Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 18:44

Dawson wat gaaf twee broers !!

Nynkster hier ook alles hard maar gelukkig kan ik de bak goed houden met onze merrie. Beetje veezout en slepen doet wonderen Afbeelding


TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:12

Kvulden een pallet idd en daar zit ik dan lekker op :)

Beterschap!!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 08:34

Kabayo staan lukt mij ook niet hoor, dan val ik ook, vandaar dat ik ga zitten.
En heel veel plezier in Zweden.

Murosch onze merrie kan ook voor de wagen alleen doen we dat nooit meer maar dit vindt ze geweldig om te doen. Heerlijk dat je nog n stukje land hebt waar ze op kunnen en ik blijf fan van haar, Veronia is echt mooi

Klein vosje wat lief dat bordje en brrrrr die weersvoorspelling

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 13:49

Nynkster ziet er heerlijk uit zo! De bak blijft met slepen super te rijden maar na het slepen strooi ik er wel veezout over van de welkoop. Vanmorgen ook lekker gewoon kunnen lessen.

Apple veel plezier vanavond

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 15:45

Amado mooi hoofdstel en totaal niet mijn ding :=

Kabayo mooie plaatjes hoor, ik ben wel blij dat t hier juist weer wat gaat dooien.

Caily mooie plaatjes, ik was nooit een dan van tinkers maar ben echt bijgedraaid heb ondertussen super lieve tinkers leren kennen :))

Apple ik hoop dat hij nog wat gaat groeien, hier een beetje hetzelfde Ghadir is 1.50 ongeveer en ik hoop dat hij 1.55 gaat halen. Iedereen zegt van wel maar ik vind m erg compact dus geb mijn twijfels. In maart wordt onze andere pony gemeten en dan laat ik Ghadir ook meteen meten dus ben heel benieuwd ik meet nu met een waterpas op zijn rug en dan streepje op de muur zetten dus is niet heel betrouwbaar maar zal niet heel veel verschil in zitten gok ik.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 20:24

Caily wat gaaf dat t zo goed ging!!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 09:47

Caily wat heb je dan een vooruitgang geboekt, helemaal als je het dan zo eens allemaal op een rijtje zet, wat leuk dan he!!

sbravour longeren kan idd veel toevoegen, het is toch erg fijn dat ze ook goed naar je stemhulpen luisteren voordat je erop stapt. en idd worden ze zich veel meer bewust van hun lijf. toen we de connemara van onze dochter kochten wist hij dat hij een hoofd en schouders had maar verder niet, kwam je aan hem bij het zadel stond ie stokstijf stil en nog verder naar achter schoot hij weg := hij wist echt van voren niet dat ie van achter leefde zeg maar, dus ook die veel aan t longeren gegaan en nemen we nu eigenlijk standaard eens per week mee in de training.
en mooi hoofdstel hoor, tja als ik een geldboom had, haha, hier ook een bit geintroduceerd zonder druk, hij wilde zelf overal in happen dus mondje maar open en happen maar, had ie zo het bit in, dus toen het hoofdstel lekker omgehad en lekker kauwen op dat bit, daarna gaan longeren met halster eroverheen en nu ondertussen wel met druk op t bit.
en hoe krijgt ie dat voor elkaar....hoefje in de singel....ik heb die van ons ook niet strak trouwens, hangen altijd lekker los, zodat ze er ook lekker mee kunnen gaan liggen,

caily aan de hand ben ik gewoon niet zo goed in, dat ligt eraan dat ik dat nooit geleerd heb net zomin als de dubbele longe, maar lichamelijk lukt dat bij mij ook niet dus tja je doet het dan toch op de manier die wel lukt.

apple wat een boef ~~}> maar wel knap dat je daarna de rust weer vindt, ook al is het op een afgezet stuk, dat maakt niet uit, toch super afgesloten en ook nog eens langs de weg, hoe heerlijk is het dan dat je merkt dat hij zich van die wind eigenlijk niets aantrekt.

nynkster die van jou dus wel last van de wind, maf ding, en idd dan maar stoppen als het net even goed gaat, dan heb je toch goed afgesloten, soms lukt dat niet maar als dat wel kan is het echt wel heel fijn.

gister hier toch wel even een mijlpaal, onze merrie opgezadeld, ghadir opgezadeld en na het longeren van ghadir ben ik op onze merrie geklommen en onze dochter op ghadir. touw eraan, zodat ik ghadir vast kon houden en we zijn de bak rond gaan stappen, ging hartstikke goed, twee x halthouden en weer weg stappen op stem en zelfs een lange zijde en halve grote volte in draf *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* super braaf was ie. dus bij ghadir doen we t op die manier, gaat beter dan de eerste x aan de longe erop denk ik, zo heeft ieder paard toch zijn eigen manier van dingen aan willen leren en vertrouwen krijgen en hij liep al met een paar mnd oud naast zijn moeder mee in een optocht en op t strand en bij een demonstratie, daar is toch veel van blijven hangen en dat geeft hem vertrouwen. dus hoe heerlijk is dat. helaas geen beeldmateriaal, manlief kwam wel even kijken en vond t hartstikke gaaf maar dacht er niet aan een foto te maken of te filmen en ik wilde dat ook niet gaan roepen want ja focus ligt bij ghadir he. maar ik zit wel n beetje op een roze wolk sinds gister :D

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:04

Annette wat een ontzettend brave pony zeg!!

kabayo ik hoop dat je het ondertussen wat meer naar je zin hebt en je heimwee wat minder is, heimwee is knap lastig, sterkte daar en probeer te genieten van al het moois.

Dawson wat zal ie blij zijn!!!

eefje wij wonen in drenthe, vlakbij Assen

wennie braaf hoor met zadel!

km mooi dekje...enne hoe ging de les?

hier verder geen nieuws, vorst sneeuw en nattigheid gaat niet goed samen...volgende week is ghadir weer aan de beurt, hij loopt gewoon lekker buiten overdag en iedere dag mag hij even in de rijbak rollen en gek doen als hij wil want die is wel dooi.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 14:11

Jammer van de les km

Kabayo ziet er wel prachtig uit zeg! Jammer dat er dan na 3 uur niets meer te doen is, dat zou een heel stuk schelen. Dagen afstrepen dan maar.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:08

Kabayo wat een leuk vooruitzicht, zit je vast een beetje bij ons in de buurt?? wij wonen vlakbij assen.

leuke vorderingen worden er gemaakt! helaas zitten we toch allemaal wel een beetje met de vorst denk ik, ziet er ook niet best uit voor komende week, dus na ons geweldige moment van vorige week nog even niets gedaan met ghadir. dochter druk met school en vorst is niet echt een goede combi.

Kabayo als je daar voor stage bent, mag ik vragen welke opleiding je doet? hopelijk heb je t nu erg naar je zin, is in het begin ook altijd even wennen natuurlijk.


TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:36

Toch maar aan de slag gegaan met Ghadir <3 Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:30

Dawson de reden dat ik de pony vast heb is omdat dit pas de tweede x is dat er iemand op zit. Meestal heb je het paard dan aan de longeerlijn dus heb je m ook vast. Tja wij doen het bij deze zo en om meteen los erop te gaan vind ik geen goed idee...

Nynkster wat goed en jaaaa peesjes staan mooi!

Jumping R mijn paard heeft zijn hele leven geknarst met zijn bit... ik zou me er niet te druk om maken. Ieder paard heeft zo zijn eigenaardigheden of eigen aardigheden. toen ook weleens gevraagd wat het zou kunnen zijn maar kreeg altijd te horen dat te bij t paard hoorde. Tegenwoordig zoekt iedereen overal wat achter maar niet overal hoeft wat achter te zitten.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 07:41

Dawson het liefst ga ik direct het bos met ze in maar alles is nu zo hard en hobbelig door de vorst en dor verhuizing zitten we niet meer direct aan het bos maar moeten we een drukke weg en het spoor over dus dan eerst maar even zo.
Er zijn veel manieren idd en het is toch een beetje zoeken wat het veste bij jou en je paard past.

Ik zal zo even naar je vlog kijken

Kabayo das idd niet heel in de buurt. Wel leuk je opleiding, onze dochter zit in Dronten en moet volgend jaar in de zomervakantie op buitenland stage voor minimaal 6 weken.
Maffe zilver, gaat even lekker uit haar plaat...

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:25

Fijn weer thuis Kabayo!!!!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 18:31

Nynkster wat gaaf dat ze t toch zo oppakt, knappie hoor!

kabayo de stage is dan idd erg lang, ze gaat nu van t voorjaar ook 6 weken op stage en dan intern in brabant, het is vanaf ons niet te doen dagelijks heen en weer te reizen, maar dan gaat ze 3 weken heen, een weekje thuis en weer 3 weken heen.
enne welke hengst is het? gaaf hoor, volgend jaar hopelijk een veulentje

murosch idd onze dochter heeft er nu 2 x op gezeten, erg leuk, maar we pakken m nog niet echt op met beleren hoor, dat heeft de tijd, maar we waren in een maffe bui zeg maar, dus tja, dan klim je erop.... en hij doet t braaf naast zijn mams. als de dooi inzet mag ie nog wel n keer. al moet ik zeggen dat we de bak prima voor elkaar hebben, maar onze merrie moet de bak iedere dag slepen en als ze dan ook nog onder t zadel moet denk ik dat het teveel is voor haar, ze is ook eigenlijk al een oma met haar 22 jaar.

bravour wat gaaf een galop knop erop! super,

cera tja en meningen verschillen ik vind niet dat je overal op hoeft te reageren, dan wordt t zo gedwongen en gaat de lol er een beetje af denk ik, dit is een mooie manier om je ervaringen te delen en soms wil je gewoon je mooie momenten even delen met mensen die dat begrijpen omdat ze in dezelfde situatie zitten, dat moet kunnen toch. en ja tuurlijk is het leuk wanneer anderen reageren op jou berichtjes maar om daar nou pressie achter te zetten, nee dat is ook niet zo mijn ding, dan gaat de lol er een beetje af. dus eh...lekker posten zou ik zeggen.

moonprayer dat is natuurlijk een geweldig uitgangspunt dat jij je zo vertrouwd voelt!!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 18:20

Wauw Kabayo *\%/* *\%/* *\%/*

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 10:03

Bravour hopelijk is het een hoefzweer dan valt t ook mee. Houd je ons op de hoogte?

En hoe herken je een aanval van maanblindheid? Nooit van een aanval gehoord, maar ik wens jullie heel veel sterkte!!!!

Kabayo ik vind jullie echt stoer!!! Super team zo.

Nynkster ik zou zeggen volg je gevoel! Je voelt zelf asn wat op een bepaald moment wel of niet kan en er zijn altijd mensen die tips hebben en die kunnen dat positief of negatief zeggen. Neem het positieve mee als je wilt en leg het negatieve naast je neer daar heb je niets aan.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:47

HMD wat vreselijk naar zeg, hopelijk gaat t nu weer wat beter. en veel plezier op stage!

knappe zilver!!! wat zul je trots op haar zijn enne gaf halster...ik had m zaterdag ook in handen maar de keuze was reuze en al vond ik m erg mooi, toch voor een knal roze gegaan :D

Bravour hoe lijkt het nu met de kreupelheid?

Apple wat heerlijk he dit weer, kun je lekker weer aan de slag. Ghadir mag morgen weer, ben wel benieuwd want hij heeft sinds de vorige x weerniets gedaan vanwege de vorst alleen met onze andere pony door getraind.

madeliefje welkom hier en wat een knappert. en met laat beleren is niets verkeerd hoor, wij hebben de pony van onze dochter ook pas met 5 beleerd, met ghadir hebben we niet zoveel geduld :=

brecht C wat fijn en wat een heerlijk koppie heeft hij toch

annette ook al lekker bezig geweest, volgens mij is iedereen weer erg blij met de dooi.

wij ook, van de week mag onze kleine man weer, hangt even af van de drukte van onze dochter met school e.d. maar komt goed, we hebben geen haast. en afgelopen zaterdag even lekker wezen shoppen, we gingen voor twee dekjes weg en kwamen er met 5 :+ thuis...oeps, maar ja hele mooie dekjes van eskadron in de aanbieding dus dan mag het een x, hebben we de komende 10 jaar geen dekje meer nodig.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:39

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:55

Nynkster wat gaaf!!!!

Och Apple wat vreselijk, hopelijk weet je snel meer. Sterkte

Km fijn dat t longeren goed ging wel lastig van het aantikken . Was zekergewokn tijd voor nieuwe spulletjes ... :=

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:04

Zo even heeeeeeel veel bijgelezen pffff maar *\%/* wat gaat t gaaf bij jullie echt zo leuk om te lezen!!

Hier was vandaag ponymeten en dus met Ghadir heen gegaan en laten meten en.... onze kleine man is gewoon al 1.54

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:41

Murosch de merrie is denk ik 1.68 zoiets dat weet ik niet precies, de hengst is 1.47 mijn hoop was dat Ghadir 1.55 zou worden dan kan ik er mooi op en dat lijkt goed gelukt. Hoe groot is veronia?

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:30

Apple gefeliciteerd met je nieuwe aankoop, dat jullie maar veel plezier mogen beleven samen!!!

bravour toch een ernstige blessure maar gelukkig zijn de vooruitzichten positief! wat fijn, nu maar hopen dat het weer snel beter wordt en het gras wat gaat groeien zodat ze naar buiten kunnen.

anette heerlijke spikkel billen :)

welkom mirjamalvaro

hier even een tijdje niets gedaan met ghadir vanwege t weer en wat andere drukte. vandaag was dochterlief onverwacht vroeg thuis dus ghadir even aan de longe gedaan en daarna erop, eerst even vast, daarna los en zelfs een stukje voorop, maar dat was heeeeel spannend :) en ook keurig achter mams aan, dat was toch wat fijner, maar wat doet hij het braaf.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 11:17

Bravour die van ons hapt overal in dus toen een bit voor gehouden en ja hoor daar hapte hij ook in. Hoofdstel ingeschoven en klaar.

Gaaf Murosch!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fransje23, Jadero, Manieki, MyWishMax, sterregoud, Whizz en 137 bezoekers