Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 11:53

Wij hebben maandag even een leuke foto gemaakt voor kerst. Echt een toppony, standje storm, muts op der kop en geen kik geven
Afbeelding

Flip weer beter gelukkig. Leuk ponytje die bruine. En lekker gemend. Zaterdag ook nog even op de kar gezeten maar bak liep best zwaar

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!


Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 11:55

Cerastes mooie foto s en heerlijk zo n gezinsdag chasey
Kijk daar al naar uit

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:50

llora schreef:
Wij hebben gisteren ook een heerlijke tutdag gehad. Voordeel nu hij op de manege staat. Hebben we eindelijk warm water.

Van de zomer gaan we op zoek naar een c pony. Maar heeft iemand een idee welk bedrag je voor ogen moet houden voor een leuke maar vooral een brave c pony? Want de prijzen verschillen nogal. Moet geen toppony zijn maar eerder een leerpony. En rond de leeftijd van acht tot twaalf jaar. Jonger mag maar liefst niet ouder

Vrienden van mij hebben net een c verkocht, 17 en superbraaf met klein gebrek voor 2000 euro. Was binnen 2 dagen verkocht.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!


Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:38

Gave pony, hier een kleine tinker van 1.5 jaar die nu 1.27 is :'). Hoop dat hij 1.35 wordt uiteindelijk.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 07:46

Sterkte!

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 13:25

Zo lijkt het wel cerastes
, mooie tinkie. Qua bouw lijkt ze wel een beetje op de mijne (en ook qua grootte denk ik).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hij wordt 2 in juli.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 16:50

Teddy wordt denk ik ook zo iets. Zn moeder is 1.36m. Ze zeiden 1.45 maar dat haalt ie denk ik niet
Het ziet er een lieverd uit! Ik vind het vaak wel fijne kinderponys. Lekker nuchter. Dat is ook waarom ik deze gekocht heb.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 16:51

Hier is er onlangs weer eentje verkocht (welsh a), nieuwe eigenaren zijn er blij mee maar het is ook een ontzettende lieverd

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:14

MizzMontana schreef:
Gaat de hele groep dan tegelijk in galop?
Vroeger bij ons op de manege ging de voorste in galop tot die weer achteraan gesloten was, dan was je wel een halve baan in galop :') en balen als jouw pony niet in galop ging voordat je achteraan was!
We moesten ook wel eens allemaal in het midden staan en dan één voor één een rondje galopperen.

Vandaag ga ik rond bellen voor een pony. We hebben straks 2 paarden aan huis maar ik wil er wel één bij, zodat er nooit één alleen staat als ik ga rijden.
Wat is jullie ervaring met een kleine (A of B) pony bij de paarden in?
Andere optie is een jaarling er bij kopen, maar die moet over 3 jaar ook gereden worden of weer verkocht. De pony zou gewoon kunnen blijven.

Mijn pony s staan regelmatig bij andere paarden in (kwpn van mn vriend) dat gaat meestal gewoon goed. Ik heb nog wel een jaarling te koop.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 20:06

Galloping goop is een aanrader

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 06:53

Afbeelding

Afbeelding
Bij mijn jaarling van dit naar dit. Eerst de degreaser, dan shampoo en conditioner. Hij was nog iets gelig omdat er hier en daar nog mest in hing en die had ik er nat nog uitgekamd.
Cerastes schreef:
O ok ik zal er eens goed naar kijken want ze hebben verschillende producten zag ik net!

Ik had dr staart laatst eerst uitgewassen met warm water, toen gewassen met baby shampoo een paar keer en toen met creme spoeling een paar keer.
Laten opdrogen en de dag ernaar met cowboy magic uitgeborsteld.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 07:14

Ik zou om eerlijk te zijn echt doodsbenauwd zijn om mijn dier in bruikleen bij een manege te geven. Ik heb tijdens mijn opleiding alleen maar manegepaarden en pony s behandeld (ik ben osteopaat oa) en slik. Dan nog liever een week stilstaan of een leaser ofzo zoeken. Het is gewoon zwaar werk, je moet maar net een hebben die de 100 verschillende ruiters kan handlen en aan het eind van de rit heb je er een die rijtechnisch in het ergste geval niks meer waard is. Ik zie natuurlijk heel veel ellende wat dat betreft, dus mss dat ik daardoor een ander beeld heb.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 07:16

MissToseland schreef:
[ [url=m/oEsjKW.jpg]Afbeelding[/url] ]
We hebben 1 haflinger en daar moeten ze het maar mee doen :D

Ze heeft een paarse cap uitgezocht, die zal ik vandaag bestellen

Ah wat lief deze foto. En een paarse cap is leuk!
Ik heb onze pony (Of in elk geval degene die onder het zadel loopt en voor de kar) zondag even behandeld en losgemaakt. Dus nu een weekje rust en dan rustig aan weer voor de wagen. Dan mag kindlief er ook weer op.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:16

Getup schreef:
Wat voor zadels hebben jullie op de ( kleine) ponys liggen? We hebben nu een wintec ( dressuurzadel) , maar die ligt niet heel geweldig. Het kleine wintecje ligt wel goed, maar vind dat Anna daar met haar 6 jaar wat uit begint te groeien.

Bates showzadeltje/dressuur

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 07:32

En toch vond ik die best ruim in lengte. Voor mn welsh a merrietje toendertijd eigenlijk te groot. Op mn andere welsh paste die wel goed.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 09:49

Cerastes schreef:
Zijn er hier in het topic ook mensen die voor hun shetlander of A-pony een op maat gemaakt zadel hebben?

Ik heb ooit een stubben op maat laten maken, toen ik nog zelf beleerde, paste goed op mn welsh en was een 17 inch.
Ik heb hem toen zo laten aanpassen dat de singelstoten verplaatst waren en achter geen keilkussens had.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 09:50

Ik heb er net een 5 jarige verkocht. Pony nooit een pas verkeerd gezet, zal hier ook door wat meer ervaren meiden doorgereden worden maar je zet er nu ook makkelijk een klein kind op.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 10:42

Leuke foto s weer. Chloe ziet er super lief uit. En get up wedstrijdje gehad. Hier gister lekker alles buiten gehad. Heerlijk weer, vandaag ook weer.
Teddy vandaag op de foto
Afbeelding

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 08:34

Ah wat een lieve foto s allemaal. Wat doen die meiden het al goed op concours.

Hier zouden we vandaag fotoshoot hebben maar het weer valt een beetje tegen helaas. Grote kans dat het vandaag niet doorgaat.

Hier sinds kort weer een beetje meer tijd voor de paarden/ponys, inmiddels wel 2 verkocht dus nu wat meer ademruimte. Eind april/begin mei krijgen we met een beetje geluk ons basket zadeltje uit engeland en dan kunnen we deze zomer lekker aan de wandel. Ze heeft gister even stoer op mijn oudje gezeten maar die vond het geloof ik nogal spannend. Hij blijft wel braaf stilstaan maar durft amper meer ademen :')

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 10:18

Hangt er vanaf wat je onder duur verstaat natuurlijk. Ik heb een bates dressuurzadel. Super kwaliteit, past op veel pony's.

Guy Cantin heeft ook fijne ponyzadels voor alle disciplines (zelfs springsingelflappen, borsttuigen,... in kleine maten

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:05

EllyC schreef:
bates gaat richting de 2000 euro toch? Dat vind ik dus veel te duur. :n


[ [url=m/qlvSoe.jpg]Afbeelding[/url] ] Die oortjes blijven zo schattig

En nog wat foto's van Indy, met de dochter van Dees90
[ [url=m/qBhX0Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JaF6Ff.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QOJxfA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb mijn bates voor een goede 500 in engeland gekocht. Ze zitten prutsmuts rond de 800-900euro maar je vind ze ook weleens tweedehands.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:36

curly2day schreef:
@Ellyc wat een geweldige foto's van Grote Bart, wat een dotje!

@Cemlys is de fotoshoot nog door gegaan? Hoe oud is je dochter? En ben helemaal niet nieuwschierig maar hoeveel paarden/pony's heb je nog?

@Ellyc ik heb geen idee voor kleine maat dressuurzadels. Jij hebt toch ook een connemara? "Ken" ik je van het connemara topic.

@Donja wat goed, klinkt als hoge punten. Hoe werkt dat met die F2?

@Chasey Thanks, ik vind dat heel belangrijk die dingen om je pony heen te doen. Kids worden er zo handig van en leren veel meer.
Wat gaaf zo zeg, lekker thuis aan de slag.

Ijsco_love hoe oud is de oudste? Roze is hier ook de favoriete kleur van mijn dochter (7)
Ik nam de kids pas later mee naar stal, we hadden een oude trekkerband met zand neergezet. Ik ging zelf alleen nooit op het paard als de kids mee waren. Staan daar alleen dus geen volk als er wat mis zou gaan.

Chasey: oh echt, doe eens een foto, jij bent de droom van mijn dochter gok ik zo :-)
Alles roze !

Ik heb 5 welsh ponys, nog een rijpony en een jonge tinker. De shoot is nog doorgegaan. Ik ben benieuwd naar de foto's.

Handig met die flessen, hier ook eens proberen

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:26

Curly2day ik fok wel geregeld een of twee veulentjes. Dit jaar even niks. Dit jaar twijfel of we voor een veulen gaan. Druk zat eigenlijk.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 21:03

Hier nog te klein voor Bixie, verder is ze nu al gek op de paardjes, foto van de shoot zondag <3 <3 <3 Afbeelding

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:02

Ik zou het ook doen. Bekende pony, waar ze al af en toe op rijdt en idd een of 2...

Susan leuke pony, jullie zijn geloof ik al een beetje verkocht ;)
Fijn dat ze al zo n vertrouwen heeft in de pony.

Gisteren hebben de verzorgmeisjes de tinker gewassen, was nooit eerder gedaan en hij moet nog 2 worden. Hij heeft geen pas verkeerd gezet al die tijd en ze zijn wel een paar uir bezig geweest. Goud waard dat dier.

Mijn dochter is nu 15 maand en nu al een en al paard wat de klok slaat. Gaat 100x per dag door het raam turen naar de paarden, speelt met haar speelgoedpaarden en boerderij, als ze een paard ziet moet ze erop. Zo leuk, nu fingers crossed dat het zo blijft :')

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dido2316, gonniee, Maaike_Ma, Sanne96 en 37 bezoekers