Zoveel twijfels

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Sachavdm

Berichten: 130
Geregistreerd: 29-05-12
Woonplaats: België

Zoveel twijfels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-18 20:08

Dag bokkers :)

Waarschijnlijk bestaan er al honderden van deze onderwerpen, maar ik wil toch even mijn verhaal kwijt.

Ik ben net 21 en iets langer dan een jaar samen met mijn vriend. Door omstandigheden bij mijn ouders ben ik heel snel ingetrokken bij mijn schoonouders. Mijn vriend werkt voltijds en ik studeer nog. Onze relatie heeft altijd ups en downs gehad, maar de laatste periode zijn er veel spanningen, waaronder de vele discussies over mijn paard.

Ik heb een merrie van 2.5 die ik deze zomer zadelmak wil laten maken. Zelf heb ik hier geen ervaring in, daarom wil ik ze bij mijn lesgeefster in training zetten. Iedereen hier weet dat dit veel geld en tijd kost. Ik heb een studentenjob en kan het wel financieren. Maar nu is er mijn vriend... Hij is niet echt gek van paarden en vind het zotte kosten. Zijn redenering is dat het alleen geld kost, niets opbrengt en ik ze maar als 'huisdier' moet houden.
Op dit moment studeer ik nog, normaal gezien zou ik juni 2019 afstuderen, dus over 1,5j gaan werken. Mijn vriend zegt dat ik dan helemaal geen tijd meer ga hebben voor mijn paard en het gek is om er nu zoveel geld in te steken.

Ik heb altijd een heel goede vriendin gehad die zelf in de paardenwereld zit. Bijna elk gesprek met haar ging wel over onze paarden. Door bepaalde omstandigheden is er een ruzie gekomen en hebben we al een jaar nog amper contact. Zij was de enige in mijn omgeving die deze passie deelde. Op dit moment heb ik dus niemand waarmee ik over mijn paard kan praten of raad kan vragen.
Ik ken haar al sinds de kleuterklas en mis haar ontzettend. Ik zou niets liever willen dan terug contact opnemen en de relatie die we vroeger hadden terug opbouwen. Maar mijn vriend wil dit niet... Hij vindt dat zij geen echte vriendin is, terwijl dat we beiden fouten hebben gemaakt.


Er zijn dus enkele vragen die ik aan jullie wil stellen.
Kunnen jullie je job, gezin en paard combineren? Zowel financieel als in tijd?
En zou ik terug contact opnemen met deze vriendin of toch mijn vriend volgen?

Verzet het maar als het niet juist staat.

Alvast bedankt!!

Horses aren't my whole life, they make my life whole.


chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Zoveel twijfels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 08:17

Omdat je topic in de huiskamer staat ga je weinig respons krijgen, daarom verplaats ik het naar PaardenPraat.

[HK]--->[PP]

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Zoveel twijfels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 08:30

Jeetje. Dat zijn pittige vraagstukken.

Persoonlijk zou ik niet blij worden van een vriend die zo weinig begrip heeft voor wat mij lol geeft. Mijn vriendin, mijn paard. Daar heeft hij weinig over te zeggen vind ik.
Als jij je vriendin zo mist, dan neem jij toch contact op?

Wat je paard betreft: jouw geld, jouw beslissing. Daar maak ik overigens wel de kanttekening bij dat ik er vanuit ga dat jouw vriend niet hoeft krom te liggen omdat jij een paard hebt, maar niets bijdraagt in het huishouden terwijl dat wel gewenst is.

Laat je niet zo afremmen door je vriend. Kies voor jezelf. Want: blije jij, blije hij ;)

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

future_vet
Berichten: 2605
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 08:37

Hij heeft toch eigenlijk helemaal niks te zeggen over jouw paard? Als jij t zelf bekostigt, dan zou het helemaal niks uit moeten maken. Wel zou het anders zijn als je door je paard niets/minder bijdraagt aan de vaste lasten en boodschappen.

En over je vriendin? Dat bepaal je toch ook zelf? Stuur haar een berichtje en dan zie je wel hoe het loopt.

Mareeq

Berichten: 701
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 08:39

Voor jouw vriend lijkt het alsof het alleen maar geld kost en jij er niks voor terug krijgt....

Maar hallo hee! Jij weet toch wat je er voor terug krijgt! Het is jouw passie en jij wordt daar toch gelukkig van?

Onthoud dit ten alle tijden!
Als ik mijn paarden niet had, kon je me opvegen... ;(

twinducklin
Berichten: 2338
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 08:42

Het zijn wel pittige vragen en ik denk dat je genoeg mensen gaat vinden waarbij het lukt, máár paardrijden is een dure hobby en als je partner daar niet achter staat kan dat nog veel ruzies/ verwijten geven.

Ik denk dat je de vragen alleen voor jezelf kan beantwoorden.
Zie je je vriend echt als partner voor altijd. Wil je je paard voor hem opgeven?

Mijn inziens heb je een paard niet om ernaast te blijven staan. Dan heb je gewoon een dure grasmaaier. Vind het een verstandig idee dat je hulp zoekt bij het inrijden als je daar zelf geen ervaring mee hebt.
Of je de kosten kan betalen kun je zelf alleen antwoord op geven.

Ik heb een baan ( voorheen fulltime en nu met zoontje 28 uur ). Mijn paarden kon ik prima naast mijn werk combineren, nu met mijn zoontje is de tijd vinden wat lastiger. Waar ik voorheen 5/6 dagen reed en 7 dagen per week ging ben ik nu blij als ik 2 dagen kan rijden. Zijn vast ook die dat meer kunnen, maar mijn zoontje is nog klein (1,5 ) en wil hem niet naast mijn werk nog naar een oppas brengen. Dus ik ga alleen rijden als mijn vriend thuis is. Doordat we beide wisselende diensten werken en hij ook wil sporten hebben we het zo verdeeld dat we beide 2 x per week kunnen gaan zonder op de tijd te hoeven letten.
Daarnaast hebben we op stal alleen een buitenbak zonder verlichting dus s'avonds is wat lastig in de winter.

Maar mijn vriend staat wel achter mijn hobby,zonder dat zou het niet mogelijk zijn.

09.07.'16 is ons wondertje geboren <3

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 08:45

Uhm even los van het feit of hij wel of niet mee betaald aan de kosten.. Het is JOUW paard en JOUW vriendin en daar heeft hij helemaal niets over te zeggen.

Als jij gelukkig word van jouw paard en daar graag voor wil werken, dan heeft hij dat maar te accepteren. En als hij dat niet doet en jou nu al dingen gaat opleggen, dan zou ik heel erg snel weg zijn daar..

Mijn ex heeft een allergie voor paarden en best wel een zware allergie, en ik werkte toen fulltime als stalruiter. Maar hij heeft mij niet een keer gezegd dat ik maar ander werk moest gaan zoeken.

Ik zou er eens met hem over in gesprek gaan en vertellen hoe jij jezelf hierbij voelt. En houd er rekening mee dat zijn ouders het hem misschien influisteren dat het nogal een kostenplaatje is.

Daarnaast zou ik hem er ook even van op de hoogte brengen wat de risico's zijn van het zadelmak maken en dat jij dat echt liever door iemand laat doen die weet wat ze doet. Ipv zelf je nek breken en misschien nooit meer kunnen werken..

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

xPabloBokt

Berichten: 9305
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 08:46

Ik lees heel veel "mijn vriend wil dat niet".

Als jij terug contact wil met die vriendin dan moet je dat doen. Je vriend mag hier best een mening over hebben maar hij kan jou nergens in dwingen.

Ik vind het ook wel kwalijk dat hij zo doet over iets wat jou plezier en ontspanning biedt. Daarnaast betaal je het, zoals ik het lees, volledig zelf dus heeft hij er in dat opzicht weinig over te zeggen. Als jouw andere noodzakelijke financiele posten niet lijden onder de kosten die je kwijt bent aan je paard dan heeft hij er praktisch gezien niks tegenin te brengen. Alleen principieel of uit eigen mening. Die kun je meenemen maar daar hoef je niet persé naar te luisteren. Hij is je vriend, niet je vader of leidinggevende!

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Mri

Berichten: 15292
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 08:46

Je moet je eigen gevoel volgen. Niet dat van je vriend.

Wil jij weer contact? dan neem jij contact op. Het is OK om een eigen mening te hebben.
En daarbij de training van je paard... van wiens geld ga je dat betalen?
Is het zijn geld dan heeft hij er inspraak in. Is het jouw geld, dan is het toch je eigen keuze waar je het aan gaat uitgeven?
Ga verstandig om met geld en zorg voor een spaartpotje.

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 08:49

Sachavdm schreef:
Er zijn dus enkele vragen die ik aan jullie wil stellen.
Kunnen jullie je job, gezin en paard combineren? Zowel financieel als in tijd?
En zou ik terug contact opnemen met deze vriendin of toch mijn vriend volgen?

Verzet het maar als het niet juist staat.

Alvast bedankt!!


Financieel kan ik mijn paard - nu ik fulltime werk - beter combineren dan ooit, haha.
Wat tijd betreft is dat wat lastiger en moet ik er soms wel dingen voor laten, maar met goed plannen kom ik al een heel eind. :) Ik werk 40 uur per week en heb mijn pony dus bewust dichtbij huis staan omdat ik zo min mogelijk reistijd kwijt wil zijn. Tevens zou een verzorgster in de toekomst nog uitkomst bieden. Maar de stal waar wij staan is geen stal waar je perse elke dag naartoe moet (paarden staan 24/7 buiten, krijgen eten, hebben drinken etc.) dus als ik echt een keer niet kan, is er ook geen man over boord.

Ik ga wel mee in wat de rest zegt. Ik zou er persoonlijk helemaal geen moeite mee hebben als mijn vriend mijn passie niet deelt, maar wél als hij er geen begrip voor kan opbrengen. Daarnaast is het geld wat ik verdien, mijn geld en daarmee doe ik wat ik wil. Als hem dat niet zint dan kan hij wat mij betreft naar de maan lopen. :)

Datzelfde vind ik eigenlijk met betrekking tot je vriendin. Als jij haar mist en als jij de vriendschap wil herstellen: doen! Dat hij waakzaam is omdat hij bang is dat je weer teleurgesteld wordt, zou lief zijn. Maar benoemen dat hij niet wil dat je weer vrienden met haar wordt, vind ik ronduit belachelijk. Dat zijn zijn zaken helemaal niet en daar heeft hij helemaal niets over te zeggen.

egnie

Berichten: 2366
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 08:57

Je moet denk ik vooral kijken hoe zij jij jullie toekomst. Als het nu al zoveel strijd oplevert, is hij dan de man waar je oud mee gaat worden en is hij de vader van je kinderen.

Nu is het nog een paard, maar hoe zie het straks als je het geluk hebt dat je kinderen mag krijgen.

Mijn vriend heeft ook niks met paarden, maat steunt mij wel. Toen mijn vorige paard niet meer kon en ik op zoek moest naar wat anders was hij degene die zei dat ik er best wat meer voor uit mocht geven. Hij had liever dat ik een leuk en braaf dier kocht dan eentje die misschien iets minder was.

Wij hebben inmiddels 3 kinderen en dan wordt het lastiger plannen. Wat al gezegd is ik rijd nu 2 hooguit 3 keer per week. Ook ik breng ze niet weg omdat ik een hobby heb. Heb al genoeg oppas nodig voor andere dingen. De jongste is nu 2 en gaat mee naar stal op de dagen dat ik vrij ben en mijn vriend er niet is. Dat gaat goed. Ik ga het straks uitbreiden met even longeren en dan uiteindelijk rijden. Met de andere 2 kon ik uiteindelijk een kleine 3 kwartier rijden en speelden zijn in de hoek van de bak. Hoop dat het nu ook lukt, want dan kan ik dus al meer.

Ik vind wel dat het geven en nemen is. Nu je nog maar met z'n tweeën bent is het makkelijker want jullie kunnen beiden tegelijk weg. Echter als jouw vriend niet zoveel buiten de deur heeft kan ik mij voorstellen dat hij het niet leuk vindt dat jij elke avond op stal bent.

Wat je vriendin betreft. Ik zou haar bellen en kijken of de relatie te herstellen is. Daar heeft jouw vriend in mijn ogen niet veel over te zeggen. Ik weet alleen niet wat er is voorgevallen en in hoeverre jouw vriend erbij betrokken is geweest. Misschien vond hij het verschrikkelijk om te zien hoe zij jouw heeft gekwetst.

Succes met je keuzes.

DIRK 13/12/2009 ABE 31/07/2011 SEP 07/10/2015

Goof

Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:01

Je bent pas een jaar samen en hebt nu al zoveel ups en downs gehad, zoveel onenigheid over je paard en je leeft nu al naar zijn wensen.
Ik zou je willen aanraden eens goed na te denken of dit de man is met wie je je leven wil delen en of deze relatie jou echt intens geluk brengt.

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:03

Waarom denkt jouw vriend voor jou te moeten bepalen waar je wel of niet je geld aan uitgeeft en met wie je wel of geen contact hebt? Ik zou me iets minder druk maken over wat je vriend wil en iets meer over wat jij wil.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110481
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Zoveel twijfels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:07

Ik ben het eens met de voorgangers. Maar doordat je bij zijn ouders woont is het natuurlijk nog een lastigere situatie.
Sta je ingeschreven voor een eigen woning? Ik zou zorgen dat je onafhankelijk bent en eigen onderdak hebt. Het klinkt een beetje alsof jouw vriend vindt dat hij het recht heeft om over dingen in jouw leven te beslissen en dat gaat een keer fout. Straks gaat het een keer uit en sta je op straat.
Dit lijkt me geen gezonde relatie.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:15

Waar word jij blij van? Wat maakt jou gelukkig? Je leeft voor jezelf he, niet voor een ander. Dus hou vooral rekening met je eigen gevoelens, in plaats van je aan te gaan passen aan het plaatje van wat een ander graag wilt zien. Dat ga je op termijn niet volhouden.

Als jij die vriendin mist en graag weer contact met haar wilt, neem dan contact op. Dan merk je snel genoeg of zij er ook voor open staat. En wat je vriend daarvan vindt, dat is aan hem, maar hij heeft er verder niks over te zeggen.

Ik werk, studeer in deeltijd en heb een paard. Het is druk en pittig, het zou soms fijn zijn als ik met zn tweeën was, zodat ik financieel wat meer ruimte hebt. Maar ik kan het alleen ook prima dragen en dan is er echt nog wel geld over om uit eten te gaan of af en toe een dagje weg te gaan. Qua tijd is het een kwestie van goed plannen en bedenken waar je prioriteiten liggen. Ik heb nu dus geen relatie en zou ook niet weten hoe ik dat nu zou moeten combineren. Ergens gaat er dan iets onder lijden (relatie, paard of studie), maar dat ligt natuurlijk ook geheel aan je partner. Als die zijn eigen leven heeft en stimuleert zelf ook je eigen dingen te hebben, dan is dat natuurlijk al anders.
Voor je paard kun je ook altijd nog een verzorger/bijrijder voor een dag of 2 zoeken, zodat je daarin ook nog wat minder tijd hoeft te stoppen (als je dat wilt uiteraard).

Als je iets wilt, dan zijn er altijd wel oplossingen om het mogelijk te maken. Maar bedenk vooral wat jij daarin wilt, wat belangrijk is voor jou en waar jij blij van wordt. Geef die dingen prioriteit, daar word je een blijer en gelukkiger mens van.

..•|| I am mine. Before I am ever anyone else's. ||•..

Olympia

Berichten: 55600
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:15

Mijn ex en zijn ouders waren ook anti paard. Zijn vader had op den duur allemaal mensen gevonden die mijn paard wel wilde bijrijden als ik mijn paard ook zou verhuizen... uhhhh.... Dat wil ik dus nooit meer meemaken. Tis mijn hobby en mijn geld en mijn leven. En de ander doet het daar maar mee.

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:24

Ik heb vanaf het begin gezegd: "Ik zit mijn hele leven al in de paarden en dat zal altijd zo blijven. Ik doe voor ze wat nodig is qua tijd en geld. Dat accepteer je of dat accepteer je niet. Aan jou de keus."
Dat is vanaf het begin gelijk duidelijk geweest.

Ikzelf werk momenteel tussen de 40 en 60 uur in de week. Heb 4 paarden (2 met pensioen) waar ik (samen met mijn moeder en zusje) de volledige zorg voor dragen. Dus niet alleen poetsen, rijden, etc. Maar ook voeren, uitmesten, onderhoud aan de wei/stallen, hooi/vlas halen, etc.
Daarnaast heb ik nog 2 honden waar ik veel mee train en een huishouden. (Wij hebben geen kinderen)

In de winter is het allemaal wat minder. Het is vroeg donker en heel eerlijk gezegd ga ik niet voor mijn lol in de stortregen een rondje polder met ze doen.
Nou is dat ook niet nodig, want ze staan 24/7 buiten. Dus ze MOETEN niet elke dag bereden/gelongeerd worden.
De verzorging gaat natuurlijk wel door en dat is in de winter wel een stuk meer werk.

Mijn vriend en ik zijn nu 14 jaar samen. Hijzelf heeft helemaal niks met paarden en is in al die jaren hooguit 10 keer mee geweest. En dat was dan om praktische redenen. Hij heeft werkelijk nog nooit een woord gerept over dat ik teveel van huis ben of dat het zoveel geld kost.

Hij wist waar hij aan begon met een paarden meisje :)

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Zoveel twijfels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:08

ik zou me vooral zorgen maken over het feit dat hij graag het baasje wil spelen en dat hij er blijkbaar niet zoveel om geeft dat jij gek bent met je paard en dat jij je vriendin mist.


anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:25

Dit vind ik nogal ernstig.Je vriend zal toch willen dat je gelukkig bent en paarden kunnen daar aan bijdragen.Dat hoort hij je te gunnen.En vriendinnen moet je ook zelf kunnen bepalen.Als je momenteel financieel wat krap zit en volgend jaar niet,dan kun je het laten inrijden van je paard misschien ook nog wel uitstellen,want 2,5 jaar is nog jong.Dan zou je er nu nog dingen mee kunnen doen die je zelf zonder hulp kunt.En als je geen paardenvriendinnen hebt kun je er hier op Bokt toch ook over kletsen.Maar jouw vriend moet echt rekening met jouw gevoelens houden.

Matheno

Berichten: 7930
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Buitengebied Urk

Re: Zoveel twijfels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:35

Wat betreft combineren paard en (full-time) werk; Ik werk ongeveer 50 uur per week en zo'n 10 tot 15 uur reistijd per week. Sociaal leven staat doordeweeks op een laag pitje, maar dat is het me meer dan waard. Ook een hele lieve bijrijder die vaak vast mest, of rijdt, of voer klaar zet.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Zoveel twijfels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:23

ik heb niet alle antwoorden gelezen, maar je moet diep bij jezelf zoeken en je hart volgen. Er is een wijze uitspraak die zegt dat je zelf de antwoorden op je vragen wel weet. Ik lees tussen de regels door dat je zelf die antwoorden inderdaad wel weet. Ja je wilt je paard laten trainen en gaan paardrijden, ja je wilt je vriending terug. Nu je die antwoorden eigenlijk zelf wel weet, moet je alleen nog de juiste beslissing maken. Die lijkt mij niet zo moeilijk als ik je verhaal zo lees...

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Zoveel twijfels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:45

Wauw TS wat een lastige situatie, tevens omdat je bij zijn ouders woont. Sta je ook nog ergens ingeschreven? Of heb je een plek waar je eventueel tijdelijk kan wonen? Wij kunnen geen keuzes voor je maken, maar ik zou je wel adviseren om goed na te denken wat je precies wilt en of je in deze situatie wel gelukkig bent.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Zoveel twijfels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:47

Iemand die me zo zou claimen en alles voor me wil bepalen daar zou ik een punt achter zetten, paard of niet.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Sachavdm

Berichten: 130
Geregistreerd: 29-05-12
Woonplaats: België

Re: Zoveel twijfels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-18 14:20

Bedankt voor jullie antwoorden!
Het is voor mij een heel lastige situatie. Ik zie mijn vriend heel graag en we hebben samen in een jaar tijd al heel wat meegemaakt. Hij heeft me opgevangen toen ik nergens naartoe kon en heeft mij uit een emotionele put gehaald. In die tijd ben ik altijd heel afhankelijk geweest van hem en zijn we zo in deze situatie beland.
Nu ik me beter voel besef ik dat ik veel opgeef en dat wil ik niet meer. Ik ben sowieso al een persoon die het heel moeilijk heeft om voor zichzelf op te komen..
Ik ben wel blij dat ik nu ook van anderen heb gehoord dat het zo niet hoort en ik mijn gevoel moet volgen!

Horses aren't my whole life, they make my life whole.

_Lina

Berichten: 392
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Lokeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:29

Doen wat jij wil, het js jou geld, jou paard en jou hobby. Als hij daar niet met akkoord is jammer dan... Ik ben daar misschien redelijk kort over maar als het op paarden aankomt hoeft niemand mij de les te spellen, het is en blijft uiteindelijk jou dier. En combineren met werk is volgens mij geen probleem zoveel mensen doen dat!

Leentje, Molly & Poppy <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo, Vlindy en 43 bezoekers