[VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-17 18:09

Ik heb daarnet weer gereden alleen er was niemand die even kon filmen. Het was vandaag ook niet nodig want hij was redelijk braaf. Hij mocht vandaag van mij echt niet galopperen, alleen maar draven. Elke keer als hij naar galop ging ben ik gewoon gaan lichtrijden totdat hij weer draafte. Ik heb ook voornamelijk rechtsom gereden omdat hij op die hand erger loopt te klieren dan op de linkerhand.

Ik heb ongeveer 30 minuten alleen maar gedraaft en toen vond ik het wel goed. Hij heeft een paar keer geprobeerd om uit te breken en weg te rennen of zijn hoofd naar beneden te trekken, maar toen heb ik hem gelijk opgesloten zodat hij niet weg kon. Uiteindelijk heeft hij het niet meer geprobeerd.

Morgen ga ik weer buitenrijden om even wat anders te doen.

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 3 (97,6 goedgekeurde km’s)
[TEN-ITP] Verslag Endurance Surae 2018
[PP] [VOLG] Dutch Dynamite (eerste eigen paard)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-17 19:18

Dankjulliewel! :)

Ik hoop ook dat hij morgen braaf is! Hij mag lekker hard racen als hij wilt op de galoppaden en dan hoop ik dat hij zijn ei even kwijt kan.

Ik vind het nog harstikke leuk! :D Duck is echt een leuk dier en ik vind hem helemaal geweldig. Het is jammer dat hij nu vervelend doet maar daar leer ik wel super veel van en als we hier weer doorheen zijn dan hebben we weer wat overwonnen. Ik vind het ook gewoon zo leuk om lekker buiten te rijden en te knuffelen.
Het gaat niet altijd goed, maarja dat kan ook niet. Ik vind het gewoon leuk dat we al best wel veel bereikt hebben samen!
En ja Duck is een aparte eend :') maar hij is wel echt de leukste! :D Ik zou hem voor geen goud weg doen.

Duck met lippenstift op zijn neus :') (ik gaf hem een kus maar was het even vergeten):

Afbeelding

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 3 (97,6 goedgekeurde km’s)

_mjwb

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-17 19:42

Leuke bloedlijn dus :')

Dat vind ik ook het belangrijkst! Gewoon zo veel mogelijk lol hebben en in alles het positieve zien :D

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-17 10:04

Dankjulliewel! <3

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-17 15:21

Ik heb weer heerlijk buiten gereden :D Het begon alleen halverwege te regenen en toen ook nog te hagelen dus we waren zeiknat :'). Duck was echt super lief. Ik heb heel de tijd met een lange teugel gereden en we hebben ook nog een stuk rustig gegaloppeerd.

Ik ben alleen vergeten om de app uit te zetten. We hebben denk ik een uurtje buiten gereden:

Afbeelding

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 20:33

Dankjewel voor alle lieve reacties! <3

De laatste tijd heb ik alleen nog maar buiten gereden met Ducky. Buiten is hij echt een schatje en zet hij geen stap verkeerd. We zijn wel een keer er keihard vandoor gegaan en toen verloor ik mijn beugels, maar ik ben blijven zitten. We zijn toen met z'n drieën buiten gaan rijden en op het galoppeerpad daar bokte het voorste paard en die ging er keihard vandoor, toen ging het tweede paard mee en dacht Ducky van; hey jullie vergeten mij. En toen ging hij er ook in volle rengalop achteraan.

De volgende dag zijn we weer buiten gaan rijden en toen hebben we weer gereden met een lange teugel, dus het was echt een momentopname.

Vandaag heb ik weer les gehad. Vorige week kon het niet door omstandigheden. Hij was echt heel erg stout en eigenlijk ook erg gemeen. Toen ik aan wilde draven ging hij er volop vandoor in galop naar de deur en toen sprong hij een meter de lucht in omdat mijn vriend zijn vest een eens omhoog gooide en voor de opening naar me zwaaide. (Geen idee waarom hij het deed, was vast lief bedoelt en niet bewust). We zijn rechtsom begonnen en het ging gelijk al mis. Hij wilde niet draven dus zat rechtsom in de linkergalop door de bak te racen. Ik kreeg hem echt niet gelijk terug, pas na twee rondjes. Toen hebben we net zo lang doorgezet totdat ik een rondje in draf kon draven over de hoefslag. Daarna linksom precies hetzelfde verhaal. We zijn veel figuren gaan rijden en uiteindelijk was hij wel wat rustiger en hebben we ook nog een paar rondjes normaal kunnen draven. We doen ook altijd een paar keer wijken, maar dit keer deden we het in galop want hij wilde gewoon echt niet draven. Dus mijn instructrice heeft gezegd dat ik hem gewoon moet laten galopperen en dan wel mijn been erbij houden zodat hij voorwaarts blijft en niet stil kan gaan staan en op zijn plaats galopperen, want dan draait hij zijn kont naar binnen en dan gaat hij gekke sprongetjes maken. Dat heeft hij ook een paar keer gedaan in het begin van de les. De laatste tien minuten ging het wel heel goed want toen hebben we ook nog rustig voltes en gebroken lijnen kunnen draven, dus zo zie je wel dat de aanhouder wint. Maar Duck is wel echt een mega draak.

Ik heb hier een stukje van het einde van de les, toen hij wel nog in galop/draf/combo galop/draf reedt, maar hier ging het al iets beter. (Het ziet er heel erg slecht uit, maar dit was al heel wat om zo door de bak te kunnen omdat hij echt heel gemeen was en alle kanten op racete en ik niks te vertellen had). (Ik zit ook heel erg naar voren, maar ik vind het erg moeilijk om te staan zitten als hij galoppeerd en ontspannen naar achteren te zitten, want ik vind het echt eng als hij zo doet).

Ik had aan mijn vriend gevraagd of hij wilde filmen als hij vervelend deed zodat jullie het konden zien, maar hij heeft net het stukje gefilmd wat redelijk goed ging :'). De volgende keer vraag ik even iemand anders :')

Mega monster;
Afbeelding

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 07:35

Ruitje - Op dat moment was hij eindelijk rustig en kon ik hem in de galop wel goed gecontroleerd houden, maar als ik ook maar mijn hand een beetje ontspande dan ging hij gelijk harder en dat mag hij niet. Hij moet juist draven en als hij dat niet doet dan moet hij wel in galop in mijn tempo lopen.

Nee ook niet. Ik heb echt alles geprobeerd, maar hij gaat uiteindelijk alleen draven als ik figuren ga rijden die hij moeilijk vindt om te rijden in galop.

De osteopaat en de zadelmaker zijn pas geleden nog geweest. Zijn zadel ligt gewoon helemaal goed en er is ook niks mis met zijn rug. Hij had nog wat knobbels, maar dat was de eerste afspraak ook zo en daar is de osteopaat nu mee bezig om ze er helemaal uit te krijgen.

Ik vind het niet erg om filmpjes te plaatsen, hoe vreselijk het er ook uit ziet want daar kan ik alleen maar van leren. En ik zie commentaar gewoon als feedback :)

Zuchini - Ik ga het de volgende keer als ik in de bak ga rijden gewoon proberen. Met mijn cap op in de longeerkraal voel ik me al veel zekerder en durf ik ook meer op hem te reageren als hij raar doet. Misschien werkt dat wel, dankje!

Lisa_WB - Het lijkt wel alsof ze allemaal een steekje los hebben in de winter. Bij mij op stal lopen ze ook echt allemaal te klieren en zijn ze lekker fris. Dankjewel!

Lukasje - Ik vind het ook zo mega raar dat hij buiten echt super braaf is. Buiten rij ik gewoon met een lange teugel en draaft hij zelfs rustig omdat zijn vriend hem anders niet bij kan houden. Als hij dan mag galopperen op het galoppad dan is hij helemaal blij en gaan die oortjes naar voren, maar blijft hij wel heel rustig. Ook al het verkeer dat we tegen komen daar kijkt hij amper meer van op. We kunnen nu ook weer normaal langs de AH zonder dat hij de weg op springt.

Ik denk echt dat hij het in de bak niet leuk vindt en dat hij me echt heel erg uitprobeerd. Hij zet ook echt een pretkop op als hij zo doet en hij sleurt me door heel de bak heen. Ik denk dat dit gewoon echt een dominatie probleem is. En het probleem is ook dat als ik hem wil aanpakken, dat als ik een tik geef dat hij er keihard vandoor gaat. Hetzelfde als ik been geef en als ik aan de teugels trek dan gaat hij alleen maar hangen en dan heb ik niks meer te vertellen.

Op stal durft niemand op hem te rijden en ik ga het nog niet aan mijn instructrice vragen wegens persoonlijke redenen. Heeft niks met rijden of haar te maken overigens.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 10:57

Freetorun - Dat kan ik wel een keer gaan proberen. Buiten rij ik ook met een losse teugel want dan weet ik dat hij niks doet. Misschien dat het in de bak ook helpt. Bedankt voor de tip!

Ruitje - Dat is wat ik altijd van mijn instructrice moet doen. Eerst zorgen dat hij langzamer gaat dan ontspannen en hem belonen met mijn hand als hij braaf is want dan ontspan ik zelf ook even. Ze zegt dat het ook belangrijk is om zelf steeds meer te durven ontspannen.

Ze helpt me echt heel goed. Mijn vorige daar had ik twijfels over, maar nu ik haar heb als instructrice heb ik geen een keer getwijfeld.

Dankje! :)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 17:22

Vandaag wilde ik gaan longeren want ze hebben springles in de bak en niemand kon mee naar buiten. Ik heb gewoon alles gedaan wat ik normaal ook doe. Eerst poetsen en knuffelen, daarna hoofdstel in en zweetdeken om. Daarna Duck even 10 minuten in de stapmolen. Toen ik de longeerkraal in liep ging het al helemaal mis. Ik draaide me om om de deur te sluiten en toen kwam hij gelijk op me af. Hij trapte me tegen mijn voorbeen aan en toen gooide ik alles wat ik in mijn handen had naar hem toen. Longeertouw en longeerzweep tegen zijn nek aan. Toen sprong hij achteruit en kwam hij echt keihard op me af met zijn tanden bloot en zijn oren plat in zijn nek. Ik heb weer de zweep tegen hem aangeslagen en ook echt hard. En toen kwam hij weer op me af. Ik kon op dat moment echt helemaal niks dus ben ik snel de bak uitgerend en die achter me dicht gegooid want hij ging achter me aan. Ik ben nog nooit zo bang en verdrietig geweest. Iemand bij de longeerkraal stond te dringen dat ze erin wilde, dus toen heb ik door het hek heen de longeerlijn kunnen pakken en heb ik hem zo mee naar stal genomen. Op de weg naar stal was hij harstikke lief en toen ik hem in zijn stal deed was hij ook heel lief. Ik moest zelf heel erg huilen dus ik heb eerst even in de zadelkamer gewacht totdat ik kon stoppen en toen ben ik zijn deken om gaan doen. Hij keek even lelijk dus toen zei ik dat hij normaal moest doen en toen was er niks aan de hand. Ik ben toen mijn spullen op gaan ruimen en toen ik terug gegaan naar zijn stal waar hij hem helemaal flipte. Hij beet alle kanten op en stond met zijn hoofd te knikken en met zijn hoeven te stampen. Dus toen ben ik gaan kijken of de paddock leeg was en heb ik hem in de paddock gezet, want ik dacht dan kan hij toch even rennen en zijn ei kwijt. Maar hij heeft geen stap verzet. Hij stond heel rustig met zijn oren naar voren half te slapen. Hij was ook niet kijkerig voor de rest.

Voorlopig ga ik alleen nog maar buitenrijden en een keer per week lessen. Ik ga niet meer longeren of alleen rijden. Misschien even stappen als het van de winter te erg vriest om naar buiten te gaan, maar ik vind het verstandig om het even niet meer te doen.

Mijn moeder denkt dat hij misschien zo doet omdat hij het draven op de baan ook niet leuk vond. Dat hij het geluidje van de zweep associeerd met het draven als ik hem longeer en dat hij alleen maar galoppeerd in de bak omdat hij het daar geleerd heeft en dat heel leuk vindt.

Dankjulliewel voor al het advies!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 17:50

Ik heb een beetje rond gezocht, maar heel veel vragen €40/50 euro per half uur/3 kwartier en dat vind ik echt veel want eerlijk gezegd heb ik dat geld niet. Ik heb het er echt voor over, dat zeker want alles zodat mijn paard gelukkig is. Maar op dit moment gaat dat echt niet. Ik blijf wel gewoon lessen!

Dit is ook echt puur dominantie. Hij wilt de baas zijn en ik ben eigenlijk te lief voor hem, maar ik probeer het wel echt!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 20:21

Wat een super lieve berichtjes allemaal, dankjewel! :)

EAST - Dankje! :) Dat zou ik super fijn, leuk en gezellig vinden als je weer een keer langs komt :) Ik blijf gewoon buiten rijden totdat ik een oplossing voor zijn gedrag heb of iemand heb gevonden die hem op zijn donder kan geven want voor mij lijkt hij geen respect te hebben.

Flew - Het is ook een goed moment om hulp in te schakelen, maar op stal is er niemand die mij durft te helpen, omdat ze allemaal bang voor hem zijn. Ik ga vragen aan mijn instructrice of zij wilt helpen, want voor haar is hij bang. Alleen ik kan niet iemand laten komen van buiten af. Ik zou dat ook het liefst willen maar wat niet kan, dat kan niet.

Haha dankje! :)

--

Het is trouwens niet zo dat ik Ducky nu een heel stom paard vind, want het is en blijft mijn allerliefste, knapste paard. Het gaat alleen de laatste tijd gewoon niet zo lekker, maar dat betekend niet dat ik op geef. Ik vind hem nog steeds geweldig en ik kan nog steeds fijn poetsen en knuffelen en lekker buiten met hem rijden.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 20:38

Hij komt elke dag 4/5 uur buiten. Dat is niet zo veel als in de zomer, maar wel langer dan meeste paarden. Dan staat hij altijd te spelen met zijn haflinger maatje waar we ook altijd mee naar buiten gaan.

Ik heb gewoon het geld er niet voor om iemand van buitenaf 3/4 keer per week te laten komen. Ik betaal alles zelf en werk heel hard voor mijn paard. Alleen de osteopaat, zadelmaker en de dierenarts die zijn geweest kostte ook best wel wat, dus op dit moment moet ik even opletten.

Ik weet dat een paard veel geld kost en dat als je geen geld hebt dat je dan geen paard moet nemen, maar ik doe erg mijn best en heb het beste voor mijn paardje. Ik baal er ook van...

Ik ga het zodra ik haar zie gelijk vragen of ze wilt helpen, alleen ik weet niet of dat zo erg gaat helpen met longeren. Ducky loopt super braaf zijn rondje als zij erbij is. Degene die mij hielp die kan alleen maar op tijden dat ik op school zit. En die uren kan ik echt niet missen.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 21:19

Als mijn instructrice hem longeert dan is hij zo braaf als hij maar kan zijn. Hij loopt dan als een mak hondje zijn rondjes te lopen en dat doet hij alles wat ze wilt. Zij is een heel dominant en sterk persoon die veel strenger durft te zijn en hem ook echt op zijn kop kan geven. Zo wil ik ook zijn!

Ik vind mijn opleiding niet echt leuk en nu sta ik best wel onder veel druk doordat we een project moeten inleveren waar niemand aan mee werkt. Daar heb ik wel veel stress aan, maar dat probeer ik niet op Ducky af te reageren of het te laten merken. Misschien dat hij dat onbewust voelt.

Die vriendin van mij van stal die gaat mij vanaf volgende week zo vaak mogelijk proberen te helpen. Ik ga mijn bodyprotector uit de kast pakken, want misschien sta ik dan toch wat zekerder en dan gaan we het samen proberen.

Ik hoop gewoon echt dat alles goed komt.

En nogmaals, al jullie advies is echt super lief! En Ruitje is ook super lief en als het niet goed komt dan ga ik naar haar toe en dan kan Ducky gaan huilen :')

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 21:27

Ik kreeg net deze foto doorgestuurd:

Afbeelding

Het lijkt net alsof hij bezeten is ofzo.

Ik voel me wel al gelijk een stuk beter nu ik weet dat die vriendin van mij me wilt helpen en ik naar Ruitje kan komen als dat ook niet helpt.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 17:36

Nogmaals bedankt voor de lieve reacties en alle hulp. Ik waardeer het heel erg! :)

Vandaag heb ik veel verschillende meningen gehoord. Een paar op stal vinden dat ik nog een keer de osteopaat moet laten komen. Mijn instructrice zegt dat het echt niet fysiek is maar dat Ducky gewoon heel dominant is. Een vriendin waar ik altijd mee buiten rij die zei dat de osteopaat onzin is, want die is pas nog geweest en hij moet gewoon flink op zijn donder krijgen.

Ik heb besloten om niet weer de osteopaat erbij te halen, maar het geld daarvan te gebruiken om een week (5 dagen) lang elke dag longeerles te nemen bij mijn instructrice. Als het dan goed gaat dan wordt/worden een/twee van de lessen ook een rijles tussendoor om te kijken of het onder het zadel dan ook beter gaat.

Zaterdag gaat die vriendin waarmee ik buiten rij mij ook helpen met longeren. Zij is weer een andere vriendin dan degene die mij ook gaat helpen. Ze zei vandaag dat ze het niet erg vindt om hem op zijn donder te geven en dat we gewoon samen in de bak gaan staan en het samen gaan proberen op te lossen met mijn instructrice er ook nog bij.

Dus het plan voor de komende week is om vanaf zaterdag hem sowieso elke dag in de stapmolen te doen. Dit kreeg ik aangeraden omdat hij dan in beweging is. Hij komt ook elke dag buiten maar dan loopt hij niet echt. Dan staat hij maar een beetje te slapen of met zijn vriend te klieren.
Ook gaan we elke dag longeren en gaan we door totdat hij normaal doet en ik zelf ook sterker in mijn schoenen sta. Waarschijnlijk wordt het de week van 17-24 december dat ik een week lang les ga nemen bij mijn instructrice want dan heb ik elke dag, behalve donderdag, de hele dag de tijd. Hij krijgt ook gewoon tussendoor vrij, maar alleen als we het goed afsluiten. Als ontspanning gaan we sowieso een keer per week buiten rijden.

Vandaag heb ik ook buiten gereden en dat ging super goed. Hij schrok wel een paar keer van vuurwerk, maar hij deed verder niet raar. We zijn ook langs het water gereden waar een boot aan het varen was en dat vond hij volgens mij echt het raarste wat hij ooit had gezien. Hij had zijn hoofd helemaal in de lucht, oren naar voren en neusgaten wijdt. Ook kwamen we weer veel landbouwmachines tegen en moesten we langs een machine die nog bezig was, maar dat ging ook allemaal super.

Toen hij voor het rijden in de paddock stond was ik mest aan het scheppen, zoals ik altijd doe en toen viel hij me aan net zoals gisteren in de longeerkraal. Ik heb dat mestbakje wat ik vast heb met volle vaart tegen zijn borst aan geslagen. Al het mest viel er weer uit, dus ik moest het weer opruimen, maar daar ging het niet om. Hij is toen naar de andere kant van de paddock toe gerend waar hij in een hoekje is gaan staan. Hij heeft daar nog een half uur gestaan. Volgens mij had hij door dat ik echt boos was. Toen ik even later weer de paddock in kwam heeft hij het niet meer gedaan. Dat vond ik een hele overwinning van mezelf :).

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 17:58

Iemand op stal zei het ook al haha! Ze zei dat als zij het was geweest dat ze dan met schep achter zijn reet aan gerend was. Ze heeft dat bij haar vorige merrie ook gedaan want die viel haar ook elke keer aan. Maar ik vond het al heel wat van mezelf dat ik dat ding tegen hem aan heb geslagen. Ik voelde me daarna wel heel schuldig.

Ik vind het ook veel te kort, maar hier in de omgeving is dat langer dan het gemiddelde paard. Ik vind de wintermaanden zo vreselijk en ik hoop dat het snel maart is want dan gaan we ze weer het land op. Ik voel me ook elke dag vreselijk schuldig omdat hij niet langer buiten komt...

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 18:32

Ik weet dat ik me echt niet schuldig mag voelen maar dat zit gewoon in mijn karakter. Ik ben ook wel blij dat ik nu eindelijk iets terug heb gedaan :).

Het probleem met dat galopperen is dat hij echt niet wilt draven in de bak. Ik probeer echt alles, maar hij draaft gewoon echt niet. Als ik bijvoorbeeld een gebroken lijn rij dan doet hij dat gewoon in galop tot de x en dan als ik terug rij naar de K of de F dan is dat half in draf/half in galop en dan springt hij weer helemaal in galop aan als we op de hoefslag komen. Ik weet echt niet wat ik daar aan kan doen.
Maar eerlijk gezegd snap ik het gewoon niet. Buiten draaft hij wel gewoon wanneer ik dat wil en ook gewoon in een rustig tempo.
Moet ik dan gewoon blijven lichtrijden terwijl hij galoppeerd totdat hij in draf valt?

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 18:44

Dat klopt helemaal! Elke dag weer leer ik nieuwe dingen en ik vind het ook leuk en fijn om nieuwe dingen te leren. Zo kan ik mezelf alleen maar verbeteren. Voor mij maakt het niet uit hoe lang het gaat duren, als het allemaal maar goed komt :)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-17 19:14

Dankjulliewel! :D

Een leuke update van het afgelopen weekend:

Zaterdag:
's Morgens rond 11 uur ben ik naar stal gegaan waar ik mijn eerste longeerles van een stalgenoot heb gekregen. We hebben met dubbele lijnen gelongeerd. Toen we de bak in kwamen is zij begonnen met longeren en ben ik er bij gaan staan. Het eerste wat hij deed was met een volle vaart op ons af komen, maar dat lukte hem amper door de dubbele lijnen. Ze heeft gelijk keihard de zweep achter zijn kont op de grond geslagen en toen wilde hij nog een keer komen, dus ze bleef net zo lang door gaan totdat hij boos wegstormde. Hij begon keihard te galopperen, maar hij liep wel en kwam niet op ons af. Hij heeft het daarna nog een paar keer geprobeerd, maar elke keer had ze optijd de zweep erbij en stormde hij weer boos weg. Na een tijdje kwam hij niet meer op ons af, maar liep hij wel heel woest zijn rondje. Hij was volgens mij echt heel boos want hij trilde heel erg en keek echt woedend. Ook verstijfte hij een keer maar toen moest hij ook doorlopen anders zou hij weer naar binnen komen. Na een kwartier zei ze dat ik het nu zelf moest proberen. Hij liep nog totaal niet ontspannen. Toen ik de lijnen over had genomen heeft hij het een keer geprobeerd om naar binnen te komen, maar heb ik gelijk de zweep op de grond geslagen zodat hij het niet kon. Na 5 minuten dat ik hem longeerde begon hij een beetje te ontspannen en hebben we besloten om daar te stoppen. Dan hebben we het goed afgesloten en heeft hij ook even ontspannen gelopen.

Na het longeren heeft hij nog even een half uur in de stapmolen gestapt want hij was zeiknat van de zweet. Daarna heb ik hem op stal gezet en eten gegeven. Hij was volgens mij een beetje van slag want hij heeft een tijdje achterin zijn stal gestaan zonder ook maar iets te doen. Hij durfte ook niet gelijk bij me in de buurt te komen toen ik de stal in kwam om hem in de paddock te zetten. Volgens mij was hij geschrokken dat hij niet zijn zin heeft gekregen en even goed op zijn donder heeft gekregen :').

Toen ik hem na een tijd weer de paddock uit haalde was hij heel lief en kon ik lekker met hem knuffelen.

Zondag:
Vandaag heb ik les genomen met rijden want ik moest vandaag gaan rijden omdat hij anders veel spierpijn zou hebben. Dus ik werd vanochtend wakker en ik dacht bij mezelf van nou het is eigenlijk best wel mooi weer vandaag. Een uur later begon het te sneeuwen. Toen ik op stal kwam was echt alles wit. Ik heb eerst Ducky gepakt en in de paddock gezet. Niemand op stal durfte zijn paard erin te zetten dus Duck heeft heel de dag in de sneeuw kunnen spelen.

Ik heb nog nooit zo'n blij paard gezien. Hij probeerde met zijn lippen alle sneeuwvlokken te pakken en heeft een half uur op de grond gelegen met zijn hoofd in de sneeuw. Hij heeft zich echt vermaakt in de paddock :').

Om half 2 hadden we les, dus heb ik hem om half 1 de paddock uit gehaald omdat zijn hals en hoofd zeiknat waren. Hij heeft eerst even in zijn stal gestaan om te drogen en toen heb ik hem gepoetst, manen opnieuw ingevlochten en opgezadeld. Toen ben ik opgestegen en in de bak alvast gaan stappen. Na tien minuten dacht ik bij mezelf: ik ga gewoon draven en als hij gaat galopperen dan ga ik weer stappen. Dus ik gaf been en hij begon gelijk te draven in plaats van galopperen. Ik was zo blij! Dus ben ik blijven draven en heb ik door heel de bak figuren gereden. Links- en rechtsom. Rechtsom wilde hij niet door de hoeken, maar dat maakte niet uit want ik was allang bij dat hij gewoon draafte. Toen had ik mijn les en dat ging ook super goed. Mijn instructrice vond dat ik er al een stuk zekerder op zat en Duck was ook echt heel braaf. Hij mocht zelfs nog een stukje galopperen, alleen toen duurde het even voordat hij aansprong want het leek wel alsof hij dacht dat we hem aan het testen waren. Hij moest echt even bevestiging dat het wel mocht.

Ik ben zo blij dat ik eindelijk na weken weer super fijn heb gereden en dat hij heel het weekend super lief is geweest :D.

Morgen als er geen sneeuw ligt in de longeerkraal dan gaan we weer longeren.

Hier een paar foto's van vandaag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog foto's die ik gekregen heb van toen hij 7 maanden was <3:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-17 10:40

Dankjewel weer voor de lieve reacties! :)

Hij blijft nog steeds netjes uit mijn buurt als ik zijn stal, paddock of waar hij ook staat in kom. Hij komt ook pas als ik zeg dat hij mag komen of als ik naar hem toe kom.

Het rijden is de afgelopen dagen ook goed gegaan. Hij heeft wel nog woensdagochtend dwars gedaan rechtsom, maar toen heb ik hem tegen de kant aan terug gedraaid naar de kant waar ik wilde dat we naar toe gingen. Daarna ging alles weer goed. Ik ben nu vooral met het rijden veel aan het draven en heel veel figuren aan het rijden zodat hij geen eens de kans krijgt om wat te doen. Als hij dan braaf is mag hij nog twee rondjes links- en rechtsom galopperen in mijn tempo.

Ik wilde eigenlijk gisteren longeren maar de bak is nog steeds dicht, waar ik wel van baal want ik wil graag de longeerlessen door zetten zodat we ook echt vooruitgang kunnen maken. Ik had gisteren geen zin om in de bak te rijden dus heeft hij vrij gekregen. Ik heb al mijn schoolspullen mee genomen naar stal en toen ben ik gaan leren terwijl hij lekker in de paddock modderwater stond te drinken :').

Hopelijk kunnen we vandaag wel weer longeren.

Foto's van de afgelopen dagen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-17 17:20

Ducky had altijd een vriend in de wei de eerste paar maanden waar hij heel de dag mee samen was, alleen die werd na 3 maanden de wei uit gehaald en sindsdien hebben ze nooit meer bij elkaar ergens gestaan.

Vandaag stonden ze voor het eerst naast elkaar in de paddock na zo'n lange tijd en ze waren super blij! Ze hebben een half uur alleen maar staan kroelen en toen moest zijn vriend de paddock uit omdat de eigenaresse naar huis moest. Ze heeft er 20 minuten over gedaan om hem eruit te krijgen want hij wilde zo graag bij Ducky blijven :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Edit: Ohja en Ducky heeft vannacht zijn waterbak gesloopt. Al het stro in zijn stal was zeiknat. Hij heeft 10 minuten non stop staan drinken toen ik hem 's morgens gelijk in een andere stal heb gezet. Hoe hij dit voor elkaar heeft gekregen snap ik ook niet :')

Afbeelding

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-17 09:04

Het gaat best goed, dankjewel voor het vragen! :)

Het longeren gaat nu erg goed. Hij is niet meer op ons af gekomen en hij heeft het daarna ook niet bij mij gedaan toen ik ook zelf een keer heb gelongeerd. Degene die mij helpt, die stond wel achter me. Hij begint nu zelfs te ontspannen en zijn rug te gebruiken. Ook mest hij dus dan gebruikt hij zijn buik ook. Hij flikt het wel nog om zomaar om te draaien en dan zit alles in de knoop. Maar dan loop ik rustig op zijn hoofd af, dan pak ik hem vast en dan neem ik hem mee naar binnen. Dan doe ik de dubbele lijnen weer goed en dan duw ik zijn hoofd weg, zodat hij van me weg doet. De eerste keren ging hij dan echt niet weg. Dan ging hij erbij staan van als je nog een keer iets doe dan kom ik op je af, maar met veel doorzetten en een keer de zweep er echt bij gaat het nu elke keer goed. Hij luistert trouwens ook echt goed als ik draf of galop zeg. Of als hij harder moet draven of langzamer moet galopperen. De laatste keer hebben we ook een beetje druk op de binnenteugel gelegd zodat hij een klein beetje naar binnen gaat kijken. Hij vond dat wel raar, maar we hebben het goed afgesloten en de volgende keer gaan we daar mee verder.

Gisteren had ik ook weer les en dat ging ook goed. We hebben hem gewoon aan het werk gezet. Slangenvolte, gebroken lijn, wijken, gebroken lijn, slangenvolte, volte, van hand veranderen, wijken, etc. Hij kreeg geen kans om niet op te letten en te klieren. We hebben ook nog rechtsom gegaloppeerd, dat wilde hij al een hele tijd niet! :)

Dit weekend ben ik naar de kerstmarkt in Gent, dus gaat degene die mij helpt met longeren hem nog een keer longeren en dan heeft hij de andere dagen vrij. Maandag is stal dicht dus dan kan ik ook niet komen. Dinsdag ga ik weer met hem naar buiten.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-17 17:25

Dankjulliewel allemaal! :D
Jullie ook hele fijne feestdagen gewenst! <|- :)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-17 13:44

Afbeelding

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-18 16:44

Het gaat echt heel goed, dankjewel voor het vragen! :D

Ducky is de afgelopen week alleen maar braaf geweest. Met het rijden is hij wel nog erg druk en wilt hij bij de kant van de deur de hoeken niet door, maar ik rij dan gewoon heel veel figuren achter elkaar en veel tempowisselingen van sneller naar langzamer, naar sneller en dan op een gegeven moment vergeet hij dat hij moet klieren bij de hoeken en dan loopt hij er zo doorheen :'). De galop rechtsom heb ik tot nu toe alleen nog in de les kunnen oefenen, want de laatste tijd rijden we met een stuk of 8 mensen in de bak. Dus dan doe ik het liever niet. Hij gaat dan totaal niet door de hoeken, snijdt alles af en gaat dan heel hard draven voordat hij in galop springt. Linksom daarentegen gaat echt super goed! :)

Het longeren gaat ook echt steeds beter. Degene die mij helpt is me nu aan het leren hoe ik een beetje met de 'teugels' moet spelen waardoor hij minder vierkant gaat lopen. Ik begin het steeds beter te begrijpen en Ducky ook. Af en toe stopt hij nog abrupt en draait hij zich om waardoor de lijnen in de knoop zitten, maar als ik dan naar hem toe ga om alles weer uit de knoop te halen en hem dan weer weg te sturen, komt hij niet meer op me af en gaat hij gewoon braaf weg.

En buitenrijden gaat altijd goed :). Dat vind ik echt het leukste. Gewoon lekker met een lange teugel buiten rond hobbelen. Duck is dan ook echt een blij ei met zijn oortjes naar voren. Het is wel altijd grappig als we gaan draven, want als er dan een fietser naast hem fietst of iets verder op fietst, dan moet hij de fietser inhalen voordat ik hem weer in een normaal draftempo krijg :'). Op het galoppad galoppeerd hij heel rustig en dan moet hij van mij terug naar draf als we 3/4e zijn zodat we niet de sloot in vliegen :').

Ohja en de hoefsmid is ook geweest en van de week ga ik een afspraak maken om de zadelmaker weer te laten komen. Ik heb het idee dat ik wat meer naar voren ben gaan zitten. Zegmaar dat mijn zadel aan de achterkant wat omhoog ligt.

Duck ligt nu ook vaak in zijn stal, alleen zodra hij me hoort dan staat hij op:

Afbeelding
Afbeelding

Iedereen nog de beste wensen en een gelukkig nieuw jaar! :D