[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:17

Het is heel vaak zo dat een paard wat net verkocht is en naar een nieuwe omgeving,in het begin heel braaf is want overdonderd. zogauw hij zich op zijn gemak gaat voelen krijgt hij durf en gaat je uittesten.Het is wel belangrijk dat je dat nu goed aanpakt,met les kom je sneller vooruit denk ik.


anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:58

k_m schreef:
Denken jullie dat het kan helpen om haar echt maar minimaal brok te geven? Dit kreeg ze namelijk bij de vorige eigenaars niet, en ik zat nu te denken dat ze misschien daarom zo veel energie had? Bij de vorige stond ze 24/7 buiten en kreeg ze voordroog en wortels bij gevoerd. Nu krijgt ze een halve schep brok hooi en af en toe wat wortels. Overdag staat ze ook op de weide.

Denk ook wel dat het een kwestie van respect opbouwen is, morgen avond komt er een instructeur een keertje kijken. Ben heel benieuwd! De bedoeling is om verder te lessen bij de stalbazin, maar die gaat er zelf niet opkruipen. Deze man evt wel dus das wel fijn voorlopig.

Een paard dat 24\7 op de wei staat is veel rustiger dan een die ook op stal staat,en daarbij stevig krachtvoer krijgt. Stond jouw paard vroeger het hele jaar door buiten?Als ze nu te veel energie heeft dan moet ze meer bewegen en\of minder krachtvoer.Ik vind 7 jaar niet jong en infeite zou ze al doorgereden moeten zijn,inclusief de galop.Tenzij ze als fokmerrie heeft gediend.

anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 18:12

Het kan natuurlijk ook zijn dat het zadel niet meer past.Van een klemmend zadel kunnen paarden inderdaad flink gaan bokken.Jammer dat ze niet kunnen praten,althans niet in mensentaal!


anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 14:28

luckie_jill schreef:
zee heeft echt zon lieve uitstraling!
idd even aan de longe,bodem inspectie laat maar aan een ander over :j
veel succes

Dit vind ik een geinige! Callista ziet er heel mooi en chique uit. Jullie zijn een goede combinatie,ook omdat jij zelf heel rustig bent.

anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 15:18

Het wordt echt wel weer lente! Ik zou het gewoon rustig aan doen met de training en alles,en niet vergeten te genieten van je mooie merrie.Je hebt je paard toch voor je plezier en niet om haar zo snel mogelijk zo hoog mogelijk af te richten.

anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:22

k_m schreef:
Zo eindelijk is het weer droog. Gisteren dus met een klein hartje de longe vast geklikt, ik had me voorbereid op een bommetje maar dat was niet nodig!

Ze was erg braaf. Toen de andere paarden van de paddock gingen was ze wel even dwars, dat vind ze dan allemaal te veel. Heb haar dan maar even gewoon vast gehouden en toen ze binnen stonden verder gewerkt. Ging echt heel fijn! Het galop commando kent ze nu ook goed, linksom is haar beste kant wel heel duidelijk!

Als het zo blijft kan de les morgen doorgaan! Wil dan dat de instructeur haar rijd ipv ik. Heb toch het gevoel dat ze hier even door moet en dat we dan meters moeten beginnen maken. Dus ben benieuwd!

Succes! Het lijkt ook iets beter weer te worden,dan gaat alles gemakkelijker.

anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:03

Ik heb het filmpje bekeken.Wil ze die kroonrandbeschermers niet af hebben,het lijkt net of ze daar irritatie van heeft?Doet ze ook zo als die niet om zijn?

anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:42

Misschien heb ik eroverheen gelezen,maar haar gebit en oren zijn ook nagekeken? Want ze lijkt toch een irritatie van iets te hebben.Vliegjes enzo kan het niet aan liggen? Want soms wordt er moeilijk gezocht en is het iets eenvoudigs.Wel erg voor jullie alle twee.Ik hoop dat er spoedig een oplossing komt.Wel een heel mooi paard!

anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:00

Ik ben natuurlijk geen veearts.Maar iedere keer blijkt eigenlijk dat ze op stal in de kliniek hevig gaat schudden. dan denk ik toch aan stress.Dat het dus net zoiets is als weven zeg maar,een tic waar ook geen fysieke oorzaak van is.

anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 16:22

Kan ze nu samen met die ruin op de wei?Door dergelijke afleiding gaat ze waarschijnlijk ook minder schudden.Dat denk ik tenminste,als er een psychische component aan zou zitten.

anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 13:32

k_m schreef:
[ [url=m/nq2QIT.jpg]Afbeelding[/url] ]
<3

Het gaat wel oke! 'S avonds schud ze vaak vrij hard, maar overdag is het vaak bijna niets. Vandaag zelfs echt niks aan gemerkt, gewoon gelongeerd geen probleem. Morgen komt de hoefsmid en zondag komt het meisje dat callista gaat door rijden. We proberen het op de middag te plannen omdat dat voor haar over het algemeen het beste is.

Ik ben zo benieuwd!! Hoop echt dat het goed gaat en dat we snel paar grote stappen kunnen zetten, zodat ze op zen minst gewoon te rijden valt op een goede dag.

Het is een schitterend paard en ze staat er ook heel relaxed bij op deze foto.

anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:25

Wat erg zeg gaat het zo slecht dan?Gaat het niet bij Jules en Vlekje?

anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 17:06

Wat ben je schandalig behandeld op die kliniek zeg. Ik zou daar nooit meer naar toe gaan.Dit is gewoon onbeschoft. Moet je daarvoor betalen?!

anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 18:28

Kan dat schudden niet komen van hele kleine vliegjes?Hopenlijk geen domme gedachte van me. Maar ik had er vroeger een en die deed het daardoor wel ooit. Dan was hij niet te rijden en leek wel gek. Maar die deed het dus nooit op stal.

anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:03

Ik vind het bewonderingswaardig dat je zo je best doet voor je paard. Het is treurig voor jou dat meteen je eerste eigen paard al zo'n zorgenkindje blijkt te zijn. Maar jullie zijn heel dapper en ik hoop dat het nieuwe jaar verbetering gaat brengen!

anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:28

Ik vind jou en je paard heel dapper. Ik hoop van harte dat ze snel opknapt en dat jullie dan samen kunnen gaan rijden en genieten.

anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 11:55

welmoed__ schreef:
Wat heb je toch een verrotte mensen op bokt. En dan niet hier in het topic reageren, maar alleen via pb.

Meid, je doet ontzettend je best voor haar. Ze mag in haar handjes knijpen met zo’n goede baas als dat jij bent.

Nou hoor. En als iemand iets zeggen meent te hebben dan kunnen ze dat gewoon in het topic doen. Niks van aantrekken dus.

anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:15

k_m schreef:
Ze heeft 2 behandelingen gehad nu en voel en zie wel verschil in haar lijf maar schudden nog niet. Dat kan ook zeker volgens de Cranio en die was blij met de vooruitgang! Weer afwachten dus. Ze heeft wel wat meer last nu door de pollen, ze schuurt nu ook haar neus weer aan de benen dat deed ze in de winter niet. Wel op zich goed want dan zie ik echt met cranio of het gaat werken of niet..

Maar een pollenallergie krijg je toch niet weg met cranio?

anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 17:15

k_m schreef:
Even een vraagje, wat denken jullie? Callie heeft op 1,5 maand zo een hele himalaya steen opgelikt. Vandaag heeft ze een nieuwe gekregen een andere soort. Zou ze een tekort hebben omdat ze hier zo veel aan likt, of zijn er meer paarden die dat gewoon lekker vinden / uit verveling doen?

De vorige na 1 week

[ [url=m/8ylCOO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag wel heel blij met de nieuwe :+
[ Video ]

De mijne heeft zijn Himalya steen ook snel op. Ik heb er zelf eens aan gelikt om te proberen,nou knetterzout zeg. Die dag lustte ik geen eten met zout meer!Maar als ze het lekker vinden zal het wel goed voor ze zijn!

anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:21

Vroeger, enkele decennia geleden, kregen paarden met hoefkatrolontsteking soms een zenuwsnede. En konden dan gewoon verder gereden worden. Dat kwam best veel voor. Maar tegenwoordig hoor ik daar niets meer over.Ik weet ook niet wat ik er van vind. Ik heb zo'n pony ooit te koop aangeboden gekregen. Die moest wel op speciaal beslag staan ook. Het was een goede dressuurpony,maar ik heb die toen niet gekocht omdat ik geen goede hoefsmid kende waar ik dat aan toevertrouwde.Die pony was goed rad, door al die maatregelen.

anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:44

Mer1980 schreef:
Zenuwsnede had ik ook overwogen voor mijn paard want dat was echt een serieus goed dressuurpaard, maar bij uitverdoven bleek de schade nog veel erger dus niet gedaan en hem ingeslapen, maar hoor daar inderdaad wel positieve verhalen over, alleen je moet goed rekening houden met stoten, of ergens intrappen, paard voelt niets meer dus loopt gewoon door als er bijv een spijker in de voet zit...

Inderdaad zou je de hoeven echt heel goed moeten controleren en uitkrabben steeds.

anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:58

In de vorige eeuw waren er heel veel paarden met hoefkatrolontsekeng. Dit scheen te kunnen komen door een erfelijke aanleg. Men is toen gaan proberen om daar bij het fokken op te letten,en nu hoor je er veel minder van.Eigenlijk is het ook wat vreemd dat het paard van ts,toen ze het kocht op 7-jarige leeftijd, eigenlijk nog bijna niet bereden was.Misschien was er toen al wat mee.Maar dat is speculatie achteraf waar ts niets aan heeft. Ik heb wel met haar en haar paard te doen. Haar eerste paard en dan zo'n aaneenschakeling van pech.

anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 13:36

k_m schreef:
Zenuwsnede zou ik ook nooit doen. Moet ook beetje realistisch zijn met het schudden er bij. Als het binnen 6 weken niet beter is ga ik toch een serieus nadenken of ik verder ga of niet. Injecteren wil ik dan nog wel proberen eventueel. Maar een paard & z'n voeten, dat moet gewoon goed zitten.

Ik moet zeggen dat ik er wel echt slecht van geslapen heb en vanmorgen ook me echt poedersuiker voelde. Snap echt niet hoe ik zo veel pech kan hebben. Probeer oprecht alles goed te doen, maar zo zie je dus dat je het zelf echt niet in de hand hebt.

Ik vermoed dat ze dit al heeft gehad toen ik haar kocht, met de klinische keuring sprong ze beetje omhoog bij de buigproef, de dierenarts zei toen dat dat kon zijn om het been te ontlasten, maar ze liep 100% zuiver verder dus eigenlijk hebben we er geen aandacht aan besteed. Had hij hier verder op door gegaan had ik wss wel een foto laten maken, maar ja dat is praat achteraf. Ergens vind ik het wel een beetje verkeerd achteraf gezien dat hij daar niet verder naar gekeken heeft, maar ja daar ben je nu niks meer mee.

Heb contact gehad met mijn hoefsmid, ik had ijzers mee gekregen van de DA, maar de hoefsmid zet zelf eigenlijk andere ijzers. Die van de DA kosten €80 voor de ijzers alleen, en dan nog €60 voor het plaatsen. Die van de hoefsmid zijn €80 plaatsen en ijzers. Ik ga hier dus mee beginnen, heb nog met 2 verschillende smeden gebeld, één had zelf ook met die DA ijzers gewerkt, maar was er toch terug van af gestapt, ze raadden alle 3 een rond beslag met een dicht gelaste balk aan vanachter, dus dat gaan we eerst proberen. Kan nog altijd overschakelen.

@Mer, wat naar dat jou paard ingeslapen is. Ik ben er wel bang voor bij Callista, maar we zullen toch eerst moeten kijken wat er gebeurd. Ik vind wel als ik de foto's vergelijk dat het best wel aangetast is toch. Zeker omdat ze eigenlijk nog amper / niet belast is geweest.

Dat zijn eggbar-ijzers.Heel wat paarden liepen daar vroeger mee rond en dat ging goed.Ik denk dat jouw veearts ook niet gedacht heeft aan de mogelijkheid van hoefkatrolontsteking,omdat dat er tegenwoordig bijna uitgefokt is.daarvoor werden de voeten van iets duurdere paarden die de sport in zouden moeten eigenlijk standaard wel op de foto gezet bij een aankoopkeuring.Omdat dat helaas veel voorkwam toen.Het is erge pech voor jullie.Fijn dat je nog aangepast beslag etc. gaat proberen! Misschien valt het nog mee straks.

anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 12:06

Nicje87 schreef:
Lieve ts, wat ongelooflijk klote is dit zeg. Het zit jullie echt niet mee.
Ook ik wil laten weten dat ik het echt super vind hoe positief je blijft en ook van alles blijft proberen. Ik denk dat menigeen al de stekker eruit had getrokken ( ff cru gezegd).
Ik hoop dat deze behandeling werkt en dat jullie echt eens kunnen gaan doen wat het oorspronkelijke plan was..... Heerlijk buiten rijden en samen genieten. Ik gun het jullie zo TS! Mijn duimen draaien!

Nou. dat hebben jullie onderdehand wel verdiend na alle ellende!

anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 15:56

Ik wil me er niet mee bemoeien want het is jouw paard. Ik zie op de filmpjes geen paard wat ernstig lijdt. na het lezen van jouw verhalen denk ik wel dat ze niet geschikt is als rijpaard.Als ik in jouw positie zat dan zou ik haar nog aanhouden als knuffel-en gezelschapspaard. En dan stoppen met alle medische behandelingen en onderzoeken.Zoals mijn vroegere veearts zei,misschien geneest Moeder Natuur haar nog. Maar,het is jouw paard en jouw beslissing.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers