Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34477
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:31

Mooi versierd hoor :D

Wij zijn allemaal naar stal geweest. Helaas had ze geen cap mee dus uitstappen zat er niet in. Ik vond het :brr: vandaag. Vanmiddag in het openluchtmuseum geweest en helemaal verkleumd terug gekomen. Nu bij de kachel lekker opwarmen.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34477
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 07:38

Jeetje 1.45. Ze vinden onze dochter al groot met 7 en die is 10 cm kleiner. Prachtig pakje heeft ze aan trouwens.

Haha die roze trailer was met nog niet eens opgevallen :')

Fijn als je zelf op de pony van je kind past. Zou mooi zijn als je haar zo kan helpen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34477
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 12:32

Mijn man en ik zijn beiden niet klein, maar ook niet weer super groot. Ik ben 1.75. Redelijk gemiddeld volgens mij. Mijn dochter is ook niet de grootste van de klas. Maar zeker niet de kleinste. Een pony stap ik niet snel op, of het moet een Fjord of Haflinger zijn. Maar dat vind ik wel enorm wennen. Ons paard is een flink stuk groter.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34477
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:20

Pony les :D

Afbeelding


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34477
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 10:57

Nou warm idd. Ik had vanmorgen wedstrijd. Zweette me kapot.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34477
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 08:43

Donja wat een schattige foto!

BiancUgo: stoer hoor op zo'n groot paard.

eefjuh: fijn dat Max het zo goed deed.

Cemlys: aaahhh schattig!

Chasey: ook lekker genoten met de hele familie, heerlijk :)

Dochter en ik gaan zo samen naar stal, mag zij nog even uitstappen. Zondag over balkjes gestapt, helemaal leuk vond ze dat. En ze heeft een nieuwe rijbroek, volgens haar had ze een nieuwe praatrijbroek :') snappen we meteen waarom ze altijd zoveel kletst tijdens de ponyles :))

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34477
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 09:02

Wij nemen vanmiddag ons paard mee naar de manege waar onze dochter rijdt. Lijkt me heel leuk om "samen" te rijden. Zij rijdt dan in het voorste gedeelte van de bak in de les, ik in het achterste gedeelte tussen de pensionklanten.

Voor de vakantie zijn de ponylessen ook al besproken, en als ze goed genoeg kan rijden mag ze mee het bos in. Dan kan 1 van ons, op eigen paard, ook mee. Geweldig als dat kan! Maar goed, even slag om de arm houden want ze moet dan echt nog wel beter rijden als nu.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34477
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:48

Leuk zeg, kan me voorstellen dat je wel trots bent als moeder als je dochter zo rond rijdt :j

Hier nog geen rust, studiedag vandaag. Echt waardeloos zo op de maandag. Waarom niet de laatste dag voor de kerstvakantie?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34477
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:20

Wow 3e netjes hoor!

Ik moet even spammen <3 het is gelukt om ze samen op de foto te krijgen. Met een pony die niet stil kan (hij is best vlot en heel ondeugend }> ) staan en een paard die geen pony's gewend is best knap dat dit gelukt is. Lijkt me zo leuk als ze straks zelf een pony heeft. Op naar meer keren samen rijden :D

Afbeelding

Ze heeft het trouwens super gedaan vandaag. Is geen makkelijke pony waar ze op zit en ze vond hem gelijk helemaal leuk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34477
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 16:38

Maar Holly is ook super schattig :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34477
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 05:53

Is ook leuk om te kijken denk ik? Ik hou het even in de gaten, is vanaf hier een uurtje rijden.

Manege waar onze dochter rijdt heeft Guppyles eens per maand. Ook voor de allerkleinsten. Zo zijn we aan die manege gekomen. Ze was nog geen 7 (alle maneges hier in de buurt hanteren 7 als ondergrens om te kunnen starten met paardrijlessen) en kon zo al wel een beetje rondsturen. Omdat ze de pony's al kende (en er echt hele lieve pony's zijn) daar blijven hangen, ook al is het wat verder van huis. Maneges in of dichterbij onze woonplaats hebben we of geen goede ervaring mee, of vallen niet onder de vlag van de FNRS/KNHS. Ik vind dat toch wel een voorwaarde om veilig en verantwoord te leren rijden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34477
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:33

Jeetje is dat echt zo prijzig :oo ons eigen paard kostte 6 jaar terug 5500 euro. Prijzen zijn echt fiks omhoog gegaan dan. Mijn man wil max 1500 uit geven aan een pony. Dat wordt of lang zoeken of nog even sparen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34477
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:27

Getup schreef:
Denk,dat je echt 2000 moet rekenen. En rustig de tijd nemen,dan komt er wel n geschikte. Braaf is echt veel waard.
Susan: als ik mijn paard zou verkopen,krijg ik er ook hooguit 6000 voor,gok ik :D

Heb t idee,dat er in Belgiƫ iets minder hoge prijzen worden gevraagd


Ons paard is wel echt veel meer waard nu dan waar wij hem voor gekocht hebben. We hebben er ooit al eens meer dan het dubbele voor geboden gekregen. Hele goede papieren, en mooie resultaten in de sport inmiddels. Wij hebben hem als 7 jarige echt wel voor een hele nette prijs kunnen kopen hoor. Als je nu een 7 jarige zou kopen met de papieren van ons paard (en net gereden) mag je zeker 15.000 meenemen, als het niet veel meer is. Maar ja, net na de crisis lag de hele paardenmarkt op zijn gat en daar hebben wij heel veel geluk mee gehad.

Maar fijn dat het goedkoper ook kan, een pony :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34477
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:02

Oh oh...Mijn man app te daarstraks dat onze dochter 2 keer van de pony is gevallen vandaag tijdens de les. Maar ze is meteen weer opgestapt. Stoer!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34477
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 05:52

Jawel, zere billen :j . Pappa heeft ook wel een beetje gestimuleerd hoor, dat ze weer op zou stappen. Maar ze vond de pony niet meer lief zei ze. Ze was beide beugels kwijt in galop, het is echt een vlugge pony. En toen kwam er een bocht aan. Dat ging niet samen. De tweede keer schrok hij ergens van.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34477
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 08:01

Pfoe ik zou dat echt niet durven hoor. Ze zien er nu wel heel lief uit.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34477
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:04

Als er bij ons een pony komt, moet hij op de pensionstal waar ons paard staat. Ik vind dat best wel een dingetje, omdat er verder alleen grote paarden staan. En als ik zie hoe ons paard al reageert op een kleine(re) pony....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34477
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 07:47

Volgens mij vond ze het leuk :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34477
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:09

He bah Getup beterschap. Hier ook niet fit. Toch gereden vanmorgen. Niet slim nu voel ik me nog beroerder :+

Welkom Rivjenn. Knappe combi zijn ze!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34477
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 07:40

Leuk is dat kwita, dat motiveert wel om nog eens mee te gaan :j

Zo gaat onze dochter ook graag mee naar de winkel om bijvoorbeeld slobber te halen, want daar krijgt ze altijd een snoepje bij de kassa.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34477
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:11

Ik zou voor pony 2 kiezen. Maar dat is puur omdat ik zelf weinig ervaring met groene paarden heb.

Dochter moest gisteren ook op een C pony. Leek ze toch wel heel klein bij. En ze vond het heel spannend. Na vorige week 2 keer vallen op een vreemde pony. Pony was ook een beetje zuur met aansingelen. Hielp niet echt mee. Maar ze heeft het goed gedaan, rond gedraafd en zelfs een paar pasjes in galop. Volgende week mag ze weer op dezelfde pony, ze weet nu dat de pony verder geen hele gekke dingen doet met rijden dus dat scheelt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34477
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:58

Dan is optie 1 wellicht beter, ben benieuwd!

Wij zitten er over te denken om onze dochter mee te laten doen met een wedstrijd binnenkort, ze wil het zelf ook graag en volgens de juf kan ze dat prima. Maar wie heeft de tip voor een wedstrijdset waar je je niet gelijk scheel aan betaalt. Ze moet iig een witte broek, jasje en shirt hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34477
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 14:26

Heb ik al gekeken maar haar maat staat er nu niet op. Even in de gaten houden dan maar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34477
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 07:34

Ze ziet er heel lief uit Cerastes :j

Chasey jouw dochter is echt wel een vrolijke meid volgens mij :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34477
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:03

Wat mooi! Onze dochter krijgt ook logopedie (omdat ze tot een maand of 2 geleden nog duimde) die zou dat ook te gek vinden te paard denk ik :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Avelienvd, Bielsje, ComscoreBot, gillian, JeRekers, lauralarissa, Vagabondo en 57 bezoekers