Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:09

Ha! Ik lees hier ook even mee! Ik heb een pony die afgelopen jaar ingereden is en nu langzaamaan het werk een beetje oppakt en dat heel leuk doet!

Heel leuk karakter, al wordt hij nu in de winter wat vrolijk, maar dat mag, lekker een beetje puberen.
We gaan lekker samen naar buiten, met springen kijkt hij niet op of om en springt alles, dressuurmatig zijn we rustig aan het lessen en rechtrichten... heel leuk <3

Hij is geschoren en daar keek hij niet van op of om... hoefsmid is ook absoluut geen probleem. Trailer, vrachtwagentje... eitje! Op een andere locatie? Geen probleem... is toch gewoon een bak? Ideale pony!

Hij begint ook langzaam een beetje spiertjes aan te maken!
Afbeelding


xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:56

Hij is inderdaad lease zoals Emma! Emma had toen Nico mee!

Haha Ix (Ixion :)) ) maakt zich dus wel rond. Die trekt zijn kop tussen zijn knieƫn en gaat dan met 4 benen tegelijk de lucht in. Dat is wel uit te zitten, tot hij dan 180 graden omspringt _O-
Maar dit doet hij gelukkig niet zo vaak haha. Kan het ook wel een beetje inschatten wanneer hij zo fris is.
Echt bokken kan hij niet zo goed, als ie dat aan de longeerlijn doet valt hij half om :P

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:06

Wat fijn Thamar! Ik vind Jappeloe echt zo veranderd sinds je hem hebt!

Ik wil ook wel eens bitloos proberen, op een halstertje kan ik er in princiepe zo mee wegrijden dus verwacht geen problemen _O-


xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 00:27

Zonder zadel kent hij uiteraard ook al, ideale pony :))

Zondag een verkleed outfit getest op hem voor verkleed carrousel, moet nog even geheim blijven dus plaats er geen foto van maar ik was echt verbijsterd hoe lief hij was _O-

Haha ach, hij hoeft niet zo groot als Dakar te worden toch? :P

Heb er zelf ook eentje op de manege ingereden deze zomer, maar daar stap ik ook nog niet zonder zadel op. Die heb ik wel bitloos ingereden dus dat kent ze wel...

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:26

Ziet er al fijn uit hierboven!

Dat teveel aan energie herken ik wel, als hij een dag stilstaat moet ik eerst een kwartier alleen werken aan tempocontrole voor ik andere oefeningen meepak :+
Als hij meer dan 1 dag stilstaan longeer ik wel even van te voren, want dan kan hij nog wel eens vuil omhoog komen met opstappen... :')

Hij gaat dan echt helemaal uit zijn plaat aan de longeerlijn, ben altijd blij dat hij dat onder het zadel niet doet haha!

Wij hebben vorige week onze eerste springles gehad. Instructeur was ontzettend enthousiast en pony was superbraaf!



En... hij is ook wel in voor een verkleedpartijtje! :))

Afbeelding

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:37

Wij hebben even zijn overtollige energie er uitgelopen op buitenrit! <3

Afbeelding

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:03

Wauw Thamar, wat doet hij dat keurig zeg! Supergoed!!

Hier vandaag weer dressuurles gehad en dat pakte hij heeerlijk op :+:
Heel fijn kunnen werken en weer goede puntjes om te oefenen meegekregen. Juf vond hem onwijs vooruit gegaan <3

Ix heeft ook af en toe zijn gekke minuutjes hoor. Vooral als ik er net op zit :+

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 14:53

Hij doet het echt supergoed Thamar! Hij springt zo lekker! Gaaf!

Wat een knappe heb je gekocht! Jammer dat je geen klik met de ander had, maar nu lekker hiermee aan de slag!

Hier gaat het ook lekker. Gupje doet goed zijn best... dressuurjuf vind hem elke keer vooruitgaan en springen wordt hij lekker enthousiast van.

Vorige week ook in het donker over de weg geweest, naast de fiets. En daar geeft hij niets om... doodbraaf, echt heerlijk! <3

Wij springen vaak 2x in de maand, en 2x in de maand buitenritje (als het weer het toelaat)
Als ik te veel alleen maar dressuur achter elkaar rijd krijg ik een heel vervelend paard :+

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:04

Haha Thamar, moet toegeven dat ik hem ook niet heel mooi vond voorheen, dacht echt; wow wat heeft ze gekocht?
Maar hij is zeker goed bijgetrokken haha!

Maar vond Easy (? Toch? Die bruine?) je leukste :+:

Heerlijk zo dicht bij het bos! Ik moet ongeveer een kwartier rijden voor het bos. Dan moet ik 1 druk kruispunt over en verder war rustige weggetjes. Met 3 kwartier ben ik op de hei!

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:33

Haha ja heb Easy natuurlijk ook alleen op foto's gezien. En... Jap is een schimmel <3

Ix was ook een hele lelijke _O-
Inmiddels trekt hij steeds mooier bij haha

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:58

Wat goed zeg! Fijn als het zo gaat *D
En wat een knap paard heb je!

Hier beginnen de dressuurlessen langzaam zijn vruchten af te werpen. Puppy doet zo zijn best en hij leert zo snel... heerlijk <3

Afbeelding

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:08

Hier wisselt het een beetje. Maar gemiddeld;
3x rijden, 1x grondwerk & 1x longeren.
We hebben 1 keer in de 2 weken dressuurles, en 1 keer in de maand springen we een parcours.

Probeer lekker veel af te wisselen, af en toe lekker een buitenrit en ook elke week wel een keer springen of wat cavaletti meepakken.

Ik merk zelf dat hij fijner is als hij 2 dagen achter elkaar aan het werk is, dus meestal werkt hij 2 dagen en dan een dagje vrij.

Verder krijgt hij per dag een halve schep brok, en gaat hij lekker elke dag buitenspelen met z'n vrienden. Nu in de paddock en straks weer op de wei.

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 08:23

Hee weer wat leven hier!
Wat heb jij een knap paard bobje! Heel leuk!

En oei die wond :oo dat is naar na zo'n fijn weekend zeg!
De andere foto's zien er echt heerlijk uit...

Doet ie goed Thamar! Stoer!

Hier een eerste crossles gereden samen! Tijdje terug al wel zelf een beetje gecrosst en dat doet hij supergoed dus nu tijd voor een les *D
Instructeur was erg enthousiast over hem (en ik natuurlijk ook haha)

Afbeelding
Afbeelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _l_amanda_l_, Amazonbot, Fenders, Jet, Kimmie25501, Lanoca, MirjamRobin en 47 bezoekers