Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:08

Dat is wel een flinke verhoging zo ineens.

Wij betalen zelf ook in die orde van grootte. Met molenservice erbij zelfs 525. Maar de accomodatie en de verzorging is wel helemaal wat ik graag wil en in de omgeving absoluut niet te krijgen.


Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 20:47

Fijn Moniek. Ook fijn dat je die keuze hebt hoor. Bij ons valt niet zo heel veel te kiezen, maar wij zijn dik tevreden.

Wij hebben een 20x60 binnen baan en een 20 x 60 buitenbaan. Longeerring, stapmolen (overdekt) en een 5 paddocks voor 34 pensionklanten. s Zomers weidegang tot zolang t duurt. Service (maar daar betaal je dan nog wat meer voor).
2 x per week uitmesten en 3 hooibeurten per dag worden History wat teveel van het goede. Hij wordt echt te te dik. Heb ik weer (want ik vrees dat hij ongebreideld eet). Dus gevraagd of het wat minder kan. Dus naar 1 x pw uitmesten, wat minder hooi, en wat viezer laten (niet nat). Ik zie aan zn mest ook dat hij ontzettend veel stro eet, maar ik zie zelfs overschot aan hooi. (Het is ook nooooit goed, hahahaha)

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 18:50

Idd prachtfoto's hoor Bianca!
Hier gaat alles ook heel goed. Alweer aan het denken aan het eerste wedstrijdje. Wordt januari denk ik.

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:09

Ziet er lekker uit idd Moniek. Eens met Dres vwb de lengtebuiging.

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:50

Jeetje Carmen wat vreselijk! Heel veel sterkte daar!

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 12:23

moniek21 schreef:
Ik snap je helemaal Dres, hier is dat ook zo, mij is verteld dat je aan de voorkant juist ( voor nu ) wat in je handen moet hebben zodat ze ergens in kunnen “ klimmen “ als ze straks sterker zijn en zichzelf kunnen “ dragen “ dan worden ze vanzelf lichter. Ik pak het van de 8 keer dat ik rij 7 keer mee de ene keer 1 rondje links en een rondje rechts en de andere keer doe ik een stukje appuyeren en schouderbinnenwaarts dus dat ben ik wel langer en zwaarder aan het werk met hem ..


Klopt. De aanspanning voel je terug in je hand omdat je paard achter nog aan (draag) kracht moet winnen.
Wordt ie sterker kan ie meer op eigen benen (moet ook) en zal het weer losser en lichter worden.
In dat stadium zitten we nu ook, maar zijn uiteraard nog niet zo ver als Monique :D
Met alleen vriendelijk vwnw rijden krijg je dat niet voor elkaar.
Het zijn ook maar kleine stukjes. Je blijft natuurlijk ook niet de hele tijd zo rijden, maar tussendoor rij je weer even in het vwnw naar ontspanning om daarna weer stukjes op te pakken. Meer impuls en meer op achter is wat hij nu moet gaan doen.
Ben ook heel blij dat History het nu allemaal zo goed oppakt.

Voor het idee even een filmpje van de clinic van laatst bij Gerdine Maree.
https://www.youtube.com/watch?v=oJfkScSxSXg
https://www.youtube.com/watch?v=e0lHsRG_U_M

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:41

pol013 schreef:
Tsja het is ook maar net wat je onder druk verstaat. Iets meer druk vind ik niet gek. Maar veel druk en stug wil ik niet. Denk dat het een groot grijs gebied is.


Inderdaad, tussen die aanleuning bieden dat het paard aan elkaar kan komen en veel druk en stug zit natuurlijk een wereld van verschil. Dat laatste willen we ook echt niet.
Een goede graadmeter is dat je paard altijd van voren weg moet kunnen. Nooit een terugwerkende hand, maar lucht geven en toch die grens houden om hem op te laten klimmen. Is lastig te omschrijven zoiets altijd.

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:29

Wat een mooie resultaten allemaal. Gefeliciteerd Carmen en Moniek! En Gomir natuurlijk ook. Gaat allemaal als een speer.
Leonie ook succes gewenst.
Aankomend weekend gaat History voor zijn rentree in de L2. Spannend!

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:11

moniek21 schreef:
Volgende week komt er iemand ( voor meer info pb ;) ) naar Hudson kijken ... spannend :(:)


Wauw, spannend Moniek!±

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:50

Wat gaaf Gomir! En wat een knap paard is het geworden ook!

Welkom terug Maartje. Wat een knoepert van een paard is Flash geworden ook. Ben jij nou zo klein of is hij zo groot?

History's rentree in de wedstrijdring is goed gegaan. Na een jaar en de 1e keer met hem L2 mag je met 2x 2e prijs en 194 en 200 punten toch niet ontevreden zijn. Babette was heel gespannen en dat was ook wel een beetje aan History te zien. A.s. zondag opnieuw een wedstrijd gepland, gelijk maar even doorpakken en ritme krijgen.

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:13

Leonie_M schreef:
Ik heb ook het gevoel dat er tegenwoordig hoger gepunt wordt dan vroeger. ( klink nu heel oud) Van het B t/m M1 heb ik meerdere keren 70% of hoger gescoord. Dat kwam vroeger toch niet voor. Die 70% gaan we in het M2 niet meer halen. Maar 65% moet toch te doen zijn.


Heel verschillend hier in de buurt qua wel of niet hoog punten. Ik hoor veel "geklaag" over de jury, ook de laatste wedstrijd van Babette, waarbij echt niet onverdienstelijk gepunt was bij de meeste deelnemers. Degenen die klaagden (heb ik ook gezien) hadden ze ook echt niet verdiend.
Veel "6"-jes jury's hier hoor je wel. Maar er zijn er wel die hoger punten. Vooral in de lagere categorieen veel geklaag (het is maar B of L hoor je dan) maar eigenlijk vind ik dat in B en L bijv. halsstrekken gewoon in orde moet zijn. Je ziet vaak dat t/m Z er paarden bij lopen die daar nog moeite mee hebben.


Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:19

Gaaf! Spannend Moniek!

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:14

Hahaha leuk filmpje. Zeker lekker beest!! Lekker naar t strand; goed voor t koppie.

Babette heeft vandaag weer wedstrijd gehad. 1 x 2e met 191,5 en 1 x 181 punten.
Ze had meer spanning dan de vorige keer. Ging starten op Chardon, meer competitie en een jury die wat strenger was. (Dacht ze). Maar ze maakte wat foutjes, door haar spanning. Ze liet His wat over zn tempo lopen waardoor het er allemaal meer hectisch uitzag. (Stond ook op dr protocol, dus dat klopte wel) Maar toch weer 2 mooie winstpunten en op naar de volgende wedstrijd op 5 februari. Dan is hopelijk ook ons nieuwe zadel er, want Hulsebos stond vrijdag op mn voicemail om een afspraak te maken het zadel af te passen. *\o/* *\o/*. Dat zal zeker ook een stuk schelen.

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:58

moniek21 schreef:
Super netjes toch Babootje, wat er op FB al stond “ weer routine krijgen “ en dan komt de ontspanning weer vanzelf . Heerlijk een nieuw zadel :)


Absoluut. En t zadel is ook echt nog belangrijk. Want nu rijdt ze met een net niet goed passend zadel met allerlei "toeters en bellen" eronder qua padjes en dergelijke. De hals laten vallen lukte onder het demo Hulsebos zadel zo goed dat we gekozen hebben voor Hulsebos.
Dus ik ben benieuwd wat het straks gaat worden. Zadels is een crime op History. Alles met een meer 'gedwongen' zit valt af. Alles schuift naar voren. Hij is heel rond en weinig tot geen schoft. Hulsebos bleef het beste liggen mede door de vrije zit.

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:59

Als je dat soort punten kunt rijden bij een oefenwedstrijd ben je er wel klaar voor.
Ziet er goed uit zo op de foto!

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:15

Gaat lekker Pol13. Dat worden toch al "echte" sprongen. Je ziet dat hij af en toe twijfelt en voor jou is het nog moeilijk om bij de langere lijnen de afstanden goed in te schatten. Probeer goed door te blijven rijden en houd hem ertussen :D

Goed bezig Orsje! Valt nooit mee na zo'n klapper om weer 'onbevangen' op te stappen. Vooral niet nu je een kindje hebt (ik kan me herinneren dat dat bij mij wel verschil maakte).

Mooie punten Leonie _/-\o_

Heftige baan inderdaad Moniek! Je paard stelt je dan wel in staat om je hoofd lekker leeg te maken. ;)

Nieuwe zadel komt vrijdag *\o/* Toch besloten niet te starten zondag en hem even te laten wennen aan het nieuwe zadel. Wedstrijd was ook op Prinsenstad en dan krijgt Babette sowieso al de kriebels van alle competitie :D :D

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:53

Nieuwe zadel is geleverd en ik ben helemaal enthousiast (binnenkort filmpje).
Stap is veeeel ruimter; kort lang stappen is voor zover ik kan zien verleden tijd. Hals strekken doet ie weer heel makkelijk. Kortom, wat een verschil kan een zadel maken!!

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:53

En de andere zadels waren echt geen "drama" zadels

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 19:07

@Leonie: we hebben een Hulsebos gekocht. We hebben een poosje een Custom uitgeprobeerd maar ook dat was geen succes. History is heel kort heel rond en heel weinig schoft dus alles schoof naar voren.
We hebben wel uitgevonden dat alle zadels met een voor de ruiter/amazone wat meer "gedwongen" diepe zit dat schuifeffect versterkt. (Omdat we ook in ons springzadel reden wat eigenlijk nog het beste lag van de zadels). Doordat het zadel steeds op of tegen de schouder schoof had het invloed op de ruimte in de beweging, hals strekken etc. History gaf goed aan wat hem lekker zit en niet. Hulsebos heeft zo'n model (de Dynamic 3) met een vrije zit. Toen we op het demozadel reden zagen we meteen al dat de ontspanning in de rug er weer was. Hals strekken deed hij meteen weer goed. Het kort lang stappen is weg.
Bij de les afgelopen dinsdag liep hij zomaar een werkpirouette in. Wat een verschil!
We lessen bij Morgan Lashley en soms bij Gerdine Maree. A.s. vrijdag ook les bij Gerdine afgesproken. Puntjes op de I en als voorbereiding voor Zondag.

Kortom, we zijn erg erg blij
Komende 3 weekeinden ingeschreven en eens zien wat hij op concours gaat doen.

Succes 17 februari Monique!
Laatst bijgewerkt door Babootje op 08-02-18 19:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 19:08

PS: Sjef is een "plaatje". Wat een stoere bink! Hoe groot is ie nu?

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:04

Leonie_M schreef:
Super dat hij zo fijn gaat babootje. In welke regio zitten jullie eigenlijk?


Zuid-Holland, Kring west (dacht ik). We staan in Delfgauw met ons paard.

Wedstrijd ging goed vandaag. Beetje in de stress van tevoren (ze had gehoord dat de jury streng was) maar tijdens de proef viel dat wel van haar af. Ging echt lekker, de eerste proef een 7 voor achterwaarts. We weten dat ie het goed kan en we oefenen het vrijwel niet. Eigenlijk ging alles wel goed. Hals strekken volgt hij mooi de hand, maar moet zn neusje er nog iets uit. Middengalop mag meer (dat kan hij maar 40 is zo kort :D :D ; dus Babette rijdt m een beetje zuinigjes, want anders krijgt ze m niet (netjes) terug.
Hij mocht van mij iets meer aan het been zijn; maar over het geheel genomen was het prima.
Twee constante proeven van beide 195 en 2 x 1e plaats.

Nu nog 1 puntje en dan mogen ze over naar M1. We hebben volgende week nog een wedstrijd staan in Naaldwijk en dan denk ik dat we de week daarna bij Chardon M1 starten. SB, contragalop etc zit er allemaal al goed op.

Stukje van de 2e proef:

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 00:02

je mag zeker niet ontevreden zijn; volgende x beter. hij ziet er prachtig uit! mooie combi zijn jullie!

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:28

Spannend! Hutsefluts gaat als een trein zo te horen.

Wij staan even "stil". Nou ja, niet wijzelf maar de stal is "op slot". Wegens droes in de directe omgeving. We hebben zelf geen gevallen, maar ze willen voorkomen dat we die krijgen. De wedstrijd van afgelopen weekeind en ook die van a.s. weekeind (dat het debuut in M1 zou worden) gaan dus niet door. We hebben nog gevraagd of we verder weg mogen starten maar ook dat mag (nog) net. Dat laatste snap ik niet; er komen wel 2 nieuwe paarden uit een niet-risico gebied en wij mogen niet weg naar een niet risico gebied.
Enfin, ik hoop dat het niet lang gaat duren. We zaten er net zo lekker in.

In ieder geval wordt er lekker doorgetraind. Contragalop, schouder binnenwaarts en de keertwendingen gaan foutloos. History leert echt ontzettend snel. Ik denk dat de M voor hem ook geen problemen gaat opleveren.

We trainen 2 x per week intensief en 2 x minder intensief, verder 2 x longeren en 1 dag helemaal vrij (molen en buiten spelen in de paddock). Daarnaast komt hij ook dagelijks nog in de paddock. Molen even niet meer want zn hoeven slijten te hard.

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 20:10

Wat een zorgen Moniek!!! Verdrietig altijd; zoiets doe je niet zomaar natuurlijk. Maar heel fijn dat je zo'n adres vindt waar je vrede mee kan hebben.
En ja, dan komt alles tegelijk. Zieke poes en ziek baasje. Beterschap!!

Babootje

Berichten: 26210
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 21:06

En Carmen hoe is het gegaan dit weekeinde?

Wij hebben ook weer wedstrijd kunnen rijden; vandaag gestart in Pijnacker. 3 WP en 192,5 en 203 punten.
Dat maakt nu 12 punten in 4 wedstrijden de L2 uit en eigenlijk steeds mooie constante wedstrijdresultaten.
Ik denk dat ze wel klaar zijn voor het M.
Dat gaat volgende week gebeuren bij de Flardingha ruiters in Vlaardingen.

Amazone met lef, fijne combinatie en mooie afgewerkte proef was zo het commentaar onderaan het protocol.
Zelf ben ik erg trots op de 8-en voor de middengalop en het hals strekken van deze combi.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, AVdB96, Babe02, Dartel, Freekfuchs, Paardennamen, Pova, Rex_Rolfo, TurboDi, W1ckedWitch en 105 bezoekers