Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:26

Ik heb m bij een stand vandaan bij de outdoordag van de shetlandermenritten.
https://ruitersportwinkel.eu/voor-pony- ... ren-detail
Deze is het en dan maat minishet, Alex paste eerst het eerste en tweede gaatje, maar gisteren moest ie in het derde gaatje. Mijn shetten zijn hooguit 85cm, dus ik weet niet of je dan maat shet moet nemen, Druppie. Ik vind de lage ringen echt ideaal om met strotouwtjes Alex zijn houding te kunnen corrigeren.

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:50

Iedereen nog een gelukkig nieuwjaar! *\o/*

@kitty
Ben ook wel erg benieuwd wat het is. Hopelijk iets simpels/onschuldigs. :)

@Kab
Nouja, lekker gegeten.. Ja en nee. Was echt bekaf. Op den duur maar gestopt met eten, gewoon te moe om nog door te eten. Met kerst hadden we alles op, nu konden we de helft opbakken. :=
Jeeeetje, die stalmuur. Waar is dat ding gebleven? Zeker weten dat je een paard in hebt gestopt en geen bom? :wow:
Ze hebben wel 1 klein stukje overgehouden als ik het zo zie. :')

@Fenna
Wat een 'grappig' scheerpatroon zeg. Zie ik niet vaak geloof ik. Meestal wordt de hals dan ook meegepakt.

@drup
Wat fijn dat het goed ging! Vond Ger het niet spannend?


Paardjes stonden hier lekker rustig naar het vuurwerk te kijken. Elano vond het wel een beetje spannend, maar deed niet gek of iets. Stond vooral heel geïnteresseerd te kijken.
Afbeelding

MightyBlue

Berichten: 302
Geregistreerd: 08-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:39

Hee allemaal! Fijn 2018 toegewenst!!

@puppy1128 wat fijn dat alles rustig stond! Hier ook gelukkig.

@drup fijn dat het goed ging!

@fransje23 dankjewel!!

Vandaag weer lekker bij de paardjes geweest had de oude verzorgster op bezoek van de vorige eigenaar van mijn andere paard (wauw moeilijke zin) _/-\o_ dus dat was erg gezellig.

Mighty gedraagd zich lekker jong alleen toch raak ik soms een beetje onzeker. Als ik hem bijvoorbeeld zijn buiksingels van de deken om doe gaat dit 9 van de 10 keer goed maar soms schopt hij gericht met zijn achterbeen naar me.. als ik achter hem langs loop of hoeven uit wil krabben doet hij dit ook en hij doelt erop om me gezicht te raken. zou dit vanzelf weer over gaan? Wat denken jullie.. wordt er namelijk een beetje verdrietig van..
Laatst bijgewerkt door MightyBlue op 02-01-18 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

MightyBlue

Berichten: 302
Geregistreerd: 08-08-13

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:40

Afbeelding
Meneer vandaag met zijn aandacht.

Gordy18

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:43

Iedereen nog een gelukkig & succesvol 2018!

Nesprit vond het wel spannend maar de rest was zo rustig dat ze zelf ook rustig bleef.

Vandaag is de tandarts geweest, 2 voortanden zaten los en de wolfskiesjes zijn getrokken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu haar roesje uitslapen :(:)

Afbeelding

MightyBlue

Berichten: 302
Geregistreerd: 08-08-13

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:58

@Gordy18 super interessant om te zien. Mooi paardje!

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:22

Ik zou hem er allang een keer flink onder hebben geschopt MightyBlue. :=
Zeker als het gericht is. Een ander paard zou hem daarin ook corrigeren.

Achjee, wat ziet ze er sneu uit zo op de laatste foto Gordy.
Maar alleen maar fijn voor haar dat de tandjes eruit zijn!

xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:49

ik had hem ook allang een rotschop gegeven.. jack heeft het ook een aantal keer geprobeerd en daar is ie snel op terug gekomen ;)
vind het altijd apart als mensen zeggen dat je paarden heel voorzichtig moeten behandelen etc.
hoe denk je dat het in de natuur gaat? dat ze elkaar aaien met "niet doen hoor"

KittyDylan

Berichten: 8874
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:19

Soms werk dat niet hoor :+

Fflur vindt het ook niet leuk als ik aan haar staart zit, al vaak genoeg een schop verkocht als ze me weer wilde trappen, maar toch leert ze het niet.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:38

Hier nog nooit een gehad die het zo niet leerde.
Sommige snappen het niet in 1 keer, maar vaak hebben ze het gauw zat door dat ik daar niet van gediend ben.
Puzzle heeft het ook eens geprobeerd en die doet het echt niet meer.
Olivia in het begin ook als ik met haar benen bezig was, maar ook die haalt niet meer uit.

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:45

Kittydylan dan pak je toch een zweep := no way dat ik mij laat trappen als ik een staart wil aanraken/ uitpluizen.

Xziva mee eens. En als een schop op de kont niet werkt moet je eens onder de buik proberen. Hebben paarden een hekel aan en willen ze altijd "beschermen " kijk maar naar stoeiende hengsten , die liggen ook op de knieën om de buik te beschermen.

Gordy zo hele klus! Zilver mag februari voor het eerst *\o/* lieve laatste foto <3

Mightlyblue denk aub om jezelf. Je paard is echt niet zielig als hij je bijna in je gezicht trapt en jij corrigeerd hem. En ik zou hen hard corrigeren anders gaat hij er "met je vandoor" om zo even te zeggen. Vind hem op de foto ook aardig chagrijnig kijken.

Puppy oh jammer dat je zo moe was. Wel lekker dat je erna nog lekker kon eten hihi. Als het maar gesmaakt heeft :) haha op de grond :=
Hihi ja was terror Abby. Wat een geweldige foto van Elano en het vuurwerk!

Heel gaaf Renee! Woon je er ook bij? Of dat niet. Ik wil ook nooit meer op een pensionstal staan. Altijd gezeur of te weinig eten :roll: haha ja mooi kunstige tussenwand he :D ach ze hebben niks. Bij de stal en omgeving werd ook niks afgestoken. Gok dat het merrie hormonen waren :Y) thanks! Ik ben erg blij met hoe ze gaat. Nu nog een ho. Ze is zo ontzettend ijverig en werkwillig dat ze niet eens rustig kan halthouden hihi.

Super goed druppie! Maar wel wat eng op het asfalt/beton. Als ie het echt eng vond en ging rennen... uitglijden... nare gevolgen :(

Fenna wat heb jij een leuke longeersingel! Ik pak voor de shetjes altijd die van zilver met een hele kleine singel. Past ook hihi. Dankje voor je complimentje! Komt vast wel goed.met Jorie maar die is ook nog heel jeugdig. Ik weet zeker dat Zilver op de keuring commentaar krijgt omdat ze te "rijp" is voor haar leeftijd. Ach we zien wel waar het schip strand :o heel herkenbaar. Met dat vieze weer ga ik knuffelen, poetsen , buiten zetten en uitmesten en ga ik weer naar huis om onder mijn dekentje te kruipen haha. Ik heb een hekel aan nat en koud. Ben het met je eens qua belasting , daarom doet zilver echt niet meer dan 2 x per week. Waarvan 1x longe. Maar meestal doet ze 1x per week wat. Niks heeft haast. Dan ga ik liever wandelen of fietsen oid. Maar met dit weer lig ik liever op de bank _O- mooi dat hij het begint te snappen!

Verder geen nieuws. Denk dat ik zaterdag pas weer naar Zilver ga. Zal de smid voor volgende week bestellen voor voorijzers.

MightyBlue

Berichten: 302
Geregistreerd: 08-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:47

@Renske @ziva heb hem wel eens een Rotschop terug gegeven maar hij blijft het doen. Heb niet zon zin in een tik tegen me neus als ik een keer die deken singels dicht doe ofzo. Heb vanalles geprobeerd maar hij blijft mikken op me neus. Dus ben een beetje ten einde raad. Het is echt het karakter van Zijn moeder..... dat was ook in omgang echt een naar paard daar heb ik 2 jaar lang respect van moeten winnen en toen kon ik niks meer fout doen en was het het liefste paard van de wereld.
Laatst bijgewerkt door MightyBlue op 03-01-18 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

MightyBlue

Berichten: 302
Geregistreerd: 08-08-13

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:49

@kabayo klopt. Heb hem in december helemaal na laten kijken omdat ik dacht dat hij pijn had maar alles zit goed op zen plek en er is niks aan de hand. Nu moet ik wel zeggen dat hij bijna nooit zo kijkt hoor.. alleen hij vond die 2 meiden wat minder omdat die best enthousiast zijn.

MightyBlue

Berichten: 302
Geregistreerd: 08-08-13

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:52

@kabayo november bedoel ik toen heeft hij 2 dagen op een kliniek gestaan.

Ilayla

Berichten: 537
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: In the middle of Nederland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:50

Gelukkig nieuwjaar allemaal nog!

Kabayo schreef:
Ilayla nee ik had lekker warm gevoerde regenlaarzen! Van de welkoop . Echt een aanrader <3
Deze ;
https://www.welkoop.nl/winkel/kleding/s ... 36_1193491


Dat lijken me heerlijke schoenen! Ik heb 4 paar paardenschoenen/laarzen, waarvan 1 paar waterdicht zijn, maar dat zijn van die rubberlaarzen. Als er een paar echt aan vervanging toe zijn ga ik voor zoiets.

puppy1128 schreef:
@ilayla
Geen idee of ik er echt mee verder ga of iig wanneer. Elano vond het erg leuk om te doen, dus denk het wel. Wil eerst het erachter lopen een beetje doen en dan kijken of ik weer een lesje kan plannen.


Het scheelt dat je het af en toe kunt doen, dat houdt het ook leuk. Vind het erg leuk om te zien altijd, maar zelf vind ik het (nog) niet zo nodig om te doen.

@KittyDylan Ik kan het niet goed zien op de foto, maar het is zacht denk ik?
Hoe was het op de kliniek?

@Kabayo Tjonge wat hadden die paarden een hoop gesloopt met oud en nieuw. Ik denk dat ze vinden dat de boel vervangen moest worden. Blij dat er verder geen paarden gewond zijn. Zilver blijft het echt super doen zeg.

@Fennadev Wat ziet dat dikke vriendje er grappig uit met zijn ongeschoren beentjes. Komt vast goed met wat meer beweging.

@xZiva_
Jammer dat je niet zo veel meer plaatst omdat er weinig gereageerd wordt. Snap het overigens wel dat je dat niet doet. Als ik voor mezelf spreek vind ik de kleintjes echt niet minder, maar soms weet ik gewoon geen leuke reactie te bedenken terwijl ik het dan wel leuk vind om te lezen wat je doet.

Ik vind het bewonderenswaardig hoeveel tijd en moeite Kabayo in haar posten steekt. Ik heb daar zelf de tijd/energie niet voor, maar probeer wel op zoveel mogelijk te reageren. Als iedereen die niet zo uitgebreid reageert het topic verlaat houd je denk ik ook niet veel over. Ik weet niet of dat het leuker maakt.

@Druppie7711 Gaaf dat het goed ging met bandje slepen! Ik vind het zo stoer dat ze dat gewoon niet eng vinden ondanks dat het hun de hele tijd achtervolgt. Ooit ga ik dat ook proberen met Jaro.

@puppy1128 Leuke foto van Elano. Grappig dat hij zo geïnteresseerd staat te kijken.

@MightyBlue Lastig probleem met dat slaan. Als terug slaan/ schoppen niet werkt zou ik denk ik met een touwje om het been oefenen. Elke keer dat hij niet uitslaat maar gewoon zijn voet geeft, stoppen met vragen.

@Gordy18 Wat ziet dat er sneu uit als ze nog niet uit hun roesje zijn. Gelukkig is het voor een goed doel en is ze nu helemaal klaar voor het bit.

Hier geen nieuws behalve dat ze oud en nieuw goed doorstaan hebben gelukkig.

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:59

@Kabayo, Jorie is inderdaad echt weer kleuter qua uitstraling nu, maar hij heeft dan in 2016 ook aardig wat klappen te verwerken gehad. Dus waarschijnlijk haalt ie dat nu weer in, qua mentaal is ie bereid en vindt hij het leuk om aan het werk te mogen. Ik heb ook echt het gevoel dat zijn kont weer te hoog staat voor de juiste verhoudingen. Ach, hij mag nog lekker jong zijn hoor!Verder zit ik nu ook binnen, ben snotverkouden en wil niet dat het erger wordt dan dit.
Afbeelding

Alex zijn hals is niet geschoren vanwege weer zoals vandaag, ze staan 24/7 buiten en dan heeft ie ook echt wat aan halshaar wat ie op kan zetten. Hij heeft wel een streep onderaan eruit, verder heb ik gewoon de deken qua patroon aangehouden.

@Mightyblue, zou je de singels niet gewoon met een soort verlengstok kunnen pakken en iedere keer als ie trapt dan de singels weer loslaten en opnieuw proberen? Dan heeft ie er denk ik gauw genoeg van omdat het dan veel langer duurt. Dan gewoon net zolang doen totdat hij een keer niet trapt en dan uitbundig belonen. Bij mij is Alex ook zo'n rotknol die je gewoon onder de duim moet houden en Jorie is gewoon braaf geboren.

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:05

Kabayo schreef:
Heel gaaf Renee! Woon je er ook bij? Of dat niet. Ik wil ook nooit meer op een pensionstal staan. Altijd gezeur of te weinig eten :roll: haha ja mooi kunstige tussenwand he :D ach ze hebben niks. Bij de stal en omgeving werd ook niks afgestoken. Gok dat het merrie hormonen waren :Y) thanks! Ik ben erg blij met hoe ze gaat. Nu nog een ho. Ze is zo ontzettend ijverig en werkwillig dat ze niet eens rustig kan halthouden hihi.


Nee helaas niet, wil ze ooit wel aan huis maar dan moet er eerst nog een huis komen :')

MightyBlue

Berichten: 302
Geregistreerd: 08-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:22

Citaat:
@Mightyblue, zou je de singels niet gewoon met een soort verlengstok kunnen pakken en iedere keer als ie trapt dan de singels weer loslaten en opnieuw proberen? Dan heeft ie er denk ik gauw genoeg van omdat het dan veel langer duurt. Dan gewoon net zolang doen totdat hij een keer niet trapt en dan uitbundig belonen. Bij mij is Alex ook zo'n rotknol die je gewoon onder de duim moet houden en Jorie is gewoon braaf geboren.


Mighty was ook braaf geboren maar we hebben de afgelopen tijd wat meegemaakt waardoor hij een hekel aan me heeft ofzo..

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:58

MightyBlue schreef:
Citaat:
@Mightyblue, zou je de singels niet gewoon met een soort verlengstok kunnen pakken en iedere keer als ie trapt dan de singels weer loslaten en opnieuw proberen? Dan heeft ie er denk ik gauw genoeg van omdat het dan veel langer duurt. Dan gewoon net zolang doen totdat hij een keer niet trapt en dan uitbundig belonen. Bij mij is Alex ook zo'n rotknol die je gewoon onder de duim moet houden en Jorie is gewoon braaf geboren.


Mighty was ook braaf geboren maar we hebben de afgelopen tijd wat meegemaakt waardoor hij een hekel aan me heeft ofzo..

Laat gecastreerd? Teveel verwend vroeger? Hengsten worden zó ontzettend strontvervelend van als veulen aan vertroetelen. Ze worden brutaal en dominant. Daar heb je nu last van. Nahja hij kijkt inderdaad ook wel wat verveeld. Maar ook sjaga :o niet opgeven. Desnoods geef je hem verdorie 10 schoppen!! Snel normaal doen ,wil je graag naar het ziekenhuis? :=

Renne jammer! Anders maar een woonkeet erbij :P

Fenna komt vanzelf goed! Op de foto ziet hij er alweer wat ouder uit.

Ilayla ja ze zijn echt fijn! Hihi ja ze zijn echte slopers! We zijn hard aan het bouwen hoor!
Afbeelding
Dankjewel voor je compliment. Ik vind het ook een gezellig topic.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:19

Wauw kabayo dat komt er netjes uit te zien! +:)+

Hier liet Puzzle mij even schrikken...
Stond bij Olivia in stal en zag Puzzle liggen en zag dat hij zijn hooi niet op had.
Dus ik dacht nee he niet weer koliek -O-
Dus ik gauw naar Puzzle had hij zelfs zijn voerbak nog niet leeg.
Dus toen helemaal standje paniek.
Deken eraf niks gezien, temperatuur genomen 37,8 niks aan het handje.
Dus meneer naar zijn voerbak gedirigeerd gaat hij op zijn dooie gemak eten en begint daarna aan het hooi niks aan de hand. 8)7
Rare pony is het soms hoor.

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 01:04

Beste wensen allemaal! **\O/**

Hoe is het met Fflur gegaan bij de kliniek? Of ben ik een week in de war?

Eng grapje van Puzzle..Snap dat je schrok.

Heb je enig idee waarom Mighty zo trapt naar achter? Is het angst voor dingen achter hem? Of wil hij je gewoon uit zijn ruimte? Moet hoe dan ook worden opgelost voor je in het ziekenhuis ligt door zo een actie.

Leuke fotoserie zo, Gorby. Ze zijn zo lekker drollig als ze verdoofd zijn.

Zilver gaat wederom als een speer!
Geronimo ook al goed bezig met slepen!

Leuke foto van Elano!

Jorie is een lekker wolbaaltje!

Mocht ik iemand vergeten zijn, sorry was ineens heel veel bij te lezen :o

Ik baal best wel van de enorme hoeveelheid regen die gevallen is. Land is een modderpoel en het is ook al niet aanlokkelijk dingen buiten te doen... Met mij n andere paard kan ik gelukkig lekker in de binnenzak rijden.

Joya ben ik vooral aan het laten wennen aan rare dingen. Vandaag ook vanaf een krukje over haar heen gehangen en op haar ribben geklopt. Ze bleef gewoon door eten van het hooi :')

Ook wat gerommeld met een handdoek over haar hoofd. Was ook geen probleem zelfs niet toen ze niets meer zag. Heb er uiteindelijk een soort tulleband van gemaakt.
Afbeelding

Was ook blij dat ik gisteren zelf alle vier haar hoeven een beetje kon vijlen.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 09:22

Hier is het weer ook drama.
Weilanden zijn nog nooit zo nat geweest.
Dus hier ligt het qua trainen nu ook stil. -O-

Joya kijkt wel een beetje zo van, *zucht* mijn baasje spoort niet. :))

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:46

Dankje renske! Ik ben ook erg blij met de nieuwe stallen!
Jeetje wat liet puzzle je schrikken! Gelukkig loos alarm :)

Fransje haha die handoek en die blik :') geweldig _O- hier helaas ook echt super nat...

Zilver vandaag 1 jaar van mij!!
Komen nog vele jaartjes bij
Afbeelding
En met mijn vriend
Afbeelding

noor14

Berichten: 740
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Limburg

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 01:05

Kittydylan, hoe gaat het nu met Fflur?
Is het oog al beter?

Gefeliciteerd met je eerste jubileum kabayo!
Tijd vliegt voorbij he!
Leuke foto's ook :)
Wel schrikken van die stallen lijkt me, goed dat de nieuwe stallen gebouwd worden.
Zijn ze al bijna af?
Ik vind jouw posts altijd leuk om te lezen, en ook om te zien hoeveel je al kan met zilver.

Haha die foto van joya is echt grappig, ze kijkt een beetje beteuterd :p

Schrikken van Puzzle zeg!
dan staat je hart toch wel even stil.
Ik had dat ook een keer met Dex, ik kwam smorgens vroeg en toen lag hij helemaal plat.
Ik hem roepen en hij reageerde niet en het andere paard wel die kwam meteen.
Toen ik naar hem toe wilde gaan keek hij net op, van laat mij toch slapen Haha, hij was ver weg volgens mij.
Maar dan schrik je wel even.
Heb je nu een bijrijdster gevonden?

Gordy, fijn dat de tanden nu bijgewerkt zijn.
Leuk ook die foto van het gebit.
Wel sneu die laatste foto Haha.
Had ze veel last van de tanden?

Mighty miss is het een fase?
Ik hoop voor je dar het over gaat want dit is wel gevaarlijk natuurlijk.
Niet opgeven, komt vast goed!
Maar goed je grenzen blijven bewaken is wel belangrijk.

Dex staat nu in een kudde van 6 paarden op een hele grote wei.
Het doet hem echt goed merk ik.
Hij is wel de irritante puber want hij probeert de oudere merries te pesten Haha.
Heeft al rake klappen gehad van ze.
Ik vind het wel fijn, zo wordt hij nog even goed opgevoed door de oude (drachtige) dames.
Doe nu ook helemaal niks met hem, durf niet tussen de paarden te gaan staan met Mn zwangere buik Haha.
Ik voer hem nog wel elke dag omdat ik alleen gras niet voldoende vind voor een paard in de groei.
Wat voeren jullie nog op het moment?

Afbeelding
Afbeelding

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 01:17

Jorie krijgt vitamine brokje van metazoa en verder even niks want de wiesern fasern komt morgen pas, dus ik heb niks om het Oerbalans poeder overheen te strooien. Ik ben nog zoekende naar iets om zijn darmen te ondersteunen wat ook in kleine verpakking tot max 5 kg verkrijgbaar is. Eigenlijk is alleen een vitamine brokje noodzaak nu, want er zit niks in het gras idd.