Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance, zonnebloem18

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:23

Eight schreef:
Wat ziet hij er goed uit, echt waar :) mooi in vorm! En het rijden gaat ook al heel erg goed zo te zien

Dankje! Goed gevoerd!

Vandaag ook weer gereden. Op een volte 4 balken gelegd en daarmee terug kunnen rijden en naar voren. Was een leuke afwisseling. En zo braaf is ie. Echt bizar eigenlijk :')

Volg m'n 3-jarige medisch & het beleren: [PP] [VOLG]Het leven van Jappeloe (v. Carrera)

Dakar Utopia (v. Cartano)ZZZ+6
Exspensive Z2+2

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 21:16

Naast m'n eigen schattige 3 jarige nu nog een te beleren en dus ook door te rijden deze zomer.
Super brave pony van 1,35m, 25% shet de rest Fries.

Vandaag voor de eerste x erop. Ze was bij de vorige eigenaren al bekend met longeren en 2x iemand even erop gezeten.

Volg m'n 3-jarige medisch & het beleren: [PP] [VOLG]Het leven van Jappeloe (v. Carrera)

Exspensive Z2+2

suikermeisje

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 21:17

Leuke paardjes Loei!

Exspensive Z2+2

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 05:56

Gister weet eens tijd gehad om Jap te filmen en even te knutselen.

Rij hem nu 2x per week. Een hele enkele x 3x.

Exspensive Z2+2

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 14:55

Hoe vaak werkt het paard lindy? En hoe vaak heb je ermee gewerkt? Hoe ben je ermee begonnen en hoe is het opgebouwd?

Merk aan mijn jonkie dat het goed is geweest dat ik eerst veel gelongeerd heb. Of ie nu 3x pw aan de bak moet of 2x per maand, hij gehoorzaamt heel braaf. Is nu goede 2,5 maand onder het zadel.

Exspensive Z2+2

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 17:01

Ik heb dit gedrag nog nooit gehad en heb van eigen paarden al 5 vanaf 3 jaar beleerd en gereden. Maar nooit dit soort problemen. Ik zou even stap terug doen. Terug naar longeren.

Exspensive Z2+2

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 16:26

Wat goed zeg! Leuk die jonge beesten!

Exspensive Z2+2

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:40

Vandaag voor het eerst zonder longeren opgestapt. Vond ie maar gek omdat ie gewend is dat die als die de bak in komt even moet stilstaan en dan van me weg moet lopen. Nu moest ie blijven staan en kon ik opstappen. Toen snapte die het snel en was super braaf. Geen spanning of gekkigheid. Maar 10 minuten erop gezeten vandaag.

bobje26 schreef:
Zetten jullie je jonkies niet echt met vrij?

Nee, maar ik vind dat ook niet nodig aangezien ik hem 2x 25 min laat werken of 3x 15 minuten. Geef ze alleen vrij als ik een weekje weg ben. Je kunt ook harder trainen en dan even vrij, maar ik hou wel van een ritme.

Exspensive Z2+2

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:22

bobje26 schreef:
Met vrij bedoel ik alleen op het land en echt niks doen. Ook niet 15 minuten iets lichts. Grappig om te zien hoe iedereen daar anders over denkt.

Bij mij komt het mede door de DA. Door de oude operatiewond moet hij in ieder geval voldoende beweging krijgen wekelijks en zou zelfs meer moeten doen. Maar daar pas ik voor.

Exspensive Z2+2

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 06:26

Gister kwam m'n nieuwe tweedehands setje binnen. Hoofdstel borsttuig en zadel. Pastte goed en zelfs op kunnen stappen en weg kunnen rijden. Vind dat bij een jong paard altijd even spannend om er een ander zadel op te doen.

Afbeelding

Exspensive Z2+2

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 17:26

Leuk! Succes!

Mijne gaat ook fijn! Zal zondag wat grotere update geven. Nu op het moment erg druk.

Exspensive Z2+2

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:47

Even uit z'n eigen topic gekopieerd waar ik het net in zette:

Vanmorgen heel z'n neus aan voor en zijkant onder de bulten. Na 3 uurtjes was het weg dus toen toch gereden. Denk dat hij in brandnetels had gesnuffeld. Deed hem geen zeer toen ik hem aaide en hij schuurde niet eens aan mij.

Voor het eerst bij onze poetsplaats opgestapt en toen naar de bak gestapt achter m'n moeder + paard aan.

Hij had laatst wat moeite met aanspringen in rechter galop. Na 2 dagen even longeren en gewoon even simpel getraind te hebben ging het vandaag weer zo goed! Heel blij met hem.
Na het rijden langs de weg uitgestapt (rijdt bijna nooit verkeer), maar kon hem helemaal lang laten en stapte echt fijn over z'n rug. Super dus.
Naar de bak toestappen en langs de weg wel dus achter ander (heel braaf) paard aan. Zodat ie wat vertrouwen kan krijgen en zelfverzekerder wordt ipv zo zenuwachtig om niets.

Hij had afgelopen weken met meelopen ook steeds zoiets van, als we bijna bij huis waren dat ie stopte en geen pas meer zette. Dat heeft ie nu al 3 dagen niet meer gedaan want dat was best lastig. Ook een stuk minder angstig voor de gewone dingen. Gaf alleen paard van m'n ma vandaag op z'n kop door te zeggen: hou op joh en tegelijkertijd raakte ik Jappeloe aan, die vouwde zich ongeveer dubbel omdat ie dacht dat het voor hem was.

Exspensive Z2+2

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 13:20

Jappeloe gaat ook erg fijn! 1-2x per maand gaat ie mee naar de springles. Ga dan niet hoog en lang maar dat ie er gewoon aan went alles eromheen. Hij is al veel minder schrikkerig als ie langs een bakdeur loopt waar die naar buiten kan kijken bv. En thuis bij de hek ook al veel minder schrikkerig. Maandag ging die met springen erg fijn. Moesten 8jes springen en dat pikte hij echt zo snel op. Heel fijn dit dier :o

Exspensive Z2+2

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:13

Mijn jonkie doet het echt super! Hij is braaf, leergierig maar wel erg vlug. Echt een typisch paardje voor mijzelf.

Vandaag op de rijvereniging 2 oefenrondjes 60cm gesprongen. Eerste rondje was beetje a la hert, hij vond het eng en dacht dat de hindernissen hem zouden opeten. Tweede rondje echt super fijn. Hoefde niks te doen behalve been eraan gedrukt houden en teugels op verbinding en sturen. Zit nog na te genieten ervan. Heel blij met dit dier.

Exspensive Z2+2

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:57

Nele80 schreef:
De tandarts is geweest. Ze was in het begin een beetje wantrouwig, maar uiteindelijk heel braaf. De tandarts heeft 1 wolfstandje verwijderd. Nu heeft ze dus 2 weken rust.
Ook vond de tandarts het bit een maatje te klein.

Waarom 2 weken rust voor zo simpel iets? Van mijn tandarts mag er na 5 dagen weer een bitje in eventueel.

Ik rijd Mn jonkie 2x per week. 1x thuis en 1x ergens anders soms. Als ik niet wegga dan rij ik 2x thuis. 2x per maand longeer ik hem met een simpel bijzetje. Wordt hij ook erg fijn van.

Vandaag was Jappeloe mee naar de speeltuin: crossles. Had een uur gewonnen met een wedstrijd met Mn andere paard. Maar dat is voor Jap te veel. Instructeur ken ik erg goed en ook al erg lang, dus hij zei zelf al dat ik dat andere half uur nog maar een x moet inhalen. Jappeloe deed het super goed. Echt zo braaf. Niet gaan rennen of klieren. Kon bij de trailer opstappen en zo naar het terrein toe.

Exspensive Z2+2

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 06:57

Leuke Fries heb je! Mooi dier zeg!

Als je straks vaker het bos in kan kun je de galop daar mooi oefenen. Dan kun je lekker rechtuit en in de bak focussen op het aanspringen.

Ik doe max 3x per week wat met jappeloe. Soms x extra ‘longeren’ maar dat is nu om zn energie kwijt te kunnen. Vanavond heb ik weer half uurtje Springles. Die duurt eigenlijk langer maar stop eerder. Vrijdag een rondje oefenspringen want dan slaat zijn hart weer op hol. Dat was de vorige x zo eng namelijk. En zondag half uurtje door water rijden en boomstammetjes lopen. De weken daarna ga ik even geen lessen etc en eigenlijk is dit ook wat veel. Maar vriendje en ik hebben een eigen huis gekocht en moeten daar dus veel tijd aan besteden en dan laat ik liever jappeloe een paar weken staan dan mn andere paard. Daar wil ik namelijk zz-zwaar mee gaan starten.

Exspensive Z2+2

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:54

Knap dier je driejarige zeg!

Jappeloe sprong vandaag springwissels van rechts naar links. Wel met een giga bok maar ach, het begin is er zo.

Exspensive Z2+2

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 21:53

Jappeloe maakt het nooit spannend voor jullie. Vanavond oefenparcours gedaan met m hier vlakbij. Foutloos 70cm. 1 balkje op 60cm. Hij ging echt zo fijn rond. Zo simpel.

Exspensive Z2+2

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 06:33

suikermeisje schreef:
Ohja! Ik heb mn jonkie vanaf april ook.
Die wil ik B springen starten in 2018. Wel of geen winst maakt niet zoveel uit. Natuurlijk liever wel haha.
En in de dressuur L1 starten. Hoef niet voor de winstpunten dus als de training goed gaat start ik eens L2.

Exspensive Z2+2

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 00:15

Jappeloe is denk ik vergeten dat ie een braaf opgevoed paard is. Stond vandaag steigerend naast me toen ie al 2 uur buiten had gespeeld. Oepsie. Toch is ie dan niet gemeen ofzo maar fijn is anders :P.

Rijden kan nu niet met dit weer. En ben halve maand geleden verhuisd en sindsdien er pas weer 2x opgezeten en nu alweer een week teveel regen en laatste dagen sneeuw. (Mn andere paard was belangrijker om te trainen dan jappeloe. En die in de hoosbuien rijden vond ik wel voldoende waterpret...).

Exspensive Z2+2

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:54

Leuke pony Sanne! Is ie helemaal van jou of heb je hem zoals Emma toen Coos(?) had?

Jappeloe is nu in de winter ook erg fris. Hij e springveren i.p.v. normaal eten denk ik. Steeds aan het bokken. Mn moeder vond het maar gek dat ik het niet eng vond. Maar hij maakt zich niet rond alleen dus kont flink hoog en dan uitslaan. Grapjas.

Exspensive Z2+2

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:31

Vandaag heb ik Jappeloe met een bitloos hoofdstel gereden. Liep alsof ie niks anders kende. Moet mezelf dus ook gewoon niet zo gek maken.

Ben niet per se voor bitloos, maar hij heeft last van zinn gebit door tanden die doorkomen dus doet gewoon pijn een tijdje. Maar hij wordt echt stout als ie niks doet.

Exspensive Z2+2

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:46

Klopt. Ze reageren anders maar niet per se slechter ofzo.

Ik heb er 1 van star, kan ik gebruiken als side dinges en kaakgekruist. Had nu de kaakgekruiste omdat de neusriem nog niet strak genoeg kan.

Exspensive Z2+2

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:10

xSannee schreef:
Wat fijn Thamar! Ik vind Jappeloe echt zo veranderd sinds je hem hebt!

Ik wil ook wel eens bitloos proberen, op een halstertje kan ik er in princiepe zo mee wegrijden dus verwacht geen problemen _O-

Dat komt dan wel goed als dat al lukt. Zonder zadel of goed stuur ga ik er niet op :P

Hij is geloof ik 2x zo breed geworden en hoogte gaat ook goede kant op :)

Exspensive Z2+2

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 10:35

xSannee schreef:
Zonder zadel kent hij uiteraard ook al, ideale pony :))

Zondag een verkleed outfit getest op hem voor verkleed carrousel, moet nog even geheim blijven dus plaats er geen foto van maar ik was echt verbijsterd hoe lief hij was _O-

Haha ach, hij hoeft niet zo groot als Dakar te worden toch? :P

Heb er zelf ook eentje op de manege ingereden deze zomer, maar daar stap ik ook nog niet zonder zadel op. Die heb ik wel bitloos ingereden dus dat kent ze wel...

Dakar reed ik met 3 jaar gerust zonde zadel. Maar die was qua karakter heel erg anders dan jappeloe. Die is zo gevoelig op zn lijf maar wel cool in de kop, maar toch vlogen we van de week de bak uit omdat de pony naast de bak gek deed en hij schrok hier van. 5m buiten de bak stopte hij weer.

Dakar is veel te groot eigenlijk. 1.60-1.62 is voor Jappeloe mooi zat.

Exspensive Z2+2