Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 07:38

Geronimo heeft zondag voor de tweede keer een bandje gesleept, we zijn de bossen in gegaan en hebben denk ik 10 minuten ofzo over het rondje gedaan. Belangrijk onderdeel van de training: waterplassen :D straks voor de kar kan hij ook niet zomaar stoppen dus nu ook niet. De eerste 2 hebben we hem echt even doorheen moeten helpen en daarna liep hij zo door zoals je op het filmpje kan zien :D

Wij doen dit altijd met z'n tweeën en ik zou dit niet doen als ik hem niet vertrouwde :)


De volgende keer moet ik iets strakker aansingelen want het schoftje was scheef gegaan :o

Geronimo word over 2 maanden al 3 (31 maart 2015).

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:32

Wauw super van geronimo!! Heel netjes en beheerst. Knap!!

Hoop dat het werkt frummels, valt mij wel op dat sommige mensen in dit topic wel héél vaak verhuizen :o

Ilayla. Dankje. Heel lief bericht <3 Je hebt inderdaas gelijk. Nahja misschien plaats ik dan in de toekomst nog wel wat mbt beleren :)
Wat staat hij super relaxt voor het treinspoor! Wauw. Ziet er uit als een heerlijke wandeling

Wennie heel verschil met je merrie

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:48

Je zult in elke fase wel discussies zien omdat iedereen nou eenmaal een andere visie heeft.
En zelf ben ik het met Fransje eens ik doe alles ook ter plekke, lopen we langs de poetsplaats en het is rustig op het terrein gaan we daarmee aan de slag. Hangt helemaal van de situatie en paard af. Binnen de kaders van mijn eigen en paard zn veiligheid natuurlijk maar ook die beslist ieder voor zichzelf. Ik vind dit een heel leerzaam topic en erg intressant om te zien hoe iedereen het oppakt.

Ik zie erg leuke ontwikkelingen bij iedereen ben wel vaker een stille meelezer ook omdat ik nog niet veel grote sprongen maak maar wel erg geniet van de kleine ontwikkelingen goed voorbeeld voor mij is deze foto:
Afbeelding
Hierbij had ik echt het wauw gevoel terwijl een ander dat misschien niet begrijpt..
Maar hier geniet ik dan bijvoorbeeld echt van..
Wij gaan niet snel maar zoals er ook al werd gezegd meerdere wegen die naar Rome leiden en dit is onze 30 km weg :=

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:52

Wat doet Geronimo het goed zeg :j

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:01

Wat gaaf zeg van Geronimo! Hij doet het knap! Dit wil ik ook eens proberen.. ik heb immers toch een landbouwtuigpaard dus de skills moeten in zn bloed zitten :j

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:32

Wat knap van Geranimo! <3

Kabayo: Aan de ene kant ben ik er geen fan van. Aan de andere kant moet ik ook niet overdrijven want dit wordt pas de tweede keer dat hij verhuist sinds ik hem heb. Zolang het in belang van het paard is en hij erop vooruit gaat, vind ik dat je het altijd moet doen :j Maar ik heb misschien ook wat makkelijker praten omdat Pepper er niet zoveel om geeft (gelukkig). Die kijkt twee keer om zich heen en ligt savonds gewoon te slapen :+

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:56

Bedankt voor de complimentjes <3
Was wel bang voor commentaar toen ik het plaatste :o , maar ik vind het fijn voor mezelf om straks een overzichtje te hebben hoe we alles precies gedaan hebben :)

Jorex

Berichten: 9945
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:59

Wat knap van Geronimo! Jorie maakt van alles wat plas heet nog een groot drama, dus dan dwing ik hem even. Vindt ie dat leuk? Nee, maar hij leert dan wel dat het niks is. Dus ja dan tik ik zachtjes met de zweep aan de kant naar waar hij probeert uit te breken en haal meteen de druk weg zodra hij richting de plas stapt. Het gaat nu al stukken beter daardoor. Hij wijkt heel makkelijk voor druk, maar het is een wat angsthazig aangelegd type.

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:02

Ik had trouwens een longeersingeltje gekocht, die jij ook hebt Fenna! Maar ik had toch voor de minishet moeten gaan. Shet moet ik alles op z'n strakst aansingelen als ie even gelopen heeft :+ maarja nu dus al gebruikt en zal wel wat gaatjes bijprikken kan later altijd nog een minishet aanschaffen :D


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anouk_H op 23-01-18 22:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:04

Nee joh. Je krijgt pas commentaar als je erop gaat zitten. Je zit nu save :P

Frummels natuurlijk! Als het niks is moet je er weg. Ik kijk zelf altijd goed naar de stalling en reviews voor ik er daadwerkelijk heen ga..anders blijf ik verhuizen. Maar een stalling kan natuurlijk altijd tegenvallen! Heb zilver gelukkig bij mijn ouders.

Super lamarxhorse!! Waterproof :D

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:07

Kabayo schreef:
Nee joh. Je krijgt pas commentaar als je erop gaat zitten. Je zit nu save :P



Hahaha ja dr opzitten zal ik Geronimo sowieso maar niet aan doen :+

Jorex

Berichten: 9945
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:11

Ik stap er wel regelmatig overheen, telt dat ook? _O-

Oh oeps, ik zou de singel nog gaan opmeten maar dat is er helemaal bij in geschoten of was dat nu voor iemand anders? Ik weet het niet meer, zo druk gehad met studeren..
Alex gok ik nu op 110-115 qua buikomvang en dat is het derde gaatje. Normaal met 105 zit alles op zijn strakst. Bij Jorie zit de minishet op het tweede gaatje, maar Jorie is dan ook erg rondgeribt.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:15

Druppie7711 schreef:
Kabayo schreef:
Nee joh. Je krijgt pas commentaar als je erop gaat zitten. Je zit nu save :P



Hahaha ja dr opzitten zal ik Geronimo sowieso maar niet aan doen :+


:') Doe ik bij Pep ook maar niet.

Kabayo: Mag ik vragen waar je die reviews kan vinden? Is daar een speciale site voor?
Bij een grote stal zou ik inderdaad op de Facebook pagina of iets kijken (ook al is dat vaak niet representatief omdat alle reacties met minder dan 4 sterren vaak worden verwijderd). Maar ik ben geen fan van "grote" stallen en maneges. De stal waar we nu staal is heel kleinschalig en privé (8 paarden) dus dan moet je mensen helaas op hun mooie blauwe ogen geloven. En de ervaring leert weer dat dat dus niet altijd goed uitpakt.

De stal waar we nu heen gaan, ken ik gelukkig al goed. Mijn bijrijdpaard heeft daar een aantal jaren naar tevredenheid gestaan. Dus gelukkig weet ik nu vrij goed waar we aan toe zijn. :)

Aan huis lijkt me enerzijds heerlijk omdat je alles zelf kunt bepalen en je in alle rust kunt doen wat je wilt. Maar stiekem lijkt het me soms ook wel eenzaam/te stil. Ik vind het altijd wel leuk om op stal met mensen te kletsen etc. maar zou er anderzijds aan huis ook niet aan moeten denken om veel pensionklanten te hebben. :=
Laatst bijgewerkt door Frummels op 24-01-18 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

wennie19

Berichten: 1250
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: zwaag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:20

wat doet geronimo het braaf

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:30

Ik sta sinds een half jaar alleen en ik vind het echt héérlijk. Geen gezeik meer van andere pensionklanten en lekker doen en laten wat ik zelf wil. Daarnaast vind ik dat niemand zo goed voor mijn paarden kan zorgen als ik zelf :Y)

Ik snap wel dat je gezelligheid wilt, maar ik stond op een stal waar iedereen alleen maar kon klagen en sowieso maar weinig mensen waren. En als ze er dan waren werd er alleen maar geklaagd over wat wij beter konden doen. Dus nu doe ik het lekker zelf, heerlijk. Als er nu iets niet goed is, is het lekker mijn eigen schuld. Mijn oude pony was daar altijd te mager en zelfs mijn mini viel daar vorige winter in. Nu zijn ze ietwat te vet :')

Ik keek ook altijd op Facebookpagina's, maar ik ging ook gerust een paar keer langs voor ik een beslissing nam.

Wat is Geronimo braaf! Dat wordt een leuke straks.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:56

_Reneee schreef:
Ik sta sinds een half jaar alleen en ik vind het echt héérlijk. Geen gezeik meer van andere pensionklanten en lekker doen en laten wat ik zelf wil. Daarnaast vind ik dat niemand zo goed voor mijn paarden kan zorgen als ik zelf :Y)

Ik snap wel dat je gezelligheid wilt, maar ik stond op een stal waar iedereen alleen maar kon klagen en sowieso maar weinig mensen waren. En als ze er dan waren werd er alleen maar geklaagd over wat wij beter konden doen. Dus nu doe ik het lekker zelf, heerlijk. Als er nu iets niet goed is, is het lekker mijn eigen schuld. Mijn oude pony was daar altijd te mager en zelfs mijn mini viel daar vorige winter in. Nu zijn ze ietwat te vet :')

Ik keek ook altijd op Facebookpagina's, maar ik ging ook gerust een paar keer langs voor ik een beslissing nam.

Wat is Geronimo braaf! Dat wordt een leuke straks.


Oei, ja als je zulke mensen om je heen hebt dan kan ik me wel voorstellen dat je liever alleen staat ja. Lijkt me verschrikkelijk om van die zeiksnorren om je heen te hebben := Daar heb ik gelukkig weinig ervaring mee!

Bij de huidige stal ben ik welgeteld 3 keer langs geweest voor ik de knoop heb doorgehakt en op 3 verschillende tijden om onder andere te kijken of de paarden inderdaad de hele dag buiten stonden en hooi tot hun beschikking hadden. Maar ik had 100 keer kunnen gaan kijken, je ziet pas hoe het voor jou en je paard is als je er daadwerkelijk staat. :+

Ik ben dan ook blij dat ik de nieuwe stal al jaren ken en ervaring heb met het beleid daar. Dan weet ik gewoon dat het goed zit. Het is er gelukkig ook lekker rustig, maar wel aanspraak als je dat leuk vindt. Al zijn er ook mensen die er alleen voor hun paard komen en dat is natuurlijk ook prima. Dat is precies waar ik naar op zoek ben en dat icm 24/7 buiten staan maakt het wel af voor ons.

Dat niemand zo goed voor je paard zorgt als jijzelf herkent iedereen wel denk ik :')

Ik ben trouwens aan t sparen voor een leuk tuigje voor Pepper zodat we daar binnenkort eens wat mee kunnen gaan doen. :) (Lange lijnen etc.)
Ben heel benieuwd hoe hij dat gaat doen! Denk wel dat ik het pas na de verhuizing doe.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:59

Ik was zelf ook een grote zeiksnor geworden hoor :+ Jij hebt het wel slim gedaan, als ik toen op verschillende tijden was geweest dan had ik gezien dat de paarden vaak zonder hooi stonden. En achteraf ook veel te veel op stal, ik ben blij dat ze nu zelf kunnen bepalen waar ze staan. Dan is het altijd goed :D Ben al een aantal keer verhuisd door de jaren heen, maar nu heb ik toch echt wel mijn plekje gevonden gelukkig.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:06

_Reneee schreef:
Ik was zelf ook een grote zeiksnor geworden hoor :+ Jij hebt het wel slim gedaan, als ik toen op verschillende tijden was geweest dan had ik gezien dat de paarden vaak zonder hooi stonden. En achteraf ook veel te veel op stal, ik ben blij dat ze nu zelf kunnen bepalen waar ze staan. Dan is het altijd goed :D Ben al een aantal keer verhuisd door de jaren heen, maar nu heb ik toch echt wel mijn plekje gevonden gelukkig.


Haha, waar je mee omgaat raak je mee besmet he. :)) Heerlijk als je dat nu allemaal zelf kunt bepalen! En ach, als je er een aantal keren voor moet verhuizen om uiteindelijk je plek te vinden dan is dat niet het einde van de wereld toch? Beter dan jaren ergens staan waar het niet naar je zin is.

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:28

Heb wel meegelezen, maar zit niet helemaal lekker in mijn vel, alweer/nog steeds. Een van de honden gaat ook niet helemaal soepel meer. Hij wordt april 14, maar ben bang dat hij dat hij dat niet zal halen. We mogen niet klagen, met zijn epilepsie is dit al een enorm hoge leeftijd, maar toch.. ;(

Kwa erop zitten, Elano was anderhalf ofzo dat ik voor het eerst opzat! Oke, ik speel dan wel erg vals. Geen gewicht op zijn rug en hij lag. :+
Wanneer wie, wat en hoe doet vind ik allemaal prima. Hooguit keer ergens voor waarschuwen en dan is het aan diegene om er wat mee te doen of niet. Niks zeggen terwijl je er 'tegen' bent of iets zou voor mij ook niet hoeven. Voor hetzelfde geldt weet de persoon totaal niet dat iets goed of slecht is. :P

@wen
Is de paddock klein waardoor die niet kan rennen? En dat roze! :wow:

@ilayla
Dat je Joya niet gepoetst hebt, is totaal niet te zien hoor! Wel knap hoor, en begrijpelijk dat je geen foto's hebt gemaakt als je niet weet wat ie doet. Ik heb dat ook wel eens. Als hij wat nerveuzer wordt is het toch wel fijn dat je 2 handen 'vrij' hebt.

@frum
Als de stalling niet bij jullie past, past het niet. En beter weer 'snel' verhuizen, dan heel lang een ongelukkig paard.
Ik wilde Elano ook weer vrij snel verhuizen met de vorrige stal. In een maand tijd enorm vermagerd door te weinig ruwvoer naar binnen krijgen. Nou, dat is gewoon niks. Gelukkig stond hij daar toen wel in de nacht op stal, kreeg hij in ieder geval wat binnen. Maar moest hem seniores priores bijvoeren om hem weer op gewicht te krijgen en te houden.

@drup
Ziet er goed uit! :D

@lamar
Dan woon jij wel vlakbij Rome zeker. :))



Laatste tijd weer wat minder gedaan met Elano, ik wil wel.. Maar gewoon geen energie voor. Te veel spanningen en stres wat energie vreet.
Elano vond ik paar dagen terug niet helemaal lekker lopen, hij leek ook ineens 'dik'. Heb voor de zekerheid de suplementen verhoogd. Nou, vandaag ging hij zo'n beetje het land door draven en galoperen met zijn oren naar voren. En weer bokken, pff.. 1 Ding is zeker: Als ik hem ga beleren, moet ik dat niet doen wanneer hij een speelse bui heeft. Achterbenen gingen net niet verticaal omhoog. :=

Vanochtend wilde ik wandelen, maar viel nog net niet om van de wind. Dus dan maar lekker knuffelen met Elano. Niks beters om je verjaardag mee te beginnen. En straks lekker taart eten. Y)(^)
Afbeelding

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:47

Gefeliciteerd met je verjaardag puppy! Jammer dat je je niet fijn voeld. Hopelijk knap je snel op :(:) Waait idd hard!

Frummels. Reviews op de (evt) (facebook) site. Vragen aan mensen die er al staan. Vaker eens zomaar aan komen waaien om te kijken.

Verder geen nieuws. Vanavond even longeren. Wil haar toch wat meer oppakken ivm het beleren voor de kar straks

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:50

Gefeliciteerd puppy! Ik hoop dat je je snel wat beter voelt en dat ook je hond nog wat langer mee kan zonder pijn :(:)

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:01

Missy heeft vanmiddag een buitenritje van een klein kwartiertje gedaan. Ze deed het super *\o/*

**niet met mij hoor maar met mijn instructrice want dat durf ik nog niet hoor :o

*frummels, goed en grondig vooronderzoek is idd wel nodig voordat je je paard gaat verhuizen. Snap ik helemaal :j en puppy, Beterschap voor jezelf en voor je hond.

ze krijgt nu tot juni vrij, kan ze alles een beetje verwerken in haar koppie :j

Floor_03
Berichten: 9
Geregistreerd: 15-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:07

Hoii ik ben opzoek naar mensen die ervaringen hebben met de fjordenfokkerij vd berg. IK zit er namelijk over te denken om bij hun een paardje te kopen maar als er meerdere mensen slechtere ervaringen hebben wil ik dit graag horen.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 21:26

Sinds een tijdje Rosie weer mee genomen op wandeling. Niet zo heel ver want ze was behoorlijk fris. Dus op het eind nog even op het erf gelopen. Dit maar snel een beetje opbouwen weer. Afbeelding

Als alles goed gaat heb ik binnenkort een weide vsn 1ha. Echt fijn kan ze daar lekker lopen. En vanaf daar geen last van de drukke weg. Dus oefenen gaat dan ook wat makkelijker hoop ik.

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:47

Fennadev schreef:
Ik stap er wel regelmatig overheen, telt dat ook? _O-

Oh oeps, ik zou de singel nog gaan opmeten maar dat is er helemaal bij in geschoten of was dat nu voor iemand anders? Ik weet het niet meer, zo druk gehad met studeren..
Alex gok ik nu op 110-115 qua buikomvang en dat is het derde gaatje. Normaal met 105 zit alles op zijn strakst. Bij Jorie zit de minishet op het tweede gaatje, maar Jorie is dan ook erg rondgeribt.


Ja dat was eigenlijk voor mij maar maakt helemaal niet uit!