gekke ideen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-01 21:41

Heb ik wel vaker, ben ik ergens met of zonder paarden en krijg ik in enen van die gekke bedenksels.
Vorige week reed ik met Berber de strandopgang omhoog, rustig in een stapje. En dan opeens bedenk ikme, straks schrikt Berber, draait ie snel om en stort ie bij het randje naar beneden. Ik zie dat dan helemaal voor me, hoe dat gaat. En dan zie ik ons liggen en zie Berber haar nek breken. Raar he? Ik zie dat dan helemaal voor me, zoals ze daar zou liggen. Ikzelf niet, ik ben springlevend.

Eergisteren onweerde het ontzettend, ik zat bij mijnvader in de auto. Zag de flitsen om ons heen vliegen. Denk ik, Isolda en Udinde staan ook in de regen. En vervolgens zie ik een verkoold paard liggen. Nouuuu... Dan vliegt het me aan hoor! Is dat nou niet achterlijk. Heel soms denk ik dan de ergste dingen en maak ik me zorgen over van alles en nog wat.
In de winter ga iksoms uit mijn bed, omdat het dan zo stil is in de stal. Ja natuurlijk, ze staan lekker te dromen van sappige weiden. Kom ik in mijn pyamaatje in de stal om te kijken of ze nog wel leven.

Ben ik nou zo gek, of hebben jullie dat ook weleens? Zo bezord ben ik nou toch ook weer niet om mijn paardjes. Of stiekum toch? *LOL* *LOL* Schijnheilig

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 21:46

ja ik ken het....
dan zit ik gewoon op m'n werk en dan bendek ik me als Lot nu in de wei zijn been zou breken he en mijn moeder is boodschappen doen dan weet de boer het nummer niet van m'n werk en dan is Lot natuurlijk allang afgemaakt en dan kan ik geen afscheid nemen en dan staan de tranen me al in de ogen...
Als bij ons na 22.00 de telefoon gaat vlieg ik al half m'n bed uit naaar beneden ik ben dan overtuigd dat het de boer is dat lottie een erge vorm van koliek heeft.... verder gaat het wel met me hoor...
en in de buurt van Prikkeldraad rijden das na een val van Doree het nichtje van de boer echt een trauma haar pony schrok draaide zich om en zij viel in het draad en hield de teugels van de pony vast zo werd ze een heel stuk over het draad gesleurd en helemaal open gehaald.
al stap ik nu aan de overkant van de weg in gedachte zie ik lot al schrikken de weg overvliegen op de rem gaan voor het draad en dat ik er voorover in vlieg met m'n nek ofzo...
pppff ben dus niet de enige maffe hier *LOL*

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 21:52

heb ik ook wel vaak. dan denk ik dat er wat engs gebeurt, niet zozeer met paard. maar gewoon zo van straks krijgt mijn mams een auto ongeluk en is ze dood wat dan? kan ik al helemaal bedenken wat ik dan ga doen, en voel ik me ook al verdrietig. maar ook bij leuke dingen kan ik me dingen voorstellen. zoals wat ik later wle niet ga doen met ailin en dan ook hoe t er precies uit gaat zien en hoe perfect het wordt.
ik dnek dat het heel menselijk is om van de lugubere gedachtes te hebben

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 22:13

Ja dat heb ik ook heel vaak. Dan heb ik bram gevoert,en heb hem eens wat extra's gegeven zoals slobber ofzo.Dan ga ik me op de fiets meteen in me hoofd halen dat hij koliek krijgt omdat hij teveel gehad heeft. Of dat hij zomaar ineens inploft. Vroeger reed ik altijd langs de wei en als ik hem dan niet zag staan haalde ik de meest rare dingen in me hoofd. Nu ook hoor, als ik hem roep begint ie 9 van de 10 x te gillen en steekt meteen zijn koppie over de staldeur ( als ie al niet naar buiten staat) doet die dat een keer niet dan ren ik bijna in paniek naar zijn stal en onderweg zie ik hem al liggen, klem in de stal ofzoiets.Als ik dan bij de stal aankom staat meneer met een grote pluk hooi en een duffe kop mij aan te kijken van *wat moet je*. Ik denk ( hoop ik hihi *LOL* ) dat het wel normaal is dat je je zorgen maakt als hij niet reageert als normaal. Je bent dus niet de enige..

Groetjes Ymke

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 22:17

men o men praat me er niet van.ik ben over-over-over bezorgt over mijn paardje.gelukkig staat ze op pension waar altijd iemand aanwezig is.maar foei wat kan ik me er altijd druk over maken.en idd over de stomste dingen.
maar bij mij is het wel andersom wb die dood-gedachtes.ik heb altijd zoiets van als er nou wat met mij gebeurt ben ik zo bang dat tink ergens heel fout terecht komt omdat niemand haar begrijpt behalve ik.
ik heb met teun de afspraak dathij voor tink zorgt mocht er wat gebeuren-afkloppen-maar ik heb echt al heel vaak zitten denken een notaris te raadplegen en vast te laten stellen waar tink gaat blijven.want als ik iets niet over mijn hart kan verkrijgen is het wel dat ze in verkeerde handen terecht zou komen.



ik wordt helemaal misselijk als ik daarnaan denk.
he gats waarom begin je hier nou over jantin????

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-01 08:27

Nou ik bracht het op om eens te horen of ik zo gek ben. Niet dus *LOL*
Wat ik wel een beetje gek vind is dat ik dus over mezelf nooit zoiets heb. Dat ik met mijn rug in het draad val, ofzo. (oeioeioei, wel heel naar verhaal van Kim)
Ik zie alleen het paard zeg maar. Net als bij Berber die onder aan het duin lag met een gebroken nek. Ik denk dan niet aan mezelf. Als zoiets gebeurd zou je zelf toch ook in stukjes moeten liggen. *LOL*
Het is meestal maar heel kort. Ik denk eraan en denk brrrr... en rijd weer verder.
Maar goed ook, ik zou er bijna bang van worden van die ideen!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 09:30

Een paar weken geleden toen ik bij het weiland zag ik Dennis niet. Dat kwam omdat hij in het super hoge gras lag Dennis. Dat is opzich niets vreemds maar toen ik hem riep reageerde hij niet. Normaal kijkt hij minstends op of staat op een scheurt naar me toe(om mij vervolgens omver te lopen en als ik lang uit lig doen als of het hem spijt!). Ook toen ik er naartoe liep kreeg ik geen reactie, hij lag doodstil. Ik had echt iets van: 'HELP, er is wat met hem!'. Ik er toch maar heen. En toen ik er naast ging zitten nog niets.
Maar toen ik hem begon te aaien kwam er een heel klein zacht briesje uit. Hij lag gelukkig dus alleen maar heel erg diep te slapen!!!!!! Maar ook als er geen rede is om ongerust te zijn ben ik het heel vaak en haal me zelf soms (te) gekke dingen in mijn hoofd.
XXX
Ciska