Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:19

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! :D veel plezier met elkaar.

Marloes mocht vandaag weer mee naar de manege. Ze heeft goed geholpen en mocht een lesje meerijden.
Afbeelding

Helpen alle hoofdstellen terug hangen.
Afbeelding


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 10:03

Sterkte marjanne! :(

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 23:29

Sterkte! :(

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:43

Gefeliciteerd! Veel plezier!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:09

Op de manege waar ik heb leren rijden werd er ook 1 voor 1 aangegallopeerd in de beginnerslessen. De voorste moest gewoon achter aansluiten in galop.

Op de manege waar ik vrijwilligerswerk doe (manege voor mensen met een beperking) gebeurd het ook 1 voor 1. De mensen die niet gaan galopperen gaan in het midden staan. Diegene die mag galopperen heeft zo alle tijd en ruimte om een rondje te galopperen. Als het goed gaat, mag ie door gaan en een paar rondjes doen. :)

De gevorden ruiters doen het wel anders hoor. Die mogen gewoon tegelijk.

En diegene die het niet alleen kan of durft, daar loop ik in galop naast. Nou ja... loop... rennen!!! :')
Ik houd de pony of het paard op de hoefslag en in galop. Het kind hoeft alleen maar de galop uit te zitten en aan de galop te wennen. En als dat goed gaat mag het alleen. :)
Omdat ik mee ren kan ik ook gelijk het paard stoppen als het kind uit balans raakt. +:)+

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:21

Toen mijn vorige Haflinger nog bij mijn schoonouders stond, stond hij samen met de Welsh Cob van mijn schoonzus en de Welsh A van mijn schoonzus.
Dat ging gewoon goed. Welsh Cob van mijn schoonzus is best groot. Was een stuk groter dan mijn Haflinger.
A Welshje kon met beide goed opschieten. Kroelde wel vaker met mijn Haflinger. Lekker in elkaars manen.
Als mijn schoonzus en ik samen gingen rijden kon de Welsh A prima thuis blijven hoor.
Maar dat heb ik hier thuis ook. Als ik ga rijden dan is de shetlander alleen. Of als ik met de shetlander ga wandelen dan is de Haflinger alleen. Ja bij het weggaan hinniken ze naar elkaar, maar verder gaat het goed :)
Als ik met de Haflinger alleen op pad ga, dan doe ik de hond bij de shetlander in de paddock :') De hond is bijna net zo groot als de shetlander en die twee snuffelen en likken elkaar altijd. Staan naast elkaar. Liggen naast elkaar. Hebben nog wel een klein beetje steun aan elkaar.
Maar gewoon helemaal alleen achter blijven gaat ook goed.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:27

Marloes rijdt af en toe een lesje mee op de manege. Is nu 4 jaar. Ze vindt het prachtig! En doet heel erg haar best! Zit er netjes op, maar ik merk wel dat 45 min wel heel lang is. Tegen het einde van de les zit ze vooral lekker te kijken en laat ze zich rondwiegen. Er loopt dus altijd iemand mee met het paard.
Ikzelf mocht op les toen ik 6 was. En dan gelijk gewoon los. Prachtig vond ik het. Sindsdien is het paardenvirus niet meer over gegaan ;)

Siesjuh, voor David en Marloes kocht ik gewoon van die handschoenen bij de action. Daar heb je hele mini handschoenen met vingers. Echt ideaal! Ik weet niet of ze er nu nog liggen, want meestal ligt dat er aan het einde van de winter niet meer. (Dan liggen de zwembaden al weer in de schappen).
Maar daar kon ik in ieder geval hele kleine vinger handschoenen kopen.


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:12

Gisteren uit schooltijd lekker knuffelen met de pony's.
Afbeelding

Afbeelding

En dan staat die lompe Haflinger op je voet en moet je even uithuilen bij je beste paardenvriendje.
Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 10:14

Wat een leukerd is cloe!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:26

Cerastes, wat lijkt me dat toch een lieve Tinker. Heel relaxt ook! Daar heb je straks echt een super leuke kinder pony aan. Nu al eigenlijk.
Even over de teugels, gewoon weer een stapje terug als het ze het eng vindt. Ze geeft vanzelf wel aan als ze er weer klaar voor is.
Marloes houdt ook nog veel het handvat vast, en als ze het zelf aangeeft mag ze sturen, ik push haar niet. Dat werkt averechts en schiet ze in de stress. Dat wil ik niet.

Koekie73, Ah ik kan je geen tips geven. Heb geen ervaring met wedstrijden en ook nog niet met pubers haha!
Ik vind het wel een hele leuke foto van je dochter, en mooi blauw setje.

BiancUgo, Wat veel winstpunten! Heb echt geen verstand van dressuur en westrijden, maar het klinkt heel goed! Gefeliciteerd :D
Knap hoor! En knap op het grote witte paard galloperen.

MissToseland, Wat een lieve foto. Maarja, nu moeten ze de Haflinger delen, wahaha!
En die laatste foto, helemaal warm in gepakt, lekker!
Hier was trouwens geen staking.

Wendy_Komen, Hey welkom. Wat leuk zo samen met die grote Tinker. Braaf!

Ik zit met een dikke luchtweg infectie thuis, dus weinig gedaan met de paarden. Alleen een beetje geknuffeld.
Vond wel een leuke foto van afgelopen zomer.
Afbeelding

Ik heb trouwens nog een pinokkio zadel in de aanbieding. Ik doe hem weg. Marloes rijdt toch op een mini barebackpad op Blikkie en op Nick is het gewoon geen gezicht. :')
Hopelijk voel ik me morgen wat beter, want ik wil wel graag weer ff wat met kids en pony's doen. Kuur is bijna afgelopen, maar kan nog niet echt zeggen dat het goed helpt. :roll:
(Ben long patient en heb in het verleden longonstekingen gehad, dus moet het wel goed in de gaten houden, eigenlijk moet ik goed uitzieken, maar als de zon schijnt dan lokt dat mij het huis uit). := En doe ik weer te veel....

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 13:00

Beterschap allemaal, het is tijd voor mooi weer!

MissToseland, wat leuk! En Macho is echt een betrouwbaar paardje he? :D Fijn!

Marloes wilde gisteren ook nog wel op Bliksem rijden, maar van rijden is het niet gekomen. Misschien lukt het vandaag.
Gisteren heeft ze nog wel even lekker gepoetst.
Afbeelding


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:41

Gezellig familie ritje gemaakt! Op manlief zijn verjaardag :) Gezellig gezinsdagje.
Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 20:04

Cerastes, ddankje! Leuke knuffel foto's weer, echt een leuk paardje!

SusanH, Ziet er goed uit en zo te zien ook mooie prestatie :D

Getup, Ook wedstrijd gehad? Hoe ging het? Leuke foto :)

Wij zijn vandaag lekker met Nick op stap geweest. In de trailer.
En natuurlijk mocht Marloes ook nog even uitstappen.
Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:18

Bah wat ontzettend naar! Heel veel sterkte :(

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:08

Op de manege waar ik vrijwilligerswerk doe, wordt ook wel eens een 'wedstrijd' gehouden. Het is een manege voor mensen met een beperking en iedereen doen lekker mee op zijn eigen niveau.
En ze zijn dan altijd reuze blij met een lintje, een diploma etc. :)
Laatst nog een hele doos bekers meegenomen naar de manege, gekregen van mijn schoonzus. Plaatjes gaan er dan af en met wedstrijden worden de bekers weer uitgedeeld, vinden de ruiters prachtig!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 22:41

Mooie foto’s. Heftig hoor. Heel veel sterkte woensdag.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:14

Ben een beetje inactief geweest. Zowel door de kou als door familie omstandigheden.
Maar vandaag mocht Marloes wel even (onverwachts) op Bliksem zitten.
Ik wou de paarden uit de paddock halen en in de weide zetten.
"Mamma, mag ik even op Bliksem zitten?"
"Jahoor, pak je cap maar en klim er maar op".
En Bliksem vindt het ook allemaal best... :)

Afbeelding

Afbeelding

En Marloes rent ff lekker heen en weer met Bliksem. Braaf shetje is het toch.
(Want buiten beeld volgt Haflinger Nick vanuit de weide in rengalop, drukte maker...). Maar dat boeide Bliksem niets, hij huppelt wel met Marloes mee.

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 21:58

Murphypower, dankjewel :)

Misstoseland, een geconcentreerde blik! Mooi gezicht zo'n kleine op een grote haf!

Sneeuwpop, de volgende keer de camera op statief ;) Ik wil je wel mee zien rennen haha.
Leuk dat het springen in de smaak valt. Hier vinden ze dat nog wel erg spannend.

SusanH, Wat goed dat ze galop niet eng meer vindt.

Cerastes, leuk de eerste les. Veel plezier morgen!

David mocht woensdag mee naar de manege. En hij mocht een hele les meerijden.
Dit keer wat meer serieus en onverwachts op een ander paard! Dat was wel even slikken. Want David heeft een vorm van autisme en als plannen vlak van te voren gewijzigd worden, heeft hij daar toch behoorlijk moeite mee! Ipv van de vertrouwde Fjord op een Welshje.
En daarbij kwam ook nog dat hij ipv op een dekje dit keer op het zadel ging rijden. Ook niet zoals hij in gedachten had.
In stap kent hij het zadel natuurlijk natuurlijk wel, maar draven met een gewoon zadel, dat vond hij toch wel erg spannend hoor! Totdat we gingen draven was alles koek en ei. Maar tijdens het draven ging het mis. David sprong compleet op slot. Kreeg een soort paniek aanval en moest huilen.
En een ander paard én op het zadel ipv een dekje, dat werd hem eventjes te veel.
(Manege voor mensen met een beperking, dus hij is daar zeker op de goede plek). Voor David was dit een hele goede oefening!
Zo leert hij o.a. omgaan met veranderingen of tegenslagen, wat David ontzettend moeilijk vindt! Hij is zo vreselijk onzeker. Als het niet gaat zoals hij verwacht slaat hij compleet op slot. Hij sluit zich dan volledig af. De instructrice kon op dat moment ook moeilijk tot hem doordringen. Maar nadat hij weer wat ontdooit was, was hij natuurlijk wel heel trots en kon er weer een 'high five' vanaf met de instructrice. :j
Maar al doende leert men. Dit had hij ook met gym, school etc... En dat zal makkelijker worden door het te doen. Hoe moeilijk het ook is, want dit soort dingen gaat hij zijn hele leven tegenkomen.
(Ook ik heb een vorm van autisme en vind o.a. veranderingen donders moeilijk, dus ik snap hem wel. En ook ik heb (extreme) paniek aanvallen. Goh hij kon wel eens op zijn moeder lijken. :') ).
Ik accepteer gewoon dat hij het heeft en we leggen er geen nadruk op, we prijzen hem juist als hij het overwint! En lukt dat niet, dan is dat ook niet erg. Dan komt dat de volgende keer wel. Of die keer daarna... geeft niks!

Afbeelding

Afbeelding

Na een tostie eten in de kantine, hielp David weer met veel plezier met de boel weer netjes maken na de lessen. +:)+ Hij wordt er blij van om te helpen op de manege.

Afbeelding

Marloesje was niet mee naar de manege.
Wel was ze vandaag lekker aan het tutten met Bliksem. Borstelen, kusjes geven, knuffelen. Gewoon helemaal zen met Blikkie.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:15

SusanH, Ja juist met paardrijden kan je heel veel leren. Dat zie ik ook bij andere kinderen met 'een beperking' op de manege. :) Echt zo goed voor ze het paarrijden!

Cerastes, die Tinker is echt braaf! Super leuk! Dat zal straks echt een super leuke kinderpony worden. Is ze nu al wel natuurlijk, maar ook met rijden.

Myk_en_shant, zooo 24 jaar! Wat goed!! Het is inderdaad heel moeilijk uit de comfort zone te gaan, dat merk ikzelf ook... pfff een hele overwinning!
Wat goed van Chantal :D

Lillypony, Wauw eerste wedstrijd en 3e, gefeliciteerd!

Marloes vindt het reuze leuk om gewoon lekker te helpen met de paarden. Vandaag hielp ze met de paarden uit de weide halen, in de paddock zetten en voeren.
Ook met Nick is dat geen probleem. :) Loopt net zo braaf mee. En Marloes laat hem keurig stoppen voordat ze de straat oversteken. :D

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:42

Vandaag een fijne wandeling gemaakt. Marloes mocht mee op Bliksem en mijn zus reed lekker op Nick.

Marloes mocht in het bos even verkleed als Elsa op Bliksem, prachtig vond ze dat. Maar helaas voelde Marloes zich niet zo lekker en werd door pappa opgehaald met de auto.
Dus we gaan dat snel over doen en dat wat uitgebreider!

Afbeelding

Met mijn zus <3
Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 18:09

Wat goed :) En nog een galopje gedaan?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:13

Wat een leuk oornetje, vindt ze vast leuk :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:56

Haha wat leuk :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:44

Petje af, ik vind 2 kinderen al een hele uitdaging :D Haha

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:02

Vandaag lekker rustig dakje om de deur. Mijn pa en manlief waren lekker met de auto's aan het klooien op de oprit en Marloes mocht eventjes in de paddock met Bliksem rijden.
Oefenen met sturen en een pakje drinken van de paal halen. Dat was een leuke uitdaging!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cjuan, criollo_yess, Dries1990, Earth, Ilse_C, jitskenienke, JoyenUnory, m0niekkkie, MarjanB, Sanne_zepp, Sting, TurboDi, xYaartje en 102 bezoekers