Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 20:25

mirjamalvaro schreef:
Buitenrit doe ik niet de dame. Ze wou laatste keer dat ik het probeerde in blinde paniek naar stal stormen omdat er fietsers aankwamen... nou dan blijven we lekker in de baan hoor.

Ik heb mijn eerste ritje op Zorro weer gehad. Hij liep heerlijk ontspannen, lekkere aanleuning. Super blij mee na maanden niets doen. :D


Fijn dat je zo fijn hebt gereden. Lekker oppakken zo! Hoe is het weer in nl? Ik hoorde iets van onder het nulpunt? :brr:

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 20:54

'Nachts vriest het, overdag rond 10 graden? Maar een lekker zonnetje en weinig wind. Dus best lekker!

Pff hier hebben de paarden al maanden geen wei meer gezien. Stomme kleigrond. Gaan wel drainage neerleggen binnenkort.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:48

Vrijdag 20.00 live Q&A met Rien. Voor degene die mail niet hebben gehad. :)

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:49

Aangemeld :)

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:28

ben ik er niet..... |(

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:44

Volgens mij zijn er wel nieuwe ledenfilmpjes in module 1 of heb ik die gewoon nog nooit gezien? Maar ik zie jou filmpje, Mirjam, er nog niet op staan.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:57

Nee mijn filmpje is helaas nog niet beantwoord. Dus dat schiet ook niet bepaald om als je door zou trainen. Maanden verder zit je toch weer op ander punt van je training. :o

Je kunt achteraf de QenA achteraf terugkijken. Moet je je echter wel even aanmelden voor de link.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 19:41

mirjamalvaro schreef:
Nee mijn filmpje is helaas nog niet beantwoord. Dus dat schiet ook niet bepaald om als je door zou trainen. Maanden verder zit je toch weer op ander punt van je training. :o

Je kunt achteraf de QenA achteraf terugkijken. Moet je je echter wel even aanmelden voor de link.


Was mijn ervaring ook, leuk dat je dan nog keer antwoord krijgt, maar mag toch hopen dat je probleem ondertussen toch grotendeels is opgelost, anders ben je wel heel erg de sjaak. :Y)

QenA... moet weer eens filmpje fabrieken van mij en of zwartje of beige... zucht... leer toch nooit rijden.

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:37

Leuk dat er een Q&A komt, ik ga mijn best doen het te bekijken en kijk het anders later! :)

Wel jammer dat het zo lang duurt voordat je antwoord krijgt.. Het is toch een gigantische smak geld die je ervoor hebt neergelegd en dan krijg je maanden later eens een reactie, terwijl er wel wordt geadverteerd met de mogelijkheid om je filmpjes te laten beoordelen.
Ik heb mijn filmpjes nog niet ingestuurd, mede om die reden..

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:40

Ja dat vind ik wel echt jammer. Maar goed hoop toch ooit beoordeling te krijgen.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:07

Eerste keer weer op de 4 jarige pony :D Braaf ding is het. :j
Afbeelding

Pantykous

Berichten: 10482
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:09

Misschien kan die vraag gesteld worden tijdens de Q&A? Waarom het beoordelen van filmpjes zo lang duurt?

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:22

ja zou wel eens iets kunnen doen Pantykous. Want dit is inderdaad heel erg jammer. Zo heb je er eigenlijk niet veel aan. Laat je een beetje tussen hoop en frustratie zweven.

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:26

Echt jammer inderdaad dat dat zo lang duurt ik ben ook al een maand aan het wachten. Hoop dat mijn filmpje vrijdag wordt behandeld. Kan helaas niet kijken maar dan maar terug kijken. Als jullie een donkerbruin/zwart paard zien dat de hele tijd haar hoofd paniekerig omhoog gooit terwijl ik niks doe dat zijn wij haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:32

Ik ben mede lid geworden omdat je filmpjes in kan sturen voor feedback, maar vind het wel wat flauw dat het dan, zoals in jouw geval Promisse, zo lang moet duren.
Kan het ook zijn dat jouw filmpje niet geselecteerd is? Of wordt elk filmpje wat men instuurt voorzien van commentaar.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:34

Even terug gekeken 27 dec had ik bericht gekregen dat Rien ernaar zou kijken.

Pantykous

Berichten: 10482
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:36

mirjamalvaro schreef:
Even terug gekeken 27 dec had ik bericht gekregen dat Rien ernaar zou kijken.


Dan vind ik 2 maanden later nog niks rijkelijk laat eerlijk gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:34

Ah, ik haalde jullie door elkaar (Mirjam & Promisse) met het insturen van een filmpje. Ik hoef dus geen filmpje in te sturen begrijp ik, mits ik pas in de zomer een antwoord wil :+

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:02

Kruip ook onder mijn steen vandaan. Zin in de Q&A.

Vandaag weer voor controle geweest op de kliniek. Onder het zadel en buigproef goed (buigproef zelf heel vrolijk en kon hem amper de baas blijven of bijhouden). Echo vele malen beter maar nog niet goed genoeg voor volledig groen licht. Komende 6 weken opbouwschema met 15 min warmstappen daarna max 5 min draven (rustige draf) daarna minimaal weer 15 minuten stappen.

Hij mag in iedergeval dus weer iets meer, was ook wel nodig want nu begon het niks doen wel beetje op te breken en brak hij bijna de boel thuis af.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:13

Voorzichtig goed nieuws dus!

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 03:21

Ik heb nog een vraagje. In het begin toen ik volgens de rien methode begon te rijden schuimde het paardje netjes. Maar laatste weken totaal geen schuim te zien, en bovendien heb ik soms het gevoel weer terug bij module 1 te zijn gekomen.laat me zo zeggen: de oprecht ontspannen momenten zijn van zeer korte duur. Moet er echt aan werken, en stabiel vind ik de contactteugel ook niet aanvoelen. Hij is echt snel afgeleid (er is ook best veel te zien bij ons, moet ik toegeven) Any ideas? Lentekriebels (nog niet zo lang geleden geruind) of kan het met een jong paard sowieso zijn dat je een terugval hebt? Als jullie geen antwoord hebben ga ik m in de q&a vragen vrijdag

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 03:22

miss_lizje schreef:
Kruip ook onder mijn steen vandaan. Zin in de Q&A.

Vandaag weer voor controle geweest op de kliniek. Onder het zadel en buigproef goed (buigproef zelf heel vrolijk en kon hem amper de baas blijven of bijhouden). Echo vele malen beter maar nog niet goed genoeg voor volledig groen licht. Komende 6 weken opbouwschema met 15 min warmstappen daarna max 5 min draven (rustige draf) daarna minimaal weer 15 minuten stappen.

Hij mag in iedergeval dus weer iets meer, was ook wel nodig want nu begon het niks doen wel beetje op te breken en brak hij bijna de boel thuis af.


He wat fijn voor jullie. Als ie zo voorwaarts is zal het misschien nog niet meevallen om rustig aan te doen! Veel plezier samen

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 08:57

Misschien dat je zelf meer het contact op moet zoeken? Dat je hem te los laat aan de voorkant?

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 09:36

Denk zo op het verhaal af dat je hem net te los laat. En hou hem bezig dat hij op jou let. Wijken, van hand veranderen, wijken, overgangen, voltes. Geen rondje enkel maar zelfde doen.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 15:06

Mirjam en promesse dat is precies wat ik doe deze week. Maar ik had gehoopt dat eenmaal de stabiele verbinding goed was, dat dit ook zou blijven. Maar goed, dat is misschien ook teveel gevraagd van zo'n jong paardje. Aan het werk zetten dus!