[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 14:16

Hallo allemaal leuk dat jullie nog steeds volgen. Vandaag weer eens gereden, dat is écht wel een week terug. De zon scheen, dus lekker winterfris erop uit tussen de middag. Klein ritje van een half uurtje. Camera heeft het helaas niet gedaan, maar het zou ook erg saai geweest zijn want Callas was heel erg braaf. We hadden één schaduwmomentje. Haahha op een talud naast ons zag ze haar schaduw. Maar ze vond het niet eng, maar wilde het net als met de bulldozer wel onderzoeken. Dus wilde ze het talud op, wat ik minder handig vond, maar goed om haar te laten kijken en haar nieuwsgierigheid te bevredingen, prima, en ze snuffelde maar ja dat gekke ding was er niet meer in de schaduw, dus ze liep weer gewoon verder om een paar meter verder het weer te doen. We zijn verder gestapt en hebben gedraafd. Het was lekker en fijn!

ik weet dat ik nog steeds een shettenverhaal moet schrijven voor jullie, maar tot zover moeten jullie het even met foto's doen van ze.

Een vrijfoto

Afbeelding

Poupette na een dagje sneeuw

Afbeelding

Close up van haar vacht

Afbeelding

Shadow had net boven de sneeuwgrens gestaan ;-)

Afbeelding

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-17 09:36

Hey hallo allemaal, dank voor jullie lieve en leuke berichtjes.

Er komt hier een regenperiode aan, dus veel zal ik niet op Callas rijden de komende week. Tijd voor hoevenonderhoud, staart weer eens wassen, manen weer eens helemaal uitkammen en allemaal van die tutteldingen die je binnen kunt doen.

En ik ben een topic over mijn shetten begonnen, voor hen die willen:
[SMP] Mijn twee shetjes

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-17 15:43

Hey Welkom dan Tinka. Ja wel lang het topic, maar voor hen die dagelijks meelazen die hadden daar geen last van natuurlijk ;-) Jammer dat het niet zo fijn gaat met je tinkers, wel fijn dat je nog een ander paard hebt. Heb veel goeds gehoord over mountain horses, lijkt me een mooie combi met een tinker.

En we dachten dat het zo gaan regenen, maar vandaag was het een prachtige dag, div werk even uitgesteld en lekker gaan rijden zo rond 11uur. Er waren geen jagers in het bos, motorcrossers hoorde ik ook niet, want normaal ga ik in het weekend om die redenen het bos niet in. Maar ik kan niet op het veldje trainen want dat is veel te glad. Dus een lang rondje dorp. Dat hadden we al een hele tijd niet meer gedaan en er was inderdaad veel veranderd wat Callas allemaal zag en uitgebreid moest bekijken. Dat laat ik haar doen, ik heb het gevoel dat als ik haar er langs dwing ze dan meer angst opbouwt. Mijn camera heeft het maar tot 8 minuten gedaan. ik had graag een compilatie willen maken. Maar daarbij is het ook geen goede opname geworden. Ze deinsde een keer heel erg in draf bijvoorbeeld en dat zie je niet op de camera, dus daar heb je niets aan.

Ik ging die rit maken waar ze altijd gelijk wil gaan draven. En precies hetzelfde ritueel als van het laatste filmpje, pullen na 3 min van huis en liefst willen draven. Ik was er uiteraard op bedacht en heb haar met pullen hard tegen mijn hand aan laten komen. Was het ook gelijk klaar. Nog even gestapt en toen gaan draven. Er liggen nu zoveel bladeren dat de stenen daaronder verdwenen zijn dus nu kon het wel. Ze had dus in die draf een grote deins voor iets onzichtbaars.

En ik weet de volgorde niet meer, maar we hebben een merelschrik gehad, wel drie tegelijk! Een meneer stond haksel in zakken te gieten, dat was erg spannend, maar mensen zijn leuk dus dat was snel overwonnen, vooral toen hij haar wel zacht op haar neus wilde kriebelen. Toen reden we verder, potverdorie was die houtstapel van vorige keer groter geworden! Zie je nou wel, het is een eng ding dat groeit. Laten snuffelen en het was weer ok.

Toen nam ik een afslag die ik vrij weinig vanaf deze kant nam, want anders zouden we alweer naar huis gaan, (en langs Kabir komen en dat wilde ik niet) en dat was even een aarzeling en ze draafde erna minder fanatiek, maar ze bleef wel netjes draven. Ze zakte wel een paar keer van achteren weg in de berm, dat was minder fijn.

In de rand van het dorpje zijn nieuwe mensen komen wonen en die hebben de tuin gesnoeid. Potver, nu kun je ineens allemaal dingen zien die je eerst niet kon zien. Dat was wel spannend, want de openbare weg gaat dwars door hun tuin, dus aan twee kanten waren nieuwe dingen. Dan weet ze gewoon niet waar ze kijken moet.

Gestapt door dat wijkje, toen het recreatiepad op en daar lekker gedraafd, maar ze was niet meer zo voorwaarts, dus nog even volgehouden en toen gaan stappen. Ze heeft tenslotte ook niet zo heel veel conditie meer en omdat ik haar niet scheer wil ik haar ook niet drijfnat hebben.

Komen we langs de gemeentewerkplaats, BOE! Daar was veel veranderd! Stonden wel 5 bulldozers op een rijtje. En een grote aanhanger met zwarte buizen opgestapeld tot wel een meter of 4 hoog. Voor haar was dat een groot zwart ding. Dus ze ging bijna staken. Ik was erop berekend dat ze zou kunnen omkeren, hoewel dat niet logisch zou zijn geweest want de terugweg was nog maar heel kort en rechtdoor. En dan is het erg moeilijk voor haar om niet te schrikken van ieder ander minidingetje dat tegelijkertijd gebeurt. Dus terwijl we naar die buizen lopen te kijken en te aarzelen of ze verder zal gaan, slaat er ergens een deur dicht, grote brrr door haar lijf, blaft er een hond, brrr, gaat er bij de gemeentewerkplaats ineens zo'n groot schuifhek open, dat piepte. Ik dacht, nu heeft ze het helemaal gehad, nu gaan we knetterend terug, maar ze luisterde toch heel verschrikkelijk braaf en we zijn veilig langs de gemeentwerkplaats gekomen.

Weer even gaan draven om de spanning eruit te krijgen en toen was ze wel heel erg voorwaarts, dus overgangen gereden, toen door het dorpje teruggestapt en er was alleen een rotcamper die veels te hard reed op een stuk waar 2 auto's elkaar niet kunnen passeren en dus een camper en een paard ook samen niet veel ruimte hebben. Dus ik tot rust manen met mijn hand, maar hij bleef gewoon even hard rijden. Dus toen ben ik gewoon op de middenstreep gaan rijden. Ja provocerend, maar kom op, houd een beetje rekening met een ander. En pas zo'n 10m voor me gok ik, ging hij in de remmen. Hij vuil kijken, dat kan ik ook. En toen pas heb ik Callas opzij gestuurd zodat hij er langs kon. hahaha en daarna wilde ik zeggen "trot Callas" en wat zeg ik, "rot campas", hahahaha en ze ging keurig draven.

In het wijkje op weg naar huis was er iets verschrikkelijks spannends aan een huis. Ik zag echt niet wat zij zag, maar ze wilde eigenlijk wel staken, maar ja, huis was nu echt in zicht, dus dan toch maar doorlopen. Maar wel stap, stop. Aarzel, stap stop kijken. etc en dat dertig keer of zo. Zelfs toen we er voorbij waren moest ze nog omkijken en wilde er eigenlijk van wegdraven.

Komen we langs ons eigen land, daar is ze gisteren heel erg geschrokken van mijn vriend die met de aanhanger ratelend langs kwam blèren. Ik dacht er verder niet aan, tot ze hoeps schrok van de kruiwagen die hij daar geparkeerd heeft in het land. Haar er naar toe gedreven, laten grazen ernaast, en de weg weer vervolgd. Pas later combineerde ik haar eerdere schrik met die krui.

Thuis terug op de oprit hadden we weer overstekende vogels, grote schrik, ze zakte een meter omlaag, hahaha en afgesloten met een oefening op het blok omdat ze dat heel goed kan en er dus een mooie reden is om haar te belonen.

En raai eens wat, ik heb genoten van de hele rit, zelfs met haar fratsen.

Laat nu die regen maar komen...

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-17 19:41

hoi hoi, dan zal ik even antwoorden op de campas vraag, hahaha, eh nee, tegemoet komende dingen zijn nog nooit eng geweest geloof ik. Grote witte wagens van achteren wel. Meestentijds als er wat van achter ons komt, dan draai ik haar om. dat is eigenlijk altijd goed gegaan. Van achteren is spannend(er). Maar het meest ziet of hoort of ruikt zij dingen die ik niet zie. En dingen die veranderd zijn, zijn spannend. Wat ik wel een positieve ontwikkeling vind, is dat ze spannende dingen nu wil onderzoeken. Dat was eerst niet zo. Zou die schriktraining etc haar dan toch stoerder gemaakt hebben? De verandering begon met dat ze zomaar die bulldozer of tractor die geparkeerd stond zelf ging besnuffelen. Toen de vorige keer dat haar schaduw mee liep op het talud, dat zij het talud wilde bekijken, hahaha, dat ze erop ging en haar schaduw weg was, hoe kan dat nou? Ze krabde nog net niet met haar hoef achter haar oren. En dan vandaag dat ze eigenlijk aan alles gesnuffeld heeft wat ze spannend vond. Die stapel hout, die meneer, en had ze gekund dan had ze denk ik ook die gemeente werkplaats wel helemaal willen gaan bekijken, maar dat was wel heeeeeeeeeeeel erg spannend.

Wat dan wel weer jammer is, is dat ik ze dan ga halen vanavond en dat ze gewoon vertikken om te komen met zijn drietjes. Moet ik die hele takkeberg opklimmen naar het bovenste veld om ze te halen. pff.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-17 21:23

In het ene weiland komt ze altijd als ik roep. In het andere weiland komt ze alleen als Shadow komt. En die kwam vandaag niet. Ik wil ze graag binnen zetten omdat ik Shadow zijn medicijnen moet geven. Dus dan houd ik ze gelijk maar op stal. Callas wil ook graag altijd liggen 's nachts en dat doet ze niet in het land. Dus, ze weet niet wat ze mist..., maar ze staan weer veilig binnen.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-17 12:46

Wat lief al jullie opmerkingen... ik smelt!

Ja rammelen helpt zeker. Het ene weiland hoeft dat dus niet, dat grenst aan de stallen en komen ze altijd erg graag, sterker nog staan ze meestal al klaar omdat ze zo graag naar binnen willen. Het andere land grenst dus niet aan die stallen en is de neiging om te komen niet aanwezig. Rammelen helpt zeker, maar het is wel een enorme lap land en ik denk dat ze aan het eind van die 100m dat niet eens horen, maar ik moet er gewoon aan denken het mee te nemen.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-17 15:57

En zonet kwam ik met de auto langs het huis en tuin van 'John'. Het hoost hier. Staat Kabir daar met zijn deken helemaal aan flarden half van zijn kont af gegleden. En dus wordt ie ook gewoon zeiknat.

Die deken interesseert me niet, dat is een oude deken van Thor, die toen hij spiksplinternieuw was de eerste dag al in tweeën werd gekl... door Thor. We hebben het toen laten repareren. De deken heeft nog jaren goed dienst gedaan en toen ook de gespen verkl... waren heb ik het aan de voorkant met een groot breed elastiek dichtgenaaid en gaat het om het hoofd heen aan. Dus aan die deken is niets verloren, maar dat arme dier staat nu van de regen in de drup met een stomme deken die halfstok langs zijn lijf hangt. Waar hij waarschijnlijk bij iedere stap op gaat staan.

En dan vraag ik me af, hoe lang is dat al? Ik ben er dacht ik 4 december geweest, dus dat is een week geleden. Als Kabir geen deken gewend was, heeft hij misschien bij de eerste keer liggen het ding al half afgetrapt. Dus dan loopt hij misschien al een week zo. Of is het toevalligerwijs net vandaag gebeurd?

Zal ik morgen weer langsrijden om te kijken of het nog steeds zo hangt? Zo ja dan weet ik dus dat 'John' er ook niets aan doet. En heeft Kabir dan wel genoeg te drinken, want als ze niet eens zien dat het dek er af hangt, krijgt hij dan wel water? Er is geen water in de tuin en hij moet uit een emmertje drinken. Ik mag hopen dat 'John' dan wel meerdere keren per dag een emmer vult, maar ik begin te vrezen...

En 'John' heeft nog steeds niet gebeld voor de wormkuur te komen helpen geven. En ik geloof nooit dat hij brokjes is wezen kopen.

Mijn tweestrijd is zo groot. Aan de ene kant wil ik Kabir gewoon hierheen halen en dan maar zien hoe ik het ga redden met het geld, maar aan de andere kant neem ik dan wel de verantwoording voor hem, dus als er iets is moet ik er ook (financieel) voor opdraaien. En ik heb het nu beter uitgerekend maar ik ga eerder richting 75 euro dan die 50 die ik eerst begroot had per maand.

De andere innerlijke strijd die ik heb, is dat ik vind dat de eigenaar gewoon zelf voor zijn paard moet zorgen en ik wil niet zijn problemen gaan lopen oplossen, vooral niet om dat ik waarschijnlijk nooit een afstandsverklaring van hem krijg en hij crimineel genoeg is, ineens mij iets in de schoenen te schuiven.

Ik moet het loslaten.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-17 00:21

Nee ben je gek, erg lief bedoeld, maar we gaan er geen "help Kabir de winter door"topic van maken. Als het per se moet heb ik uiteraard ook nog dekens. Callas en Bubbels hebben/hadden allemaal dezelfde maat als Kabir.

Maar dat is precies waar het om draait. De eigenaar moet gewoon zelf zijn verantwoordelijkheid nemen. Hetzij door er zelf voor te zorgen, hetzij door afstand van het paard te doen.

Dat eerste doet hij niet, hij zorgde niet voor zijn paard, paard ontsnapt, zorgt voor ellende en toen dumpte het bij goedbedoelende maar ondeskundige mensen zijnde 'John'.

Ik heb 'John' voorgesteld het paard samen te gaan doen als de eigenaar er afstand van doet. Dus er hoeft in feite alleen maar een getekende afstandsverklaring te komen.

In de tussentijd zou het paard bij John blijven staan en zou hij er goed voor zorgen. Maar daar heb ik dus grote twijfels over. Hij bedoelt het goed, maar gaat het ook echt goed? Dat is dus het probleem nu.

Dus aan de ene kant vind ik dat ik het los moet laten. Ik heb een goed voorstel neergelegd, met de eigenaar kan ik niet gaan praten, we hebben moordneigingen over en weer. John kan wel met de eigenaar gaan praten dus daar wacht ik dan op af.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-17 17:24

ja ik heb hetzelfde :-)

Ik ben wel langsgeweest, maar ik kon hem niet zien staan. Hij zal ergens achteraf hebben gestaan. Of misschien dood achter de muur liggen.

Vanmorgen was het prachtig weer. Ik denk als ik een opdracht af heb qua werk dan ga ik rijden. Dat was tegen drie uur. Phone kwijt. Damn. Overal zoeken, het ding bellen, maar die was natuurlijk leeg. Zoveel tijd verspild. Gelukkig wel gevonden. Toen Callas uit het land halen. Weer helemaal die t-berg op, want uiteraard niet komen. (Gisterenavond trouwens ineens weer wel) Ik denk ik ga haar niet halen, maar loop langs haar voorkant op naar haar achterhand, kijken of ze volgt. Dat deed ze keurig dus daar was ik wel weer blij mee. Toen heb ik haar aangehaakt en zijn we aan de afdaling begonnen. Dat deed ze ook keurig want het liefst stiert ze dwars rechtuit naar beneden, gezien de slipsporen die er nog steeds staan. Kom ik langs de roundpen en ik denk, why not. Heb al in geen tijden meer grondwerk of roundpen of longeren gedaan. Dus ik ga de roundpen in. De shetjes mochten ook komen, maar die haakten toch bij de ingang af. Dat vond Callas niet leuk. Was ze genept, stond ze ineens alleen in de roundpen! En Shadow die dacht, ik ben nu toch al zo ver beneden ik ga vast verder naar het hek om daar te wachten om naar stal te mogen.
Als Callas van Shadow weg moet is dat niet zo'n probleem. Of eigenlijk helemaal geen probleem. Maar als Shadow van Callas weggaat is dat wel een probleem. Ik snap het verschil ook wel, het is dan niet haar keuze in de steek gelaten te worden. Dus er zat, laten we het zo uitdrukken wel wat werk in het haar rondwerken. Ben toch blij dat we de bovenste plank van de roundpen op haar boeghoogte hebben gemaakt, want ze wilde er eigenlijk overheen. Weg van mij en vooral achter Shadow aan.
Ik heb er nu wel voor het eerst bij mezelf op gelet dat ik bij het handveranderen een andere keuze maak. Ik had geleerd te blokken en dat leverde altijd veel piep en zwaai en bok op. Nu naar aanleiding van een van jullie opmerkingen, ben ik voor het handveranderen terug naar achteren gestapt helemaal uit haar ruimte. Daarop kwam ze meteen naar me toe en toen heb ik dan geprobeerd haar vanuit die positie weer door te sturen de andere kant op en dat ging min of meer redelijk. nog wat onhandig van mij uit, maar door niet te blokken kwam er op deze manier ook geen verzet. Dat was er al genoeg. Ik had helaas geen camerabril op, want dit was weer eens een impulsactie, maar ik had van alle piepjes een liedje kunnen componeren.
Toen was ik klaar. En zij stond zo ongeveer door het hek heen te duwen om naar Shadow te kunnen. Ik denk ik ga niet met haar verder door aan het halster naar beneden lopen, dat wordt een gevecht dat ik niet ga winnen. Dus ik zet de roundpen open en nodig haar uit om eruit te komen. Bokken, piepen, niet normaal, zoveel frustratie! En toen keihard naar beneden galopperen naar Shadow.
Toen ik een paar minuten later dan ook beneden was, riep ik haar en kwam ze vanaf de uitgang wel naar me terugwandelen, dus dat was weer netjes. Toen met zijn allen terug naar de stal lopen. mwah. We waren enigszins fris door deze actie en allemaal wilden ze voor me uit lopen. Ik heb het kunnen beletten dat ze niet voor me uit gingen, maar moest wel alle zeilen bijzetten.
Toen kwam ik bij de stal en ik doe dit dagelijks, maar meestal zijn ze niet zo opgefokt, dus ik kwam in de knoop met drie lijnen, draaidende ponys en een schrikdraadveer. Poupette peerde hem naar binnen, Callas luisterde niet naar HO, Shadow was ook stronteigenwijs en omdat je met zijn drieën niet door 1 deur kan tegelijk, liep Callas een grote tafelzaagmachine die op een verhoging staat, omver. Dat kan normaal gesproken nooit gebeuren, er is ruimte zat. Dus die backt in paniek weer naar buiten. Op mijn schreeuw dat ze gvd HO moest doen, stond ze zowaar stil. Goed. Ook weer gehad.
Ga ik poetsen, ze was echt heel heel heel erg smerig, ben ik klaar, ga ik mijn inmiddels opgeladen phone halen, is het al kwart voor vijf! Om half zes schemert het hier al heel erg, dus dat ging hem niet meer worden.
Wat een downer.
Next time better.
Ze staan wel lekker vroeg op stal vandaag. Dat dan weer wel ;-)

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-17 16:05

En dan was het vandaag wel de goede state of mind. Berekoud, maar ja, het is winter. Ietsjes zonnetje en gelukkig droog. Geen jagers gehoord in het bos, dus gaan met die banaan. Eh Callas.

En omdat ik zo weinig rijd, merk ik toch wel aan haar dat ze alles veel spannender vindt. En aan haar gehoor mankeert niets, dat heb ik wel gemerkt. Ze vond op het erf al iets spannend, ik zag niets. Bleek het mijn vriend te zijn die aan het hakken was. Dat zag ik pas 50m verder op en al die tijd liep zij al te aarzelen van er is iets. Laten kijken en toen was het ook wel goed.

Komen we op straat, zit daar onze eigen kat in de berm. Die ziet ze dus dagelijks op stal, in de wei overal, maar niet in de berm. Man wat was die kat eng. Hij is dan ook heel erg wit, maar ja. Haar weer laten kijken, dat heeft lang geduurd want ze was niet overtuigd. En hij zat op een meter afstand van haar, dus niet dat het niet te bekijken was of zo. Ik heb haar niet kunnen overtuigen dat hij niet eng was, maar ze liep wel door.

Toen langs het voetbalveld, waren ze aan het trainen. Dat was wel heel spannend, moesten we heel veel kijken want dat zijn dan toch wel zo'n 30 dingetjes in felle kleuren die heen en weer rennen en die ballen dan! En er stonden vlaggetjes. En het geluid tegen die bal was ook gek. Goede training, maar ze luisterde wel netjes.

In het bos gaan draven, maar moest vaak gaan stappen omdat het erg glad is. Zo tegen het vriespunt met die natte klei her en der. Dus er waren veel deinsmomenten, veel aarzeling, maar ze heeft het toch maar gedaan. Er waren ook veel houtstapels bijgekomen. Dan zou ik denken, als je er een gezien hebt heb je ze allemaal gezien, maar nee, zo werkt dat niet.

En tatatatataaaaaaaaaaa ik heb eindelijk weer eens gegaloppeerd. Mijn vriend had dan eindelijk van de week tijd om mijn easyboots de kabels korter te maken, zodat er meer kans is dat de aanblijven tijdens een galopje. En dus weer eens gegaloppeerd. Netjes beheerst handgalopje, wel vals plat omhoog, dat er minder kans op geknetter was. En ze knetterde niet, maar was keurig braaf.

Ze is wel erg hyper gebleven de hele rit, dat koppie zakte maar niet omlaag, maar ze heeft het keurig gedaan, dus ik ben weer helemaal blij. Als afsluiter toch nog even extra langs het voetbalveld gereden en haar nu heel lang laten kijken en toen naar huis. Daar was wel die spannende baas weer aan het hakken, maar hij was nu minder eng dan de heenweg.

Kortom, mijn dag kan niet meer stuk!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-17 10:44

Hallo allemaal dank weer voor jullie reacties. Vanmorgen was het weer raak. Koliek. Om 8 u kwam ik op stal en ze lag. Dat doet ze wel vaker, maar opstaan en gelijk weer gaan liggen. Foute boel. Tot half tien met haar gewandeld. Wilde ze nog steeds gaan liggen. Toen naar de vet gesjeesd voor een prik te halen. Thuisgekomen was ze opgeknapt en wilde niet meer gaan liggen. En ook weer eten. Nu ga ik over op zaagsel. Ik denk dat ze het van stro krijgt. Ze eet niet, ze vreet. En ze vreet alles op wat ze kan krijgen. Ik geef haar bewust al weinig stro, alleen op haar ligplek, maar nu dan maar zaagsel ergens gaan halen. Ik zit nu net ff pfff, ben kapot van dat wandelen! Vind mijn heup echt niet leuk, maar goed het werkt wel voor haar. Nu houd ik haar voorlopig vandaag even binnen, met telkens wandelen en beetje eten en wandelen en beetje eten tot de mest afkomt. De prik heb ik nu op voorraad.
Wish me luck. Als de mest afkomt zal ik het wel weer melden hier.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.


Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-17 12:33

Hi Joey, ja dat had ik kunnen doen idd, maar als ze zo zielig is, dan blijf ik liever dicht bij haar en wandelen is meer vriendelijk vind ik. Gedeelde smart of zoiets.

het gaat nu wel een stuk beter met haar, wel lekker rustig, hahhaa voor de verandering, maar ze eet wel. Ben na mijn vorige postje inmiddels al 2x wezen wandelen, maar helaas nog geen mest. Vind het wel erg lang duren nu.

Om 13u ga ik weer kijken.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-17 12:40

Klopt ik geef haar ook maar mondjesmaat hooi.

Als ze om 1u nog niet gemest heeft, ga ik toch een spuit erin zetten.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-17 13:50

om 1 uur wezen kijken, geen kado, geen kakdo, geen mest. Dus spuit erin gezet. Eng. Maar ik was zo door de huid, dat leek me het engst. Ging goed. Maar toen 30ml erin, dat is veel. Ga ik duwen, springt de spuit van de naald omdat ze met haar hoofd schudt. Vriend gehaald. Hij vasthouden, nog een keer opnieuw geprikt en het restant circa 25ml er dan in gespoten. Callas was verder lief. Daarna weer een half uur wezen wandelen. Nu moet er binnen 2 uur mest komen. Ze heeft weer twee handjes hooi gehad, maar echt niet meer. Daar wordt ze wel een beetje narrig van want ze wil wel eten. Ze was nu met wandelen ook alweer een stuk actiever, met oren naar achteren en kop laag om mijn hond te verjagen die meewandelde, dus ze voelt zich nu weer ok. Ze briest ook tijdens het wandelen. Dus als ze nou gepoept had, dan zou ze helemaal ok zijn, maar er is geen poep. Ik heb de hele stal leeggehaald vanmorgen om zeker te weten dat ik iedere keutel zou kunnen vinden. Om halfdrie ga ik weer kijken.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-17 15:04

Dank iedereen voor het duimen. Harder duimen svp. Er lag nog niets om kwart voor drie.
mijn vriend vroeg zich af of die ene hoop die er vanmorgen had gelegen, misschien net gelegd was toen om 8.00u en omdat ze erna bijna geen eten heeft gehad, ze niets meer had om te poepen.
Ga nu twijfelen.
Maar ik hoor ook maar heel weinig van binnen borrelen. Maar misschien komt dat ook weer omdat ik haar nu vandaag soort van aan het vasten laat zijn.
Maar het is nu 2uur na de spuit. Er had al wat mest moeten zijn. Ze wordt zelf niet slechter of zo. Ze wil nog steeds het handje hooi eten dat ik haar aanbied. Ze doet zoals ze verder altijd doet.
Ga straks weer kijken.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-17 15:27

ik zou eerder willen zeggen dat het zwaar k.. is eigenlijk.

ga zo weer wandelen. Daarna moet ik naar de notaris, voor legitimatie handtekening en paspoort voor de Nederlandse bank, dus dan ben ik ff weg.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-17 15:45

yes oliebol!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-17 16:11

dank iedereen voor het meeleven, ja poep is fijn. Ze mocht gelijk een uurtje naar buiten. Nu zaagsel scoren en naar de notaris.

tot gauw weer.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-17 19:56

Hallo allemaal, dank voor jullie berichtjes. Het zaagsel in de stal doen was een ware gebeurtenis. Wat dat nou voor raar spul was? Ze moest erin blazen, graven, het was gek spul.
Ik heb hooizakken, zeg maar dichte hooinetten. Alleen voor haar gebruikte ik hem nooit omdat ze hem verschrikkelijk irritant vindt. Inderdaad omdat het eten langzamer moet. Dus die zal ik weer eens tevoorschijn toveren.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-17 21:00

ja ze is een dametje met veel karakter zullen we maar zeggen. Ze weet wat ze wil, en ze wil het NU. En dat is vooral eten. Ik ben benieuwd of ze überhaupt erin gaat liggen. Dat zie ik uiteraard snel genoeg aan haar staart. En manen. Ik hoop alleen dat zij niet teveel stuift, want Shadow staat in de box naast haar en die kan niet tegen stof.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-17 22:59

tss wat grappig dat je dat zegt. Heul vroeger toen ik nog een heul klein meissie was, ging ik altijd naar een meneer met tuigers. Die zei ook bier, of koffie met whisky. De biertruc heeft in mijn later leven weer iemand afgeraden omdat de gist in het bier de zaken kan verergeren. En nu zijn ze er een medicijn van aan het maken. bizar. Ik zou echter niet weten hoe ik welke drank dan ook bij een paard naar binnen moet krijgen? Pasta gaat nog, maar vocht in de mond doen, laten ze er misschien zo weer uit lopen?

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-17 23:20

Als ze het zelf willen eten/drinken/slobberen is het ok natuurlijk, maar als Callas koliek heeft wil ze totdat ze zich beter voelt echt niets hebben, zelfs geen lekkere appeltjes of worteltjes. en als ze zich beter voelt is het alleen nog maar afwachten op de poep. Hoewel dat vandaag wel lang duurde.
Iemand in dit topic raadde ook een bruin biertje aan vóór het rijden gaan, dan zou ze minder stress kunnen hebben.
Ik ga maar eens een kratje aanschaffen...
Ben zelf meer van het rooie bier.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-17 12:33

Ja het was schrikken inderdaad. Het zaagsel bevalt haar niet. Ze is niet gaan liggen vannacht en dat is uitzonderlijk want ze gaat altijd liggen in de nacht. Daarom haal ik iedereen ook binnen, ook omdat Shadow medicijnen moet, maar omdat zij in het land niet gaat liggen. En ook Shadow mag graag in de nacht liggend een uiltje knappen. Maar ze is niet gaan liggen vannacht. Sterker nog ze heeft heel lang haar plas opgehouden. Vanmorgen toen ik kwam om 8u had ze nog niet geplast. Dus had ze het de hele nacht opgehouden. Na het voeren rond tienen toen ik ze naar buiten deed, had ze wel geplast. Dus ze moet echt aan zaagsel wennen.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-17 21:21

Ok stelletje alcoholisten...

https://www.youtube.com/watch?v=F8s-M1D7YvQ

5 minuten geklier en ze heeft het uiteindelijk niet opgegeten. Bix heeft het bier opgezogen. Ik denk dat ze het vannacht wel opeet, ze vreet alles, maar nu heeft ze alleen de bixjes eruit staan vissen.

Het benadrukte wel haar snor. Ik zal een keer een close-up van haar snor maken. Wordt bij tinkers niet als lelijk ervaren, maar als ie erger wordt haal ik hem eraf...
Vrouwen en snorren...

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963

Berichten: 8562
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-17 13:53

Hoi allemaal. Dank voor jullie berichtjes. Grappig dat zo'n oud huismiddeltje zo bekend is. Vanmorgen hadden de muizen alle biks met bier opgegeten uit Callas haar bak, of zou het toch stiekem Callas zelf geweest zijn.

En ze had het zaagsel goedgekeurd kennelijk want het zat hoog in haar staart, wat wil zeggen dat ze erop geslapen heeft.

Zaagsel vind ik overigens wel een heel stuk makkelijker schoonhouden zeg. Ideaal. Maar je moet het niet hoeven kopen. Een baal zaagsel is 12 euro. Daar doe ik twee dagen mee. Een pak stro van 500 kilo is 15 euro en daar doe ik met drie paardjes een halve winter mee...

We hebben nu zaagsel gehaald bij de zagerij. Dat is ook minder wit. Ben benieuwd wat ze daar nu weer van vindt...

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, Em_, GrapeshotBot, laura22, lina1998, MirjamRobin, simoneeee, sterregoud, VosjeN en 45 bezoekers