[VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 08:29

Wat goed dat je je plekje in de piste afgedwongen hebt! En knap hoor, wat jullie beidjes toch allemaal opbouwen. Het blijft gewoon leuk je relaas te lezen omdat je steeds zo vol bent van je paardje +:)+

Don't take anything for granted

Lukasje

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 18:17

Toppie ! +:)+

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 09:48

_O- 1 ding weet je wel, rollen doet hij !

Wij hadden vroeger een merrie. Die ging steeds met haar hoofd in de mest liggen _-:( .

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:50

Wow zeg, wat een tempo! Zo hard zou ik niet durven.

Euh, die calorieën, zijn dat de jouwe of die van Duck :D .

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:28

Ach nee, wat een pech zeg, zeker nu het net zo goed gaat. Vreselijk schrikken wanneer je het ziet gebeuren maar anderzijds maar goed ook. Nu kan je de DA tenminste exact vertellen wat er gebeurd is. Ik hoop voor jullie dat Duck weer snel de oude is!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 20:54

Hoe gaat het met Duck?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:42

Ah, de bult is dan toch weg aan het gaan, dat is goed !

Wanneer je over Duck vertelt, spat je enthousiasme eraf, echt geweldig +:)+ .

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:08

_mjwb schreef:
Hij is gewoon zo leuk en lief. Hij is echt mijn beste vriend! :D
Gefeliciteerd Lukasje! *\o/*

Wat lief ! Bedankt !!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:29

Mmm, ik vind het toch vreemd dat hij zo reageert bij rechtsom, dat is toch niet normaal. Is dit begonnen na die trap tegen zijn schouder? Mss zit hem nog steeds wat niet lekker?

Ik veronderstel dat je instructrice een slofteugel zal voorstellen zodat je die erbij kan nemen wanneer hij er in een rotvaart vandoor gaat.
Een zachte hulp zoals een martingaal heeft hier volgens mij weinig zin, die is nuttig wanneer een paard zijn hoofd te hoog gooit, dan begrenst de martingaal maar Duck duikt met zijn hoofd...

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:11

Dapper van je hoor!
Ik ben benieuwd of hij morgen braaf is en zich buiten dan anders gedraagt. Wees voorzichtig!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:32

_mjwb schreef:
Leuke bloedlijn dus :')

Dat vind ik ook het belangrijkst! Gewoon zo veel mogelijk lol hebben en in alles het positieve zien :D

En daar bewonder ik jou enorm om!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:32

jeetje77 schreef:
Dat is waarom ik toch met plezier je volg topic blijf lezen. Zoveel positiviteit en doorzettingsvermogen. En je brengt echt een smile op mijn gezicht (of een luide grinnik) als ik lees over hoe je schrijft over Ducky.

Exact dit!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 23:08

Ah oke, het is goed gegaan, dus dan is hij wel braaf. Fijn zo!!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:43

Hoe gaat het ondertussen met Duck? Heb je nog verder gelest met hem ?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:54

Knap dat je dit durft posten! Veel makkelijker om een net gereden stuk te laten zien dan een filmpje waar het niet zo goed lukt. En dat laatste maken we allemaal wel mee.

Ik vind het zo vreemd dat Duck zich buiten wèl gedraagt. Kijk als je met 3 bent en er gaan er 2 op hol vind ik het heel normaal dat nummer 3 volgt. Dus dat vind ik niet stout.

Waarom vertoont hij dan dit gedrag binnen -O- ?
Heb je al een keertje iemand anders met hem laten rijden? Maakt dat een verschil? Of idd, is hij anders wanneer hij vooraf gelongeerd wordt?
Ik hoop voor jullie dat je snel vindt wat de oorzaak hiervan is zodat je een oplossing vindt.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:02

Oh meid, dit vind ik wel erg voor je! Je zet je zo in voor Duck. Ik begrijp wel dat je enorm geschrokken bent van dit gedrag -ik ook toen ik het las! - en dat dit tranen gekost heeft.

Maar er moet wel iets gaan gebeuren hoor, dit wordt gevaarlijk voor je. Zo jammer dat er op stal niemand kosteloos je even kan helpen.

Hoe gedraagt Duck zich wanneer je instructrice hem longeert? Wanneer zij wèl boven hem staat, en met hem aan de longe kan werken, zou ik ipv rijlessen longeerlessen nemen zodat je op zijn minst vanop de grond overwicht hebt op Duck. Dat jij bepaalt wat hij wanneer doet. En dan pas terug rijden? Ik vrees dat zijn gedrag onder zadel in de bak ook gaat verergeren ...

Knap dat je de moed erin houdt, het is niet altijd makkelijk, paardrijden is vaak 1 stapje vooruit en 2 achteruit ...

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:10

Ik denk dat ik eigenlijk hetzelfde als Ruitje wil zeggen.

Ik kan me erg vinden in haar alinea : "je moet echt hulp zoeken in het longeren, zelfs als dat betekend dat je even niet onder het zadel kunt lessen. En dan niet bij bijv. Mij, of een andere bokker die 1 keer kan, hoe lief bedoeld ook. Maar bij iemand die elke week kan."

En ik wil absoluut niet zweverig doen, maar sta je zelf op dit moment sterk in je schoenen? Ik heb zelf een jonge merrie, eentje mèt karakter, en ik voel me op dit moment niet erg lekker, ik heb (chronisch) pijn wat ook een psychische weerslag heeft. En of mevrouwtje dat voelt! Ze was me zo aan het uitproberen, onder zadel, aan de longe, dat er nu eventjes iemand anders haar rijdt.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:24

ruitje schreef:
Ook dan mag hij dit gewoon niet doen, al heb ik Lepra en besta ik nog maar uit 1 vinger :+

Als het niet meer gaat komt Maxime met Duck mijn kant op voor een ( gratis) trainingsweekend. Maar ik geloof echt meer in hulp op locatie om dit vol te houden :)

Nee uiteraard, ook dan niet! Maar sommige paarden profiteren daarvan. En ik probeer voor Maxime ook een reden te zoeken waarom het nou mis gaat. Net zoals jij ook zegt dat ze vaak te lief is ...

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:48

_mjwb schreef:
Ik kreeg net deze foto doorgestuurd:

[ [url=m/JBaXBJ.png]Afbeelding[/url] ]

Het lijkt net alsof hij bezeten is ofzo.

Ik voel me wel al gelijk een stuk beter nu ik weet dat die vriendin van mij me wilt helpen en ik naar Ruitje kan komen als dat ook niet helpt.

Ja tuurlijk, je zit nu even met je handen in je haar. Dan is het fijn dat je er niet alleen voor staat!

Trouwens ook een superlief aanbod van Ruitje.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 18:23

Goed gereageerd! Vanaf nu ga jij bepalen wat Duck doet en wanneer ! Dat is niet leuk om doen maar je hebt hem geen pijn gedaan, dus geen schuldgevoel.

Fijn ook dat je nou een concreet plan hebt wanneer je die lessen gaat nemen. Lijkt me een erg goed idee om hem onder begeleiding (goed) te (leren) longeren.

Wat ik gisteren nog wilde zeggen maar niet gedaan heb omdat ik eigenlijk geen commentaar op je instructrice wil geven (maar dus nu tòch zeg), is dat ik het persoonlijk ook geen goed idee vond om Duck te laten galopperen wanneer je draf vroeg, ook al was dat een gecontroleerde galop. Draf is draf, geen galop. Ik zou geen compromissen meer met hem sluiten.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:35

Dat klinkt positief!

Het doet me ook deugd dat je weer moed gevonden hebt, je blijheid en enthousiasme spatten eraf :D .

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:22

Oei oei, het is nog niet nat genoeg buiten?

Hebben wij ook eens aan de hand gehad. We werden 's nachts wakker van de paarden. Die waren zeer onrustig dus wij gingen halfslapend een kijkje nemen. Meteen klaarwakker waren we. De leiding was stuk en spoot water als een douche doorheen 1 stal. Heel de gang stond ook al blank en het ene paard ocharm was zeiknat gesproeid.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:41

Oh kijk, wat fijn!

Amuseer je in Gent !!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:08

Wat fijn te horen dat het goed gaat met jullie! +:)+
Voor 2018 wens ik jullie heel veel plezier en geluk samen, en natuurlijk op niet-paardenvlak ook het allerbeste!!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:32

Amai wauw, dat is inderdaad wel erg knap want ook al heb je een koel paard buiten, vaak gaat die toch wel met het andere paard mee wanneer dat vertrekt. Hij mag dan soms een draakje in de binnenpiste zijn, buiten is Duck dus superbetrouwbaar. Zo is buitenrijden wel erg fijn!