Welke prijsklasse

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haffiefreak

Berichten: 1646
Geregistreerd: 02-05-05

Welke prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-18 08:21

Jullie hoeven nog niks aan te bieden. Ik ben 1,65 lang en 65 kg.

Ik ben een beetje aan het kijken naar een paard met de volgende lijst met wensen:

*liefst ruin, brave merrie mag ook.
*alleen op buitenrit kunnen bomproof
*tot 1,75
*aparte kleur. (Valk, palomino, enz.
*sprongetje kunnen maken.
*leuk proefje kunnen lopen. (B)
*voor onzekere ruiter.
*tussen de 7 en 12

Aan welke prijsklasse moet ik denken?
Laatst bijgewerkt door haffiefreak op 23-02-18 09:05, in het totaal 2 keer bewerkt

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Welke prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 08:29

Welke leeftijd mag het zijn? Ik denk dat een ouder dier de rust en de ervaring heeft die je zoekt. Vanaf 9-11 jaar bvb. Vanaf 15j vind je ook nog leuke dieren en de prijs zakt dan natuurlijk.
Welk niveau bedoel je met een leuk proefje?

Braaf en goed opgeleid en speciaal kleur kosten geld. Maar is het wel waard ( vooral de eerste twee voor mij).

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 08:29

Tussen de 1000 en 20000 euro. Je eisen zijn zo commercieel en je vist in de vijver waar iedereen in vist. Ik zie er alleen geen leeftijd bij staan maar als je zoekt tussen de 6-12 dan zou ik rekening houden met 10000. Als je geen apart kleurtje vind en tussen de 12-16 zoekt maar wel een echte allrounder dan zou ik rekening houden met 5000 tot 8000.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 08:30

Leuk proefje is dat L of Z? Maar denk dat je sowieso boven de 5000 uitkomt. Grote paarden met zeldzame kleurtjes zijn er weinig.

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Welke prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 08:34

Bij het IHW heb je de hengst goedhart. Een valk van 1.65. Je zou eens kunnen zoeken of hij al nakomelingen heeft met een apart kleurtje. Een IHW zit in lagere prijsklasse dan KWPN, en zijn over het algemeen brave paarden.

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Welke prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 08:42

IWH is het Groninger stamboek toch. Daar zijn sowieso liefhebbers voor dus ook pittig qua prijsklasse.
Aparte kleurtjes verhogen ook de prijs. Ik denk met Lucifertje dat je in de prijsklasse 10.000 tot 20.000 terechtkomt, ook afhankelijk van de klassering van het paard

AylaB

Berichten: 255
Geregistreerd: 24-11-15

Re: Welke prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 09:00

ik denk dat ze met een leuk proefje kunnen lopen vooral bedoeld dat die gewoon een beetje reageert op wat jij zegt dat die moet doen en braaf is, niet zozeer welk niveau...gewooon dat het leuk is om samen een proefje te doen.

haffiefreak

Berichten: 1646
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-18 09:08

AylaB schreef:
ik denk dat ze met een leuk proefje kunnen lopen vooral bedoeld dat die gewoon een beetje reageert op wat jij zegt dat die moet doen en braaf is, niet zozeer welk niveau...gewooon dat het leuk is om samen een proefje te doen.


Ik heb het inmiddels aangepast.
Tussen de 7 en 12 jaar.
Net wat hier Boven staat dit bedoel ik met een leuk proefje kunnen lopen. Eerst maar eens de B.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Welke prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 09:20

Braaf en bomproof worden ze niet geboren dus daar betaal je wel voor. 7 vind ik jong voor je wensen. Ik denk dat vanaf 5000 een goede richtlijn is. Zonder het kleurtje vanaf 4000?

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Welke prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 09:32

10.000+.
Met al je eisen ben je op zoek naar een paard wat niet vaak op de markt komt.

Het alleen naar buiten kunnen en bruikbaar voor de onzekere ruiter, dus een ruin of brave merrie én hij moet alles in de basis kunnen...

Daar betaal je met die leeftijden zonder leuk kleurtje al zoveel voor. Het is geen crisis meer in paardenland.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Welke prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 09:37

Van je lijstje zou ik de kleur alvast laten vallen. Dan blijft nog altijd een paard over wat iedereen wel wil, dus gevraagd (lees: relatief duur) is. Als hij dan nog een bepaalde kleur moet hebben ga je jezelf heel erg beperken in de keuze.

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Welke prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 09:54

Kijkend naar je naam en je profiel schat ik in dat ee koudbloedje geen no-go voor je is? In dat geval kun je voor wat schappelijkere prijzen shoppen. Een tinker zou je met al je wensen incl. kleurtje bijv. wel rond de € 5000,- kunnen vinden. Een fjord heb je ook in bijzondere kleurtjes en zitten dan rond de 3000,-

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:02

haffiefreak schreef:
*liefst ruin, brave merrie mag ook.
*alleen op buitenrit kunnen bomproof
*tot 1,75
*aparte kleur. (Valk, palomino, enz.
*sprongetje kunnen maken.
*leuk proefje kunnen lopen. (B)
*voor onzekere ruiter.
*tussen de 7 en 12

Oei, dat zijn nogal wat eisen. Die kleur vind ik persoonlijk wat onzinnig, zeker als je het afzet tegen de rest van de lijst waarmee je je keuze al gigantisch beperkt (en de prijs opdrijft). Maar ik kan niet in jouw portemonnee kijken natuurlijk. Welk budget had je zelf in gedachten?

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Welke prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:07

Als je ook nog een gezond paard wil hebben dan ben je onder de 10.000 nog niet klaar.

De markt is echt niet leuk tegenwoordig.

Rizette
Berichten: 4336
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:13

Met jouw lijst van eisen en geen zinnig idee over je eigen capaciteiten als ruiter kan ik hier ook geen zinnig woord over zeggen.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:25

haffiefreak schreef:
Jullie hoeven nog niks aan te bieden. Ik ben 1,65 lang en 65 kg.

Ik ben een beetje aan het kijken naar een paard met de volgende lijst met wensen:

*liefst ruin, brave merrie mag ook.
*alleen op buitenrit kunnen bomproof
*tot 1,75
*aparte kleur. (Valk, palomino, enz.
*sprongetje kunnen maken.
*leuk proefje kunnen lopen. (B)
*voor onzekere ruiter.
*tussen de 7 en 12

Aan welke prijsklasse moet ik denken?


Vanaf e15.000,- minstens...zoals al gezegd zoekt iedereen braaf met goede basis. Voor onzekere ruiter zijn de paarden nog dunner gezaaid..apart kleurtje maakt het nog moeilijker.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:30

Wat een aparte reactie Rizette.. TS vraagt wat de huidige prijzen zijn en vertelt wat ze graag zou willen hebben. Niet zo heel vreemd lijkt mij? Dat ze dan uit komt in een hogere prijsklasse is waarheid, dan kan TS altijd zelf kijken of een koudbloed, e-pony, oudere leeftijd of andere factoren die de prijs drukken een betere optie zijn :)

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Welke prijsklasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:34

Als je dat kleurtje schrapt kun je de prijs al met een paar duizend laten zakken waarschijnlijk. :+ Verdunningen in de grote maat (en KPWN-achtig bloed) zijn zeer schaars.

Is bont dan wellicht ook een optie als je toch voor iets 'aparters' wil gaan? Dan heb je wellicht nog wat meer keuze.

mavantos

Berichten: 3587
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:35

Ik vind de prijzen hier wel erg hoog hoor... Als ik het lees zou (zonder het kleurtje) een gemiddeld manegepaard ook voldoen. Je zal even moeten zoeken, omdat er inderdaad veel mensen zulke paarden zoeken. Ik zou het kleurtje laten varen, dat is niet realistisch in mijn ogen. Ook zou ik gaan kijken naar paarden rond de 10-12 jaar, deze hebben toch meer levenservaring.

Ik denk dat je voor max. €6500 een leuk gezond (KWPN/NRPS of soortgelijk) paard moet kunnen vinden die aan je eisen voldoet in een normaal tijdsbestek. Uiteraard zonder apart kleurtje, maar een goed/geschikt paard heeft geen kleur.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:40

Eight schreef:
Wat een aparte reactie Rizette.. TS vraagt wat de huidige prijzen zijn en vertelt wat ze graag zou willen hebben. Niet zo heel vreemd lijkt mij? Dat ze dan uit komt in een hogere prijsklasse is waarheid, dan kan TS altijd zelf kijken of een koudbloed, e-pony, oudere leeftijd of andere factoren die de prijs drukken een betere optie zijn :)

Oudere leeftijd om de prijs te drukken is een beetje jezelf voor de gek houden. Je geeft dan op dat moment wel minder uit, maar als je achteraf berekent wat het paard je per jaar gekost heeft kom je misschien net hetzelfde uit, of misschien zelfs hoger, dan wanneer je een jonger paard zou gekocht hebben. Dus een echte besparing is dat niet.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:43

Alvast een tip, voor als je een warmbloed zoekt met een apart kleurtje. http://kinskystable.nl/te-koop-1

Je kunt ook contact opnemen met deze stal om te kijken of ze iets voor je hebben staan, of om een zoekertje achter te laten. Zij zullen meer connecties hebben wbt paarden met aparte kleurtjes.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:45

Sclimpre schreef:
Eight schreef:
Wat een aparte reactie Rizette.. TS vraagt wat de huidige prijzen zijn en vertelt wat ze graag zou willen hebben. Niet zo heel vreemd lijkt mij? Dat ze dan uit komt in een hogere prijsklasse is waarheid, dan kan TS altijd zelf kijken of een koudbloed, e-pony, oudere leeftijd of andere factoren die de prijs drukken een betere optie zijn :)

Oudere leeftijd om de prijs te drukken is een beetje jezelf voor de gek houden. Je geeft dan op dat moment wel minder uit, maar als je achteraf berekent wat het paard je per jaar gekost heeft kom je misschien net hetzelfde uit, of misschien zelfs hoger, dan wanneer je een jonger paard zou gekocht hebben. Dus een echte besparing is dat niet.

Prijsklasse wilt zeggen aankoopprijs, die is bij oudere paarden lager dan bij paarden van 6 jaar. Verder ben ik het met je eens, een jaarling/twenter is zelfs nog voordeliger maar niet voor iedereen weggelegd.

Mies

Berichten: 3988
Geregistreerd: 24-03-08
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:46

Rizette schreef:
Met jouw lijst van eisen en geen zinnig idee over je eigen capaciteiten als ruiter kan ik hier ook geen zinnig woord over zeggen.

:') Wat een reactie.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:47

Dat ligt er aan of je ze vlekkeloos op de foto wil hebben en of er een andere “ maar” aan mag zitten.
Paarden met een bemerking zakken weer bizar in de prijs. Ook met kleurtje. Maar ook paarden met kleur en zonder papier zijn vaak goedkoper dan een met papier.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:48

Nou inderdaad wat een prijzen worden er genoemd zeg!

Wij hebben vorig jaar september een heel gave , brave en grote (1.74) KWPNér, Obelisk x Flemming, klinisch en rontgenelogisch goedgekeurd voor 5500,00 jong dier 5 jaar. Inmiddels L1 (Ook omdat manlief geen B meer mag starten)

Ik denk dat je ook een beetje mazzel moet hebben, er zijn best veel leuke paardjes te koop maar makkelijk is het niet.