Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Kabayo

Berichten: 13757
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 09:43

Dankje kleinvosje!! Heel veel geduld heb ik ook niet hoor :o het scheeld al veel dat Zilver zo snel leerd!

Qua hoofdstellen. Ik heb een hoofdstel die volgens mij al 20 jaar oud is met een hoge neusriem. En een aurigan anatomisch gevormd bit. Ik heb geen kaptoom

Aahh Nynke <3 Ze is zo knap he! Ik zag al een foto van haar voorbij komen op Instagram.

Gefeliciteerd Annette!! Geweldig gevoel is dat he :D

Caily dankje! Ook leuk toch! Ja dankje gaat vast goedkomen :) Fijn dat het steeds beter gaat!! En wauw die manen <3

Dawson je kan toch naar een nakeuring of een jaar wachten? Of kan dat bij kwpn niet?

Sbravour nee snap ik. Maa zoiets kan eens gebeuren. Nogmaals, hoe kan die in godsnaam schuiven? Ik longeer zo veel paarden per jaar en nog geen 1 x meegemaakt dat ze schuiven. Dit gaat om zon simpel goedkoop singeltje. Heb je hem dan wel strak genoeg?
Dankje!!

Straks nog longeren. Kleine opmerking... ik zou het fijn vinden dat we gewoon op elkaar reageren. Ik heb anders ook wel wat beters te doen dan grote bijleesposten te maken. Als het eens niet lukt is heus niet erg maar sommigen reageren structureel gewoon niet op anderen. Dat is erg jammer...

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!


Kabayo

Berichten: 13757
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 13:52

Dawson123 schreef:
kabayo, ja had gekund maar hij is nu al ruin haha

Haha ja. Wel een hele knappe <3

Vandaag toch even voor de sleep gehad. Was vandaag wel mensen aanwezig en van de week niet. Ze was super braaf. Van de week nog 2 keer ongeveer longeren en dan ga ik zaterdag al vroeg weg.

Ze loopt trouwens lekker met het koppie omhoog. Ben nog niet bezig met de nageeflijkheid
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Heel blij met dit beeld. Ontspannen en oortjes blij! Ze vind het steeds normaler gelukkig. Nu maar 1x gemest. Vorige keer wel 5x. Fijne vooruitgang! Veel minder stress
Afbeelding
Daarna helemaal alleen "uitgespannen". Ze bleef voor het eerst super stil staan!! Ook met het aftuigen. Ze gaat echt vooruit :D
Ze word wel steeds knapper en gespierder <3
Afbeelding
Nou baas, klaar niet?
Afbeelding
Na de tijd lekker hooi eten. Ze verstopt zichzelf :')
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Kabayo

Berichten: 13757
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:38

Ze loopt zo mooi ruim Nynke!! Als die geen ster word weet ik het niet. (Kan dat bij welsh? :o ) echt een knappe pony. Als het niet lukt via youtube wil ik m ook wel voor je uploaden. Moet je maar even appen :)

Kvulden misschien voor heeele vervelende paarden, maar ik zou hem niet over de neus doen :o

Ik doe door de binnenste ring vastklikken aan de buitenste.
Afbeelding
Uh kijk zo. Heb m vastgeklikt aan de verste. Zonder slag erom

Xapple dankje!! Ja ik vond ook dat ze veel heeft geleerd! Super trots :D Ik weet niet zo goed op wie ze lijkt. Maar de eigenaar van Zilvers vader én moeder (en oma) heeft mij een super kans gegeven. Op de foto samen met vader (dekhengst Pier 448) en moeder Vlinder. Echt een unieke kans!! Ook gaat ze op de foto met haar date Bartele 472 ! Dit komt nooit voor , zomaar een familiefoto. Nynke in dit topic gaat de fotos maken!
Lars wordt echt stoer!! Ohnee grapje. Dat vond ik altijd al :D komt helemaal goed met jullie

Dankje annetteflame!

Zoe thanks! Ja zilver is een super slim paard. Alleen wat lomp :+
Joune loopt super! Mooie ruime bewegingen
Ja mee eens. Bijlezen is natuurlijk niet verplicht. Maar toch wel een beetje het "doel" van het topic toch? Je eigen delen maar ook op de rest intresse tonen. Anders kan je inderdaad beter een volg topic maken als het alleen om je eigen draait.
Vind het juist leuk om mij meer betrokken te voelen bij de mensen hier!

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Kabayo

Berichten: 13757
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 08:10

xApple schreef:
Dat is bij het Fjorden en Shetlanderstamboek ook zo ja. Belachelijk.

Klopt
Toen ik klein was deed ik mee aan de shetlander keuring. Ze was mooi in sport conditie, ik reed er destijds bixie wedstrijdjes mee. Commentaar was. Veel te schraal -O- nouja zeg. Ze zag er super mooi uit!

Wat een fijne berichten van Knox!! Gaat steeds beter met hem zo te horen! Hopelijk gedraagt hij zich bij de smid. Alhoewel. Hij is gewoon bekapt bij de opfok.. toch? Of ook niet?

Ah oke Nynke.. nee balen is dat :( Mooi filmpje!

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Kabayo

Berichten: 13757
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:39

Gewoon de harde paddock in

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Kabayo

Berichten: 13757
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:20

kvulden schreef:
Gaan jullie ook met lange lijnen wandelen op straat?

Nee vind ik jog te gevaarlijk met mijne


Mijn paddock is totaal niet vlak. Enorm heuvellandschap. Maar ze red zich prima.

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Kabayo

Berichten: 13757
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:15

Caily schreef:
Brave Zilver! Is ze zo kort in het haar, of is ze geschoren geweest?

Kwam ineens in mijn gedachte dat deze vraag is geweest en ik nooit gereageerd heb _O- Maar nee. Zilver is nooit geschoren geweest. Behalve haar baard en oren :)

Handige uitleg kleinvosje! En leuk zoveel verschillende manieren! Leer er weer van :) dankjewel

Km hihi ik heb ook niet heel veel geduld hoor O:) en dan staat zilver nog op je teen en kopstoot... pff
Smeerkees lees ik wel. Had mijn palomino ook altijd. Heel vaak toevallig voor de wedstrijd met je kop in de stront >;) hoe dan.

Zoals ik zei ga ik niet lange lijnen op straat. Wel in de bak/wei. Fietsen doe ik dan wel
Afbeelding

Mijm ongeschoren paard met dunne vacht staat onder 150 gram regendeken .

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Kabayo

Berichten: 13757
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:20

xApple schreef:
Dat vind ik echt apart ! Niet lange teugelen maar wel fietsen. Als ie dan gaat rennen ben je toch echt de l*l? :oo Met Mn Shettie doe ik het ook hoor maar die heeft ff minder impact :')

Nou als ik heel eerlijk ben :o
Zilver ging 1x er vandoor met lange teugelen in de weide. Ze ging knoeterhard , en ik kon natuurlijk nooit bij haar hoofd komen om te laten stoppen. Ze ging super hard , de lijnen verstrikt in mijn benen. Nou ik was erg bang. Dacht daar ga ik weer. (Breek zo vaak wat)
Bij fietsen heb je haar al bij het hoofd (met een ketting note bene) . Mocht ze schrikken stap ik heel makkelijk en snel af. Met fietsen kan ik haar beter in bedwang houden en sturen dan erachter


Snappie :+

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Kabayo

Berichten: 13757
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:29

xApple schreef:
WoW wat eng -O- Snap dat je geschrokken bent.

Ja ik snap het wel hoor maar ik ben weer een beetje een watje met fietsen. Als Lars gaat rennen sleep ik er zo achteraan. Of hij raakt los ofzo. Brr nee moet daar niet aan denken. Maar als Zilver gewoon braaf is dan is het een top manier om lekker beweging te geven. Worden ze ook lekker mak van. Maar ik ben er nog niet aan toe :Y)

Ja was zeker eng

Zilver vind fietsen geweldig. Eerste helft alleen maar snuiven showen en staart erop haha. Maar ze is heel gevoelig rond haar mond. Eén klein rukje en ze staat stil. Ze is geen doordouwer zegmaar. Dat is erg fijn. Als je een bulldozer hebt die door alles heen rent zou ik het ook niet snel durven denk ik :o

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Kabayo

Berichten: 13757
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:35

Jammer SVRL. Maar als je merkt dat het te vroeg is inderdaad niet doorzetten. Je luisterd goed naar je paard :)) mijn pony heb ik ook pas met 4 jaar beleerd want die was ook veelste "baby " nog

Mooie stijgbeugels Tineke!

Kleinvosje. Als ik mij niet vergis is dat "redelijk normaal" bij quarters. Weet t niet zeker hoor! Of bij dravers/renpaarden..

Zoe haha ik zie het helemaal voor mij :+

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Kabayo

Berichten: 13757
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:48

Volle broer? Of zelfde vader. Ze lijken inderdaad op elkaar!

Klopt kleinvosje. Ik keur het zeker niet goed hoor

Hmm wou vanavond longeren. Word niks :+

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Kabayo

Berichten: 13757
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:00

Cool tineke!! Op een pallet staan lukt mij niet met zilver. Wiebelt teveel en dan val ik eraf haha

Beterschap kvulden!

Knappe lina. Zelfs 2 keer op de voorpagina :) het is inderdaad erg hard de grond...

Sbravour hihi had gekunt! Ik wil alleen met de trucjes niet teveel forceren. Heb zondag al les gehad en normaal oefen ik echt 1x per maand :+ heb uiteindelijk lekker gepoetst en getut

Dawson vanmiddag ging het wel! Maar savonds vriest het helaas weer. Dan kan het niet. Mocht ze nou rustig zijn en sukkelen kan het wel , maar dat doet ze nou eenmaal nooit :=

Vanavond voor de "laatste keer" bij zilver geweest. Zaterdag vliegen naar Zweden! Ga haar wel missen :(
Haar bandages gepast. Veelste dik en lang..
Afbeelding
Uiteindelijk meter eraf geknipt
Echte friezen dragen fries <3
Zie haar neusje die haar mooie springschoenen bekijkt haha
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Kabayo

Berichten: 13757
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:47

Amado mooi hoofdstel al vind ik een hackamore redelijk heftig

Caily knappe tinker is het toch <3 En heerlijk zo buiten rijden. Ben wel een beetje jaloers hoor!! Mooi paard zeg die Finn!!

Kleinvosje jeetje... Dan is het echt een 'klein vosje'' Hoop dat hij nog wat groeit!

Xapple ook jammer dat Lars zo klein is.. Zilver is nu 160. Mag ook nog wel 5 cm bij van mij!

Murosch ik heb alleen een vos shetlander :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Heb liever mooie droge vorst dan die vieze regen als ik eerlijk ben :o
Mooie foto's van Veronia. Ook op Facebook :')

Nynke genieten zo in de zon en weide!

Tineke gaan zitten.. Doe ik de volgende keer! Goeie ! :D

Gister was de zadelmaker er voor Zilver om het zadel aan te laten passen. Het is mijn dure custom dressuur zadel... Maar echt apart.. Hoe erg Zilver lijkt op mijn oude pony. Mijn vader heeft zo'n grote hark voor het hooien. Mijn pony vond die altijd eng. Dus ik zei tegen mijzelf , nou zal Zilver die ook eng vinden ? En ja hoor.. En nu met zadelpassen , Er moest alleen beetje bijgevuld worden , verder bijna identiek aan elkaar. Ik was er zelf niet bij , maar de zadelmaker vond haar echt super braaf. Een paard met een heel sterke rug met super mooie spieren erop. Trots :D Nu kan ik eind maart gewoon goed beginnen!
Ik ben nu in Zweden. Mag even 3,5 uur met de trein :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Kabayo

Berichten: 13757
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:24

Annetteflame heerlijke foto's. Zo fijn als het al zo vertrouwd is :D

Ik heb de singels niet op het strakst. Vind een strakke riem de hele dag zelf ook niet fijn..

Tineke beste bijleespost :)
Super gaaf zeg! Gaat goed zo te horen met de paarden in dit topic!

Eng zeg sbravour. Maar gelukkig niks gebeurd!
Fijn dat het probleem van de longeersingel is opgelost! En mooi hoofdstel!

Nynke heb voor je gegoogled maar ook ik kon helaas geen kleine micklem vinden... alleen maar pony maar dat zal wel te groot zijn.
Longeren gaat goedd 8-)
Dankje!

Xapple wat een fijne voorwaarste fjord! Ziet er ook erg goed uit :)

Ik heb weinig nieuws aangezien ik dus in Zweden ben. Heb al 3 dagen achter de rug. Zo nog even rijden.
Heb helaas al sinds ik hier ben last van heimwee. Heel vervelend. Eten gaat moeilijk, dan word ik direct misselijk. Al gaat het vandaag weer wat beter omdat ik veel bezig ben.
Voor zilver word goed gezorgd!
Met mijn vriend <3
Afbeelding
En haar lieve snuitje
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Kabayo

Berichten: 13757
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:27

Dawson
Ik ben in zweden voor 2 weken lange stage :D Ja mijn vriend is heel lief voor mijn paard <3 Hij is weekends bij mijn ouders , dus ook bij mijn paard (Zilver staat bij mijn ouders)
Heerlijk dat hij weer buiten heeft gekeken !

Odenxia. Lief :* Gelukkig voel ik mij steeds een beetje beter. En gelukkig komt de dag van terugkomst alleen maar dichterbij. Nog 10 dagen te gaan :Y) Maar het is hier wel leuk! En erg lieve mensen
Spannend bijna wegbrengen! Mijne gaat ook al bijna :):) prachtige trailer!!

Wennie mooie bijleespost! Dankjewel :) over custom , ik weet niet of de zadelmaker hem slecht passend heeft gemaakt of er lang geen controle is geweest? Een zadel kan ook beetje vervormen en onderhoudt is ook zeker nodig. Mag ik vragen welke je had? Hoe ze heette. Mag ook via pb.
Ook hele verbouwing in de mond zo te lezen. Ziet er braaf uit met zadel!

Dankje annetteflame. Het is hier zeker prachtig!

Welkom eefjelief!

Zilver vermaakt zich wel als ik weg ben :')

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Kabayo

Berichten: 13757
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:57

Km balen dat de les niet doorging. Hier was het vanochtend -6 :brr:
Longeren klinkt goed zeg!!
Zo knap paard <3

Tineke lief dat je er naar vraagt! Op dit moment geen last meer van heimwee! Ik tel alleen wel de dagen af :+ Heb het hier nu wel naar mijn zin! Ben alleen elke dag 3 uur al klaar en verveel mij dan een beetje helaas

Het is hier prachtig <3
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Kabayo

Berichten: 13757
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 18:36

Caily ja gelukkig is de heimwee weg! Ik durf nu zelfs te zeggen dat ik vandaag genoten heb :)
Haha wat grappig dat ze bij een ouder ervaren paard het voortouw neemt. Zelfverzekerd is ze wel! Balen dat je eraf moest springen (shetlanders altijd :roll: _O- ) Geen enkel verstuikt?
En wat is ze toch super braaf zeg <3

Ilsey haha gelukkig is zilver altijd fotogeniek *-:) Wel een grappige foto. Fijn dat het grondwerk goed ging!
Klopt dat mijn gedachtes soms afdwalen. Niet alleen naar Zilver. Maar ook mijn lieve vriend en hond. En mijn vader en moeder ..

Odenxia komt goed!

Tineke ik streep inderdaad af. Overdag vermaak ik mij wel. Savonds alleen niet...

Km eerste video geeft hier ook foutmelding helaas. Tweede filmpje ziet er top uit +:)+ enne.. ik loop ook mee hoor :o
Het is een stage op een paardenstal ,manege en dressuurpaarden in dit geval. Is voor buitenlandse stage. Ja haha dat is wel wat speciaal.

Annetteflame ja het is hier inderdaad prachtig <3 Maar wel koud :brr:
Super!! En wat een leuke foto zo van boven zeg

Nog een weekje en dan ga ik alweer terug. Ik zal zilver de dag dat ik terug ben nog longeren. Maandag ook. Dinsdag vrij. Woensdag weer trainen en dan probeer ik haar donderdag bij de beleerder te brengen! Ik ben er nu al zenuwachtig voor :=
Plaatje van vandaag (Nederlands paard toevallig)
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!


Kabayo

Berichten: 13757
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:20

Km rood staat haar echt super goed zeg! En verstandig om even te oefenen inderdaad :))
Haha springpaard lees ik wel!
Zie het filmpje nu wel! Ziet er goed uit hoor

Sbravour Ja ik vind de sneeuw prachtig hier! Maar het mag hier ook wel blijven haha. Zoals je zegt, anders kunnen we thuis niks
Mooie foto in de avond zon. Het wennen zal vanzelf over gaan :)

Zoe ja vind ik zelf ook erg fijn. En mijn moeder stuurt ook veel. Dankje! Het is inderdaad prachtig! Jaa ben heel zenuwachtig al haha.
Prachtige spaanse pas al zeg :wow: wauw!!

Nynke jaa gelukkig nog een weekje. Mis ze wel :)) Geweldige foto van lina :+

Zilver is vandaag heerlijk verwend door mijn vriend. Hij heeft eerst de vlechtjes eruit gehaald (zaten nog maar 3 in :roll:
Afbeelding
Daarna heeft hij haar lekker gepoetst (en ja... ze mist alwéér een voorijzer zucht)
Afbeelding
En daarna lekker buiten eten
Afbeelding
Ik vind het zo fijn dat dit gewoon kan. Dat zilver nu super braaf is en dat mijn redelijk onervaren vriend haar lekker alleen kan borstelen en iets mee kan doen. Dat kon vorig jaar om deze tijd echt niet. Toen was het een bulldozer en moest je haar met zweep leiden :=
Bij bokker annikoe zag ik prachtige halster naamplaatjes en die vond ik zo schattig! Heb direct 2 besteld. Eentje aan haar leren halster en ik denk de andere aan haar hoofdstel :D Happy!!
Afbeelding
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Kabayo

Berichten: 13757
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 16:35

Ziet er erg relaxt vanaf de grond brechtcarlos. Vanuit het zadel gaat het vanzelf beter!
Mooie bijleespost heb je gemaakt! Dankje voor je compliment van mijn shet. Ik heb ooit haar hele voorpluk eraf geknipt toen ik jonger was (denk 8 jaar geleden) haha oeps := Ik heb haar al sinds ze 2 jaar oud was. En ze is nu bijna 18 uit mijn hoofd. Haar dochter had ook zoveel manen (is verkocht naar Finland)
Stoere merrie was dat
Afbeelding
Afbeelding
En haar andere dochter , volle zus , die ik nog heb heeft ook veel manen. Ik hou dr van !
Afbeelding
Afbeelding
Haha ja zilver is een grapjas. Dankjewel :) ja het is zeker fijn als hij wat foto's stuurd!

Nynke was mij niet eens opgevallen dat ie roze was :o ik dacht altijd wat verkleurd wit ofzo :+ hihi Sander kan héél goed tutten. Laat ie alleen nooit merken (behalve als ik weg ben) Super leuk dat je nu begint te slepen en beleren!! Nog even en we kunnen samen op pad :P
Blijft een mooie foto <3

Jeeej super leuk nieuws!! Zilver en ik doen mee met de ruiter inspiratie dag in Tolbert op 6 mei!! We hebben dan een clinic vrijheidsdressuur van Joyce de Vos. Heb er echt super veel zin in! Ik moet van 11 tot 12. Mochten we noordelingen zijn die willen kijken (en evt foto's maken) zou leuk zijn!! Ook zijn er nog plekjes vrij om mee te doen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En woensdag komt haar voorijzer er weer onder :D

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Kabayo

Berichten: 13757
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:32

Echt super Nynke!! Tuig staat haar erg goed :)) en de peesjes ook. Zo leuk dat we nu samen aan het slepen zijn :) en dankje! Heb erg veel zin in de clinic!

Welkom JumpingRider!
Dat tanden knarsen... sommigen doen dit nou eenmaal... en blijven het hun hele leven doen. Je kan inderdaad een bitfitter langs laten komen maar ik denk dat je dan net zo goed je geld in de sloot kan gooien. Ik zie het wel vaker bij jonge paarden. Bij sommigen kan het inderdaad over gaan. Maar pin je er niet op vast..

Tineke wauw goed hoor!! Ik wil oooook haha. 28e naar mijn werk om te beleren voor de kar #DagenAfstrepen
Mijn paard staat bij mijn ouders in Tjalleberd. Niet echt in de richting haha. Mijn vriend heb ik wel uit Assen geplukt! :P
Ik doe opleiding Paardenhouderij niveau 4 BBL in Meppel (Terra). Ik zit dan maandag op school en dinsdag tot vrijdag werk ik op een trainingstal voor frieze paarden. Erg leuk werk! (Daar gaat zilver dus ook heen. Woon er 2 km van af) Ik heb het nu wel leuk maar wil ook wel terug. Ik slaap helaas erg slecht en heb erg veel nachtmerries...

Vandaag is de smid geweest om het ene ijzer er weer onder te slaan. Ze was erg stout. Steeds achterover leunen. Doet ze anders nooit := Mijn vriend even gevraagd of hij het deken even af wou doen met het mooie weer. Genoot ze duidelijk van ! En ja ze is super stoffig! Als ze op mijn werk staat ga ik haar lekker met warm water wassen (heb ik thuis niet)
Afbeelding
Hoe ga ik dit uitzitten :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Erg blij met dit galopje. Ze komt wel omhoog
Afbeelding
En ook zeer blij met dit beeld. Achterhand zakt. Voor omhoog. Achterbeen erbij
Afbeelding
Afbeelding
Oh en een zéér schokkende foto
Zilver wat doe je nou?? Dit is zware rollkur
Afbeelding
Dit is/was een beetje "haar" favoriete houding helaas. Moet zeggen dat het er in de training redelijk uit is. Ze heeft een "friezen trekje" om er snel achter te lopen. Ik hoop dat het er binnenkort helemaal uit is. Want zoals jullie zien , niemand dwingt haar er toe

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Kabayo

Berichten: 13757
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 08:53

Weke knieën ken ik niet zozeer. Wel slappe kniebanden. Dat gaat soms wel over. Ik zie dat inderdaad wel vaker bij jonge paarden. Wbt het trappen ik had hem een goeie trap onder zijn billen gegeven (al lees ik dat je het hebt afgestraft! Top!) Maar met longeren trappen om je gericht te raken zou ik niet een beetje met een leadrope wapperen maar een goeie zweep pakken en een tik geven. Je wilt écht niet in het ziekenhuis komen

Tineke oke! Lange stage hoor. Vond 2 weken al erg lang :=

Nynke echt zo goed *\o/* En ze loopt zó netjes he! Lekker ontspannen en relaxt :D En wat super lief dat ze je handen aflikt <3

Hihi ik kreeg van de week deze foto toegestuurd. Mevrouw heeft een kijk gaatje :+
Afbeelding
Mijn vriend heeft zilver vrijdag even een kwartier gelongeerd. Erg blij mee :) zilver was erg druk haha
Ik ga straks alweer naar het vliegveld ! Eindelijk weer naar huis <3

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Kabayo

Berichten: 13757
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 22:12

Wat vreselijk balen dat je nu niks kan Claudia. Al is , zoals je zegt, even rustig aan doen nooit verkeerd.
Dankje! Zilver is inderdaad een uitslover _O- Zweden was inderdaad gaaf! Maar ben ook super blij dat ik nu met mijn vriend en hond op de bank zit :D

Jaaa tineke!!

Hier weer lekker thuis! Zilver even gelongeerd. Ze was erg blij <3 En wat een gangen. Topper in de dop !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Morgen en dinsdag longeren en dan woensdag vrij en naar mijn werk toe voor beleren *\o/*

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Kabayo

Berichten: 13757
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 19:43

Erg rustig in dit topic. Beleren stopgezet? Te koud? In actief? Of ben ik te actief :+

Hier weer een kwartier gelongeerd. Morgen nog een kwartiertje en dan beleren *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Ze kanteld hier echt haar bekken en gaat echt zitten :wow:
Afbeelding
En haar hangertje <3
Afbeelding
En ze krijgt nu echt lange manen... gelukkig!
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Kabayo

Berichten: 13757
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:04

Wat een lieve foto dawson <3 en dankje! Ze is een Pier 448 x Wikke 404 :)

Moonprayer leuk! Je mag het altijd hier delen hoor! Fijn dat het al zo vertrouwd is!!

Cera ik zit ook in het examenjaar..wbt bijleesposten tis heus niet na 1x gezeur. Maar sommige mensen doen het structureel. En dat is vervelend.

Gewéldige fotos zoe. Wat is ie toch knap :wow:

Dankje voor je compliment sbravour! Ik ben zeker erg blij hoe zilver nu loopt :) mooie foto hoor!

Km haha koud ja. Maar niet echt bevroren. Het is wel hard maar de bovenste laag is zacht. Prima te doen . En wauw. Wat een mooie foto. Zo mooi licht. Ook in uitgelicht zag ik!

Blijf vooral posten! Zou zonde zijn als dit topic doodbloedt

Zilver vanavond longeren en vlechten. En dan gaat ze morgenavond naar mijn werk! Vanochtend haar stalletje vast klaar gemaakt
Afbeelding
En dit is haar date van dit jaar <3
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Kabayo

Berichten: 13757
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:29

Mooie foto's brechtcarlos! Nee hoor rijfotos vinden we niet erg :D dankjewel voor je leuke compliment!!

Echt wel ilsey!

Km hihi hij is zeker knap <3
Afbeelding

Tineke. Intern in nederland vind ik zelf prima te doen. Dan weer je dat je altijd nog terug kan :+ dankje! Dit is Bartele!

Sbravour en zoe dankje!! Kijk er erg naar uit na alle pech mbt fokken!!

Dame gelongeerd en netjes gemaakt voor morgen. Vind haar zo lelijk met vlechten :+
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Carowl, Claudia1993_, GrapeshotBot, nick_en_ik, singa en 16 bezoekers