag ben ik in Grathem aanwezig en op 11 maart in Woubrugge :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-18 20:26

Leuk leuk :D Zou super zijn als jullie langs komen *\o/* hoe meer mensen hoe gezelliger t is *\o/*

Ik start 11 maart:
- L2 In hand trail
- L1 In hand trail
(?)- L2 Trail
- L2 Horsemanship
- L2 Reining
- L1 Reining

L2/L1 trail is nog even een vraagteken, misschien schrijf ik die bij, maar eerst even t pattern bekijken en kijken hoe ze de trail onder de man verder oppakt, zou niet willen dat ik dit fijne en relaxte nu verpest ;)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-18 15:57

Succes vandaag *\o/* *\o/*

Vandaag een 68,5 gereden en daarmee een derde plek gehaald bij de showtime charity reining show in Grahem :D Was voor mij niet het belangrijkste, ik heb heerlijk kunnen rijden en heb ook daadwerkelijk echt aan dingen kunnen denken behalve m'n proef, en Grace was heerlijk, heb dr niet hoeven corrigeren! :) Dus ik was eigenlijk al blij voordat ik mn punten hoorde, maar dit is natuurlijk wel extra leuk :D

Afbeelding

Moeders heeft nog wat beeldjes gemaakt met dr telefoon :)
Foto's van de fotograaf zullen nog wel komen :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-18 07:38

Bedankt dames :D

Na t zien van mn scoresheet ook erg tevreden, op de stops -0,5 (gok door het eruit lopen op t einde, ze moet daar nog net wat sterker in worden, want mevrouw wil zo graag onwijs hard dat ze t dan in dr stops op t einde niet meer bol kan werken, nog meer spieren kweken maar :D) na overal nulletjes, en dat bij deze jury had ik niet zien aankomen.

Vooraf riep ik 'nou we gaan voor de foto's en een rondje rijden' :Y) :Y) Moet ik vaker roepen dus :')

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 07:28

De rest & een topicje komt nog :D Maar deze even snel met jullie delen :)


Afbeelding

Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 20:10

Dankjullie voor alle leuke en enthousiaste reacties :D *\o/*


b0hemian schreef:
Wat leuk om jullie proces zo te kunnen volgen en wat een gaaf paard is Grace zeg <3
Las ik nou dat je alleen maar dressuur en springruiters op stal hebt? Hoe doe je dat met lessen etc? En train je reining ergens anders of heb je een geschikte bak ter plekke?


Dankjewel! Klopt, ik heb zelf alleen agterbergbodems op stal :) Het spinnen en stoppen doe ik alleen maar tijdens les en wedstrijd :) Voor je volte's en je rechte lijnen is iedere bak natuurlijk prima, zelfde geld voor het inbuigen en alles wat er verder bij komt kijken. :D Ik mis het ook niet moet ik eerlijk zeggen, als ik een bak met reiningbodem op locatie zou hebben zou ik iedere dag spinnen en stoppen en t niet kunnen laten, en dat zou voor Grace niet al te best zijn, en ik wil natuurlijk wel graag dat ze 30 wordt ofzo :D


xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-18 06:09

Emita schreef:
Hoevaak les je gemiddeld? Want ik wil mijn toekomstige paardje ook graag dichtbij huis hebben en hier is ook geen reining bak (wel op 20 min afstand wat dan met de trailer zou kunnen) :D maar hoe vaak ga je dan naar zo’n stal met goede bodem?

Hmm dat verschilt momenteel heel erg omdat ik zelf een huis aan het opknappen ben en dat natuurlijk financieel wel allemaal moet passen. 1x in de maand is t streven :)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-18 16:01

Hier gaat het z'n gangetje, Grace heeft afgelopen woensdag gek gedaan in het land, ze liep verder top maar beetje rare dikke warme bult op d'r achterbeen.

Dus veearts erbij, gaf aan dat het een verrekking van de strekpees was. Nu 4 dagen later, geen verdikking/warmte meer, ik heb vandaag voor het eerst weer een rustig drafje meegenomen en verder nog even 2x per dag stappen.

Blij dat het vooralsnog met een sisser af lijkt te lopen, voortaan dan maar aan de hand grazen in de winter. Normaal zet ze geen stap in t land maarja als er 5 paarden gaan keten in de omliggende landen gaat ze natuurlijk even mee doen... ;)

Ik kreeg vanmorgen deze foto nog toegestuurd van een shoot van een paar maanden terug :D Knap knol :D

Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-18 16:50

En de patterns voor 11 maart zijn bekend :D

We hebben weer wat te oefenen ;)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-18 20:42

Ja is inderdaad even schrikken, en nu iedere dag hopen dat ze dit zo vast gaat houden. Het is vandaag niet warm of dik geweest :D

Klopt inderdaad, de 11e ben ik aanwezig :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-18 21:19

Met het kijken bedoel je?

Vaak is het in Woubrugge idd of in de kantine, of langs de binnenbak, of in de binnenbak (stukje afgezet voor alles behalve reining). :)

Zou gezellig zijn als je komt! :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-18 20:32

Ah jammer Emma!

Langs de bak in t voorste en achterste stuk kan bij mijn weten altijd dus dat zou gezellig zijn Melissa! :D Nee geen idee, de in hand trail zal ergens rond half 10 zijn, de reining ergens rond 6 uur gok ik xD We hebben een stal dus ik zal de hele dag wel rondlopen :P


Grace dr beentje is vandaag al de hele dag dun en koel :D
Dus na vanmorgen even aan de longe, want was mijn beredenering, dan is ze vast braaf. Nou ze heeft dusdanige sprongen uitgehaald dat ze dat NOOOIT onder t zadel mag gaan doen xD

Dus ik hield vanmiddag en vanavond wel even mn hart vast, met het idee dat het vast wel opgelopen zou zijn.
Maaaaar er was helemaal niks te zien :D Dus ze heeft vanavond nog even lekker los gestaan :) Helemaal happy wordt ze daarvan, Grace kan dan echt zo'n 'glimlachje' op dr mond hebben xD Lastig uit te leggen maar wel leuk om te zien *\o/*


xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-18 08:04

s_v schreef:
Wat goed dat dr been niet meer gezwollen is! Als ze zo'n gekke sprongen maakt, heeft ze vast ook geen pijn meer :)
En wat schattig dat ze zo gaat rollen nu, de paddock ligt er nog lekker los en mul bij daar, geen last van de vorst?


Pijn had ze gelukkig helemaal niet, ook volgens de DA, mevrouwtje liep gewoon goed op t harde in stap en in draf. Maarja de quarter van mn moeder en mij die liep 100% regelmatig met 2 rot gebroken griffelbeentjes (na een paar weken zijn we maar gaan scannen omdat t dik bleef..).
Je kan je indenken hoe ze de afgelopen dagen naast me heeft gelopen _/-\o_ *\%/* van paard wat continue in t werk staat naar paard wat braaf mee moet lopen 3x per dag een paar minuutjes en dan ook nog niet eens zo goed snapt waarom, ieder blaadje was gelijk leuk natuurlijk en ieder rondje op de paddock aflopen want we gaan nu vast los :)) :')

Ja de paddock is hier helemaal drooggehaald op het moment dat er vorst aan kwam, daardoor istie nu vanmorgen wat hard maar zodra de zon er een paar uurtjes op heeft gestaan istie goed. Longeercirkel (ligt ernaast) is ook nog steeds helemaal goed. De buitenbak bovenste laag ook, daaronder inmiddels niet meer haha :P Wel last van vorst hoor, t is hier op t moment -7 :brr: :brr:
Ik woon en paard staat flink in the middle of nowhere xD Eromheen alleen maar akkers en t dichtstbijzijnde huis is een kilometer verder :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-18 18:11

Afbeelding


Grace voelt zich weer uitmuntend, vandaag lekker afgesloten zonder hoofdstel, ondanks de wind was ze ontzettend braaf. Vanmorgen weer lekker een uur in het land gestaan, ik hou dr goed in de gaten maar om dr nou vast te gaan houden terwijl ze geen voetje verzet vind ik onzin dus ik kijk van achter t raampje :Y)


Ook dit vind ze helemaal niet erg... met los staan nu een dubbele deken op ivm de ijzige wind, op stal heeft ze dr 500 grammetjes op ;)

Wait for it...



xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-18 14:00

Ja t is echt een grapjurk wat dat betreft xD Nee ze staat op stal met zowel aan de binnen als buitenkant een groot luik waar ze lekker door naar buiten kan kijken :D Ze komt nu t zo vriest 1,5 uur per dag in het land en 1 uur per dag in de paddock :D

Dan vind ze t ook heerlijk om met een glimlachje op dr mond in t zonnetje te staan met dr hoofd naar buiten :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-18 14:03

En dan ligt er sneeuw vanmorgen...

Dat betekent dus de camera uit t stof halen ergens uit een verhuisdoos op zolder enn naar stal, paardenvoeten insmeren met vet en even snel spelen! :D

De ondergrond was hard dus ze mocht het land in, wat inhield dat er dus een gave achtergrond was :D En Grace? Die wilde alleen maar spelen maar was wel voorzichtig *\o/*

Naderhand had ze een paar klontjes, maar ik had mn hoevenkrabber in mn zak dus die waren er zo uit :D


Afbeelding

Afbeelding


xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-18 07:58

namiro schreef:
Succes met de wedstrijd morgen! Dacht kom langs maar de griep komt aankloppen.. even kijken hoe ik mezelf voel


Haha thanks voor t doorgeven van de griep, nu weer voor t eerst sinds zaterdag achter m'n laptop :Y) Iets met bijna 41 graden koorts en verplicht op bed :+ Ook helaas geen show gereden, nou had dat vrijdag de reden dag Grace ik gok met spelen gek heeft gedaan dus die heeft een plekje bij dr kogel zitten, en dan kan ik niet echt een stop van dr verwachten, laat staan op dit niveau.. dus jammer maar helaas, paard gaat voor :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-18 07:45

Ja ach, mevrouwtje is natuurlijk nogal van t spelen, maar om dr nou helemaal in te pakken in een paddock gaat me wat ver :P Iets met ook lekker paard kunnen zijn zonder vanalles om je benen :)

Misschien geeft ze ook wel even aan dat we een stapje rustiger kunnen doen, ze heeft natuurlijk ook pas een paar maanden geleden een verhuizing achter dr rug :)

Ik ben inmiddels koortsvrij, dus vandaag weer gewoon aant werk :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, Bielsje, KDonna, Pellelilly, Rupser, Vagabondo en 50 bezoekers