[VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 09:31

Hey stalgenootje, leuk, zo'n bokt-topic. Weten we gelijk waar jullie vandaan komen :)
Wij volgen met een aantal al een tijd centered riding les, is super he?


Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 09:36

freetorun schreef:
Skippy01 schreef:
Hey stalgenootje, leuk, zo'n bokt-topic. Weten we gelijk waar jullie vandaan komen :)
Wij volgen met een aantal al een tijd centered riding les, is super he? (andere instructeur wel dan ik bij jou zag afgelopen les)


Ha leuk! Een stalgenoot :). Volgens jullie ook centered riding les ja? Wat leuk. Ik wist wel dat jullie lessen volgden, maar nog niet wat :+


Ja, Pero met zijn eigenaar en bijrijdster, en dan Doortje en ik, en ook met Jubel pakt ze het nog op :) Daarnaast ook grondwerklessen met alle drie die paarden. Door en ik waren 'op weg naar' western (dat doe ik al 10 jaar), maar na een klein jaar met Door hebben we het roer omgegooid en wordt het toch klassiek - past haar beter en ik pas me aan :)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:49

freetorun schreef:
Skippy01 schreef:
Ja, Pero met zijn eigenaar en bijrijdster, en dan Doortje en ik, en ook met Jubel pakt ze het nog op :) Daarnaast ook grondwerklessen met alle drie die paarden. Door en ik waren 'op weg naar' western (dat doe ik al 10 jaar), maar na een klein jaar met Door hebben we het roer omgegooid en wordt het toch klassiek - past haar beter en ik pas me aan :)

Oh wat leuk! Misschien dat ik dan eens bij jullie aan de bak kom staan, altijd interessant. En wat mooi dat je zo goed naar Doortje luistert. Puur uit interesse, wat maakt dat je klassiek beter bij haar vind passen dan western? :)


Iets andere houding, iets andere hulpvoering, haar bewegingspatroon... het lijkt wel of het voor allemaal 'logischer' is, ze pakt het sneller op. Na twee jonge paarden western-matig beleerd te hebben, merk ik echt wel andere reacties in haar. Voor mij geen probleem, ik pas me wel aan ;) Ik ben allang blij dat ik hier een vrolijk paardje heb staan :)

Altijd welkom om eens te kijken bij de les hoor! Ik heb de 23e weer een lesje gepland om 15.00 uur.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 09:08

freetorun schreef:
20 maart 2018 | bakwerk in het bos
[ [url=m/LegrN6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hahaha, volgens mij is Dex wat aangekomen :))

Vanmiddag had ik wat tijd over en besloten vandaag lekker in het zonnetje te gaan rijden. Dex kwam weer makkelijk mee uit de wei en stond tijdens het poetsen wel te genieten met half dichte oogjes. Het schatje.

We hadden al een tijdje niet in een bak gereden, en ik merkte dat hij in de bochten veel moeite had. In draf liep hij vooral als een vreemde giraf, had ik het idee dat iedereen naar ons keek én voelde ik al snel meer irritatie boven komen. Dus, schouders ophalen, even diep zuchten en ik ben lekker met Dex naar buiten gegaan, het was toch prachtig weer. En die frustratie verdient hij niet.

Eenmaal in het bos hem lekker laten draven, en waar hij in de bak ontzettend tegen m'n hand was, zocht hij die nu meteen op. Hij liep ontspannen, begon meteen te briesen en ik kon heel gemakkelijk z'n tempo aanpassen. Van rustige draf tot wat sneller, terwijl ik ook in z'n hoofdhouding schakelde (van lang en laag, tot normale nageefelijkheid). Het was zooo fijn!
[ [url=m/ODPYo5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Erna voor het eerst de overstap gemaakt naar het grote bos zonder andere paarden en/of iemand op de fiets. Dex vond het wildrooster wat eng, maar na wat motivatie stapte hij er toch stoer over! Erna in het bos lekker met Dex in draf gereden, hij was zelfs zo fijn te rijden dat kleine stukjes wijken konden meenemen! Wel merkte ik dat hij in bochten echt wat moeite heeft.

Aangezien Dex zo makkelijk te schakelen was in snelheid, heb ik voor het eerst weer snelheid durven maken. De angst ervoor was opeens compleet weg, ik ging voorover zitten, liet de teugels lang en hij nam maar snelheid toe en toe. Oortjes erop, benen wijd. En toen ik iets terug ging zitten, 'ho' zei en m'n teugels iets aannam zat hij zo weer in een rustige nageefelijke draf. Wow! <3. En dat allemaal zonder martingaal, want ik had die toch niet voor m'n verjaardag gehad haha.

Kortom: het was echt een heerlijk ritje samen buiten. Ben helemaal in de wolken! <3
[ [url=m/DBU7On.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nadiine__x schreef:
Gefeliciteerd! En wat een leuk vooruitzicht, een ride en run! Heel veel plezier *D
Dankjewel! Allebei inderdaad heel leuk!

Alpha89 schreef:
Nogmaals gefeliciteerd *\o/* en zin in 14 april! We gaan knallen! 8-) !!
Jaa kan echt niet wachten! Van het weekend lekker oefenen :j

darkadia schreef:
Heel tof, Gefeli! Ga je dan ook opleiding tot zadelpasser/maker doen??
En tijd voor mooier weer... dat we gewoon weer lekker kunnen trainen. Hier is t ook af en aan.
Ik ga intern inderdaad opgeleid worden, voornamelijk tot zadelpasser. Al moet ik ook een tijdje meedraaien met hun zadelmakers. Ik kan echt niet wachten, sta te popelen weer meer te leren :D

Pacific schreef:
Hee wat leuk zeg, gefeliciteerd met je baan en veel succes! +:)+
Dankjewel!

sterreke98 schreef:
Wauw wat gaaf zeg! Hoe kom je zo aan die baan! Echt een stiekeme droom de zadelmaker branche haha. Eerst maar een baan om te sparen voor regelmatige wedstrijden en dan de orun :D
Uhm ja, gewoon solliciteren :+. Haha. Nee ze zochten (voor mij gelukkig) iemand zonder zadelmakers ervaring, want ze leiden liever iemand helemaal naar hun kwaliteiten op. En ik had voor de rest wel wat relevante werkervaring. Maar dat ik zou worden had ik echt niet durven hopen.

Granoek schreef:
Oooooh gefeliciteeeeeeerd!!!!!!
Dankjewel!!



Hey, joh, we waren helemaal niet aant kijken! ;) Nou ja, kijken wel, maar dat doe ik werkelijk naar ieder paard onder zadel - beroepsdeformatie als je instructie geeft en masseur bent. Oordelen niet hoor ;)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 09:42

freetorun schreef:
Skippy01 schreef:
Hey, joh, we waren helemaal niet aant kijken! ;) Nou ja, kijken wel, maar dat doe ik werkelijk naar ieder paard onder zadel - beroepsdeformatie als je instructie geeft en masseur bent. Oordelen niet hoor ;)

Haha geeft niet hoor. Het ligt niet aan jullie, is meer een persoonlijk dingetje :Y)


Ik snap het wel hoor! Had ik eergister; ponylief was de draf kwijt. Stap en galop: easy. Draf: kwijt. Inmiddels baal ik van veel mensen al niet meer als ze dan staan te kijken, de meesten zijn geinteresseerd in wat er gebeurt en niet meer dan dat - maar er zijn er ALTIJD bij die vinden 'dat ik haar eens moet aanpakken' als ze iets niet doet. Hey, pony is vier. Ze kán het niet, of ze snápt het niet... It happens ;)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 09:43

Nadiine__x schreef:
Trek je niet teveel van mensen langs de zijlijn aan, vaak is het enkel. Interesse, ik sta ook vaak te kijken, maar ben dan gewoon aan het genieten van onze sport ;)

Ook ik kan me. Opvreten als de training niet fijn gaat en mensen staan te kijken, andere kant alsof hun training altijd goed gaat toch? Even tot 10 tellen en mezelf herpakken, of even 5min stappen met lange teugel en weer oppakken werkt dan vaak prima.

Wat een heerlijke rit heb je gemaakt! Het was er prachtig weer voor! Hier zelf ook geweest en echt genoten! *D

Even puntje van aandacht betreft de buiging, wil hij met longereb qel goed buigen? Anders heb je ook kans dat ke net nieuwe zadel. Misschien niet helemaal prettig ligt en hem ergens klokkeert ;) niks ergs, kan waarschijnlijk zo aangepast worden hoor! Die wintecjes zijn zo handig *D


Haha, precies: training van haar kijkende stalgenootje (ik dus ;) ) gaat ook HEUS niet altijd goed. Maar ook een jonge pony, ook centered riding les: pure interesse :P

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:19

freetorun schreef:
Haha gelukkig! Was ook echt niet onaardig bedoelt, maar ik kan mezelf daar soms zo druk over maken (leerpuntje :j ). Zeker nu na de overstap naar centered riding voel ik me oprecht weer een beginner haha. Maar je staat er een beetje hetzelfde in als ik, dus dat is fijn! Ik wil ook heel graag nog een keer naar jullie meekijken :D


Deze vrijdag om 15.00 uur heb ik centered riding les, voel je welkom :j

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:50

Hm, ik zou dénk ik voor een sportcoupe gaan - je kunt met afstandsritten de warmte beter kwijt als er niet van die lange manen overheen hangen, en als je wil dressuren is het wel sportief, korter. In elk geval bij het type paard dat je hebt... Maar goed, blijft een persoonlijke keuze he, en vind t ook paardafhankelijk. Mijn vorige paard hield ik kort, Doortje laat ik graag groeien...

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:03

Als Door's manen niet zouden groeien, kreeg ze ook een sportcoupe hoor, haflinger of niet }:)

Ja, kort staat Dex (vind ik dan) het mooist!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:27

freetorun schreef:
Alpha89 schreef:
Lastige vraag, want alles staat hem goed <3 ! Misschien korter voor de lente/zomer en langer voor de herfst/winter? :D

Haha volgens mij heeft Dex er een fan bij! Zit te twijfelen om vanavond gewoon een sportcoupe te knippen :D


Haha, gewoon doen! in t ergste geval duurt t weer wat langer voor t lang is, als je spijt krijgt ;) (het is nu niet alsof hij op het moment echt al meterslange manen heeft, dan zou ik er een nachtje over slapen)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 13:12

Granoek schreef:
Ik vind het mooiste als je je hand er plat op legt, vingertoppen aan de manenkam en dan knippen waar je pols is. Tenzij je hele kleine handjes hebt :')


Dat is nog best lang! Ik heb juist altijd mijn hand horizontaal, dus handbreedte, niet handlengte. Moet wel zeggen dat mijn paarden altijd relatief klein zijn (1,45-1,60)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 07:12

En, manen eraf gegaan gister?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:15

freetorun schreef:
Ah gaaf Nadine die manenkam bij Akkie! Heb je een foto van de zijkant? Lijkt me heel leuk voor Dexxie, maar dan moet ik alles afscheren. En ik heb geen apparaat haha

Skippy01 schreef:
En, manen eraf gegaan gister?

Nog niet! Vanavond denk ik :D


Ha, zo'n klein scheerapparaatje heb ik wel hoor, als die dat trekt? ;)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:39

freetorun schreef:
Skippy01 schreef:
Ha, zo'n klein scheerapparaatje heb ik wel hoor, als die dat trekt? ;)

Ja? Dan kan ik eerst veel afknippen en het laatste stukje scheren? Zou je dat goed vinden? :D


Tuurlijk! Gekocht vóór ik een koudbloed had - dat scheerapparaatje ligt nu heel zielig nutteloos te zijn haha

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:53

freetorun schreef:
Oké, gaaf! En bedankt alvast! Dan gaan we voor een manenkam :D. Kan je vrijdagmiddag?


Ja hoor, en anders leg ik het voor je stal, als ik eerder weg ben dan jij :)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 19:44

En nu even wachten op iets meer haar en hopen dat het wil blijven staan ;)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:26

Punten zijn tóch niet zo relevant!
(Met Lex, mijn vorige heb ik ook daar eens meegedaan met oefendressuur, B, maar die was western beleerd. Ze snapten niet hoe ze me nou moesten jureren, en uiteraard stond op het protocol paar keer 'niet voldoende impuls' - was ik dan stiekem weer blij mee, want hij was voor zijn doen bést voorwaarts, maar ja, super vlak, korte pasjes... ;) )

Leuke ervaring rijker weer, toch?
Had je wel de galop meegepakt?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 07:05

Alpha89 schreef:
Dat is grappig! Waar doe je dat mee? :o
is er trouwens ergens wat bloesem bij jullie in de buurt voor wat foto's? :o


Geen bloesem bij ons in de buurt zonder auto's op de achtergrond helaas! In het bos staat van alles in bloei, maar geen magnolia's of iets anders dat mooi roze bloeit... (stalgenootje van Dex ;) )

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 10:11

Voor de heide ben je eigenlijk weer net te vroeg... was er maandag met de hond, maar het groeit wel, maar is nog niet gekleurd... wat WEL heel gaaf is nu is met de ochtend of avondschemer bij het water... mijn schoonzusje heeft dat voor mij eens gedaan met de hond, bij mij in het najaar ('oranje' hond, de herstkleuren waren super mooi bij hem), maar in het voorjaar is alles wat frisser en dan de ochtendnevel erop bij zonsopgang is ook heel mooi...

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 10:17

Deze is bij het water gemaakt:

Afbeelding


Deze toen de zon al wat meer op was:

Afbeelding


En deze zijn gewoon bij ons op de hooiwei gemaakt in oktober met zonsopgang:
Deze bij begin van de schemer:

Afbeelding


en deze toen de zon al wat meer kwam:

Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 11:46

freetorun schreef:
Skippy01 schreef:
Deze is bij het water gemaakt:[ [url=m/QaMxWI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze toen de zon al wat meer op was:[ [url=m/jxVKRt.jpg]Afbeelding[/url] ]

En deze zijn gewoon bij ons op de hooiwei gemaakt in oktober met zonsopgang:
Deze bij begin van de schemer:[ [url=m/5c8ZGh.jpg]Afbeelding[/url] ]

en deze toen de zon al wat meer kwam:[ [url=m/HaNVWO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ontzettend gave foto's!
Al geïnspireerd @Alpha89? :o :D <3


Thanks! Ben er ook super blij mee :D

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 07:42

Je bent nog lang leed bespaard gebleven Dex! Door staat al twee weken onder de vliegendeken, haar buik wordt ook lekgeprikt... het enige nadeel van weides aan de boomrand en nabij het bos...

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:09

freetorun schreef:
Goaltime! 1mei 2018
Het is weer 1 mei en dat betekent dat het tijd is voor een nieuw doelenlijstje.

Een terugblik naar april:
1) Nog meer controle buitenrit; Halve check. Het is steeds beter mogelijk om met losse teugel buiten te rijden, al blijft het op drukke dagen lastig
2) Fietsen met Dex Check! We hebben weer eens gefietst en gaan dit zeker vaker doen. Al moet de focus meer op krachttraining van de osteopaat
3) Spieren opbouwen Check! Dex wordt sterker, krachtiger en bespierder

Dan, de doelen voor mei:
1) Dressuur meer oppakken/dressuurles nemen
2) Controle buitenrit vergroten; draf/galop met een losse teugel
3) Parelli-focus


Handig, zo'n doelenlijstje! Ik houd zelf een trainingslogboekje bij, vind ik ook erg handig om te doen :j

Dex meer krachttraining, Door moet juist leren extensie te pakken en haar lijf LANG te maken - die kan mega verzamelen, maar waarom zou je strekken als je ook kunt dragen? :+

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:31

freetorun schreef:
Skippy01 schreef:
Handig, zo'n doelenlijstje! Ik houd zelf een trainingslogboekje bij, vind ik ook erg handig om te doen :j

Dex meer krachttraining, Door moet juist leren extensie te pakken en haar lijf LANG te maken - die kan mega verzamelen, maar waarom zou je strekken als je ook kunt dragen? :+
Oh wat leuk! Wat houd je precies bij? Zelf houdt ik elke dag in m'n agenda bij, vaak met cijfer (gevoelscijfer) en of er een professional is geweest:
[ [url=m/zBslvC.jpg]Afbeelding[/url] ]

En als Dex nou wat leert verzamelen/dragen van Door, mag Door leren strekken van Dex :'). Is je zadel er al bijna trouwens?


Ow, ja ook zoiets inderdaad. Datum, wat we gedaan hebben, hoe ze aanvoelde, of ik les had, en idd ook wanneer er een prof bij was :) Vind ik best handig. Weet ik ook wanneer dingen goed gaan en minder goed, en of daar patroon in is te vinden bijvoorbeeld.

Jaaaa, zadel is er! (moet nog inzakken, torentje...)

Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:40

freetorun schreef:
Skippy01 schreef:
Ow, ja ook zoiets inderdaad. Datum, wat we gedaan hebben, hoe ze aanvoelde, of ik les had, en idd ook wanneer er een prof bij was :) Vind ik best handig. Weet ik ook wanneer dingen goed gaan en minder goed, en of daar patroon in is te vinden bijvoorbeeld.

Jaaaa, zadel is er! (moet nog inzakken, torentje...)

[ [url=m/OkIT6S.jpg]Afbeelding[/url] ]
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik ben heel benieuwd hoe het tekent als het zadel wat ingezakt/gevormd is. Dus binnenkort op buitenritjes? :)


Ik ben heel benieuwd hoe het zit - het stortregende van zondag en gister was het een grote blubberbende én was ponylief nogal euhm HEET haha.

Buitenritjes en ik zijn niet per se goede vrienden, dus ik ga voorlopig nog niet mee met anderen op buitenrit :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, herous, M1994 en 130 bezoekers