[VOLG] Jack: Van puppypaard naar rijpaard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Re: [VOLG] Jack: Van puppypaard naar rijpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:33

Oh, wat leuk, je bent op dezelfde manier bezig als ik, dus ik ga zeker volgen! Ben heel benieuwd hoe jullie je gaan ontwikkelen :j Van wie heb je les als ik zo nieuwsgierig mag zijn?


Anoniem

Re: [VOLG] Jack: Van puppypaard naar rijpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:36

Dank je Annikoe :)
Had al het idee dat je in haar buurt zat, lijkt me een leuke instructrice. Heb nu momenteel 3 coaching-sessies van haar (gaat via een filmpje & skype) in het kader van een extra opleiding van haar. Morgen de 2e, ben benieuwd wat ze te vertellen heeft. Is altijd fijn om eens een andere kijk op dingen te hebben. Zit een beetje uit de buurt maar wil toch zien of ik haar niet eens deze richting uit kan krijgen... :)

Midden in de winter toch wormen(eitjes) vinden lijkt me inderdaad niet zo goed, hopelijk helpt de kuur tegen de problemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:23

Ach <3
Je halster-videos zijn ook erg leuk trouwens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:07

Hij heeft zo'n leuk kopje <3
Hopelijk weet je meer na de baal hooi, stap voor stap dingen proberen is altijd het beste :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 23:08

Heb even bijgelezen, jullie gaan goed zeg!
Heel interessant om te lezen hoe je dingen aanleert en aanpakt.

Wat moet ik mij voorstellen bij het longeren? Je werkt met kaptoom zeg je, met 1 lijn op de neus? Wat is je bedoeling van alles? Hoe doe je dat wegsturen? (gewoon uit interesse, voor mezelf ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:06

Ok, op die manier :j Ben je bekend met het around-a-roundpen-principe? Want dat is wel een hele fijne manier om te leren leiden en afstand nemen/houden en op een cirkel lopen etc.

En wat je ook kan doen is werken met een target, je paard de target laten volgen ipv je paard wegsturen ;)

Anoniem

Re: [VOLG] Jack: Van puppypaard naar rijpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:10

Klopt, je maakt zelf een cirkel in een (longeer)piste waardoor je paard een leidraad heeft waar die kan lopen. Is wat makkelijker dan gewoon in een cirkel te moeten lopen zonder verdere hulp zeg maar.

En je begrijp het goed hoor, langere target is de oplossing ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmenteC, BlueStocking, Cardy, gerlindie, ikkedus, Ilayla, jokari, laura22, Pellelilly, Sintara, Sky_As, tijger en 103 bezoekers