Murphypower, dankjewel 
Misstoseland, een geconcentreerde blik! Mooi gezicht zo'n kleine op een grote haf!
Sneeuwpop, de volgende keer de camera op statief
Ik wil je wel mee zien rennen haha.
Leuk dat het springen in de smaak valt. Hier vinden ze dat nog wel erg spannend.
SusanH, Wat goed dat ze galop niet eng meer vindt.
Cerastes, leuk de eerste les. Veel plezier morgen!
David mocht woensdag mee naar de manege. En hij mocht een hele les meerijden.
Dit keer wat meer serieus en onverwachts op een ander paard! Dat was wel even slikken. Want David heeft een vorm van autisme en als plannen vlak van te voren gewijzigd worden, heeft hij daar toch behoorlijk moeite mee! Ipv van de vertrouwde Fjord op een Welshje.
En daarbij kwam ook nog dat hij ipv op een dekje dit keer op het zadel ging rijden. Ook niet zoals hij in gedachten had.
In stap kent hij het zadel natuurlijk natuurlijk wel, maar draven met een gewoon zadel, dat vond hij toch wel erg spannend hoor! Totdat we gingen draven was alles koek en ei. Maar tijdens het draven ging het mis. David sprong compleet op slot. Kreeg een soort paniek aanval en moest huilen.
En een ander paard én op het zadel ipv een dekje, dat werd hem eventjes te veel.
(Manege voor mensen met een beperking, dus hij is daar zeker op de goede plek). Voor David was dit een hele goede oefening!
Zo leert hij o.a. omgaan met veranderingen of tegenslagen, wat David ontzettend moeilijk vindt! Hij is zo vreselijk onzeker. Als het niet gaat zoals hij verwacht slaat hij compleet op slot. Hij sluit zich dan volledig af. De instructrice kon op dat moment ook moeilijk tot hem doordringen. Maar nadat hij weer wat ontdooit was, was hij natuurlijk wel heel trots en kon er weer een 'high five' vanaf met de instructrice.
Maar al doende leert men. Dit had hij ook met gym, school etc... En dat zal makkelijker worden door het te doen. Hoe moeilijk het ook is, want dit soort dingen gaat hij zijn hele leven tegenkomen.
(Ook ik heb een vorm van autisme en vind o.a. veranderingen donders moeilijk, dus ik snap hem wel. En ook ik heb (extreme) paniek aanvallen. Goh hij kon wel eens op zijn moeder lijken.
).
Ik accepteer gewoon dat hij het heeft en we leggen er geen nadruk op, we prijzen hem juist als hij het overwint! En lukt dat niet, dan is dat ook niet erg. Dan komt dat de volgende keer wel. Of die keer daarna... geeft niks!

Na een tostie eten in de kantine, hielp David weer met veel plezier met de boel weer netjes maken na de lessen.
Hij wordt er blij van om te helpen op de manege.

Marloesje was niet mee naar de manege.
Wel was ze vandaag lekker aan het tutten met Bliksem. Borstelen, kusjes geven, knuffelen. Gewoon helemaal zen met Blikkie.